May 30th, 2020

Meskipun wujud segelintir netizen mencadangkan pelakon Almy Nadia berhenti melakukan ulasan produk makanan di laman sosialnya selepas mengetahui dirinya telah dua kali mengalami keguguran, namun Almy menafikan perkara itu menjadi punca kandungannya gugur.

kandungan almy nadia gugur

Katanya, suami dan anak-anak kini akan mengambil alih tugas berkenaan ketika ini malah tidak menolak untuk meneruskan aktiviti itu selepas kembali sihat nanti.

Menurut Almy, beliau menganggap apa yang dilakukan selama ini merupakan satu tanggungjawab dan punca rezeki untuk keluarganya.

“Kalau saya tak buat, suami saya akan ambil alih sebab itu amanah Allah dan juga rezeki untuk anak-anak saya.”

Almy bagaimanapun turut menyatakan mungkin ada jenis makanan yang dirinya tidak boleh mencuba.

“Mungkin ada jenis makanan yang saya tak boleh cuba, tapi suami dan anak-anak saya boleh buat.”

Khamis lalu, selepas mengalami keguguran kandungan yang baru berusia enam minggu, Almy telah selamat menjalani pembedahan mencuci rahim.

kandungan almy nadia gugur

Tambah Almy, beliau dikhabarkan telah cuba untuk menyelamatkan kandungan tersebut namun gagal apabila bahagian kantung bayinya luka dan menyebabkan pendarahan.

“Luka itu semakin lama semakin besar dan pendarahan yang banyak tapi saya tak sakit pun.”

Ujar Almy, beliau tidak berasa sedih atau tekilan kerana percaya aka nada rezeki yang lebih baik untuk dirinya dan keluarga.

Untuk rekod, Almy dan suaminya Fizz Fairuz telah mendirikan rumah tangga pada tahun 2014. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata perempuan iaitu Nur Afrina Arianna, Nur Afrina Aurora, Nur Afrina Ayra dan seorang anak angkat iaitu Nur Afrina Darwisyah.

Sumber: mStar

 
May 30th, 2020

Pelakon dan model, Ikmal Amry difahamkan masih kekal positif dan yakin apabila mengetahui kebanyakan peminatnya berasa senang hati selepas beliau melangsungkan pertunangan dengan pilihan hatinya, Najla pada hari raya ketiga tempoh hari.

ikmal amry tunang

Menurut Ikmal, beliau yang kerap berkongsi gambar bersama tunangnya di laman Instagram mengakui peminatnya menerima hubungan mereka dengan baik.

Meskipun begitu, selepas berkongsi foto pertunangan, pelakon itu turut menyedari wujud segelintir peminatnya bertindak untuk berhenti mengikutinya di laman sosial.

View this post on Instagram

Alhamdulillah 💍 one step closer ❤️

A post shared by Ikmal Amry (@ikmalamry) on

“Pada masa yang sama, saya sedar ada juga pengikut di media sosial bertindak untuk unfollow saya sejak gambar pertunangan saya dikongsi

Walau bagaimanapun, Ikmal dikhabarkan menerima perkara itu dengan sebaik mungkin. Hal ini demikian kerana, menurut pelakon itu, pertunangan dan perancangan untuk berkahwin adalah satu proses kehidupan seseorang manusia.

Terdahulu, Ikmal mengadakan majlis serba sederhana bagi meraikan hari pertunangannya susulan pandemik COVID-19. Malah, pasangan telah berkenalan hampir empat tahun ini juga merancang untuk mendirikan rumah tangga pada Disember 2020.

Sumber: Gempak

May 30th, 2020

Berhasrat menjadikan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) miliknya sebagai van jenazah, pelakon Noorkhiriah berniat mahu menyediakan perkhidmatan pengangkutan jenazah secara percuma kepada umum.

noorkhiriah

Menurut Khiriah, tindakan itu merupakan salah satu usaha yang mampu dilakukan sebagai bekalan di akhirat kelak.

Berita itu dikongsikan pelakan drama Nur ini di laman Instagram miliknya.

“Alhamdulilah lepaskan kerana Allah.”

Tambah Khiriah, beliau akui dirinya tidak kaya malah bijak mengambil inisiatif ini untuk meninggalkan harta ini buat semua andai beliau dijemput Ilahi.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengiutnya menghargai perjuangan yang dilakukan Khiriah untuk kebaikan bersama.

noorkhiriah

Malah wujud segelintir netizen yang memuji perancangannya itu dan menyifatkan peribadi Khiriah sebagai selebriti yang berhati mulia.

Terdahulu sekitar tahun 2016, Khiriah difahamkan mahu mengundur diri daripada industri seni, namun kembali aktif semula selepas dirinya dikhabarkan mendapat tawaran melakonkan watak yang sesuai dengan keperibadiannya.

May 29th, 2020

Dek sifat murah hati Ustaz Ebit Liew dalam membantu golongan yang memerlukan, semakin murah rezeki yang dilimpahkan kepada lelaki itu.

Dengan perniagaan yang diusahakan olehnya, pendakwah popular ini tidak lokek untuk menyediakan tempat tinggal dan keperluan yang terbaik untuk isteri dan anak-anak kesayangannya.

Lebih mengharukan apabila Ustaz Ebit Liew ada berkongsi sedutan pendek yang menonjolkan sebuah kereta mewah jenama Audi yang dipandu olehnya.

 

View this post on Instagram

 

Syukur pada Allah pemberi rezeki. Terima kaseh Allah. Doa terbaik Alhamdulillah. Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri itu juga kita kongsi dengan isteri. Ada orang boleh beli kasut mahal. Beli rim kereta. Beli radio aksesori kereta atau motor. Belanja ikut kemampuan tanpa menyusahkan diri. Tapi dengan isteri dan keluarga susah nak belanja. Masam muka. Belanjalah kerana Allah buat keluarga. Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah. Dan paling utama Allah maafkan dosa kita sebab pemberian kita. Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah. Sebab tahu belanja anak dan isi rumah banyak. Barang dapur jer dah berapa. Susu pampers anak. Allahuakbar.. Dari dulu lagi. Tak pernah tanya duit tu untuk apa. Senyuman dan pengorbanannya tak terbayar. Janganlah kedekut pada isteri dan keluarga. Isteri ibu pada anak kita. Sedih baca ramai juga masa takde duit takperlah. Isteri pun tak susahkan suami. Tapi dah senang mulalah guna untuk macam-macam tapi lupa belanja isteri. Beri nafkah buat isteri ini wajib mengikut kemampuan. Senangnya apa kita suka untuk diri kita. Kita nak isteri dapat dan rasa perkara yang sama. Allah pasti berkati dengan sedekah. Sedekah paling besar nilainya ialah buat isteri dan anak-anak. Buat mak ayah. Dan juga adik beradik-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Menerusi kapsyen yang mengiringi entri di laman Instagram miliknya itu, ramai yang menebak bahawa kereta berwarna putih itu merupakan hadiah kepada isterinya.

Bukan kandungan video itu yang patut menjadi perhatian ramai tetapi mesej tersirat yang disampaikan dalam karangan panjang tersebut.

Menurut Ustaz Ebit Liew, tindakan membelanja isteri dan anak-anak sebenarnya besar nilai balasannya. Bukan hanya mementingkan keperluan sendiri sehingga berkira untuk mengeluarkan wang kepada ahli keluarga yang paling rapat tersebut.

“Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah.”

ebit liew beli audi r8 untuk isteri

Pendakwah ini turut berkongsi bahawa dia langsung tidak pernah mempersoalkan sekiranya isteri kesayangan meminta wang kerana sedar pengorbanannya dalam menjaga keluarga.

“Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah.”

Pesan Ustaz Ebit Liew, nafkah untuk isteri adalah wajib mengikut kemampuan masing-masing. Hal ini amat penting dalam mendapat keberkatan Allah SWT.