December 6th, 2011

Bagaikan satu trend pula majlis perkahwinan selebriti ditaja oleh pihak-pihak tertentu. Mana tidaknya, ia juga boleh jadi satu bentuk promosi bagi produk pihak penaja, jadi sememangnya ramai pengeluar produk berminat untuk menaja pengantin selebriti dari hujung rambut hingga ke kaki. Rasanya setakat ini belum ada lagi pihak penaja yang mahu mengeluarkan belanja kerana suka-suka atau ‘ingin berbuat pahala’. Kalau pun ada, yang ingin berbuat pahala itu faktor sampingan sahaja.
PhotobucketPhotobucketUmum pasti masih ingat dengan majlis resepsi perkahwinan Norman Hakim dan Memey Suhaiza yang ditaja oleh Rafflesia beberapa bulan lepas. Terdapat kontroversi yang timbul waktu itu tetapi nampaknya Rafflesia masih mahu menaja perkahwinan selebriti, dan yang terbaru mereka akan menaja majlis resepsi penyanyi Ezlynn dan suaminya Adam Fahmy. Majlis akan menampilkan gaun dan barangan kemas bernilai hampir RM 12 juta juga, katanya. Gambar-gambar ini diambil oleh REDPhotography sewaktu sidang akhbar majlis resepsi ini di Hotel Crowne Plaza, semalam.

Cuma kali ini Ezlynn dan Adam meletakkan syarat yang mereka juga akan terlibat dengan persediaan majlis (belajar dari majlis lepas mungkin). Akan ada bacaan doa dan surah Yassin, dan saudara-mara juga mahu disyaratkan boleh menghadiri majlis. Yalah, apalah ertinya majlis resepsi kalau saudara mara tak boleh hadir, kan?

Di samping itu, Neelofa yang terkenal dengan perniagaan Neelofa Heels nya itu akan merekabentuk kasut yang dipakai Ezlynn untuk majlis itu nanti. Gaun pengantin pula akan direka oleh Sya Syarini, Sharifah Mariam Syed Mohd akan mereka Tail dan Liza Azulkarnain pula mereka Veil. Gaun dan kasut akan bertatahkan mutiara hitam Tahiti dan mutiara putih Laut Selatan, dan harga gaun diberitahu akan mencecah RM 400,000. Barangan kemas dikatakan bernilai RM 3 – 4 juta manakala sebutir mutiara katanya mencecah RM 80,000.

Lord’s Tailor pula akan menyediakan sut untuk pengantin lelaki.

Kami sedang menanti kalau-kalau ada selebriti yang akan membuat majlis perkahwinan di KLCC dan akan memberitahu kos perkahwinan nya ialah RM 2.3 bilion (harga kos pembinaan KLCC). Kalau orang kritik, balas saja ‘kau hado’? Gitteewww!

Lagi 7 keping gambar dengan membaca gosip ini sepenuhnya. Gambar-gambar yang cantik ini, kredit pada REDPhotography.

***

 Tarian Joget merupakan tarian rakyat (Folk Dance) yang telah diterima oleh semua golongan lapisan masyarakat Malaysia. Joget bererti menari atau bertandak dan joget juga merupakan salah satu genre tarian dalam kebudayaan Melayu.

 Kedatangan Portugis ke Melaka yang membawa tarian “Branyo” telah menjadikan joget diminati oleh masyarakat tempatan pada ketika itu. Joget juga dijadikan satu kemestian dalam majlis keramaian dan ditarikan secara berpasangan, berkumpulan dan beramai-ramai yang juga dikenali sebagai joget lambak atau “Cak Kun Cak”.  Pada kebiasaannya persembahan joget diiringi oleh alat-alat muzik Akordian, Biola, Rebana dan Gong. Untuk maklumat lanjut mengenai Pesta Joget 1Malaysia di Bukit Katil 16 Disember ini, hubungi 06 – 233 1790/ 233 1787.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Advertisement
 
December 6th, 2011

Anugerah Bintang BeautifulNara  2011 (ABBN2011) diwujudkan untuk memberi pengiktirafan kepada artis-artis tanah air yang ada mengikut suka hati Abang Nara. Ini adalah anugerah ciptaan sendiri sekadar suka-suka sebagai penutup tahun 2011.Kalau anda tak suka, anda boleh nominasikan artis-artis yang anda rasa layak di ruangan komen. Untuk hari ini, kategorinya ialah Artis Wanita Baru Paling Glamour .

abbn2011

Calon-calon Top 5 untuk kategori ini ialah:-

1. Neelofa

neelofa

Siapa sini tak kenal Neelofa? Sila bangun dari kerusi anda buat ketuk ketampi sebanyak 10 kali sebagai tanda malu yang amat. Sejujurnya Abang Nara memang nak umumkan terus kemenangan Neelofa untuk Anugerah ABBN 2011 bagi kategori ini, tapi nanti korang cakap Abang Nara berat sebelah. Almaklumlah Neelofa kan sekampung dengan Abang Nara. Mula popular selepas memenangi pertandingan Dewi Remaja, nama Neelofa kini popular bukan sahaja kerana kontroversi (sila search “Neelofa” di kotak di atas) tetapi kerana mutu lakonannya yang semakin meningkat setiap masa.


2. Miera Liyana

miera liyana

Artis wanita baru yang paling daring bagi Abang Nara. Daripada tak dikenali langsung, hanya dengan memakai baju yang hampir menampakkan “tut”nya, nama Miera Liyana meletup macam bom atom melanda Hiroshima. Cara yang sangat mudah dan tak banyak mengeluarkan duit untuk popular dan glamour. Teguk sahajalah air liur anda sekiranya anda bercita-cita untuk mengorat Miera kerana dia kini sedang bercinta dengan Shah Jaszle.


3. Najwa Latiff

najwa latiff

Secara jujur, apabila pertama kali mendengar lagu Cinta Muka Buku, Abang Nara terasa ingin mencari penyanyi lagu ini dan menampar manja akan dirinya. Bukan apa, Abang Nara akan rasa something strange somewhere apabila mendengar lagu ini. Namun tak boleh dinafikan lagi populariti yang kini dikecapi oleh Najwa Latiff yang satu ketika dulu bermula dengan video nyanyian di dalam kereta menerusi YouTube.

4. Nur Fathia
fathia

Ini adalah satu pemilihan yang berdasarkan rupa semata-mata. Sebenarnya Abang Nara dah tak tahu nak pilih siapa lagi. Abang Nara main sebat jerlah Nur Fathia nie. Nampak macam comel je. Fathia sebenarnya masih seorang student Uitm dan pernah kecoh sebentar dengan kontroversi membaling handphone ke muka seorang pengarah. Dan baru-baru ini kedengaran desas-desus yang Fathia sudah mempunyai kekasih hati yang memandu Lamborghini. Jadi jika anda tiada kereta Bentley janganlah bermimpi nak mengorat Fathia.

5. Siti Saleha

nora elena siti saleha

Hanya menerusi drama Nora Elena barulah nama Siti Saleha benar-benar diketahui ramai. Sedangkan sebelum ini banyaklah jugak iklan-iklan dan drama-drama yang menampilkan Siti Saleha. Khabarnya penangan Nora Elena begitu hebat sekali sehinggakan Siti Saleha ingin menukar nama kad pengenalannya kepada Nora Elena terus (ok ini adalah lawak hambar). Khabar baik kepada jejaka di luar sana, Siti Saleha masih single mingle selepas clash dengan Abang Nara suatu ketika dahulu.

So macam mana dengan Top 5 Abang Nara untuk Anugerah Bintang BeautifulNara 2011 Kategori Artis Wanita Baru Paling Glamour? Mantap kan? Mana satu pilihan anda? Sila mengundi di bawah ini. Untuk makluman, Abang Nara akan cuba bawakkan satu kategori setiap hari untuk ABBN2011 ini supaya anda boleh mengundi dengan jayanya.

P.S: Wife Abang Nara suruh anda undi Neelofa. Dia suka sangat kat Neelofa.

Advertisement
December 5th, 2011

Malam semalam telah berlangsung Pertandingan Akhir Nyanyian Lagu Melayu Antarabangsa 2011 yang menyaksikan 10 orang peserta negara luar berentap. Pertandingan yang turut bersiaran secara langsung di TV1 itu telah menyaksikan peserta dari Yemen, Shehabaddin Gahal Hael menyandang gelaran juara kategori lelaki, manakala peserta dari Kemboja, Sa Pily telah terpilih sebagai juara kategori perempuan.

Shehabaddin sewaktu raptai persembahan

Walapun hanya berada selama tiga bulan di bumi Malaysia namun Shehabaddin turut merangkul gelaran Persembahan Vokal Terbaik di yang membolehkan beliau menerima hadiah wang tunai berjumlah RM 11,000. Paling menarik beliau yang sedang belajar di negeri Indera Kayangan ini menghafal dan memahami lirik lagu yang disampaikan dengan bantuan kawan-kawannya melalui terjemahan Bahasa melayu ke Bahasa Arab

Gigih berlatih selama 3 jam setiap hari memberi pulangan lumayan ketika memenangi pertandingan pertama kali dianjurkan oleh Jabatan Kebudayaan & Kesenian Negara (JKKN), Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia(KPKK).

Ketika ditanya apa yang akan dibuat dengan hadiah wang tunai yang dimenangi, beliau memberitahu wang tersebut digunakan untuk perbelanjaan pembelajarannya. Anak ke enam dari sembilan adik beradik ini berhajat untuk merakamkan lagu Melayu melalui ciptaannya sendiri sekiranya diberi peluang oleh komposer-komposer tempatan. Oleh sebab terdapat permintaan di entri lepas, kepada yang tidak berkesempatan untuk menonton Shehabaddin semalam, saksikan di sini:-

Perkembangan terbaru, oleh kerana sambutan hangat yang diberikan bukan saja oleh warganegara luar yang mahu menyertai pertandingan dan audiens di Auditorium Perdana, Angkasapuri malam semalam, malah masyarakat secara umumnya, menurut Ketua Pengarah JKKN, Datuk Norliza Rofli, pertandingan ini akan diadakan lagi pada tahun hadapan. Tahniah diucapkan kepada para pemenang dan selamat maju jaya!

Advertisement
December 5th, 2011

Nama Neelofa melonjak naik tahun ini setelah memenangi gelaran Dewi Remaja tahun lepas. Ini boleh kita lihat melalui tawaran demi tawaran berlakon yang diterimanya dan setakat ini ada 4 buah filem lakonan Neelofa sedang menanti tayangan di pawagam. Dia juga telah menunjukkan bakat lakonan melalui beberapa drama yang ditayangkan di stesen televisyen tempatan, di samping terpilih menjadi pengacara rancangan Nona di TV3, Neelofa turut akan menulis di ruangan pojok Utusan Malaysia.
Photobucket
Yang terbaru, Neelofa telah hadir ke sidang akhbar Rafflesia’s Ezlynn and Adam Fahmy’s Pearl Wedding di Hotel Crowne Plaza sebentar tadi. Ia juga turut dihadiri oleh jurugambar rasmi majlis pertunangan dan perkahwinan Ezlynn sebelum ini iaitu REDPhotography yang telah mengongsikan gambar-gambar Neelofa ini, jadi kredit pada fanpage beliau. Rupanya Neelofa hadir kerana dia mereka kasut bertatahkan mutiara untuk Ezlynn di majlis perkahwinan itu nanti. Hebat tu, tambah lagi dalam portfolio yang Neelofa kini pereka kasut seperti Datuk Jimmy Choo (terima kasih komentator budak blur untuk tip).

Hari ini Mstar Online turut melaporkan yang rahsia kecantikan Neelofa ialah pengambilan minuman kolagen dan rawatan muka dua kali sebulan di Chemical Peel.

Apa pun, dah orangnya cantik, jadi petua-petua ringkas pun boleh menambah lagi kecantikannya. Lagi 3 keping gambar Neelofa dengan membaca gosip ini sepenuhnya.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Advertisement