Written by AbangNara | November 20th, 2014

Pelik tapi benar. Manusia ini memang macam-macam ragam. Ada senang rasa gembira dengan kebahagiaan orang lain. Namun ramai juga yang jenis pendengki tak boleh tengok orang lain senang. Seperti yang kita sedia maklum, kebelakangan ini ramai selebriti tanah air yang melahirkan anak. Ingin memudahkan perkongsian gambar si comel mereka, ada beberapa selebriti seperti Awal & Scha yang telah membuat akaun sosial seperti Instagram dan Facebook untuk berkongsi perkembangan terkini anak mereka.

awal dan scha

Abang Nara melihat perkembangan ini dengan hati terbuka dan gembira lebih-lebih lagi kecomelan si Lara Alana membuatkan Abang Nara geram dan sentiasa mahu mengetahui perkembangan terkininya. Malah caption-caption yang digunakan juga agak kelakar dan mampu membuatkan Abang Nara tergelak. Namun seperti biasa, ada juga pihak yang tak berpuas hati dan membenci tindakan Awal dan Scha ini.’ Hmmmmm.

anak awal

Selaku seorang ayah, Abang Nara pun selalu juga berkongsi gambar-gambar anak Abang Nara. Bukannya kami nak riak atau ‘show off’. Cuma bila dah ada kemudahan akaun sosial, apa salahnya guna kan? Lagipun follower Abang Nara tak adalah cecah juta-juta. Lebih kepada family members je. Jadi tak adalah orang nak tulis luahan hati macam kat atas ini. Secara jujur, Abang Nara tak nampak apa salahnya perbuatan yang dilakukan oleh Scha dan Awal. Sebaliknya selaku peminat kita wajar rasa gembira kerana mereka berdua rela berkongsi apa yang dilalui oleh Lara Alana sepanjang hari dengan kita.
anak awal

Selepas memberi maklumbalas ‘penyakit dengki’ kepada si penulis di atas, Scha Al Yahya telah pun membuang gambar tersebut. Hmmmm. Kalau si penulis belum bergelar seorang ibu/bapa, Abang Nara rasa tak valid luahan hatinya. Kena jadi mak dan ayah dulu. Baru korang tahu betapa geramnya tengok kecomelan anak sendiri dan keterujaan untuk berkongsi itu memang muncul. Sukar untuk Abang Nara terangkan perasaan tersebut.

Namun setiap orang ada pendapat mereka sendiri. Cuma kalau kita tak buat macam itu, janganlah tuduh orang lain suka show off dan sebagainya. Kalau tak suka, tak perlulah jadi pengikut mereka di laman sosial. Kang lebih senang. Tak gitu?Apa pula pendapat anda? Sumber gambar OhBulan.

 
Written by AbangNara | November 20th, 2014

Maka ramailah gadis-gadis di luar sana yang mengalirkan air mata apabila membaca mengenai perancangan aktor kacak, Keith Foo ini. Telah pun melangsungkan pertunangannya dengan kekasih hati, Kim Raymond baru-baru ini, Keith Foo memaklumkan yang dirinya merancang untuk bergelar suami pada tahun hadapan. Untuk makluman, Keith Foo akan berusia 32 tahun pada 2015.

keith foo

Selalunya selebriti akan takut berbicara mengenai perkahwinan kerana risau mengenai populariti yang akan menurun. Namun Keith Foo melahirkan rasa yakin yang peminat sekarang lebih bijak. Kata Keith Foo:-

Umur semakin meningkat dan rasanya saya tidak perlu menunggu lebih lama untuk bertukar status. Perancangan telah dibuat dan saya harap semuanya berjalan lancar.

Sekarang peminat menilai kita dari sudut kebolehan dan bakat lakonan, bukan kerana rupa semata-mata. Ramai artis yang sudah berkahwin masih mencipta populariti dan nama dalam bidang diceburi.

Saya yakin, jika itu yang menjadi pilihan peminat, saya akan terus diterima dalam industri ini.

keith foo

Sementara itu, Keith Foo khabarnya akan membeli sebuah kereta Nissan GTR selepas mendapat kebenaran daripada tunangnya. Fuh~~ Makin bergayalah Keith Foo selepas ini. Muka dahlah kacak, bawak pulak Nissan GTR. Memang makin terserlahlah kemachoan dan kekacakan Keith Foo nanti.

keith foo

Apa pun semoga perancangan Keith Foo dan tunangnya, Kim Raymond berjalan lancar. Sama-samalah kita doakan. Lagi beberapa gambar pasangan sama cantik sama padan ini dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: BH Petrol perkenal Euro 5 diesel

 
Written by AbangNara | November 20th, 2014

Video viral seorang peserta ujibakat Mentor Legend yang mempertikaikan kehebatan Mas Idayu menyanyi memang buat Abang Nara gelak apabila melihatnya. Selalu orang kita akan redha dan buat muka sedih apabila dikritik oleh para juri. Namun si Erdy Sofian yang berusia 22 tahun ini lain sedikit tindak balasnya. Menarik jugalah jadinya. Mana tidaknya, Mas Idayu yang menjadi si pengujibakat dikritik dengan kata-kata “akak nyanyi sedap ke?“.

mas idayu akak

Korang tengok sendiri video kat bawah nie. Hehehe. Sila tengok dengan hati terbuka. Jangan emosi sangat.

Menerusi Kosmo hari ini, Mas Idayu memaklumkan yang dia tak rasa malu atau terasa hati dengan komen-komen yang diberikan oleh si Erdy Sofian ini.

Saya tidak rasa malu dan tidak terasa hati pun dengan kritikan yang diberikan kerana saya sudah berada di tahap berbeza dengan peserta itu. Siapa dia untuk pandang rendah kepada saya yang mempunyai pengalaman selama 22 tahun dalam industri seni, sedangkan dia baru berusia 22 tahun dan bukan siapa-siapa. Jika saya tidak bagus, kenapa dia datang uji bakat program kendalian saya?

Selepas episod saya dikritik itu disiarkan, ramai yang menganggap peserta itu mempunyai masalah kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa dia tidak boleh menyanyi. Saya masih seperti biasa, tiada apa pun yang terjejas.

Ya, ini kali pertama (peserta kurang ajar). Saya tidak pernah jumpa orang seperti itu. Selalunya, peserta merayu minta untuk dipilih, bukannya melepaskan geram kepada juri. Ikutkan hati, mahu sahaja saya baling kasut tinggi yang saya pakai ke mukanya, sebab terlalu geram tetapi saya fikir balik, buat apalah saya mahu jadi seperti dia. Lebih baik saya bersabar, nanti imej saya pula yang buruk. Inilah asam garam dunia artis, harus banyak bersabar.

mas idayu akak

Sesekali ada orang macam ini, menarik juga jadinya kan? Tak adalah sendu dan boring je ujibakat. Penerbit pun rakam montaj-montaj yang menarik. Barulah ada drama yang ‘real’. Tak gitu? Apa pula pendapat anda?

P.S: Program ‘How Do I Look In Hijab’ ini amat menarik

Written by AbangNara | November 20th, 2014

Sedihnya Abang Nara membaca kisah Azza Elite ini. Memang besar sungguh dugaan yang menimpa dirinya. Mana tidaknya, impian setiap wanita adalah untuk menjadi seorang ibu. Namun kerana kehamilan keduanya berada di luar rahim, tiub fallopio bahagian kiri rahim Azza Elite terpaksa dibuang sekaligus menyukarkan dirinya untuk hamil lagi pada Disember tahun lalu.

azza elite buang tiup fallopio

Malah Azza Elite turut mendedahkan yang dirinya telah mengalami keguguran sebanyak 3 kali. Keguguran pertama adalah pada 2012 selepas beberapa bulan berkahwin dengan suaminya, Azlan Zulaily dan kali kedua pada Januari 2013 selepas proses pembuangan tiup fallopio tersebut. Kali ketiga keguguran berlaku selepas disahkan hamil pada Disember 2013. Kata Azza Elite:-

Ketika itu hanya Allah sahaja yang tahu betapa sedihnya saya kerana doktor mengesahkan saya sukar untuk hamil kerana hanya mempunyai satu tiub fallopio sahaja. Biarpun redha dengan kejadian itu namun saya tidak pernah patah semangat kerana yakin suatu hari nanti Allah akan memberikan rezeki anak kepada saya dan suami.

Kehamilan ketiga itu adalah bukti kuasa Allah lebih daripada segalanya dan membuatkan saya bertambah yakin bahawa saya akan hamil lagi selepas ini.

Sebelum ini saya murung dengan kejadian tersebut tetapi apabila difikirkan kembali ada hikmah disebaliknya mengapa saya masih belum diberikan rezeki untuk menimang cahaya mata.

Alhamdulillah suami dan rakan-rakan banyak memberi dorongan dan saya terbuka apabila ditanya mengenai perkara ini kerana saya tahu bukan saya seorang mengalami nasib sama dan cerita saya dapat memberi inspirasi kepada wanita lain juga untuk tidak berputus asa

azza elite buang tiup fallopio

Semoga Azza Elite dan suami tabah dengan ujian yang amat hebat ini. Bukan calang-calang orang boleh menempuh dugaan sebegini. Hanya mereka yang terpilih sahaja diuji sebegini rupa. Abang Nara pasti ramai wanita di luar sana yang mengalami nasib serupa dengan Azza Elite. Semoga anda semua terus tabah. Insya Allah ada rezeki pasti akan dikurniakan cahaya mata. Teruskan berdoa. Sumber Mstar Online.