Written by Bella | February 12th, 2015

Pelakon terkenal Jackie Chan yang telah menerima gelaran Datuk sewaktu anugerah Pangliman Mahkota Wilayah pada awal Februari lalu masih merasa kekok apabila disapa dengan panggilan tersebut.

Menghargai pemberian tersebut, Jackie menjelaskan beliau memerlukan sedikit masa untuk menyesuaikan dirinya dengan gelaran yang diterima dan tidak kisah jika sesetengah pihak mahu menggunakan gelaran Datuk atau tidak kepadanya.

Sejujurnya saya memerlukan sebulan dua lagi untuk membiasakan diri dengan panggilan tersebut dan saya sangat hargai apabila dikurniakan gelaran Datuk.

Lucunya, saya rasa janggal apabila orang memanggil saya dengan panggilan Datuk apabila tiba di sini pagi tadi. Tapi saya tidak kisah sama ada orang mahu memanggil saya dengan panggilan Datuk atau tidak.

Jackie juga tidak kisah jika sesiapa ingin terus memanggil beliau dengan gelaran taiko yang merujuk kepada abang  kerana panggilan tersebut lebih lama dan dekat kepada dirinya.

Datuk pun ok, taiko pun ok. Tapi kalau panggil taiko, lagi saya suka kerana panggilan itu lebih lama dan lebih dekat dengan saya.

Biasalah tu bukan senang nak terima orang panggil kita dengan gelaran baru bukan? Sampai waktunya nanti kita akan terbiasa dengan gelaran tersebut.

Sumber Berita: Sinar Harian

 
Written by AbangNara | February 12th, 2015

Amboi. Macam penerangan GST la pulak. Kesian pula Abang Nara kat Caliph Buskers ini. Biasalah selepas popular, harga mestilah dinaikkan sedikit bersesuaian dengan ‘demand’ yang semakin meningkat. Ini semua konsep ‘demand and supply’. Lagipun diorang bukannya naikkan 5,6 ribu, sekadar RM1,000 sahaja. Sebelum popular Caliph Busker kenakan bayaran RM1,000, selepas AJL29 bayaran yang dikenakan ialah RM2,000. Tak adalah naik sampai tahap tinggi melangit.

harga bayaran caliph buskers

Tertekan dengan dakwaan Caliph Buskers semakin ‘demand’, salah seorang ahli kumpulan ini iaitu Zaki telah tampil memberikan penjelasan panjang lebar. Semua benda diceritakan olehnya termasuklah bab kos. Malah Zaki turut menafikan yang KRU terlibat dalam penentuan harga Caliph Busker. Menurut Zaki, kalau KRU yang tetapkan, harga mereka pasti akan melonjak sekitar RM8,000. Lagi terduduk nak bayar. Terang Zaki:-

Saya sangat terkejut dengan kenyataan yang mengatakan kami demand. Ya, saya mengakui memang kami meletakkan bayaran sedikit tinggi berbanding sebelum ini.

Bagaimanapun, mereka perlu fikir mengenai kos pengangkutan dan peralatan yang kami gunakan semasa melakukan persembahan.

Jika sebelum ini kami hanya menggunakan teksi untuk bergerak melakukan persembahan, namun kini kami terpaksa menyewa van untuk mengangkut peralatan kami dan semua yang terlibat.

Sudah tentu kami hendak melakukan persembahan yang baik memandangkan kami kini sudah dikenali secara komersial. Jadi, semua kos itu diambil kira dalam memastikan mutu persembahan kami.

Jika dahulu kami mengenakan bayaran sekitar RM1,000 untuk melakukan persembahan di rumah kenduri kahwin, namun kini kami mengenakan bayaran sekitar RM2,000 untuk melakukan persembahan. Bayaran tersebut sudah diambil kira dari segala aspek termasuk caj pengangkutan, peralatan dan sebagainya. Lagipun, kami perlu menjaga taraf kami sebagai penghibur profesional dan hal ini sudah dinasihati oleh beberapa pihak yang sudah lama berada di dalam lapangan seni.

Jika mereka (KRU) mempengaruhi kami dan kami sememangnya artis di bawah naungan mereka, sudah tentu mereka mengenakan bayaran yang lebih tinggi, barangkali sekitar RM8,000 bagi satu persembahan.

Saya tegaskan di sini, mereka (KRU) tidak langsung berpengaruh dalam isu pembayaran. Hal ini kerana, kami lebih gemar untuk menguruskan sendiri urusan pembayaran tersebut.

harga bayaran caliph buskers

Pada pendapat Abang Nara, kenaikan harga Caliph Buskers memang bersesuaian dan tidaklah melampau. Biasalah harga naik. Sedangkan harga milo ais sekarang ini pun dah mencecah RM3. Inikan pula harga persembahan artis-artis kita. Lagipun Caliph Busker hanya mengambil 2 undangan setiap hari. Masa tengah popular inilah nak cari rezeki lebih sikit. Tak gitu? Kesian kat diorang. Dahlah OKU, kena tuduh macam-macam pulak. Diharap bersabar ye. Sumber Kosmo.

P.S: Toyota Camry Hybrid bakal dilancarkan di Malaysia

Written by AbangNara | February 12th, 2015

Tergelak sakan Abang Nara apabila membaca kata-kata daripada Ayda Jebat ini. Mana taknya, akibat naik 2 kilogram, ramai yang menegur wajah pelakon jelita itu kini seumpama Rosnah Mat Aris. Perkara ini menjadi kecoh apabila di dalam salah satu babak lakonan Ayda, memang mukanya nampak gemuk semacam. Sekali pandang, memang boleh tersilap. Memang tak perasan Ayda Jebat ke Rosnah Mat Aris. Sama betul muka diorang!!!

ayda jebat

wajah Ayda Jebat yang nampak seperti Rosnah Mat Aris

Perkara ini diakui sendiri oleh Ayda Jebat apabila ditegur oleh rakan-rakan pelakon yang menyatakan wajahnya sudah tembam. Itu baru berat badan naik 2 kilogram. Kalau naik 5 kilogram jadi macam muka sapa pulak? Kata Ayda:-

Berat badan saya 45 kilogram dan menyedari berat badan naik sedikit kerana ketika penggambaran drama itu selera makan saya lebih daripada biasa.

Ia naik dalam dua kilogram sahaja tetapi malangnya ia lebih menonjol di bahagian muka menyebabkan saya nampak tembam. Ada yang menegur wajah saya sudah sama seperti pelakon Rosnah Mat Aris.

Muka saya sudah bulat ditambah pula rambut palsu yang tidak sesuai memang lagi buruklah jadinya. Pengarah ada tegur perkara itu, namun itu sahaja pilihan yang ada, lagi pula watak yang saya bawa itu memang memerlukan saya menjadi hodoh.

Sekarang ini saya tidak diet atau buat apa-apa untuk kurus, tetapi mungkin nanti bulan depan sebelum mula penggambaran dengan Micheal Ang saya cuba berdiet.

Sebab dia sudah beri amaran supaya tidak kelihatan seperti Rosnah Mat Aris ketika dalam skrin nanti.

ayda jebat

Untuk perbandingan, marilah kita meletakkan gambar Ayda Jebat dan Rosnah Mat Aris bersebelahan. Mungkin boleh nampak sama atau tidak.

ayda jebat

Amcam? Apa pendapat anda? Diharap Ayda Jebat menjaga berat badan. Muda lagi kalau dah gemuk tak cantiklah. Masa tengah hangat di pasaran ini kenalah berkorban sikit. Tak gitu? Janganlah jadi Rosnah Mat Aris terlalu cepat. Hehehe. Sumber Mstar Online.

Written by Bella | February 12th, 2015

Kumpulan pelawak Zero merupakan kumpulan underdog yang ramai pada awalnya tidak menjangka mereka akan memiliki takhta Maharaja Lawak  Mega 2014(MLM 2014).

Walaubagaimanapun, selebriti penuh kontroversi Azwan Ali dari awal telah meramal dan mempercayai bahawa Zero bakal menjadi juara. Mengapa beliau katakan begitu? Ini kerana beliau sendiri melihat kesusahan dan usaha mereka 3 beradik untuk mendapat tempat di industri hiburan tanah air.

Kumpulan Zero juga sering mendapatkan pandangan daripada Azwan Ali tentang mencari peluang dalam dunia hiburan dan mendengar kata-kata semangat daripada selebriti tersebut.

Mereka memang merangkak untuk cari rezeki dan untuk survived. Seringkali mereka mengadu dengan saya pelbagai perkara terutama bagaimana untuk mencari peluang di dalam industri ini.

Saya sering memdengar luahan mereka dan pada waktu yang sama turut sama membantu membakar semangat mereka untuk berjuang.

Buat Azwan Ali, kemenangan kumpulan Zero adalah satu pengajaran buat pelawak lain yang sering berbangga dengan populariti dan merasa diri mereka hebat kerana mempunyai peminat yang ramai dan membuat lawak hanya ala kadar sahaja.

Tidak dapat dinafikan lagi, kemenangan kumpulan Zero tidak dijangka sama sekali. Walaubagaimanapun, kita boleh lihat ketulusan mereka apabila membuat lawak meskipun belum mempunyai populariti berbanding pelawak-pelawak lain di gelanggang MLM 2014. Buat Zero ingatlah asal usul anda walau dimana anda berada.

Sumber Berita: murai.com.my