Written by Irsa | November 13th, 2019

 Biasanya setiap kali musim jualan murah, ramai antara kita yang akan terus serbu pasar raya berhampiran untuk membeli belah dengan harga yang rendah. Tak kira lah lelaki ataupun perempuan, semuanya akan jadi gila bila dengar perkataan ‘SALE’ dekat mana-mana. Ye lah, siapa saja yang tak suka jualan murah kan?

Tapi takkan nak kena tunggu ada jualan murah, baru lah kita boleh membeli belah dengan harga yang rendah? Itu salah satu sangkaan yang salah sebab tak semestinya kena tunggu jualan murah untuk dapatkan harga yang rendah. Bukan tu saja, ada banyak lagi kesilapan lain yang selalu kita lakukan ketika membeli belah. Yang penting, anda jangan ikut kesalahan yang kami senaraikan kali ini.

Tak buat senarai barangan yang hendak dibeli

shopping
Walaupun nampak macam remeh, tapi ini lah salah satu cara untuk anda pastikan tak berbelanja secara berlebihan masa membeli belah. Kalau ada senarai barangan yang nak dibeli, anda akan lebih fokus dan tahu apa yang perlu dibeli dan apa yang tak perlu.

Jadi sebelum keluar rumah, tulis siap-siap senarai barangan yang perlu dibeli. Bukan je anda lebih fokus, tapi dapat jimatkan masa juga semasa membeli belah. Bila dah tahu apa yang perlu dibeli, tak ada lah anda membuang masa lama sangat.

Membeli belah untuk lepaskan tekanan

shopping
Ini antara perkara yang selalu dilakukan oleh kita semua. Setiap kali ‘stress’ mesti akan ajak kawan-kawan pergi shopping kan? Tapi sebenarnya makin bertambah ‘stress’, lagi-lagi bila tengok duit banyak habis pada barang dengan harga yang mahal! Pendek kata, memang tak berbaloi.

Jadi ingat, jangan biasakan diri untuk lepaskan tekanan dengan cara membeli belah. Kalau anda pergi membeli belah dalam keadaan tertekan, anda akan membuat keputusan yang salah kerana terlalu beremosi. Don’t be an emotional shopper!

Tak semak resit selepas pembayaran

calculator
Okay, berapa ramai antara kita yang akan semak balik resit selepas membeli belah? Hmm.. biasanya lepas habis membeli belah, resit pun tak tahu dicampak ke mana lepas tu kan? Janji barang dah siap beli, benda lain dah tak peduli dah! Haa.. itu lah yang selalu kita buat semasa membeli belah.

Sebenarnya tak susah pun nak periksa semula. Cuma semak semula harga barang yang anda beli pada resit, pastikan harga yang dicas sama dengan yang sepatutnya dan pastikan baki yang diberikan cukup. Kalau semuanya betul, simpan semula resit dan ucapkan selamat tinggal pada duit anda.

 
 
Written by Bella | November 13th, 2019

Tindakan pelakon Intan Najuwa memadam foto dan tidak lagi mengikuti akaun Instagram tunangnya, Razrul Anwar Rusli mencetuskan pelbagai spekulasi. Ramai yang tertanya- tanya apakah status hubungan pasangan ini, adakah sedang bergolak gara-gara foto kontroversi Intan bermesra dengan Zul Ariffin.

intan najuwa tidak hormat tunang

Bagaimanapun, Razrul ketika dihubungi pihak media enggan mengulas lebih lanjut mengenai tindakan Intan itu dan hanya memberitahu hubungan mereka masih lagi baik.

Ada lagi gambar saya. Ya, hubungan kami masih seperti biasa. Terima kasih kerana ambil berat dan doakan kami.

intan najuwa padam foto tunang

Terdahulu, tular beberapa gambar mesra kedua-dua pelakon tersebut berdakapan dan berpelukan mesra di dalam laut. Dapat lihat Intan didukung Zul dalam keadaan mengghairahkan ibarat pasangan bercinta “lemas” dalam asmara.

Setakat ini, Intan dan Zul masih lagi mengunci mulut dan tiada kenyataan lanjut berhubung foto berkenaan.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | November 13th, 2019

Tidak mudah untuk mendapatkan bentuk badan yang tegap dan umum mengetahui pelakon Hairul Azreen begitu fokus serta berusaha dengan gigih untuk kelihatan lebih ‘muscular’. Hasilnya, dia kini mendapat beberapa tawaran untuk melakonkan filem aksi sesuai dengan bentuk tubuhnya itu.

hairul azreen

Namun, ada dakwaan mengatakan Hairul sengaja ingin “menjual” tubuh badannya yang sasa dengan tidak berbaju dalam salah satu babak filem Wira bagi melariskan karya itu.

Bagaimanapun, Hairul menafikan dakwaan tersebut dan menjelaskan babak dia menayang tubuhnya itu adalah demi memenuhi tuntutan watak semata-mata.

hairul azreen tayang badan

Maaf, saya tidak jual tubuh sasa sebaliknya mahu jual babak aksi untuk menarik penonton ke pawagam.

Babak tidak berbaju itu dibuat untuk adegan pertarungan yang dipaparkan dalam filem ini. Saya hanya ikut arahan pengarah yang mahu babak tidak berbaju bagi memantapkan jalan cerita.

hairul azreen

Kalau tayang pun tidak salah, lagipun itulah juga antara sebab mengapa Hairul laris berlakon dalam filem aksi. Mungkin boleh jadi inspirasi untuk orang ramai di luar sana untuk buat badan agar lebih ‘sado’.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | November 13th, 2019

Kontroversi foto panas dan terlebih mesra antara pelakon Intan Najuwa dan Zul Ariffin nampaknya masih belum reda lagi. Tunang Intan iaitu iaitu Razrul Anwar Rulis enggan memberikan sebarang komen mengenai foto panas berkenaan.

intan najuwa padam foto tunang

Terbaru, lebih menghangatkan lagi keadaan apabila Intan memadam foto dan ‘unfollow’ tunangnya di Instagram. Hanya satu sahaja gambar mereka bersama dimana Intan meluahkan rasa sayang terhadap tunangnya.

Terdahulu, tular beberapa gambar mesra kedua-dua pelakon tersebut berdakapan dan berpelukan mesra di dalam laut. Dapat lihat Zul mendakap erat heroinnya itu dengan penuh intim ibarat pasangan bercinta “lemas” dalam asmara.

intan najuwa zul ariffinzul ariffin intan najuwa

Lebih mengundang kontroversi apabila pengarah drama Setelah Ku Dimiliki iaitu Osman Ali tampil menafikan bahawa aksi itu dilakukan sebagai gimik untuk menaikkan rating naskhah tersebut. Mengesahkan babak mandi itu tiada langsung dalam drama lakonan mereka.

Meskipun pelbagai spekulasi liar timbul dan dihimpit kontroversi hangat, Intan mendiamkan diri dan tidak mahu tampil memberikan penjelasan.

intan najuwa tidak hormat tunang

Sama-sama kita doakan agar hubungan Intan dan tunangnya baik-baik sahaja. Biasalah adat bertunang penuh dengan dugaan dan cabaran yang menguji kekuatan cinta dan kasih sayang. Jangan mudah menyerah dan terus bersabar mempertahankan hubungan yang dibina.

Sumber Berita : mStar Online