July 2nd, 2020

Nampaknya Fatin Afeefa langsung tak dapat berehat walaupun seketika daripada terpalit dengan kontroversi liar.

Meskipun baru-baru ini, wanita itu dikatakan kembali menjalinkan hubungan dengan suami orang, kini terdapat pula khabar angin yang mengatakan bahawa dia memutuskan hubungan persaudaraan kerana berebut harta pusaka.

fatin afeefa rebut harta sepupu

Advertisement

Seorang pengguna di Twitter dengan nama Shariz Rose mendedahkan bahawa pelakon wanita itu sebenarnya adalah sepupu kepadanya namun dia tidak mengaku bahawa mereka bersaudara selepas membolot harta kepunyaan arwah ibunya.

fatin afeefa rebut harta sepupu

“Mak korang dah mati, so secara automatik korang semua tak ada hak ke atas harta arwah.”

Individu ini menjelaskan bahawa walaupun nama ibunya masih ada pada geran tersebut namun ibu Fatin Afeefa kerap berdalih mengenai proses menguruskan harta tersebut.

Advertisement

fatin afeefa rebut harta sepupu

Bukan itu sahaja, individu tersebut turut menyatakan bahawa Fatin Afeefa pernah mencuri barang kemas milik ibunya sendiri. Namun abang individu ini yang dituduh melakukan perbuatan terkutuk tersebut sehingga disumbat ke dalam penjara dan turut dibelasah ketika ditahan.

fatin afeefa rebut harta sepupu

Bukan mahu mencari publisiti murahan, namun individu ini meluahkan kesemua perbuatan jahat keluarga Fatin Afeefa ini kerana ingin menegakkan keadilan buat keluarganya.

Katanya lagi, pelakon wanita itu langsung tidak mahu bergambar bersama sejak lama dahulu kerana penampilannya seperti orang kampung.

Advertisement

Namun tak sangka pendedahannya itu mendapat perhatian daripada ibu saudara yang lain sehingga mereka memintanya memadam tweet tersebut untuk berbincang secara baik.

fatin afeefa rebut harta sepupu

Selepas pendedahan yang ‘panas’ ini, terdapat seorang individu lain yang menghantar mesej terus mengenai hal tersebut ke Instagram Fatin Afeefa.

Pelakon itu kemudiannya mengatakan bahawa dia difitnah dan dia akan menggunakan jalan undang-undang untuk menyelesaikannya.

Advertisement

fatin afeefa rebut harta sepupu

Walaubagaimanapun, sepupu Fatin Afeefa ini tidak gentar dan mengatakan bahawa dia juga bersedia untuk berlawan bagi membuktikan bahawa segala dakwaannya adalah benar.

Nantikan perkembangan lanjut mengenai dakwaan ini.

Sumber: Twitter

Advertisement
 
July 2nd, 2020

Gembira kerana kedatangannya disambut baik oleh penyanyi yang pernah popular dengan lagu Biasan dan Seni Berzaman, To’ Ki, pendakwah terkemuka tanah air, Ustaz Ebit Lew akui sebak sebaik sahaja tiba di tempat tinggal penyanyi tesebut.

ebiit lew toki

Menurut Ebit, penyanyi itu hanya sekadar menginap di sebuah pondok kecil di pinggir hutan di Batu 12 Gombak, Selangor.

Advertisement

“Dari jauh To’ki terus sambut saya dan terus peluk saya. Tak sempat nak cakap apa-apa. Macam dah lama kenal.”

Ustaz Ebit berkongsi pengalaman tersebut menerusi sebuah muat naik di laman Instagramnya.

View this post on Instagram

Sebak sayu tadi ziarah To'ki. Best-best lagu. Ramai tag saya di fb berita ini. Saya terus ke sana. Sampai jer dah berdebar kata Allah kedalam juga ini. Sekali sampai pondok ini ini dah setahun To'ki tinggal bersama isterinya yang sakit. To'ki khidmat jaga dan uruskan isteri kerana isteri tak boleh bergerak sangat. Dari jauh To'ki terus sambut saya dan terus peluk saya. Tak sempat nak cakap apa-apa. Macam dah lama kenal. Terus To'ki kata kenapa ustaz buat semua ini. Kebaikan pada semua orang tanpa harap balasan. Allah sayang ustaz. InsyaAllah akan bantu untuk Tangki dan water pump air sungai dan bilik air. Saya hadiahkan juga peti ais dan mesin basuh. Dari live kami tadi InsyaAllah Hj Hamid dari Kulim akan beri kayu pain untuk buat rumah cantik-cantik. Syukur dapat berkongsi ilmu dan berkasih sayang-ebitlew

Advertisement

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Katanya, beliau tidak hadir dengan tangan kosong kerana turut menyumbangkan beberapa kelengkapan asas buat To’ Ki dan isterinya Sharifah Fairuz.

ebiit lew toki

“Insya-Allah akan saya bantu untuk tangki dan water pump air sungai dan bilik air. Saya hadiahkan juga peti ais dan mesin basuh.”

Untuk rekod, To’ Ki dan isteri telah berteduh di pinggiran hutan tersebut sejak dua tahun lalu. Meskpiun dihujani pelbagai persepsi masyarakat mengenai kehidupannya yang seperti serba kekurangan, namun menurutnya, pondok kecil ini seolah sebuah ‘syurga’ buat dirinya dan isteri.

Advertisement

ebit lew toki

Disoal berkenaan sumber pendapatan, penyanyi veteran ini mendedahkan beliau hanya  bergantung pada hasil daripada persembahan di restoran atau majlis kecil, malah berharap nasibnya dalam industri muzik tempatan itu masih ada dalam usaha memperbaiki taraf kehidupannya kini.

Sumber: Gempak

Advertisement
July 2nd, 2020

Melihat penampilan baharu rakan karibnya yang juga merupakan ahli kumpulan De Fam, Cik Manggis mengenakan hijab penuh beberapa hari lalu, penyanyi Azira Shafinaz akui terkejut dengan berita tersebut.

azira shafinaz gembira lihat manggis bertudung

Menurut Azira, Manggis memang sudah berhasrat lama untuk bertudung namun tidak menjangka Manggis akan berubah imej secara tiba-tiba.

Advertisement

“Dia tak ada kongsi apa-apa pun padahal baru jumpa berbincang pasal persembahan kami. Cuma dia ada kongsi foto imej baru, dari situ yang saya tau.”

Dalam pada itu, Azira juga menyerahkan segalanya kepada Manggis untuk melakukan keputusan dalam soal menari ketika tampil membuat persembahan.

“Selepas ini persembahan kami akan seperti biasa. Cuma pasal menari tu saya tak nak komen apa-apa la. Saya hormat dengan keputusan yang dia buat.”

azira shafinaz gembira lihat manggis bertudung

Terdahulu, keputusan Manggis untuk berhijab mendapat perhatian ramai malah menurut Manggis beliau tidak menghebahkan penampilan terbaharunya kerana yakin soal penghijrahan bukanlah untuk tatpan ramai. Malah ujar Manggis sebelum ini, identitinya dalam kumpulan De Fam akan tetap sama biarpun sudah bertudung.

Advertisement

Bahkan, percaya kumpulannya tidak mempunyai sebarang halangan untuk terus berkecimpung dalam dunia muzik meskipun hakikatnya beliau kini tampil dengan imej yang sopan.

azira shafinaz gembira lihat manggis bertudung

Untuk rekod, De Fam merupakan kumpulan wanita tempatan yang membariskan penyanyi versatile seperti Sophia Liana, Cik Manggis dan Azira Shafinaz sebagai trio yang menggabungkan unsur tarian dalam nyanyian.

Sumber: Gempak

Advertisement
July 2nd, 2020

Setelah hampir dua tahun sepi di medan seni, nampaknya Fathia Latiff kini kembali ke set penggambaran.

Sudah pasti, ramai yang merindukan kemunculan semula aktress ini yang popular suatu ketika dulu dengan telemovie Ariana Rose. 

Dia yang kelihatan ceria bersama barisan pelakon lain yang turut membintangi naskah terbaru terbitan Zeel Production bertajuk Dayang Senandung. Malah, dia kini turut kerap memuat naik status perkembangan terkini beliau dalam telemovie berkenaan.

Advertisement
View this post on Instagram

character sejenis ocik-ocik ????????? @zeelproduction

A post shared by Nur Fathia (@fatiyalatiff) on

View this post on Instagram

me, getting an award for Best Actress has been one of my biggest achievements in Malaysian filming industry.

A post shared by Nur Fathia (@fatiyalatiff) on

Fathia Latiff yang pernah memenangi anugerah Pelakon Wanita Terbaik dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian untuk tahun 2015 yang lalu itu juga turut menerima banyak sokongan dan kata-kata semangat daripada peminat yang menantikan kemunculan semula Fathia dalam industri seni.

Advertisement