Written by AbangNara | August 5th, 2014

Berita pembatalan perkahwinan Dazrin Kamaruddin dan Amyra Rosli yang sepatutnya berlangsung Jumaat ini sememangnya mengejutkan orang ramai. Iyerlah, hanya tinggal 3 hari sahaja lagi. Sudah tentu segala persiapan telah dilakukan, banyak wang ringgit yang telah dilaburkan dan jemputan telah diberikan. Pastinya bukan senang untuk membuat keputusan sebegini, namun Abang Nara pasti mereka berdua sudah fikir semasak-masaknya sebelum memutuskan untuk membatalkan perkahwinan.

dazrin dan amyra

Yang pasti, pembatalan ini telah menimbulkan banyak persoalan mengenai punca sebenar ia berlaku. Banyak spekulasi yang timbul. Namun punca sebenar hanyalah diketahui oleh Dazrin dan Amyra. Berkata kepada MalaysianDigest, Amyra menganggap antara mereka berdua sudah tiada jodoh. Kata Amyra:-

Pada hari Jumaat ini tidak akan ada majlis pernikahan kami. Saya mohon maaf kepada semua pihak yang mungkin telah block tarikh 8 Ogos ini bagi meluangkan masa untuk hadir. Saya buat kenyataan ini kerana tidak mahu nanti menyusahkan mana-mana pihak yang ingin datang.

Saya tahu semua orang tertanya-tanya, kenapa… Saya tahu hal kahwin ni bukan perkara main-main. Sebenarnya semua persiapan telah siap dibuat cuma kad kahwin belum diedarkan lagi. Kiranya hal tentang kad kahwin kami buat paling akhir sekali. Tapi sampai sekarang belum diedarkan lagi. Sebab itu ramai yang dah bertanya jadi kami beritahu bahwa majlis sebenarnya telah dibatalkan.

Tapi pembatalan ini mungkin bukanlah selama-lamanya. Soal jodoh bukan kita yang tentukan, semuanya ditangan Tuhan. Saya tak tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang. Tapi keputusan yang kami buat ini juga bukanlah titik noktah untuk laluan hidup kami

dazrin dan amyra
Nampaknya masih ada sinar harapan untuk melihat cinta Dazrin dan Amyra bertaut sebagai suami isteri. Amyra mengakui yang mereka masih berhubung. Tambah Amyra lagi:-

Cukuplah selama ini kami kongsikan tentang berita-berita gembira kami, tentang persiapan nak kahwin kami. Tapi saya harap semua pihak hormati keputusan ini dan saya tak mahu lah berkongsi tentang cerita negatif.

Kalau gaduh ker baik ker, semua pasangan pun melalui perkara itu. Sama macam kami juga. Kami masih berhubung tapi sudah tidak bergaduh lagi tentang hal perkahwinan. Sebagai orang Islam, saya reda dan terima ketentuan qada’ dan qadar. Saya anggap kami tiada jodoh. Sekali lagi, saya mohon maaf dan berharap semua pihak hormati keputusan kami

dazrin dan amyra

Pasti ada hikmah di sebalik semua ini. Kahwin bukannya satu perkara mudah. Kalau rasa ada benda yang tak kena, lebih baik batalkan awal-awal. Jangan dah kahwin baru nak bergaduh sampai bercerai berai. Tak gitu? Apa pula pendapat anda?

 
Written by AbangNara | August 5th, 2014

Cinta sememangnya tidak mengenal usia, agama dan bangsa. Tahniah Abang Nara ucapkan kepada Eina Azman yang bakal mengakhiri zaman gadisnya dengan seorang jejaka bernama Datuk Paduka Gurmet Singh. Bakal suami Eina Azman ini berketurunan Sikh dan berusia 35 tahun. Untuk makluman, Eina Azman baru berusia 19 tahun. Perbezaan umur mereka sebanyak 16 tahun ternyata tidak menjadi penghalang percintaan suci ini.

eina dan datuk paduka gurmet singh

Kalau sebelum ini pernah dikaitkan dengan Afiq Muiz, kisah silam tersebut telah lama dilupakan oleh Eina Azman. Mengakui bukanlah cinta pandang pertama, kematangan, sikap tanggungjawab dan saling menasihati menyebabkan Eina jatuh cinta kepada Gurmet Singh. Kata Eina menerusi Harian Metro:-

Awal perkenalan kami biasa-biasa saja dan ia bukanlah cinta pandang pertama. Perasaan sayang dan cinta hadir secara perlahan-lahan kerana Gurmet lelaki bertanggungjawab, matang dan suka menasihati saya. Situasi yang amat berbeza apabila saya berkawan dengan orang muda yang banyak berangan-angan. Kedua-dua belah keluarga juga merestui hubungan kami.

Biarpun beza usia 15 tahun, kami berdua dapat menyesuaikan diri antara satu sama lain. Insya-Allah kami bercadang untuk membina mahligai rumah tangga pada penghujung tahun ini tanpa adanya majlis pertunangan.

Keputusan untuk berkahwin bukanlah saya lakukan dalam keadaan tergesa-gesa, tetapi selepas berfikir de­ngan mendalam. Sejauh mana pun saya pergi dan setinggi mana pun kejayaan yang dikecapi, saya perlukan suami di sisi. Sama ada lambat atau cepat, saya akan berkahwin juga nanti.

Sekiranya rezeki saya dalam bidang lakonan masih ada, Gurmet tidak menghalang saya untuk meneruskannya. Saya pun sudah serik dihujani kontroversi dan semoga dengan perkahwinan itu nanti menjadikan hidup saya akan lebih aman dan tenteram.

Bagi memberi pemahaman Gurmet terhadap Islam, ibu saya ba­nyak memberi panduan kepada Gurmet.

eina dan gurmet

Tak sabar rasanya mahu melihat Eina Azman dan Datuk Paduka Gurmet Singh bersanding di atas pelamin hujung tahun ini. Semoga segala persiapan akan berjalan lancar. Tahniah diucapkan atas berita gembira ini. Semoga masjid yang akan dibina berkekalan sehingga ke hujung hayat. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Wajah tua kepada wajah idaman

Written by AbangNara | August 5th, 2014

Pengorbanan yang agak besar juga telah dilakukan oleh Qi Razali tahun ini apabila menyambut ketibaan Syawal di kampung kekasihnya, Nelydia Senrose di Kelantan. Agaknya Qi mahu membiasakan diri terlebih dahulu dengan suasana raya di Kelantan sebelum sah bergelar suami kepada Nelydia. Satu langkah yang baik. Orang luar kalau tak biasa memang boleh ‘culture shock’ berhari raya di Kelantan. Tak gitu ore Kelate?

nelydia dan qi

Sekali lihat gambar di atas nampak seperti pasangan suami isteri pula mereka berdua ini. Gambar di atas sedikit sebanyak telah menimbulkan kekecohan di laman Instagram. Iyerlah, memang nampak mesra semacam mereka berdua nie. Namun ramai juga peminat yang berdoa agar mereka berdua kahwin cepat-cepat. Lepas tue nak buat posing aksi macam mana pun tak ada orang nak marah dah. Hehehe.

nelydia dan qi

Selamat hari raya buat Qi dan Nelydia. Baru-baru ini kalau tak silap Nelydia baharu sahaja menyambut hari jadinya yang ke 20. Muda sangat-sangat lagi rupanya kekasih Qi nie. Untunglah. Semoga hubungan mereka akan berakhir ke jinjang pelamin. Lagi beberapa gambar Qi dan Nelydia berhari raya dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | August 5th, 2014

Lisa Surihani dan Yusry adalah pasangan suami isteri yang paling comel pada pandangan Abang Nara. Aksi bersahaja mereka memang mencuit hati. Terserlah kebahagiaan rumah tangga mereka berdua. Lisa Surihani sememangnya sejak sebelum berkahwin lagi merupakan ‘Malaysian Sweetheart’ dan walaupun sudah mempunyai suami, rasanya tiada siapa lagi mampu mengambil gelaran itu daripada Lisa.

lisa dan yusry raya

Sama cantik sama padan kan mereka berdua? Semoga rumah tangga yang dibina akan kekal abadi buat selama-lamanya. Insya Allah sama-samalah kita doakan agar Lisa dan Yusry cepat-cepat dikurniakan cahaya mata untuk melengkapkan lagi keluarga mereka. Pasti mereka berdua tidak sabar untuk menimang anak sendiri. Mana tahu ada rezeki raya tahun depan bertiga pula. Amin.

lisa dan yusry raya

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin Abang Nara ucapkan kepada Lisa dan Yusri. Nanti nak duit raya!!! Lagi beberapa gambar Lisa Surihani dan Yusry di Aidilfitri dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Instagram Lisa Surihani.