Written by Irsa | November 20th, 2019

Semalam kecoh apabila Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum dilihat tidak menghiraukan langsung panggilan puterinya, Laana Haura semasa perbicaraan kes penceraiannya bersama Lufya Omar.

che muhammad hafiz laana haura

Rata-rata netizen menyelar kredibiliti doktor itu sebagai seorang ayah selepas melihat sedutan video yang menyayat hati itu. Walaubagaimanapun, Lufya apabila ditanya berkenaan hal itu, lebih senang mendiamkan diri.

Selebriti wanita itu turut menjelaskan bahawa tujuan sebenar dia membawa anak perempuannya itu ke mahkamah adalah kerana ingin bertemukan dia dengan ayahnya.

Dalam video itu, saya dengar suara adik saya memanggil ‘daddy’ supaya suami saya pandang dan meluangkan masa bersama Haura.

Suami saya hanya sempat berjumpa dalam 5 minit sahaja sebelum keluar daripada mahkamah. Oleh sebab itu, Haura inginkan masa yang lama bersama ayahnya.

Niat kami sekeluarga memang nak Haura berjumpa dengan ayahnya di samping untuk meredakan kemarahan.

laana haura lufya omar

Lufya juga akui bahawa keputusan untuk membawa anaknya ke mahkamah adalah berat untuk diputuskan. Walaubagaimanapun, dia nekad membawa Laana Haura memandangkan puterinya itu sudah lama tidak bersua muka dengan suaminya.

Walaupun berat hati ini nak bawa anak ke ‘tempat’ sebegitu namun saya tak ingin pisahkan antara ayah dengan anaknya.

Saya harap suami saya boleh bincang secara baik dengan saya demi kepentingan Haura sahaja.

Dalam pada itu, Che Muhammad Hafiz turut mengeluarkan kenyataan mengenai insiden di mana dia dikatakan tidak mengendahkan langsung teriakan anaknya.

Sebelum keluar mahkamah semalam, saya memang berjumpa dan meluangkan masa dengan anak disaksikan oleh beliau dan ahli keluarga beliau sendiri malah anak amat rapat dengan saya.

Hanya setelah anak tersebut pergi kepada Lufya baru saya keluar mahkamah tetapi tidak perasan yang anak mengikuti saya dari belakang.

Jika benar saya mendengar suara anak saya, takkan sebagai bapa saya sanggup buat tidak endah, dan setelah saya tidak perasan anak.

che muhammad hafiz laana haura

Lelaki itu juga meminta Lufya supaya menyelesaikan segala masalah hanya di antara mereka dan tidak perlu memisahkan dia dengan anaknya. Dia menambah bahawa anak mereka tidak bersalah dan berhak mendapat kasih sayang kedua ibu dan bapa.

Cuma nasihat saya kepada Lufya apa pun masalah antara kami jangan dipisahkan hak saya untuk bersama dengan anak kerana dia juga anak kandung saya, serta jangan wujudkan kesulitan dan/atau kesusahan kerana anak tidak bersalah dan berhak untuk mendapat kasih sayang ibu dan bapa.

Anak juga adalah keutamaan saya dan amanah yang diberikan untuk saya didik, lindung dan akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.

Laana Haura merupakan seorang anak yang masih kecil, tidak sepatutnya dia terlibat sekali dengan masalah kedua orang tuanya. Harapnya, Lufya dan Hafiz dapat menyelesaikan masalah rumah tangga mereka tanpa menjejaskan emosi puteri mereka.

Sumber: Gempak

 
Written by Irsa | November 20th, 2019

Sepanjang tahun 2019 ini, banyak betul kisah mengenai pergolakan rumah tangga artis tempatan. Walaupun semasa awal perkahwinan mereka nampak bahagia tapi siapa sangka hubungan itu pincang pada akhirnya.

Antara kes penceraian yang sedang ‘panas’ dan mendapat perhatian ramai ialah di antara Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila. Lelaki itu dikatakan tidak mahu bercerai walaupun isterinya itu telah pun menfailkan kes tersebut di mahkamah.

sharnaaz ahmad dan noor nabila

Jika anda masih ingat, seorang lagi selebriti lelaki yang dikenali menerusi filem ‘Paskal’ iaitu Ammar Alfian turut dibelenggu dengan masalah penceraian sejak pertengahan tahun ini. Isterinya iaitu Nelissa Neezam telah menggemparkan netizen apabila dia mendedahkan bahawa suaminya itu curang meskipun dia sedang hamil 6 bulan.

Baru-baru ini, Ammar telah memberikan sokongan kepada rakan baiknya, Sharnaaz Ahmad melalui laman Instagramnya.

 

View this post on Instagram

 

The two REALEST baddest mofos in the industry. We’ve known each other since 2008 and acted as best friends in Tari Tirana. We’ve been brothers since. We’ve been through ups and downs of the industry – got kicked and used but here we are still standing, still fighting. Both of us have gone through the same situation in our personal lives, but Allah knows that both of us are fighters aswell as survivors. He knows we can handle the pain and the challenge. My brother I’ll always have your back like u have mine. Goodluck for your new movie. After your movie I will see u in JEB THE MOVIE & PASKAL 2. Let’s show em AGAIN what we’re made of!!! . . . #therealbmf #bilanagajumpaharimau #realrecognizereal

A post shared by Ammar Alfian (@ammar_alfian) on

Dia mengimbau kembali hubungan persahabatan mereka yang terjalin sejak tahun 2008 menerusi drama ‘Tari Tirana’.

Kami telah lalui jatuh bangun dalam industri. Dibuang dan dipergunakan tapi kami masih berdiri, masih lawan.

Dia juga menambah bahawa kedua-dua mereka juga kini sedang mengalami masalah peribadi yang sama, mungkin merujuk kepada isu penceraian bersama pasangan masing-masing.

Tapi Allah tahu kami adalah fighter dan survivors. Tuhan tahu kami boleh terima kesakitan dan ujian ini.

Aku sentiasa ada untuk kau dan sebaliknya. Goodluck untuk filem baru kamu dan selepas itu, kita jumpa di Jeb The Movie dan Paskal 2. Kita tunjuk siapa kita sebenarnya.

Kedua-dua lelaki ini nampaknya berkongsi kesedihan yang sama. Cuma bezanya Sharnaaz dan Noor Nabila masih lagi dalam proses penceraian tetapi bagi Ammar Alfian dan Nelissa Neezam pula, mereka masih lagi berkahwin tetapi sudah tidak tinggal sebumbung sejak Mei lalu.

ammar alfian

Harapnya semuanya berjalan dengan lancar dan kedua-dua pasangan ini bakal menemui jalan penyelesaian yang terbaik bagi menamatkan kemelut rumah tangga mereka.

Sumber: Gempak

Written by Irsa | November 19th, 2019

Semua mengetahui bahawa rumah tangga Lufya Omar dan Dr. Che Muhammad Hafiz Che Baharum sedang bergolak kencang. Kebanyakan netizen nampaknya lebih berpihak kepada selebriti wanita itu selepas mendapat tahu bahawa lelaki itu sering bertindak kasar terhadapnya sepanjang perkahwinan mereka.

Selepas pendedahan itu, Lufya turut menyampaikan bahawa suaminya yang juga merupakan seorang doktor itu telah melafazkan cerai menerusi aplikasi Whatsapp. Namun, lain pula jadinya apabila Che Muhammad Hafiz tidak mahu meneruskan dengan penceraian tersebut semasa prosiding kes di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari kelmarin.

suami lufya dikecam tidak endah teriakan anaknya

Pun begitu, netizen mula mempersoalkan kredibiliti lelaki itu sebagai seorang ayah selepas menonton sedutan video yang dimuat naik oleh portal mStar selepas prosiding di mahkamah tamat.

Anak itu dilihat terpaksa ditarik oleh Lufya daripada terus mengejar ayahnya yang dengan pantas menuju ke keretanya sambil ditemani oleh beberapa orang bodyguard.

Lelaki itu tidak menghiraukan langsung teriakan anak perempuannya, Laana Haura yang berulang-ulang kali memanggil, “Daddy! Daddy!”.

Kebanyakan netizen yang melihat sedutan video itu terus mencerca dan mengkritik Che Muhammad Hafiz kerana tidak pandang langsung ke arah anaknya itu. Bahkan dia lebih sibuk mencari kenderaannya dan cuba mengelak daripada berinteraksi dengan pihak media.

suami lufya dikecam tidak endah teriakan anaknya

Sampai hati, suami Lufya sanggup tak endahkan langsung seperti itu. Bayangkan betapa sedihnya Laana Haura apabila melihatkan ayah kandungnya sendiri walhal dia tidak mengerti dengan situasi yang sedang berlaku.

Sumber: mStar Online

Written by Irsa | November 19th, 2019

Bukan mudah untuk tetap berbaik dengan keluarga mertua apabila sudah bercerai dengan pasangan. Kadang-kadang, punca perpisahan itu disebabkan oleh keluarga mertua sendiri. Atau pun, rata-rata lebih selesa mengelak daripada terus berhubungan dengan bekas keluarga pasangan supaya dapat mengelakkan situasi yang kekok.

Namun begitu, tidak pula bagi Farah Lee yang sehingga ke hari ini masih lagi baik dengan keluarga Ally Iskandar walaupun mereka sudah berpisah pada tahun 2016.

 

View this post on Instagram

 

. “Bagusnya Farah masih baik dengan keluarga bekas suami.” . Tak. Bukan Farah yang baik tapi mereka yang baik sebab masih sudi terima Farah as a part of their family. Sayang semua banyak sangat. Daddy Maream Farah dah anggap macam abang sendiri (abang yang annoying ?), Ibu Maream Farah anggap macam adik, baik sangat selalu keep up dengan khabar ktorg berdua kat sini. . Korang, jangan pernah menyesal dengan kehidupan yang lepas. Siapa kita jumpa, tanah mana kita pijak, lorong mana kita lalu — semua ada hikmahnya dan itulah yang membentuk kita hari ini. . Mungkin kita berkawan dengan seseorang dan hubungan tu endingnya tak seperti yang kita ingin. Tapi, nikmat lain yang Allah iring bersama-sama dengan perjalanan tu jangan pula kita butakan. Farah, Allah gantikan dengan kasih sayang sekeliling yang Farah sendiri tak pernah sangka banyaknya ? . Allah maha Adil. Dia tak pernah zalim. Terpulang pada kita nak fokus kat mana. #FLwrites #ommabebel #FLbalikMALAYSIA

A post shared by FARAH LEE || F. L. (@farahlee_) on

Bahkan, wanita ini masih berhubung elok dengan bekas suaminya sehingga mengakui bahawa dia kini menganggap lelaki itu sebagai abangnya.

Daddy Maream Farah dah anggap macam abang sendiri (abang yang annoying). Ibu Maream Farah anggap macam adik, baik sangat selalu bertanyakan khabar kami berdua di sini.

farah lee anggap ally iskandar sebagai abangnya sendiri

Menerusi entri Instagram itu juga, Farah meminta agar semua pengikutnya supaya menilai sesuatu kegagalan itu daripada sisi yang positif. Katanya, tidak semua perhubungan akan berakhir seperti apa yang kita inginkan.

Allah maha Adil. Dia tak pernah zalim. Terpulang pada kita nak fokus yang mana.

Luahan hatinya ini telah menerima pujian ramai peminat. Kebanyakan mereka terharu melihat Farah yang langsung tidak menyimpan rasa sakit hati dengan bekas suami mahupun keluarga lelaki itu langsung.

Sumber: Instagram