Written by AbangNara | April 11th, 2014

Hot FM bakal menawarkan RM50,000 kepada pendengar stesen tersebut bermula 7 April 2014 ini melalui kempen Kunci AM Krew. Melalui ruang frekuensi Hot FM, pendengar hanya perlu menantikan isyarat panggilan yang bakal kedengaran pada waktu- waktu tertentu sepanjang hari dan sekiranya mereka adalah pendengar ke lapan (8), mereka dikehendaki menjawab satu soalan mudah daripada Hot FM AM KREW.

hot fm am krewDengan menjawab dengan tepat, satu kunci akan diberikan kepada mereka di mana mereka berpeluang untuk memenangi hadiah utama bernilai RM50,000 nanti. Selain itu, saguhati sebanyak RM100 juga akan diberikan kepada pendengar yang berjaya menjawab dengan tepat. Namun sekiranya mereka merupakan pemanggil ke lapan di waktu bonus, selain kunci, mereka akan membawa pulang RM500.


Tidak tertumpu kepada tetuang udara Hot FM, kali ini kempen ini diperluaskan melalui pelbagai medium seperti laman sosial rasmi stesen itu iaitu melalui akaun Instagram, Facebook serta Twitter – @hotfm976. Bagi mereka yang aktif, mereka juga boleh mengejar rakan Hot FM Jazz Hybrid Zoomerz pada waktu-waktu tertentu. Manakala bagi mereka yang lebih suka menonton televisyen, mereka juga berpeluang memenangi kunci tersebut melalui saluran geng TV Hot FM iaitu TV3 dan TV9.

hotfm
Bertempat di Berjaya Times Square, Kuala Lumpur, acara kemuncak Kunci AM Krew ini bakal berlangsung pada 26 April 2014 di mana salah seorang pemegang kunci tersebut bakal membawa pulang salah satu hadiah bernilai RM50,000 dalam bentuk seperti berikut:

  • Down payment rumah
  • Deposit kereta
  • Pakej perkahwinan
  • Percutian keluarga
  • Ubah suai rumah
  • Pembayaran bil untuk setahun
  • Perbelanjaan membeli-belah
  • Dana pendidikan

Teruskan mendengar Hot FM bagi mendapatkan informasi terkini mengenai kempen ini. Pedengar juga disarankan untuk melayari laman web rasmi Hot FM bagi memastikan mereka tidak ketinggalan dalam kempen ini. Kata KUNCInya, bersedialah menjadi pemanggil ke lapan untuk melayakkan diri menjadi pemegang kunci yang bakal menjadikan hadiah utama RM50,000 milik anda! Segalanya bermula pada 7 April ini shingga 25 April 2014.

 
Written by AbangNara | April 11th, 2014

Selepas satu rampasan yang dilakukan oleh Fareeda baru-baru ini, jenama tudung ini semakin hangat diperkatakan. Ada yang bersetuju dan tak kurang ramai yang membantah tindakan tersebut sehingga mencetuskan kontroversi. Bagi Abang Nara ia satu langkah yang harus dilakukan kerana hakcipta Fareeda telah dilanggar oleh pihak lain. Peliknya, isteri Fizo Omar, Mawar turut sama terkena tempias kritikan dan cemuhan daripada mereka yang tidak bersetuju dengan rampasan tersebut.

fizo omar dan isteri

Antara komen-komen yang diterima oleh Fizo di akaun sosialnya ialah “Mawar tidak menutup aurat sepenuhnya“, “Fizo tanggung dosa bini” dan macam-macam lagi. Tampil membela isterinya, Fizo berkata kepada Mstar Online:-

Aurat itu subjektif, selagi dia menutup kepala, tidak berpakaian seksi dan menjolok mata ia sudah cukup baik bagi saya, dalam Islam sebenar tangan pun tidak boleh terdedah. Isteri saya menjual tudung… bukan menjual skirt pendek, kenapa perlu hina dia sampai begitu sedangkan kerana perniagaan tudungnya itu, ramai wanita yang sudah berhijrah untuk bertudung.

fareeda fizo omar

Betul juga kata Fizo Omar itu mengenai ramai wanita yang sudah bertudung kerana Fareeda. Abang Nara tengok tudung Fareeda ini sudah menjadi satu fenomena di kalangan wanita Malaysia. Semua orang berebut-rebut nak membelinya. Fizo juga turut melahirkan rasa kekecewaan dengan komen-komen yang diterima di akaun Instagramya:-

Saya tidak boleh tahan marah bila gambar yang saya muat naik bersama Mawar dikomen dengan pelbagai ayat berunsur negatif. Sehingga ada mengatakan saya menanggung dosa kerana Mawar bertudung begitu, saya tidak faham kenapa ramai yang tidak berpuas hati .

Kalau mereka kata tudung itu terlalu singkat mereka boleh beli jenis yang lain, di Fareeda kita jual pelbagai jenis tudung mengikut saiz yang bersesuaian dengan mereka.Cuma permintaan tinggi terhadap tudung yang dipakai oleh isteri saya, jadi sebab itu ia lebih komersil berbanding tudung-tudung yang labuh

rizo omar
Ini semua adalah asam garam dalam perniagaan. Biasalah cemburu sebegini. Anggaplah ini sebagai satu cabaran. Jangan melatah kuat sangat. Kena bersikap profesional. Abang Nara percaya populariti Fareeda tidak akan tenggelam kerana kontroversi murahan ini. Teruskan perniagaan anda dan semoga mencapai sasaran yang dikehendaki tahun ini.

Written by AbangNara | April 11th, 2014

Tidak pernah terlintas di hati ini untuk memiliki Audi R8. Apabila melihat kelibat kereta ini di atas jalan, memang kagum dibuatnya. Sporty, laju dan pastinya menyerlahkan kemachoan si pemandu. Inilah kereta pilihan Ammar Effendy, anak Rozita Che Wan sebagai hadiah keputusan cemerlang SPMnya. Untungnya menjadi anak Che Ta!!!

anak che ta

Namun buat masa ini, Ammar sendiri tidak mengetahui kereta apakah yang bakal dibeli oleh emaknya. Pasti Ammar pun berdebar-debar. Paling koman mesti BMW punya. Takkanlah Che Ta nak beli Myvi pulak kan? Kata Ammar menerusi Mstar Online:-

Hahaha… Bukan BMW X6 lah, tetapi kereta lain. Ammar rasa nak tergelak jer bila gosip itu timbul kerana itu kereta untuk ‘orang tua’. Memang benar mommy nak belikan kereta untuk saya. Tetapi kereta sport la, baru macho.

Pada Rabu saya telah ke kedai kereta melihat mana-mana yang diminati dan setakat ini Audi R8 antara yang saya sukai. Tak tahu lah pula kereta apa mommy nak belikan. Berbaloi juga belajar siang malam. Kalau keputusan lebih cemerlang, entah-entah mommy nak belikan Lamborghini atau Ferrari

ammar anak che ta

Audi R8 adalah satu pilihan bijak dan sangat sesuai dengan usia Ammar yang meningkat remaja. Jangan bawa laju-laju sangat. Pastikan mengikut peraturan yang ditetapkan. Lepas itu kalau terjumpa Abang Nara, jangan lupa ajak duduk sebelah. Nak gak merasa kerusi empuk Audi R8. Hehehe. Apa pun, tahniah atas hadiah yang sangat “awesome” ini.

P.S: UMW Toyota panggil semula beberapa model keretanya

Written by AbangNara | April 11th, 2014

Agak terkejut juga apabila Abang Nara mendapat informasi ini daripada KakJulaJuli. Dengan segera Abang Nara meng”skodeng” Instagram Bella Dally dan mendapati memang benar apa yang diberitahu, bekas kekasih Nazim Othman telah membuang semua gambarnya yang menampakkan tudung dan kini tampil bertudung. Adakah Bella Dally sudah berhijrah sepenuhnya?
bella dally bertudungJika benar Bella Dally sudah pun berhijrah dan mengambil keputusan untuk bertudung sepenuhnya, ini satu berita yang sangat baik. Jutaan tahniah diucapkan. Untuk anda yang tidak tahu, Bella dan Nazim Othman baru-baru ini sudah pun sah putus cinta. Tidak diketahui sama ada perpisahan itu menyumbang kepada penghijrahan ini.
bella dally bertudungSemoga Bella Dally istiqamah dan meneruskan penampilan bertudung ini. Memang cantik dan comel sangat-sangat. Tahniah Bella sekiranya penghijrahan ini benar-benar berlaku. Semoga hidup anda akan lebih dirahmati dan diberkati.