Written by AbangNara | August 28th, 2014

Baru-baru ini pelanggan Astro telah mengalami masalah untuk menonton saluran yang dilanggani kerana terdapat gangguan perkhidmatan. Berdasarkan penerangan di Facebook Astro, gangguan itu berpunca daripada kebakaran di premis Astro di Bukit Jalil. Sebagai tanda penghargaan kepada para pelanggannya yang bersabar sepanjang gangguan perkhidmatan tersebut, Astro akan membuka kesemua saluran bermula daripada 6 petang, 29 Ogos (Jumaat) ini.
astroKesemua saluran kecuali perkhidmatan Astro First, Astro Best dan Astro Box Office Sports akan dibuka untuk tontonan pelanggan Astro sehingga Isnin 1 September 2014, 12.00 tengah malam. Berikut ialah petikan penjelasan yang diambil daripada Facebook Astro:-

Pelanggan Astro yang dihargai,

Kami amat meminta maaf atas gangguan perkhidmatan yang berlaku pada pukul 6 petang, 24 Ogos 2014, yang telah menjejaskan siaran 78 saluran termasuk sistem telefon pusat panggilan kami. Gangguan perkhidmatan tersebut disebabkan oleh sebuah kebakaran di premis kami di Bukit Jalil.

Pihak Bomba telah segera dimaklumkan. Keselamatan kakitangan kami menjadi keutamaan, oleh itu premis tersebut telah dikosongkan. Api berjaya dipadamkan pada pukul 6.30 petang dan kakitangan bertugas hanya dibenarkan memasuki semula premis setelah dibenarkan oleh pihak Bomba pada pukul 7.30 malam.

Keutamaan kami serta-merta adalah untuk mengembalikan siaran saluran-saluran yang terjejas, diikuti dengan operasi pusat panggilan kami. Saluran TV bersiaran semula secara berperingkat, bermula 8.30 malam dan kesemua saluran bersiaran semula pada pukul 11.00 malam. AOTG dan IPTV turut kembali seperti biasa tidak lama selepas itu. Pusat panggilan kami kembali beroperasi pada pukul 8.45 malam.

Kami bersyukur tiada sebarang kemalangan jiwa berlaku. Insiden ini sedang disiasat dan tindakan yang wajar akan diambil.

Sekali lagi, kami memohon maaf kepada semua pelanggan atas gangguan perkhidmatan yang dialami. Terima kasih atas kesabaran semua dan sebagai tanda penghargaan, kami akan membuka kesemua saluran untuk dinikmati oleh para pelanggan (kecuali perkhidmatan Astro First, Astro Best dan Astro Box Office Sports) di sepanjang hujung minggu ini iaitu dari Jumaat 29 Ogos, 6.00 petang sehingga Isnin 1 September 2014, 12.00 tengah malam.

astro

Maka hujung minggu inilah marilah kita bersantai sambil menonton Astro beramai-ramai di rumah sekiranya tidak melakukan sebarang aktiviti luar. Maklumat lanjut boleh layari www.astro.com.my.

 
Written by AbangNara | August 28th, 2014

Setelah sekian lama berdiam diri, akhirnya Bade tampil untuk menjelaskan status perkahwinannya dengan Erma Fatima. Kalau selama ini hanya Erma sahaja yang tampil membuat penafian mengenai desas-desus penceraian antara mereka, kali ini Bade juga menjelaskan yang dirinya masih lagi suami kepada Erma. Diharap dengan penjelasan ini, semua pihak berpuas hati dan tiada lagi khabar angin mengenai penceraian 2 pengarah hebat ini.

bade erma

Abang Nara juga ingin ucapkan tahniah kepada Bade yang bakal menimang cahaya mata dengan isteri keduanya tidak lama lagi. Semoga dengan kehadiran si comel ini, bukan sahaja akan mengeratkan hubungan Bade dan isteri kedua, malah Bade dan Erma juga. Kata Bade mengenai status perkahwinannya dengan Erma:-

Tiada apa yang saya boleh kata kan. Macam yang biasa kita dengar orang cakap, no comment”. Bagi saya dan Erma, kami ni dah season (orang lama). Kami sudah masak dengan gosip dan khabar angin sebegini. Erma memang sifatnya suka bercakap, ada kalanya dia suka bergurau dan provok.

Saya pula, banyak hati yang perlu saya jaga. Bukan senang nak jaga hati semua orang. Jadi saya memilih untuk berdiam. Sebelum ini pun saya hanya buat satu kenyataan saja iaitu pengakuan yang memang saya berkahwin lagi.

Saya akui tertekan juga bila timbul cerita (gosip cerai) begini. Tapi releks saja lah dan tekanan itu saya simpan sendiri. Kalau ada yang kata saya kahwin lagi satu kerana nakkan anak, itu orang yang cakap bukan saya. Apa yang orang nak cakap, saya tak boleh nak halang.

Tapi, jangan lah dengar cakap orang atau pun apa-apa gosip. Saya masih lagi suami dia (Erma). Saya masih tetap jalankan tanggungawab saya. Erma dah jumpa Aida. Anak-anak juga sudah jumpa. Cuma mereka belum betul-betul dapat bermesra lagi antara satu sama lain sebab belum dapat betul-betul meluangkan lebih masa kerana masing-masing sibuk dengan kerja.

bade

Diharap Bade terus menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami kepada kedua-dua isterinya dengan adil dan saksama. Abang Nara percaya Bade seorang yang bertanggungjawab dan tidak akan melupakan isteri pertama walaupun sudah berkahwin dua. Apa pun, tahniah diucapkan kepada Bade kerana bakal menimang cahaya mata. Semoga segalanya dipermudahkan.

Written by AbangNara | August 28th, 2014

Yeah~~ Ada sesiapa di sini yang menyimpan niat untuk mengorat Sharifah Sakinah? Bolehlah terus simpan niat anda itu dan buang ke dalam tong sampah. Ini kerana Sharifah Sakinah telah mengakui hatinya kini telah menjadi milik seorang juruterbang. Menariknya, mereka berdua telah menyulam cinta sejak awal tahun ini. Pergh~~ Hebat juga Sharifah Sakinah merahsiakan percintaan sehingga tidak dapat dihidu oleh para media.

kekasih sharifah sakinah

Sebelum ini Abang Nara telah berkongsi beberapa gambar Sharifah Sakinah dan kekasihnya itu untuk tatapan anda semua. Memang hensem dan macho juruterbang tersebut. Jambang smart mengalahkan Wak Doyok. Apa pun, Sharifah Sakinah enggan menggembar-gemburkan hubungan mereka berdua kerana menghormati privasi kekasihnya. Kata Sharifah Sakinah:-

Yelah. Memang bercinta dengan dia, cuma taknak kecoh-kecoh sangat. Saya malas nak kecoh-kecoh sebab dia tak suka sangat. Tapi sekarang orang dah mula bercakap, terpaksalah mengiyakan.

Cuma dia tak mahu terlalu mencanangkan hubungan ini demi privasinya dan tak nak orang meluat pulak. Saya tak ada masalah berkongsi cuma tak bolehlah terlalu banyak sebab dia tak nak diganggu atau disindir di tempat kerja.

sharifah sakinah

Baguslah tak canang-canang sangat. Yang penting kalau nak kahwin nanti, hebahkanlah kepada orang ramai. Jangan sorok-sorok pulak. Bercinta tak apa senyap-senyap. Semoga kebahagiaan yang dicari oleh Sharifah Sakinah ditemui dalam si juruterbang ini. Semoga percintaan anda akan berterusan sehingga ke jinjang pelamin. Sama-samalah kita doakan. Sumber Harian Metro.

P.S: Warna warni lampu neon di Hong Kong. Awesome sangat

Written by AbangNara | August 28th, 2014

Akhirnya segala teka teki telah pun terjawab. Datuk Ramli MS dan Alyah sebenarnya sudah bernikah. Mereka berdua adalah pasangan suami isteri. Tahniah diucapkan. Mereka berdua dikatakan telah bernikah di Batam, Indonesia tetapi belum mendaftar perkahwinan mereka di negara ini. Perkahwinan ini disahkan apabila JAIS mengunjungi kediaman mewah komposer ternama Datuk Ramli MS di Bandar Kinrara, di sini awal pagi ini, dipercayai bagi menyiasat status hubungan beliau dengan penyanyi Alyah.

ramli ms alyah

Semoga dengan berita ini, Alyah tidak lagi tertekan dengan soalan-soalan daripada para media. Tahniah Alyah dan Ramli MS. Semoga perkahwinan anda berkekalan ke akhir hayat. Berikut adalah laporan daripada Berita Harian mengenai perkahwinan kedua-dua selebriti ini.

PUCHONG: Pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mengunjungi kediaman mewah komposer ternama Datuk Ramli MS di Bandar Kinrara, di sini awal pagi ini, dipercayai bagi menyiasat status hubungan beliau dengan penyanyi Alyah.

Dalam tinjauan pada jam 7.30 pagi oleh sembilan pegawai JAIS yang lengkap beruniform itu dikatakan mendapati mereka sudah berkahwin.

Alyah dikatakan berada di banglo berkenaan ketika pegawai JAIS datang menyiasat.

Wartawan BH yang berada di tempat kejadian mendapati kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi milik Alyah berada di kediaman itu.

Pekerja kontraktor yang mengubahsuai banglo juga memaklumkan pasangan itu kerap dilihat bersama.

Menurut sumber JAIS, pasangan itu sudah berkahwin sejak setahun lebih lalu.

Katanya, Ramli dan penyanyi lagu Tak Mungkin Kerna Sayang itu akan ke JAIS dalam masa terdekat untuk memberikan kenyataan serta bukti perkahwinan bagi tujuan pendaftaran.

Difahamkan pasangan itu bernikah di Batam, Indonesia tetapi belum mendaftar perkahwinan mereka di negara ini.

Ramli yang berpakaian kemeja T berwarna ungu dan seluar melepasi paras lutut kelihatan tenang.

Malah, beliau dilihat mengiringi pegawai JAIS keluar dari kediaman itu sejurus siasatan selesai sambil ketawa sesama mereka.

Perkembangan ini dijangka menamatkan teka teki mengenai status mereka selepas sebelum ini masing-masing enggan mengesahkan desas desus mereka telah berkahwin.

alyah

Selamat pengantin baru diucapkan buat anda berdua. Semoga cepat-cepat menimang cahaya mata. Amin.

P.S: Jom dapatkan koleksi TELEKUNG TRAVEL POCKET terbaru keluaran Gudang.my! Keistimewaan telekung ini ialah begnya yang unik. Begnya bila dibuka menjadi telekung yg ada Pocket di depan! Harga pun sangat MURAH, RM29!!!

Boleh click: facebook.com/Gudangmy
Call/sms/Whatsapp: +60192361986

 photo Gudangmy_zps276203b3.jpg