Written by AbangNara | November 18th, 2014

Baru semalam Abang Nara kongsikan gambar Hanez Suraya dengan seorang lelaki yang bekerja sebagai juruterbang, hari ini pelakon jelita tersebut telah tampil membuat pengakuan yang dirinya berkawan rapat dengan jejaka tersebut. Istilah berkawan rapat digunakan kerana mereka masih belum masuk ke fasa bercinta. Keikhlasan hati si lelaki jelas terserlah kerana tidak kisah dengan kontroversi yang melanda Hanez selama ini. Orang macam ini yang kita cari.

hanez suraya

Selain membuat pengakuan berkawan rapat, Hanez juga turut meminta diberi ruang untuk menjalani kehidupan seperti orang lain. Iyerlah, kongsi gambar dengan lelaki terus kena gosip. Kesian jugak kat si Hanez nie. Kata Hanez:-

Sudahlah buat gosip pasal saya. Apa yang jadi (kontroversi) pada saya sebelum ini, cukuplah. Saya tak mahu komen lebih-lebih. Saya bimbang nanti kalau tersalah cakap, lain pula cerita yang timbul.

Kami berkawan rapat. Itu saja yang boleh saya katakan. Selama ini dia banyak bagi semangat kepada saya. Dia tahu tentang kontroversi saya tetapi dia tidak kisah berkawan dengan saya. Kami pun bukannya selalu berjumpa.

Berilah saya peluang dan ruang untuk menjalani kehidupan seperti mana orang lain. Bagilah saya bahagia dengan jalan saya sendiri. Salahkah saya hendak berkawan. Selama ini saya ada juga mengambil gambar dengan lelaki tetapi tidak pula dijadikan isu.

Mesra sangatkah gambar yang tersebar itu sehingga orang mahu buat spekulasi macam-macam? Lagipun kapsyen di gambar itu pun tidak menunjukkan kami ada hubungan lebih dari sekadar berkawan. Saya tahu dia memuat naik gambar itu dan saya tak kisah sebab apabila lepak dengan kawan, kita mengambil gambar bersama.

Tapi apa yang pelik, IG dia ‘private’. Jadi saya tak tahu macam mana gambar itu boleh tersebar.

hanez

Biasalah kalau dah namanya selebriti, pasti akan ada ‘stalker’ yang sentiasa memerhatikan tingkah laku kita. Itulah harga yang perlu dibayar oleh seorang artis. Tak apalah Hanez. Pedulikanlah kata-kata orang. Yang penting Hanez dan si juruterbang jujur dalam berkawan. Mana tahu ada rezeki suatu hari nanti boleh naik ke jinjang pelamin pulak. Tak gitu? Sumber MalaysianDigest.

mybabyP.S: Dapatkan baju dan lain-lain barangan comel untuk bayi anda dengan harga yang AMAT MURAH hanya di MyBabyButton.

 

 
Written by AbangNara | November 18th, 2014

Sah bergelar suami isteri pada 15 September lalu, kini Alif Satar dan Sha Dila mendapat berita gembira mengenai kehadiran orang ketiga dalam hidup mereka. Murah rezeki mereka berdua. Sha Dila telah mengesahkan kehamilannya menerusi perbualan dengan t rakan-rakan di Instagram namun masih belum mahu mengumumkan kerana kehamilan tersebut masih terlalu awal.

alif satar hamil

Jutaan tahniah diucapkan buat Alif Satar dan Sha Dila. Awal-awal kehamilan ini kenalah lebih berhati-hati kerana kandungan masih agak ‘fragile’. Jangan banyak buat kerja berat. Banyakkan berehat. Semoga semuanya selamat sehingga hari kelahiran kelak. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Magnum Cafe Malaysia dibuka di Midvalley

Written by AbangNara | November 17th, 2014

Jangan katakan Wardina. Abang Nara yang lelaki ini pun menggeleng-gelengkan kepala membaca artikel di Sinar Harian ini. Mana tidaknya, si suami yang sudah berkahwin selama 10 tahun mempunyai hubungan terlarang dengan seorang janda hanya kerana isterinya sudah tidak cantik seperti dulu. Alasan apakah ini? Memang tak masuk akal. Memang tak logik. Kalau jumpa lelaki ini, memang Abang Nara pelempang 1,000 kali.

wardina

Hubungan terlarang yang dijalinkan oleh si suami bermula sejak si isteri mengandungkan anak pertama. Mahu diberi penerangan, si suami menulis sepucuk surat kepada si isteri menerangkan di mana silapnya. Kerana penerangan ini, si isteri menerima dan memaafkan si suami. Katanya itu adalah fitrah seorang lelaki. Berikut ialah surat yang ditulis.

Mah isteri abang yang solehah, isteri yang cantik… yang baik… dan ibu yang sempurna kepada Adan, Lili dan Nafisa…

Impian abang yang terakhir agar Mah menjadi sahabat sepanjang hayat… abang merayu sesungguh hati untuk Mah maafkan abang dan menerima abang semula. Sebelum abang tulis surat ini, abang dah hubungi Zulaikha untuk putuskan hubungan. Abang nekad, apa pun berlaku selepas ini, abang terima sebagai hukuman. Abang reda.. abang berdosa. Abang suami yang terkhilaf…

Mah…

Abang jenguk Mah di bilik anak. Mah tidur dengan air mata yang mengalir. Muka Mah polos tanpa solekan. Mata Mah bengkak dan ada lingkaran hitam. Abang menangis. Mah tak sedar betapa abang cintakan Mah. Tapi Mah lupa, kecantikan Mah yang pudar telah buat cinta abang berpaling.

Sumpah Mah! Sumpah abang rasa bertuah ada isteri sebaik Mah. Mah jaga makan pakai abang, makan minum anak-anak dan rumah tangga. Tapi Mah tak jaga diri Mah untuk abang. Mah tak jaga keperluan batin abang.

Kita kenal sejak sekolah. Sejak Mah jadi pujaan ramai lelaki dan kawan-kawan abang. Mah ramping, tinggi, bermata galak dan menggoda. Tapi sejak Mah lahirkan Adan, Mah biarkan kecantikan Mah hilang. Mah biarkan kuku Mah kecut.. rambut Mah busuk di sebalik tudung… kaki Mah bengkak dengan lemak… badan Mah berbau bila abang balik kerja. Abang terpaksa hipokrit setiap kali Mah sambut abang balik kerja di muka pintu dengan wajah kusam dan tak bermaya. Abang lemah tengok Mah lemah… Abang bagi Mah duit untuk Mah bersisir, tapi Mah habiskan dengan perhiasan rumah dan emas. Kenapa Mah tak gunakan untuk merapikan diri?

Mah abang tak pandang pakaian atau tudung cantik yang menutupi Mah, Abang juga tak pandang barang kemas yang berselirat di tangan atau leher Mah, tapi abang pandang tubuh dan wajah Mah. Kalau Mah sendiri tak menghargai diri bagaimana pula abang? Mana pergi diri Mah yang penuh keyakinan masa Mah bekerja dulu? Mana pergi wanita pujaan abang yang penuh dengan keanggunan masa kita sama-sama belajar dan bekerja dulu? Abang sungguh malu nak bercakap tentang hal ini, tapi jika ini peluang terakhir untuk abang memperbaiki rumah tangga kita, abang luahkan… dan Mah terimalah dengan lapang hati.

Mah… Zulaikha cantik. Dia janda anak ramai tapi bahasa tubuhnya tidak menggambarkan dia seorang janda. Dia menjaga setiap inci yang ada pada tubuhnya sehingga ke bahagian yang paling sulit. Abang minta ampun. Abang menyesal… Zulaikha hanya mahu berkawan dengan abang untuk mengisi kekosongan hidupnya. Dia tidak pernah meminta hubungan yang lebih tetapi kerana selalu bersamanya, abang terpesona. Abang rindukan isteri abang yang dulu. Jika Mah ingin berlalu dari hidup abang… abang tidak mampu menghalang.

Abang berdosa dengan Mah. Mah berubahlah. Cari semula kekuatan Mah sebagai seorang perempuan. Ampunkan abang… abang tak pergi kerja hari ini. Abang nak ke rumah ibu bapa Mah untuk akui semua kesilapan abang dan abang akan terima segala hukuman. Sekali lagi, dari lubuk hati yang paling dalam… abang merayu Mah pulangkan semula isteri abang yang cantik, yang menghargai dirinya luar dan dalam… abang merayu…

wardina

Sememangnya fitrah seorang lelaki mahukan wanita yang cantik. Siapa yang taknak kan? Namun kalau dah beristeri, kita kenalah tahu batasan. Si isteri pun jadi tak cantik, jadi tak menggiurkan kerana penat menjaga kita dan anak-anak. Bukannya kerana menjaga orang lain. Janganlah kerana sudah tak cantik seperti saat bercinta dulu menjadikan kita membuat alasan untuk membuat hubungan terlarang sebegini. Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen. Artikel penuh di Sinar Harian.

P.S: Wiski dan vodka halal di pasaran Eropah

Written by AbangNara | November 17th, 2014

Romantis juga rupanya Alyah ini. Setelah rahsia perkahwinan mereka terdedah, kini Alyah tidak lagi malu-malu untuk mengucapkan kata romantis buat suaminya tercinta, Datuk Ramli MS. Menerusi akaun Instagramnya, Alyah telah menitipkan bait-bait ayat yang pastinya mencairkan hati Ramli MS bersempena dengan hari jadi suaminya itu.

alyahBerkongsi gambar suaminya yang penuh macho di atas, Alyah telah menulis:-

Selamat ulang tahun Datuk Hj Ramli Mohammed Saleh,kamu adalah lelaki yg terbaik dikurnia kan oleh Allah swt buat saya.Semoga dilimpahi kasih syg,kesihatan yg baik,Diberi rezeki yg berkah jg berkat & Semoga sentiasa dipeluk Allah swt.Jg semoga Apa yg kita ada kekal hingga ke syurga Allah swt.

alyah
Selamat hari jadi juga Abang Nara ucapkan kepada Datuk Ramli MS. Semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki (mana tahu bakal timang anak lagi) dan diberikan kreativiti untuk terus berkarya. Semoga perkahwinan anda dengan Alyah akan sampai syurga.