Written by Bella | January 16th, 2020

Nampaknya program Bersamamu telah membuka mata ramai pihak yang mungkin selama ini tidak menyedari masalah kesempitan hidup dan penyakit yang dihidapi oleh pelakon cilik, Puteri Balqis. Rata-ratanya meluahkan rasa simpati terhadapnya dan banyak pihak tampil menghulurkan bantuan.

puteri balqis

Pihak Finas juga tidak terkecuali ingin meringankan beban yang ditanggung oleh Puteri Balqis dan ibunya.

Datuk Hans Isaac, selaku Pengerusi Finas menerusi satu posting di akaun Instagram miliknya telah berkongsi dengan umum bahawa pihaknya sudah merancang beberapa projek bersama puteri Balqis.

puteri balqis sumbangan lebih rm100,000

Hans turut mendedahkan, menurut sumber daripada Media Prima, sumbangan yang diterima oleh Puteri Balqis kini sudah mencecah lebih RM100,000. Malah, kesemua buku puisi juga sudah habis dijual.

Difahamkan, dengan wang tersebut ibu Puteri Balqis berhasrat mahu menghantar anaknya ke sekolah dan mahu dia mengikuti kelas Bahasa Inggeris.

puteri balqis sumbangan rm100,000

Sesungguhnya ramai insan berhati mulia yang tampil membantu dan semoga dengan dana yang sudah berjaya dikumpulkan ini dapat memberikan sinar harapan baru buat Puteri Balqis.

Sumber Berita : NST 

 
Written by Bella | January 15th, 2020

Rasanya ramai yang sudah tahu Azwan Ali satu ketika dahulu pernah menyimpan hati pada penyanyi terkenal Ziana Zain. Ketika itu, Azwan atau kini dikenali sebagai Diva AA masih lagi seorang yang kacak, macho dan bergaya maskulin bukan seperti sekarang.

azwan ali dedah ziana zain pernah tolak cintanya

Kisah itu sudah lama berlalu tetapi buat pertama kali, secara eksklusif menerusi rancangan bersama Dj Nazz di laman YouTube Gegar, Azwan mendedahkan mengenai perasaan cintanya telah ditolak penyanyi tersebut.

Dia secara jujur bercerita mengenai kisah patah hatinya itu dan mengaku hanya bertepuk sebelah tangan. Ziana hanya menganggap dirinya sebagai rakan biasa sahaja. Pada masa yang sama, Azwan sempat berkongsi saat dia meluahkan rasa cintanya itu.

ziana zain azwan ali

Masa bawak Ziana keluar, tahu tak perasaan dia macam mana? Saya rasa macam jadi Justin Bieber masa tu. Siapa saja yang mampu pandu kereta bersama Ziana masa tu.

Saya cakap “Ziana, sebenarnya saya suka awak,” dan Ziana jawab,”Jangan nak mengada, kita kawan je, tiada nak feeling-feeling, I tak berminat.” Bayangkan maruah lelaki saya pada waktu itu.

Memang hati memberontak nak Ziana Zain, tapi orang kata Korban Cinta, dia tiada perasaan yang sama terhadap saya.

Diakhir rancangan tersebut, Azwan seolah menyifatkan Ziana telah mendapat hukum karma melihat kontroversi yang berlaku dalam hidupnya.

Dia kena dah karma dia. Kau tengok apa jadi dengan Ziana? Bangga sangat kahwin dengan mamat itu.

Memang sakit kalau cinta ditolak, adakah ini sebabnya Azwan serik untuk bercinta?

Sumber Berita : Forum CARI & YouTube Gegar

Written by Bella | January 15th, 2020

Kemunculan Puteri Balqis atau lebih mesra dengan panggilan Aqish dalam program Bersamamu (TV3) pada 12 Januari lalu, telah mengejutkan orang ramai dan rata-rata netizen meluahkan rasa simpati dengan kesempitan hidup yang dilaluinya.

erma fatima

Puteri Balqis seperti yang semua orang tahu bukan calang-calang bakatnya dan pernah meraih trofi Pelakon Wanita Terbaik, Anugerah Televisyen Asia Ke-19. Antara individu yang pernah mengangkat bakat pelakon cilik itu adalah sutradara terkenal, Erma Fatima yang meluahkan kebimbangannya terhadap kehidupan Puteri Balqis dan sedih melihat keadaannya sekarang.

Sebagai wanita bergelar ibu, tidak kiralah ibu bapa Balqis sudah berpisah, bagi saya, bukan begitu cara membesarkan anak.

erma fatima duit puteri balqis

Saya tidak sanggup melihat apa yang terjadi kepada Balqis, apatah lagi membaca laporan mengenai kisah malang hingga perlu menjual buku puisi demi kelangsungan hidup.

Malah, Erma turut bertanya mengenai pendapatan Puteri Balqis ketika dia aktif berlakon.

erma fatima puteri balqis

Saya mahu soal lagi, bagaimana dengan pendapatan Balqis ketika dia aktif berlakon? Saya pernah dengar mereka hidup merempat dahulu, tetapi dengan bakat Balqis, hidup mereka berubah. Tetapi mengapa terjadi lagi perkara sama sekarang.

Dalam pada itu, Erma berharap sekiranya ada yang ingin membantu seeloknya bantuan disalurkan terus kepada pihak hospital agar wang dikumpul digunakan sebaik-baiknya bagi membiayai kos perubatan Puteri Balqis.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | January 15th, 2020

Semalam, drama yang paling diminati ramai, Adellea Sofea telah melabuhkan tirainya dengan kesudahan yang bahagia. Tidak dinafikan, pada awalnya ada yang mengatakan drama ini jalan ceritanya agak klise, namun episod akhir Adellea Sofea tetap mendapat perhatian ramai.

adellea sofea

Antara sebabnya ialah pada episod akhir, Mira Filzah yang membawa watak sebagai Sofea dilihat menyanyi sambil bermain gitar (busking) ketika melawat suaminya yang sedang koma iaitu Firdhaus lakonan Ungku Ismail Aziz.

Siapa sangka, babak tidak logik menyanyi di hadapan suami yang sedang koma akhirnya ‘menjadi’ dan secara tidak langsung membuatkan drama itu terus trending di Twitter.

Netizen terhibur, aksi ‘busking’ melucukan

Adellea Sofea Mira Filzah busking suami koma

Rata-rata netizen terhibur apabila Mira siap menyanyi beberapa rangkap lagu Tanya Sama Itu Hud-Hud oleh M. Nasir dan lebih lucu lagi  adalah apabila suaminya yang sedang koma terus sedar selepas mendengar nyanyian tersebut. Memang lawak habis.

adellea sofea episod akhir adellea sofea adellea sofea koma m nasir

Respon pengarah

adellea sofea mira filzah gitar adellea sofea

Ada juga netizen mempersoalkan idea pengarah yang memberikan idea untuk menyanyi itu berbanding dengan bacaan Yasin.

Enggan ramai yang salah faham, Shahrulezad Mohameddin tampil memberikan penjelasan mengenai babak tersebut. Menurutnya, babak ‘busking’ hanyalah salah satu alternatif untuk menyedarkan pesakit koma. Seperti di dalam drama tersebut, Sofea mengatakan dia sudah cuba macam-macam dan ini dalah antara usahanya agar suaminya itu sedar.

adellea sofea

Ada kalanya kita perlu rileks dan tidak ambil serius terhadap semua perkara.  Penulis pun terhibur semalam dengan babak abang dah bangun itu. Pujian harus diberikan kepada pengarahnya yang agak kreatif juga menarik minat penonton. Apa pula pendapat korang, best atau tidak drama ini?

Sumber Berita : Twitter Sleepydeena & Budakijat