Written by AbangNara | June 5th, 2014

Kasihan sungguh menjadi Hanez Suraya. Minta maaf pun salah, berdiam diri pun salah. Senyap tak cakap apa-apa salah, aktif muat naik gambar kat Instagram pun salah. Senang cakap buat apa-apa pun salah di mata orang ramai. Memang “stress” menjadi insan bernama Hanez Suraya. Itu yang Hanez Suraya kesal apabila ada segelintir pihak yang mempertikaikan permohonan maafnya semalam.

hanez suraya

Malah kewujudan pihak yang sengaja membuat kenyataan seolah-olah mencucuk Hanez agar dapat mensensasikan keadaan turut memburukkan lagi suasana. Kata Hanez menerusi Harian Metro:-

Tak perlulah orang luar sibuk sangat ‘cucuk’ saya untuk mensensasikan keadaan. Cukuplah saya dah minta maaf dan ia datang daripada niat yang ikhlas.

Orang di luar tak perlulah nak tahu siapa tapi ikhlas saya cakap ia tak ada kena mengena dengan mana-mana pihak yang pernah ada kes dengan saya sebelum ini.

Saya mohon maaf kalau ada buat salah dengan mana-mana pihak, tapi kalau orang taknak maafkan, wallahualam. Biarlah saya buat bahagian saya dulu.

hanezBagi Abang Nara, langkah meminta maaf yang dilakukan oleh Hanez Suraya adalah satu langkah terpuji. Tak kiralah lambat ke cepat, yang penting minta maaf. Kepada Hanez, pedulikanlah kata orang. Yang penting kita tahu hati kita ikhlas. Semoga dengan permohonan maaf ikhlas ini, banyak pihak yang akan memaafkan pelakon ini.

P.S: Range Rover Sport 2014 dilancarkan, harga bermula RM860,000

 
Written by AbangNara | June 5th, 2014

Sedihnya Abang Nara membaca luahan hati Felixia Yeap. Mana tidaknya, model popular ini sampai jatuh sakit kerana tertekan dengan komentar orang ramai yang mencela dirinya hanya kerana pernah bergambar seksi satu ketika dahulu. Malah di Facebook miliknya, ada beberapa pihak sengaja meng”LIKE” dan memberi komen di gambar-gambar seksinya seolah-olah sengaja mahu membuka sejarah lama Felixia Yeap. Memang kalau Abang Nara pun boleh jadi tertekan dibuatnya.
felixia yeapBakal memeluk Islam pada bulan Ramadhan ini, Felixia Yeap telah pun menulis rintihan hatinya yang menggambarkan rasa kecewanya terhadap peminat-peminatnya yang beragama Islam. Nukilan tersebut bertajuk “Rintihan seorang bakal muallaf”. Berikut Abang Nara sertakan tulisan penuh Felixia Yeap:-

Ku berlari dari bayang-bayangku
Dari kegelapan dahulu
ingin menuju ke jalan bercahaya
tidak menghiraukan bahaya

adakah itu salah
apakah itu masalah
untuk seorang insan hina bertaubat
walaupun dosa kekafirannnya lebat
inginkan ke jalan yang sepatutnya
dan lepaskan diri dari racun dunya

aku mahu redha
tapi aku tetap manusia
tetap ada airmata
yang mengalir bila terluka

kenapa yang sepatutnya membantuku
yang akan menjadi saudari saudaraku
mencaci, mencemuh dan menhina
menggali aib dan menayangkan semua

kenapa, kenapa, kenapa?
begitu membenciku sehingga
ku berasa bersalah ingin bertaubat
salahkah apa yang ku buat?

pernah ku terfikir untuk berhenti
berpaling dan berlari
namun aku tak sanggup
untuk terus sia-siakan hidup
tanpaMu Ya Allah
keranaMu aku akan belajar lebih redha
jika tidak, aku pasrah…

felixia yeap

Bersabarlah Felixia Yeap. Ini semua dugaan dan cabaran yang harus ditempuhi. Sesungguhnya ujianNya hanya kepada mereka yang mampu menanggungnya. Jangan dilayan sangat kata-kata orang lain. Yang penting, kita tahu apa yang kita lakukan. Semoga cepat-cepat memeluk Islam, berkahwin dan hidup bahagia di samping suami tercinta. Sama-samalah kita doakan. Kredit info Facebook Felixia Yeap.

P.S: Kementerian nafi subsidi minyak hanya untuk mereka berpendapatan RM5,000 ke bawah

Written by AbangNara | June 5th, 2014

Inilah yang dikatakan “best man win“. Tak boleh salahkan Hefny Sahad. Tak boleh salahkan Azwan Kombos. Dan yang pasti tak boleh salahkan Nad Zainal. Kalau memang ayat Hefny Sahad power tahap Gaban, pastinya hati wanita akan cair. Biasalah dalam percintaan, sedikit sebanyak cabaran akan wujud. Masa cabaran inilah akan menguji kesetiaan dan kedalaman rasa cinta seseorang. Amboi!!!

hefny sahad

Berkata kepada Mstar Online, kenyataan Azwan Kombos sedikit sebanyak mengesahkan yang Hefny Sahad adalah orang ketiga dalam percintaannya dengan Nad Zainal sebelum ini. Kata Azwan:-

Sebelum krisis hubungan kami berlaku, Nad ada beritahu saya tentang Hefny ada hantar mesej-mesej seolah-olah nak ‘try’ (mengurat) dia ketika mereka sama-sama terbabit dalam telefilem Mengintai Syurga Mama, terbitan Zeel Productions.

Saya sudah nasihatkan Nad supaya jangan layan (Hefny) jika dia tidak suka. Tak sangka pula akhirnya Nad berubah hati dan perkara tersebut menjadi punca hubungan kami berkecai. Pada mulanya saya malas nak kaitkan Hefny sebab tidak mahu dia meraih publisiti kerana kontroversi seperti ini.

Saya pernah tanya kepada Nad dan Hefny tentang sejauh manakah hubungan mereka namun kedua-duanya menafikan mempunyai perasaan antara satu sama lain.

Tetapi bila mereka sudah mengesahkannya, maka tepatlah ramalan dan tekaan saya selama ini iaitu putusnya hubungan saya dengan Nad disebabkan kehadiran orang ketiga

hefny

Secara logiknya memang Hefny Sahad tak akan mengaku dirinya menjadi punca perpisahan Nad Zainal dan Azwan Kombos. Inilah yang dikatakan tak ada jodoh. Ada beberapa kawan Abang Nara, bercinta berpuluh tahun, tup-tup kahwin dengan orang lain jugak. Memang sudah tertulis. Nasihat Abang Nara kepada Azwan Kombos, kalau dah jumpa awek baru, terus masuk meminang dan kahwin. Jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama kena rampas lagi.

P.S: Implementasi subsidi minyak, boleh dilakukan atau sekadar mimpi?

Written by AbangNara | June 5th, 2014

Ya kalau sudah dilamun cinta, memang dunia ini indah belaka. Tak boleh nak salahkan Nad Zainal kerana beralih cinta daripada Azwan Kombos kepada Hefny Sahad. Mungkin ayat Hefny lagi power. Mungkin Hefny lebih caring. Mungkin Hefny lebih kacak di mata Nad. Siapa tahu kan? Yang penting, Nad Zainal kini bahagia dengan pilihannya. Selagi tak berkahwin, selagi itulah bebas buat pilihan. Tak gitu?

hefny

Selepas pengakuan cinta Hefny Sahad semalam, hari ini menerusi Kosmo, Nad Zainal juga telah membuat pengakuan yang sama. Amboi, amboi, amboi. Diharap Azwan Kombos bertabah. Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti. Amboi. Nad Zainal juga menafikan yang Hefny menjadi punca perpisahannya dengan Azwan Kombos. Kata Nad:-

Dialah lelaki paling rapat dan saya selesa. Apa yang dia beritahu itulah sebenarnya (bercinta). Tiada apa yang hendak ditambah. Saya gembira dan harap semuanya berjalan dengan lancar.

(Kami rapat) Selepas saya dan Azwan putus. Paling utama dia (Hefny) seorang yang bijak. Dia juga matang dan bercita-cita tinggi. Kami juga mempunyai minat yang sama.

Saya tidak mahu komen (mengenai punca perpisahan dengan Azwan). Benda sudah lepas. Saya gembira dengan kehidupan sekarang. Apa yang boleh saya katakan kami sudah lama berpisah.

hefny

Semoga kebahagiaan ini kekal buat selama-lamanya untuk Nad Zainal dan Hefny Sahad. Jangan kena caras dengan orang lain pulak suatu hari nanti sudahlah. Hehehe. Selamat bercinta!!!

P.S: Jual beli kereta terpakai di Mudah.my