Written by AbangNara | September 22nd, 2014

Kontroversi yang melanda Shila Amzah sememangnya menjadi perbualan paling hangat antara peminat dunia hiburan sejak minggu lalu. Hari ini penyanyi nombor 1 Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza turut sama telah memberikan pendapatnya mengenai kemelut yang melanda Shila Amzah dan media Melayu. Hari ini juga, Abang Nara menerima satu email daripada seorang pembaca BeautifulNara yang agak menarik untuk dikongsikan bersama anda semua.

shila amzah

Sekiranya anda peminat Shila Amzah, luahan hati ini juga amat sesuai untuk bacaan anda. Bacalah dengan hati terbuka. Abang Nara tahu anda sayang dengan penyanyi kesayangan anda. Namun janganlah sampai teguran yang baik pun tak diendahkan. Berikut ialah email yang diterima:-

D ibawah adalah tulisan saya buat Shila Amzah. Sekiranya sudi bolehlah jika di post di laman beautifulnara, jika tidak mungkin boleh disampaikan kepadanya.

Sudah lama saya perhatikan Shila Amzah dan para peminatnya. Jujur saya katakan, ya dahulu saya meminati beliau. Shila memang mempunyai bakat yang besar dan dia mampu untuk pergi jauh dalam kerjayanya. Namun begitu, saya mulai kurang gemar dengan dia bukan sahaja akibat gossip2 di media namun kerana saya mengikuti sendiri account twitternya pada masa itu.

Lama kelamaan saya dapat lihat bahawa Shila Amzah kurang matang dalam menangani apa jua hal. Baik tulisan wartawan dalam mana-mana artikel ataupun tulisan daripada peminat yang cuba menegur beliau di twitter.

Sebagai seseorang yang sudah menginjak usia ke 24 tahun dan pernah merancang untuk berkahwin, seharusnya Shila lebih matang dan tangani tulisan-tulisan negatif itu semua dengan lebih tenang. Cara yang betul harus digunakan bukan dengan menyalahkan seratus peratus ke atas orang yang menulis itu. Ambil yang jernih dan positif dari tulisan-tulisan itu dan yang negatif lemparkan sahaja dan dibuang jauh-jauh. Tetapi tidak perlu lah hendak membalas balik dengan kenyataan-kenyataan seperti diri sendiri sesuci kain putih dan orang yang menulis itu sejahat-jahat manusia.

Ingatlah! Cara kita mengangani tohmahan menunjukkan kematangan. Kematangan membuatkan orang respect kepada kita. Dengan perangai Shila yang lebih kepada kebudak-budakkan, tidak mustahil satu hari nanti Shila akan hilang nama. Sayang jika bakat yang ada terbuang begitu sahaja nanti.

Saya juga kurang gemar dengan peminat-peminat fanatik Shila Amzah. Bukannya saya hendak menghentam, namun anda semua seharusnya menaikkan lagi nama artis pujaan anda. Bantu dia untuk terus maju dan maju lagi dengan kerjaya nya. Bukannya ikut sama naik menghentam orang-orang yang menulis tentang dia.

Memang benar bak kata Shila mungkin “Media Melayu” lebih berminat akan kisah peribadinya. Tapi harus diingat, tidak akan datangnya cerita jika tidak dijadikan sendiri oleh tuan empunya badan. Ingatkah Shila bahawa dulu jarang sekali ada gossip tentang dirinya. Namun semuanya berubah sejak drama sebabak Shila yang melarikan diri dari keluarga setelah kecewa dahulu. Lupakah dia? Jikalau tidak ada drama sebabak itu dan Shila terus tenang dalam menangani hal peribadinya tidak mungkin wartawan akan menulis dengan coverage yang begitu besar sekali. Bukan begitu?

Hari ini mungkin Shila di atas, hari ini mungkin Shila disanjung oleh bak kata peminat2nya “Media Cina”, tapi esok lusa? Percaya kata saya bahawa satu hari nanti bukan sahaja media, namun peminat bakat Shila Amzah pun akan mulai jelek dengan sikap dia dan peminat-peminat fanatiknya yang suka menghentam orang lain kembali.

Saya cuma mahu Shila untuk lebih matang, begitu juga dengan peminat-peminatnya kerana bakatnya terlalu besar untik disia-siakan.

Kita tidak akan selamanya di atas. Beringatlah!

Sekian.

shila amzah

Apa pendapat anda? Kalau anda peminat Shila Amzah dan mahu meluahkan apa yang terbuku di hati, sila hantarkan email ke hi@beautifulnara.com. Sila tulis dalam bahasa baku dan menggunakan perenggan. Secara jujur, Abang Nara pasti ramai pembaca BeautifulNara yang mahu mendengar pendapat anda dalam hal ini. Tak gitu?

 
Written by AbangNara | September 22nd, 2014

Akhirnya Zed Zaidi tampil untuk menjelaskan sebab sebenar dirinya tidak hadir ke majlis pertemuan bekas ahli jawatankuasa SENIMAN yang dianjurkan oleh Datuk Yusof Haslam baru-baru ini. Abang Nara ingatkan Zed tidak ‘gentleman’ dan takut dimaki sekiranya hadir, rupa-rupanya bekas presiden SENIMAN ini mengalami demam panas yang amat teruk. Abang Nara pernah gak kena demam panas. Nak bangun daripada katil pun terasa peritnya.

zed zaidi

Akibat ketidakhadirannya itu, Zed Zaidi telah dicop sebagai tidak bertanggungjawab dan takut untuk menyelesaikan kemelut yang melanda persatuan tersebut. Namun Zed menjelaskan yang ketidakhadirannya berpunca daripada demam dan turut mempersoalkan tujuan pertemuan tersebut diadakan. Kata Zed:-

Peliklah, pada hari tersebut, memang saya demam teruk kerana sebelum itu saya sibuk dengan urusan keluarga serta perkahwinan adik saya. Bukannya sengaja tak mahu datang. Apabila saya tidak ada pada pertemuan itu, macam-macam pula tuduhan yang diberikan.

Saya ada bertanya pada Datuk (Yusof) kenapa baru sekarang nak damaikan ahli-ahli dan bukannya sebelum isu dibawa ke mahkamah?

Lebih pelik pertemuan dilakukan ketika menjelangnya AGM. Saya bukannya mahu menuduh sesiapa. Cuma pelik apabila isu mahu berdamai timbul apabila AGM dah nak dekat.

Bukankah segala masalah berbangkit boleh dibawa ke AGM nanti? Nanti jangan pula ada yang sengaja cakap saya mahukan jawatan presiden semula. Saya tak kisah pun tentang pangkat

zed zaidi

Menariknya di dalam salah sebuah suratkhabar semalam, dilaporkan menerusi laman Facebook SENIMAN terdapat beberapa status yang dikongsi oleh orang yang tidak dikenali yang seolah-olah memperlekehkan usaha pertemuan tersebut. Berdasarkan pencarian Abang Nara hari ini, dilihat bahawa laman Facebook SENIMAN sudah pun dibuang dan tidak wujud lagi. Hmmmmm. Apa pun, Abang Nara sokong usaha Datuk Yusof Haslam yang mahu menjernihkan keadaan. Sekurang-kurangnya ada berbuat sesuatu daripada hanya duduk melihat para ahli bertelagah sesama sendiri. Tak gitu? Sumber Mstar Online.

Written by AbangNara | September 22nd, 2014

Menerusi rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3 hari ini, pengacara jelita Nurul Syuhada Nurul Ain telah menyampaikan berita gembira mengenai kelahiran anak kembarnya. Untuk informasi, Nurul telah mendapat seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Proses kelahiran dibuat secara normal untuk seorang bayi, manakala seorang lagi melalui pembedahan.

nurul syuhada nurul ain

Nurul Syuhada Nurul Ain telah berkahwin dengan Raja Amir pada bulan Julai 2011. Menerusi panggilan telefon kepada MHI, Nurul Syuhada telah berkata:-

Wajah anak saya ni sukar untuk dipastikan mengikut wajah siapa. Bukan apa, dia masih bayi dan kadangkala susah nak memastikannya.

nurul syuhada

Tahniah diucapkan buat Nurul Syuhada dan Raja Amir atas kelahiran anak kembar mereka. Alhamdulillah murah rezeki terus dapat sepasang anak. Semoga sihat dan membesar menjadi anak yang soleh serta solehah. Sama-samalah kita doakan. Info Myartis.

Written by AbangNara | September 22nd, 2014

Bak pinang dibelah dua. Sama cantik dan sama padan sungguh Alif Satar dan isterinya, Sha Dila yang telah diraikan di dalam majlis resepsi bertempat di Marina Putrajaya pada 20 September yang lalu. Kedua-duanya jelas kelihatan berseri-seri. Almaklumlah pengantin baru. Gembira Abang Nara tengok melihat kebahagiaan yang dikecapi oleh pasangan suami isteri ini.
alif satar

Yang lagi menyentuh perasaan ialah apabila Alif Satar menyanyikan sebuah lagu khas untuk isterinya yang tercinta ketika majlis resepsi tersebut. Sha Dila dilihat mengalirkan air mata kerana terharu. Abang Nara dulu ada juga cita-cita nak nyanyi masa kenduri kahwin, namun hasrat tersebut dibatalkan kerana takut hujan turun. Hehehe.

alif satar

Selamat pengantin baru diucapkan kepada Alif dan Sha. Semoga berbahagia ke akhir hayat. Semoga dikurniakan anak yang ramai. Tahniah!! Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit portal Murai.