Written by Bella | November 6th, 2019

Kemelut rumah tangga di antara pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila, masih belum menemui jalan penyelesaian.

sharnaaz ahmad

Terbaru, Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur  menetapkan tarikh 4 Disember ini untuk melantik wakil dalam proses timbang tara (hakam), berhubung kes perceraian pasangan tersebut.  Hakam adalah proses diperuntukkan mengikut Seksyen 47 (14) dan Seksyen 48 Aktara Undang-Undang Keluarga Islam ( Wilayah Persekutuan) 1984 dimana mahkamah mempunyai kuasa melantik  dari kalangan saudara-mara terdekat kedua-dua pihak yang mempunyai maklumat mengenai isu rumah tangga Sharnaaz dan Nabila.

Hakim Syarie Ahmad Muttaqi Ismail menetapkan tarikh itu selepas kedua-dua pihak gagal mencapai jalan penyelesaian bagi masalah mereka dalam Jawatankuasa Pendamaian (JKP) yang dilantik sebelum ini.

nabila nafkah rm500

Menurut peguam yang mewakili Sharnaaz iaitu Datuk Akberdin Abdul Kadir berkata pihaknya sedang mencari jalan terbaik untuk menyelesaikan segala masalah agar kedua-dua pihak dapat hidup aman damai.

Keputusan hari ini, mahkamah menetapkan pelantikan hakam bagi menyelesaikan semua isu dan mencari jalan terbaik. Kita ada peruntukan undang-undang untuk merujuk kes ini ke hakam pula. Dua-dua pihak ada alasan masing-masing dan kalau tiada penyelesaian mereka ada hak untuk bawa ke peringkat seterusnya iaitu hakam.

Kita sekarang ini dalam usaha nak selesaikan semuanya secara terbaik supaya masing-masing hidup aman dan damai.

Terdahulu, pelakon tersebut enggan menceraikan Nabila kerana ingin menyelamatkan rumah tangga yang telah dibina sejak dua tahun yang lalu dan telah memfailkan permohonan nusyuz terhadap isterinya. Sebelum ini, Nabila turut memfailkan interim hadanah (hak jagaan anak sementara) terhadap anak tunggal mereka, Jebat Jayden di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur.

Sumber Berita : mStar Online

 
Written by Bella | November 6th, 2019

Sebelum ini, kisah rumah tangga pelakon Mia Ahmad dan penjaga gol JDT, Mohd Izham Tarmizi Roslan, pernah menjadi perhatian ramai apabila dia memadam semua gambar bersama suaminya di Instagram dan memuat naik beberapa kapsyen sedih. Pelbagai spekulasi timbul termasuklah dakwaan suaminya itu berlaku curang.

mia ahmad

Namun, kini Mia mahu membuka lembaran baru dalam perkahwinannya dan enggan lagi memperkatakan mengenai isu curang kerana sudah ‘move on’.

Menurut Mia, dia menganggap perkara buruk yang terjadi itu mempunyai hikmah dan pengajaran tersendiri. Membuatkan dia banyak muhasabah diri.

Saya dan suami alhamdulillah, kami okey dan baik sahaja dan saya bersyukur. Sebenarnya saya dah tak mahu cakap mengenai benda yang dah lepas sebab saya dah move on.

Cuma apa yang saya boleh katakan, jika kita ditimpa satu-satu musibah tu, kita kena banyak muhasabah diri. Mungkin nampak perkara sebegitu tak baik untuk kita, rasa macam kenapa benda macam ini jadi dekat kita… tapi sebenarnya itulah yang terbaik kerana ia perkara yang boleh ajar kita.

mia ahmad

Paling penting, banyakkan muhasabah diri, sabar dan Insyallah serahkan segalanya pada yang berkuasa

Mia dan Izham mendirikan rumah tangga pada 13 Januari 2017 selepas setahun berkenalan. Hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Saif Issa.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | November 6th, 2019

Kesian pula kami dengan pelakon Ungku Ismail Aziz yang kini bergandingan dengan Mira Filzah untuk drama terbaru, Adella Sofea. Ramai juga yang tidak dapat menerima hakikat mereka berlakon bersama.

ungku ismail mira filzah

Ada yang hendakkan Ungku Ismail dengan Siti Elizad dan ada pula peminat yang membandingkan aktor itu dengan gandingan Mira sebelum ini seperti Remy Ishak dan Ben Amir.

Ungku Ismail akui dia kesal dengan sikap peminat dan meminta agar mereka ‘move on’ dan menyokong gandingan baharu untuk setiap drama yang dilakonkan oleh artis kesayangan mereka. Tolong hormati kerja orang lain juga.

mira filzahmira filzahItulah sebabnya kita tidak boleh terlalu obses dengan sesuatu perkara, hanya akan menimbulkan masalah di masa hadapan. Pada kami sesuai je Ungku Ismail dan Mira berlakon bersama, tidak adalah bosan asyik tengok hero dan heroin yang sama kan?

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | November 6th, 2019

Kehilangan bekas anggota Too Phat, Malique secara misteri dalam industri hiburan menjadi perbualan ramai sejak kumpulan terbabit berpecah pada 2005. Walaupun, muncul dengan karya lagu-lagu baru, Malique lebih selesa memencilkan diri dan tidak pernah membuat persembahan di atas pentas ataupun hadir ke mana-mana majlis hiburan.

malique

Pelbagai spekulasi tercetus termasuk dakwaan mengatakan dia menghidap penyakit misteri.

Namun, pada petang Selasa (semalam),  foto Malique bersama keluarga tular di media sosial.

foto terkini maliquefoto terkini malique

Meskipun foto tersebut dirakam dari jarak jauh, netizen tetap dapat mengenali wajah Malique yang terkenal dengan gelaran The General. Ada yang berkata, kononya itu adalah penampilan terkininya.

Bagaimanapun, timbul perdebatan di kalangan warganet. Mereka mendakwa foto yang tersebar itu sebenarnya adalah foto lama Malique. Malah, ada netizen yang mengakui sering terserempak dengan penyayi rap dan komposer terkenal itu menghantar anaknya ke sekolah dan berada dalam keadaan sihat.

maliquemaliqueNampaknya tiada apa yang perlu dirisaukan bagi peminat-peminat Malique kerana dia sihat dan hanya mahukan privasi dalam hidupnya. Harapnya perkara itu dapat dihormati dan semoga Malique terus sukses.

Sumber Berita : Astro Gempak