Written by Irsa | November 8th, 2019

Umum mengetahui bahawa pelakon Risteena Munim nampak gayanya kini sedang hangat bercinta dengan seorang pelakon lain iaitu Isa Khan. Walaupun, kedua-dua belah pihak lebih senang mendiamkan diri, ramai menebak bahawa mereka adalah pasangan kekasih.

Baru-baru ini, Risteena memuat naik satu video di mana dia telah ke butik pengantin untuk fitting baju. Sepertinya pelakon wanita itu sudah semakin hampir untuk menamatkan zaman bujangnya.

Dia juga menulis bait-bait kapsyen yang romantik pada entri tersebut yang ditujukan khas untuk kekasihnya.

 

View this post on Instagram

 

Done fitting. Counting days ? Hari bahagia adalah impian setiap wanita. Tetapi kebahagiaan saya bermula setelah awak datang dan mengisi hari-hari saya. Kisah cinta saya bermula ketika saya berjumpa dengan seseorang yang terlalu menyintai saya. Di awal perkenalan kami tidak banyak bercakap. Saya tak pernah sangka akan ada seseorang yang akan menyintai saya sebanyak ini. Disaat saya menghadapi saat sukar dalam hidup, dia sentiasa ada. Dia seorang yang akan buat apa sahaja untuk happykan saya, setiap permintaan saya, dia cuba tunaikan. Tak pernah merungut. Sentiasa melayan karenah saya. Dia seorang yang akan tahu bila saya okay dan bila saya tak okay. Dia tahu apa yang saya suka, apa yang saya tak suka. Terlalu cepat dia mengenali saya. Semakin hari dia cuba untuk lebih mengenali saya. Walaupun pada awal perkenalan kami tidak banyak bercakap tetapi sekarang tidak ada sehari pun kami tak berjumpa. Walaupun habis shooting lewat, sekejap pun dia akan datang untuk jumpa saya. We can’t go a day without seeing each other. Benda yang boleh buat dia sedih, bila dia terpaksa jauh dengan saya. How sweet! Masa saya accident, dia orang pertama yang sampai walaupun 3 pagi. Masa saya sakit, dia orang yang sentiasa ada dengan saya. Dia jaga family saya. Dia seseorang yang selalu ambil berat pasal family saya, itu buatkan saya jatuh hati. Terima kasih, Cinta. Awk selalu cuba untuk tidak sakitkan hati saya, tak boleh tengok saya sedih dan nangis. Kalau saya nangis, awk akan susah hati. Jadi, jangan buat saya sedih okay? Jauh lagi perjalanan kita. Jadilah orang yang sama sampai bila-bila. Lagu Cinta Luar Biasa akan sentiasa jadi lagu kita. Kerana cinta kita luar biasa. Ini merupakan langkah pertama untuk langkah yang berikutnya. Saya bersedia menjalani hari-hari saya bersama awak. Suka duka bersama awak. Dengan izin Allah,kita mulakan dengan bismillah. To be continued…

A post shared by Nur Risteena Munim (@nur_risteena) on

Walaubagaimanapun, wanita tersebut langsung tidak menyebut siapakah gerangan lelaki bertuah tersebut yang bakal menjadi pasangan hidupnya.

Sebelum ini, Risteena telah menjalinkan hubungan cinta bersama ahli perniagaan, Ikhwan Khairudin selama tujuh tahun sebelum hubungan itu putus di tengah jalan. Selepas episod duka tersebut, dia dikhabarkan sedang hangat bercinta dengan pelakon lelaki, Isa Khan.

risteen munim bercinta dengan isa khan

Nantikan sahaja pengumuman rasmi daripada wanita tersebut dan bakal suaminya. Kalau ada jodoh, berita itu pasti akan sampai juga kepada seluruh peminat.

Sumber: Gempak.com

 
Written by Irsa | November 8th, 2019

Siapa yang tonton Gegar Vaganza, pasti dah biasa lihat pengacaranya iaitu Nabil dan Jiham Muse yang suka membahan juri tetap rancangan itu iaitu Datuk Ramli MS. Bukan baru sahaja berlaku tetapi memang daripada musim terdahulu lagi mereka memang suka melawak seperti ini. Tok Ram pun kadang-kadang melayan sama!

Pun begitu, isteri Tok Ram sendiri iaitu Datin Alyah menjelaskan bahawa dia tak terasa langsung dengan usikan Nabil dan Jihan yang ditujukan pada suaminya itu.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Ulas wanita itu lagi, dia langsung tidak menyimpan dendam pada mereka.

Macam musim kali ini baru minggu pertama saya tengok. Selebihnya saya ada kerja. Tapi, saya dapat banyak mesej peribadi (DM) di Instagram. Jadi, dapat tahu dari situ mereka membahan atau mengenakan saya.

Tak pernah berasa geram atau marah pun. Sebab sudah enam tahun kena perkara sama. Macam-macam mereka cakap, tapi saya di rumah okey saja.

Kadang-kadang, saya tanya juga Tok Ram, kenapa nak kena buat macam tu. Dia cakap, benda macam itu jangan ambil hati. Saya sebenarnya malas ambil tahu pun hingga tak tahu nak beri reaksi apa. Mungkin sebab sudah biasa kan.

alyah tak ambil hati walaupun jihan dan nabil selalu usik suaminya datuk ramli ms

Tambah penyanyi berbakat itu lagi, kedua-dua Jihan atau pun Nabil tidak pernah langsung menghantar mesej meminta maaf kerana dia menganggap bahawa mereka sekadar begurau.

Saya kenal Nabil sejak dia dalam Raja Lawak lagi. Kalau diberi peluang balas balik, banyak saya boleh buat. Tapi, itu kerja mereka, jadi saya biar saja.

Saya juga tak ambil hati atau simpan dendam. Cuma orang sekeliling banyak beri tekanan, sedangkan saya okey saja.

Biasalah untuk menghiburkan lagi rancangan itu, nanti hambar pula kan? Tok Ram pun kalau buat video masakan, pasti tag Nabil dan Jihan, kira ‘kamceng’ la tu!

Sumber: Harian Metro

Written by Bella | November 7th, 2019

Baru sahaja menimang cahaya mata pada 1 Oktober lalu, tentunya ia anugerah terindah buat pelakon Elfira Loy dan suaminya, Faris Khairol Anuar.

elfira loy

Elfira juga sering memuat naik pekembangan terkini dan detik-detik manis bersama anak sulungya, Muhamad Rayyan Khalaf menerusi akaun Instagram.

Baru-baru ini, Elfira ada berkongsi foto dirinya mengucup Muhamad Rayyan. Mengabdikan momen ibu dan anak.

elfira loy

Bagaimanapun, ada segelintir netizen kurang senang apabila aktres itu membahasakan dirinya sebagai kakak. Agak tidak manis kerana tarafnya adalah ibu kepada Muhamad Rayyan.

elfira loyelfira loyelfira loyelfira loy

Namun, menerusi ruangan komen di Instagram, Elfira berkata dia masih tidak percaya sudah bergelar ibu dan mengakui  masih tersasul membahasakan dirinya sebagai kakak.

elfira loyBiasalah, kali pertama menjadi ibu, memang kadang-kadang tidak percaya sudah ada anak. Relaks, kami rasa Elfira cuma bergurau sahaja dan tiada niat apa-apa pun.

Written by Bella | November 7th, 2019

Kemesraan dan ‘chemistry’ hero dan heroin dalam drama memang penting, barulah drama yang dilakonkan akan nampak lebih ‘real’. Mungkin itu juga yang cuba ditonjolkan oleh pelakon Zul Ariffin dan Intan Najuwa.

zul ariffin intan najuwa

Nama mereka kembali hangat diperkatakan selepas beberapa foto terlebih mesra mereka mula tersebar di media sosial.

Menerusi foto tersebut, Zul mendakap erat  heroinnya itu dengan penuh intim. Sekali pandang, betul-betul seperti pasangan bercinta yang “lemas” dalam asmara.

foto panas zul ariffin intan najuwazul ariffin intan najuwa

Aksi panas itu menimbulkan rasa kurang senang netizen. Ia dianggap keterlaluan dan tidak manis terutama sekali kerana Intan sudah pun bergelar tunangan orang.

Terdahulu, Intan pernah ditegur netizen agar menjaga hati tunangnya dan tidak bergambar mesra dengan lelaki lain. Namun, aktres itu sedikit pun tidak terkesan dengan kecaman netizen, Intan berkata dia masih tahu menjaga batasnya ketika berlakon. Tidak perlu melaga-lagakan hubungan dia dan tunangnya.

intan najuwa zul ariffinSiapa tahu, mungkin sahaja ini salah satu babak dalam drama mereka yang sedang ditayangkan di kaca televisyen. Biasalah, nak ambil ‘feel’.

Sumber Berita : Forum CARI

Kredit Foto : Instagram Funta.my