Gosip Artis Malaysia Terkini & Gambar Artis Malaysia Terbaru Sensasi - Part 18
Written by Bella | August 31st, 2019

Teka-teki mengenai pergolakan rumah tangga pelakon Sharnaaz Ahmad akhirnya terjawab apabila isterinya, Noor Nabila mengesahkan sudah memfailkan perceraian terhadap suaminya itu.

sharnaaz ahmad cerai

Bagaimanapun, buat masa ini Nabila enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, meminta agar dia dan keluarga diberikan ruang untuk melalui proses berkenaan dengan tenang.

Seperti khabar angin yang bertebaran, saya mengesahkan sudah memfailkan perceraian terhadap suami saya, Sharnaaz Ahmad. Buat masa ini, saya serahkan segala-galanya kepada mahkamah.

sharnaaz ahmad noor nabila cerai

Saya berharap, saya dan keluarga diberi ruang untuk melalui proses ini dengan sabar dan tenang. Doakan kesejahteraan saya dan anak saya.

Kisah rumah tangga pasangan ini mula menjadi bualan hangat sejak beberapa hari lalu apabila Nabila berkongsi foto dipercayai Kompleks Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Duta di Instagram Story.

nabila failkan cerai sharnaaz Sharnaaz dan Nabila mendirikan rumah tangga pada 31 Mac 2017 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Jebat Jayden.

Sumber Berita : BH ONLINE

 
Written by serenity | August 30th, 2019

Seorang penyanyi rap yang berkasar dnegan seorang atendan stesen Petronas didenda RM 2,800 hari ini oleh Mahkamah Majistret Ampang.

Muhammad Raziq Rosli, 21, atau lebih dikenali sebagai Zynakal, mengaku bersalah atas dua pertuduhan mencederakan mangsa dan menghalang polis menjalankan tugas.

Majistret Mohamad Firdaus Sadina Ali mendenda tertuduh sebanyak RM 800 dan RM 2,000 di bawah pertuduhan tersebut.

Mahakamah memerintahkan tertuduh menjalani hukuman enam bulan penjara jika gagal membayar denda itu.

Zynakal dituduh menyebabkan kecederaan kepada warga Bangladesh, Ahmad Mostak, di stesen petrol Petronas Pandan Prima di Ampang pada pukul 3.00 petang, 28 Ogos.

Dia dituduh di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara setahun atau denda, atau kedua-duanya sekali jika disabitkan kesalahan.

Dia juga dituduh di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas polis disebabkan enggan menunjukkan kad pengenalannya apabila diminta berbuat demikian.

Pertuduhan itu membawa hukuman maksimum dua tahun penjara atau denda maksimum RM 10,000 jika disabitkan kesalahan.

Pada mulanya, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayua agar hukuman diringankan kerana tidak mempunyai pendapatan tetap sebagai penulis lirik dan pencipta lagu. – beautifulnara.com via NST

Written by syamila | August 30th, 2019

Di suatu hari ketika sedang bersiap-siap untuk masuk tidur, Abang Nara terdengar bunyi mesej Whatsapp di handphone Abang Nara yang bertalu-talu tanpa henti.

Mesti ada something urgent,” getus hati ini. Lalu, Abang Nara terus bangun dari katil dan membaca mesej yang dihantar oleh kawan baik nya.

chat perbualan di WhatsApp dua sahabat
Fuh! Inia da satu tugasan berat yang telah diamanahkan oleh bestfriend Abang Nara. Membeli aircond bukanlah satu benda mudah. Kena cari harga yang berpatutan, cepat sejuk, rekaan menarik, ada teknologi canggih dan yang paling penting, jimat elektrik.

Demi persahabatan yang telah terjalin berpuluh-puluh tahun ini, maka Abang Nara telah membuat kajian yang penuh intensif dan menyeluruh untuk mencari aircond terbaik di pasaran sekarang. Setelah berhempas pulas tidak tidur malam beberapa hari, akhirnya Abang Nara telah bertemu jawapan untuk persoalan ini.  Jeng, jeng, jeng!!!
penghawa dingin Panasonic

Yeahhhh ~~~ Jawapannya tak lain tak bukan ialah penghawa dingin Panasonic, especially untuk mereka yang mempunyai anak-anak kecil di rumah. Sebab apa? Ha, korang kena baca kelebihan dan keawesomean aircond Panasonic di bawah:-

Nanoe Technology
Panasonic menggunakan teknologi Nanoe

Kesemua penghawa dingin Panasonic menggunakan Nanoe Technology yang memastikan udara di dalam rumah bersih dan segar dengan 7 fungsi ini:-

  1. Menghilangkan bau
  2. Menghapuskan bakteria & virus
  3. Menghapuskan kulat
  4. Menghapuskan alergen
  5. Menghapuskan polen
  6. Menghapuskan unsur berbahaya
  7. Melembapkan kulit dan rambut

Ha power kan Nanoe Technology nie? Bila udara dah bersih dan segar, anak-anak kita pun akan jadi lebih cergas dan cerdas sebab mereka sentiasa mendapat oksigen yang berkualiti tinggi.  Mereka juga akan lebih fokus apabila melakukan homework dan paling penting, apabila bangun pagi, seisi keluarga akan merasa lebih bertenaga dan ceria sebab tidur dalam keadaan udara yang sempurna.
teknologi udara yang sempurna

Lagi best, masalah selsema dan bersin pun confirm akan berkurangan sebab tiada lagi virus dan bakteria di ruangan udara rumah kita. Dapatlah jimat duit darapada bawak anak pergi ke klinik untuk ambil ubat.  Kesemua ini dilakukan secara automatik oleh penghawa dingin Panasonic. On je aircond semua jadi sihat. Semudah ABC.
dapat jimat duit apabila kurang virus dan bakteris di ruang udara

Kawal Aircond Di Mana-mana & Bila-bila Masa

Nak lagi best,  penghawa dingin Panasonic jenis X-Premium Inverter mempunyai Network Adaptor yang membolehkan kita mengawalnya bila-bila masa dan di mana-mana sahaja. Ini adalah kerana fungsinya yang sangat best. Sebagai contoh, 10 minit sebelum sampai ke rumah, kita dah boleh hidupkan aircond terlebih dahulu supaya masuk-masuk rumah je dah sejuk. Tiada lagi masalah nak cari remote kat mana, terlupa nak tutup aircond lepas keluar rumah dan sebagainya. Semua dah ada wireless dan semua sangat mudah!!!

Jimat Bil Elektrik
jimat bil elektrik

Salah satu kerisauan yang sering menggangu fikiran kita apabila memasang penghawa dingin ialah bil elektrik yang melambung tinggi. Ha, dengan penghawa dingin Panasonic, tiada sebarang kebimbangan dalam bab ini. Sebabnya aircond Panasonic menggunakan teknologi Inverter yang menjimatkan tenaga sambil mengekalkan suhu sejuk dengan tepat. Waktu mula-mula hidupkan aircond, kompresor akan berputar dengan pantas untuk penyejukan pantas. Apabila dah mencapai suhu yang dikehendaki, putaran kompresor akan diminimumkan agar tidak melakukan sebarang pembaziran sambil memastikan kita tetap kekal selesa. Senang cakap, jangan risau bil elektrik anda tak akan ada banyak perbezaan sebelum dan selepas memasang aircond Panasonic ini.

Apa yang Abang Nara tulis di sini, semuanya Abang Nara dah kongsikan dengan bestfriend yang bertanyakan soalan tadi. Dia pun rupanya buat kajian sendiri jugak. Dan ternyata dia pun memilih aircond Panasonic untuk dipasang di rumahnya. Jadi korang tunggu apa lagi? Maklumat lanjut layari laman rasmi Panasonic



Written by syamila | August 30th, 2019

Mari kita seluruh warga negara,
Ramai-ramai menyambut hari merdeka,
Merdeka!

31 bulan lapan,
Lima puluh tujuh hari mulia,
Negaraku merdeka.

Pada tanggal 31 Ogos setiap tahun kita menyambut Hari Kemerdekaan dan tahun ini kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 62 tahun. Tema kemerdekaan tahun ini ialah Sayangi Malaysiaku: Malaysia Bersih.

Bersempena dengan Hari Kemerdekaan tidak lama sahaja lagi, kami telah pun ‘turun padang’ di sekitar Kuala Lumpur untuk bertemu dengan rakyat Malaysia dan bertanyakan beberapa soalan tentang kemerdekaan. Ada yang malu-malu dan ada juga yang terpinga-pinga bila diajukan soalan.

Dan pastinya semasa zaman persekolahan dahulu kita sering kali menyanyikan lagu-lagu kemerdekaan seperti Jalur Gemilang, Keranamu Malaysia, Tanggal Tiga Puluh Satu, Sejahtera Malaysia dan banyak lagi lah. Setiap kali sambutan memang kita dah cukup hafal semua lagu tu.

Tapi kalau ditanya sekarang ini, anda masih ingat lagi ke semua lagu tu? Kalau kami minta anda nyanyikan semula agaknya ingat ke tidak lirik tu ye? Macam itu lah gelagat mereka ini apabila kami minta sambungkan lirik lagu Jalur Gemilang. Tapi tak apa yang penting usaha tu kita nampak.

tanya soalan lagu Jalur Gemilangsambung nyanyi lagu Jalur GemilangYang ini pula dah macam bunyi lirik lagu kumpulan Blackpink Ddu-Du Ddu-Du pun ada juga ni. Mungkin dia peminat setia agaknya itu yang tersalah lagu tu.
peminat setia lagu Korea ke ini

Apa yang best dekat Malaysia?

Makanan
roti canaimee goreng makanan Malaysia

Ini pastinya jawapan yang paling popular sekali iaitu makanan. Disebabkan Malaysia ada pelbagai kaum jadi pilihan makanan yang ada juga pelbagai jenis. Siapa saja tak suka makan roti canai? Tak lupa juga Char Kuey Tiaw yang sedap dimakan panas-panas berasap. Nasi campur pula tak payah cakap lah sebab memang hari-hari jadi makanan wajib.

Perpaduan kaum
Malaysia mempunyai masyarakat berbilang kaum

Malaysia mempunyai masyarakat yang berbilang kaum, budaya dan agama. Bukan sahaja kita dapat merasai sambutan perayaan kaum lain contohnya seperti perayaan Hari Raya Aidilfitri yang juga disambut oleh kaum lain. Tiada apa yang pelik kerana ini sememangnya normal di Malaysia untuk merayakan semua perayaan.

Apakah erti kemerdekaan bagi anda?

Ketika diajukan soalan ini memang rata-rata semua menjawab keamanan dan keharmonian di dalam masyarakat. Sebagai sebuah negara mempunyai masyarakat majmuk, keharmonian di dalam masyarakat adalah perkara yang diinginkan oleh setiap individu. Pastinya kita tidak mahu perpecahan antara kaum berlaku kerana ia akan menggugat keamanan negara.
Tugu Negara Simbol kemerdekaan

Sememangnya banyak perkara ataupun fakta-fakta yang unik serta menarik yang ramai antara kita yang tidak tahu tentang Malaysia. Sesekali luangkan sedikit masa bersama kawan-kawan sambil #KopiBreak untuk bercerita ataupun berkongsikan pengetahuan tentang negara kita ini. Bak kata pepatah ‘tak kenal maka tak cinta’. Cintailah Malaysia kita dan Selamat Hari Kemerdekaan yang ke 62.