Gosip Artis Malaysia Terkini & Gambar Artis Malaysia Terbaru Sensasi - Part 1128
Written by Bella | November 7th, 2015

Berita mengenai nama Kamal Adli yang digugurkan daripada berlakon filem Abang Long Fadil 2 cukup memeranjatkan beliau serta peminatnya. Ramai merasakan keputusan itu tidak adil selepas mendengar khabar angin ia berkaitan dengan masalah peribadi Zizan Razak dan Kamal apabila aktor itu mula rapat dengan Emma Maembong.

Sehingga kini Kamal masih lagi merasa kecewa dengan apa yang berlaku kerana ia menutup periuk nasi beliau.

Terkejut memanglah terkejut nama saya disingkirkan. Dari awal lagi, apa terjadi saya bersikap professional. Ini sudah kira berkait isu peribadi. Entahlah…ini periuk nasi saya…kerja saya. Apabila nama saya disingkirkan, ia kira sudah tutup periuk nasi saya. Permainan macam ini tak sedaplah.

Saya tak kacau periuk nasi orang. Saya dapat tahu pengarahnya, Syafik sudah buat skrip dan kena rombak balik dengan penyingkiran saya.

Mengakui tidak mempunyai masalah untuk berlakon dengan Zizan selepas ini, Kamal mampu untuk bersikap profesional dan tidak melibatkan sebarang isu peribadi ketika bekerja dan hilang hormat kepada mereka yang tidak boleh melakukan perkara tersebut.

Saya tak ada masalah. Saya boleh jadi diri sendiri untuk kepentingan bersama. Tapi kalau sudah letak isu peribadi mengatasi segala-galanya, hingga menutup periuk nasi…saya memang hilang hormat. Jika orang luar yang tak tahu menahu menuduh saya sebagai punca perpisahan dia dan Emma, itu tak wajar kerana kalian tak tahu perkara sebenar.

Tak apa lah Kamal mungkin bukan rezeki anda, siapa tahu ada baiknya juga bukan? Mana tahu lepas ini ada lagi rezeki yang lebih besar buat anda.

Sumber Berita: BH PLUS

 
Written by Bella | November 6th, 2015

Beberapa hari lepas menerusi akaun Instagram Miss Kepoh terdapat individu yang melaporkan bahawa mereka sudah ditipu selepas membayar beribu ringgit dan masih belum menerima produk minyak wangi Rozita Che Wan seperti yang dijanjikan.

Malah, ada pihak yang cuba untuk mengadu masalah tersebut melalui Instagram Che Ta tetapi mereka akhirnya di block apabila memberikan komen tentang apa yang berlaku. Ramai yang tidak berpuas hati akan perkara ini dan meminta agar pihak Che Ta segera memberikan maklum balas berhubung kes berkenaan.

Tidak mahu terus dipersalahkan dan dihimpit kontroversi, Che Ta menerusi portal mStar Online menjelaskan masalah produksi di kilang antara punca kelewatan untuk stok minyak wangi beliau.

Masalah produksi berlaku daripada pihak kilang, saya tidak berpuas hati dengan reka bentuk penutup botol yang tidak seperti saya mahukan.

Saya tidak mahu perkara itu akan menimbulkan rasa kurang senang pihak pembeli apabila produk tersebut berbeza daripada produk sebelum ini yang dikeluarkan, oleh itu saya beri pihak kilang tempoh masa untuk tukar bentuk yang saya mahu.

Walaubagaimanapun menurut Che Ta beliau sudah memaklumkan kelewatan tersebut kepada semua stokis beliau dimana stok minyak wangi beliau akan dapat diselesaikan pada hujung bulan November.

Namun, rasa tidak puas hati berkaitan perkara ini timbul apabila ada sesetengah agen yang mengambil stok minyak wangi  melalui stokis telah mengambil bayaran terlebih dahulu daripada pembeli.

Saya sudah maklumkan hal sebenar kepada stokis-stokis kami dan mereka faham. Tetapi yang menjadi masalah adalah ejen yang berada di bawah stokis kerana mereka ambil duit bayaran terlebih dahulu daripada pembeli. Mereka juga perlu faham keadaan saya sekarang, ia bukan kerana saya sengaja suka-suka untuk melambatkan keluaran, saya pun kena tunggu pihak kilang.

Kalau mereka fikir terpaksa pulang balik duit pembeli, cuba fikir pula duit yang saya labur dan bayar kepada kilang, sudah tentu saya pun ingin ia dijual segera bagi mendapatkan pulangan.

Kerana rasa tidak puas hati juga ada pihak yang menuduh Che Ta hanya bersenang lenang menggunakan duit tersebut untuk bercuti baru-baru ini.

Agak sedih mendengar tuduhan sebegitu, Che Ta menafikan beliau menggunakan wang tersebut untuk bercuti bersama keluarganya baru-baru ini.

Mereka tuduh saya suka-suka pergi bercuti guna duit mereka, walhal percutian saya itu adalah atas dasar kerja dan tidak melibatkan duit mereka pun. Saya jelaskan di sini, saya tidak ambil duit mereka dalam perniagaan minyak wangi itu. Saya hanya mengambil duit daripada stokis setelah barang tersebut diserahkan sahaja.

Nampaknya setiap perkara sudah dijelaskan oleh Rozita Che Wan dengan terperinci. Harap tiada pihak yang akan menokok tambah cerita. Sepatutnya agen tidak perlu mengambil sebarang bayaran daripada pembeli jika tiada stok, bila pembeli sudah mengamuk disalahkan pula pihak atas. Sabarlah Che Ta inilah dugaan orang berniaga. Orang tahu kita bermewah sahaja tetapi tidak tahu usaha ataupun keperitan yang harus dilalui untuk berjaya.

Sumber Berita: mStar Online

Written by serenity | November 6th, 2015

Boleh dikatakan apa saja yang dibuat oleh Neelofa menjadi perhatian dan sebutan. Pelakon dan usahawan genit itu baru-baru ini melancarkan satu rangkaian YouTube sendiri yang dipanggil NeelofaTV Channel.

Ada yang mempersoalkan motif Neelofa melakukannya dan ada juga yang memuji usaha Neelofa untuk berkomunikasi dan berinteraksi dengan peminatnya.
Neelofa telah memuat naik satu video seperti ‘Vlog’ untuk berinteraksi dengan peminatnya sambil bercakap menggunakan bahasa Inggeris. Bagaimanapun, dia dikritik orang ramai kerana ‘try hard’ bercakap Inggeris menggunakan aksen atau telor lidah rakyat Amerika sehingga kedengaran pelik. Menurut mereka, Neelofa menekankan sebutan suku kata yang salah.

Mereka juga membandingkan Neelofa dengan cara Fazura bercakap dalam bahasa Inggeris dalam video ini, di mana Fazura bercakap dengan lancar, comel dan dan santai dalam video di bawah:

Dalam bahasa Inggeris, ilmu mengenai cara menyebut perkataan dalam Inggeris dipanggil ‘phonology’. Pelakon karismatik Redza Minhat pernah tweet mengenai ‘phonology’ atau sebutan perkataan yang betul melalui Twitternya.

Mungkin Neelofa perlu belajar lebih lagi mengenai ‘phonology’ untuk sebutan perkataan Inggerisnya kedengaran sedap dan betul di telinga orang ramai.

Apa pun, ada yang menganggap usaha Neelofa untuk membuat atau memperkenalkan sesuatu yang baru sebagai sesuatu yang terpuji. Jangan putus asa dan sila teruskan memuat naik video. Bukan semua tak suka tonton video Neelofa, dan diharap Neelofa sentiasa berusaha memperbaiki sebutannya.

Festival Teater Selangor 2015 mampu membangkit dan menyemarakkan teater tanah air. Saksikan sepuluh kumpulan teater…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 1 November 2015

Written by AbangNara | November 6th, 2015

Perkongsian gambar wajah Yahaira Leanne, anak hasil perkongsian hidup Lisa Surihani dan Yusry KRU sememangnya dinanti-nantikan oleh para peminat mereka. Secara jujur, Abang Nara pun setiap hari tengok Instagram Lisa dan Yusry kot-kot mereka ada kongsikan gambar terbaru puteri kesayangan itu. Sedikit sebanyak hati ini kecewa juga kerana tidak dapat melihat kecomelan wajah Yahaira Leanne yang terkini.

yahaira leanne

Sebelum ini telah ada peminat yang melahirkan rasa kekecewaannya kerana Lisa Surihani dan Yusry tidak berkongsi gambar terbaru Yahaira Leanne. Abang Nara faham perasaan dan hati peminat itu. Namun selaku seorang ayah, Abang Nara juga memahami perasaan Lisa dan Yusry. Selaku seorang selebriti, sudah pasti mereka mahukan yang terbaik dan mahukan privasi untuk anak mereka. Kata Lisa Surihani:-

Buat masa ini Lisa dan Yusry bersetuju bersama, kami tidak mahu gambar Yahaira terlalu didedahkan dan kami berdua berasakan ini adalah yang terbaik untuk dia.

Sampai bila tu bergantung kepada waktu, keadaan dan perbincangan bersama Yusry. Ada banyak sebab sebenarnya. We as her parents just feel its the best for her.

Bayangkan selepas foto kami bertiga didedahkan, kami sendiri terkejut melihat betapa banyak akaun laman media sosial termasuk Instagram yang diwujudkan khalayak atas nama Yahaira. Ada pula yang mengambil keuntungan di atas akaun terbabit dengan menjual barang dan perkhidmatan.

Hal ini cukup merisaukan Lisa sebagai ibu.

lisa

Pada pendapat Abang Nara, terpulanglah kepad Lisa dan Yusry untuk membuat keputusan terbaik buat anak mereka. Tak perlulah difikirkan sangat pendapat orang lain. Mana yang kita paling selesa, itulah yang patut kita lakukan. Nanti bila dah betul-betul bersedia, barulah boleh kongsikan dengan para peminat. Buat mereka yang sedang menanti, diharap bersabar. Satu hari nanti pasti kita akan dapat lihat juga kecomelan Yahaira Leanne. Sumber Media Hiburan.

little by raef

P.S: Serikan lagi majlis anda dengan doorgift yang teramat comel daripada Bamboo Bottle By Raef ini. Confirm tetamu yang datang tersenyum kegirangan. Nak buat makan saja-saja pun boleh. Dijamin 100% sedap. Sekali cuba, pasti nak lagi. Order sekarang dengan Whatsapp ke 0111- 311–7632 atau LIKE Facebook Bamboo Bottle by Raef.