Written by AbangNara | July 18th, 2014

Harith Iskander bagi Abang Nara adalah salah seorang ‘stand up comedian’ terbaik Malaysia. Lawaknya memang kena dengan jiwa Abang Nara. Abang Nara pernah tengok Harith Iskander di Istana Budaya. Memang kelakar tahap tertinggi punya. Gelak tak berhenti. Walaupun ada sesetengah orang tak suka/tak faham dengan lawak Harith, bagi Abang Nara lawak Harith antara yang membuatkan kita berfikir.
harith iskanderJadi apabila apabila ada desas-desus bayaran untuk mendapatkan khidmat seorang pelawak mencecah RM100,000 untuk satu program raya dan nama Harith Iskander dikaitkan dengan desas-desas itu,  Abang Nara tak hairan. Kalau memang betul power, berbakat, lawak menjadi dan confirm ‘rating’ boleh meletop, apalah sangat RM100,000 tue kan? Namun jangan risau, harga untuk Harith Iskander sebenarnya hanya 10% sahaja daripada RM100,000. Kata Harith:-

Hahahaha! Setakat ini tiada siapa yang mampu meletakkan harga sebegitu tinggi. Rasanya harga itu dah melampau. Pelawak yang dimaksudkan bukan saya dan rasanya ia juga bukan daripada pelawak-pelawak yang saya kenal. Nilai harga yang dikatakan itu tidak masuk akal.

Kalau nak tahu, kadar bayaran saya hanyalah 10 peratus daripada RM100,000 yang digosipkan itu. Dan kadarnya juga ditetapkan mengikut kesesuaian majlis dan klien itu sendiri. Sekiranya klien itu berpuas hati dengan persembahan yang diberikan, mereka akan memanggil kita semula dan secara tidak langsung mereka akan meletakkan harga yang lebih tinggi berbanding undangan persembahan sebelumnya

harithAla kalau RM100,000 pun apa salahnya kan? Kalau memang betul berbaloi, tak salah bayar tinggi-tinggi. Lagipun rasanya pelakon/penyanyi/pelawak di Malaysia ini dah lama sangat dibayar rendah. Mungkin sekali sekala kena demand dan naikkan harga. Tak gitu? Apa pun, kalau Abang Nara ada RM10,000 nanti, confirm nak panggil Harith untuk buat lawak di majlis hari jadi diri ini. Hehehe.

 
Written by AbangNara | July 18th, 2014

Ya Allah. Tak dapat bayangkan bagaimana perasaan Hattan dan keluarganya apabila mengetahui sepupu serta saudara terdekat mereka adalah antara penumpang pesawat MH17. Ini satu dugaan yang amat hebat. Semoga Hattan dan keluarga tabah. Menurut Hattan, ketua pramugari MH17 iaitu Dora Shahila Kassim adalah sepupunya.
hattanSelain sepupunya, saudara terdekat Hattan,  Sherliza Zaini, 45, turut sama menaiki pesawat MH17 bersama suami dan tiga orang anak mereka. Pasti ini satu kehilangan yang amat besar buat Hattan serta keluarga. Untuk anda yang tidak tahu, isteri Hattan, Arianie adalah seorang pramugari MAS. Kata Hattan menerusi Mstar Online:-

Isteri saya ialah bekas pramugari dan sesetengah rakannya menghantar SMS (khidmat pesanan ringkas) dan WhatsApp kepadanya (mengenai nahas).

Kemudian saya mendapatkan kepastian daripada Internet dan laporan berita. Saya dan isteri amat terkejut sehingga tidak tahu nak kata apa-apa

hattan dan arianie

Ada juga beberapa penumpang MH17 merupakan kawan kepada kawan Abang Nara. Masing-masing melahirkan rasa sedih terhadap apa yang berlaku. Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada semua mangsa nahas MH17. Buat masa ini, jangan percaya maklumat tersebar di laman sosial. Sebaliknya boleh ikuti Malaysia Airlines di laman Twitter mereka @MAS untuk informasi sahih.

Written by AbangNara | July 18th, 2014

Malam semalam, sebelum Abang Nara membaringkan diri dan cuba melelapkan mata, terbaca mengenai tragedi yang telah berlaku terhadap penerbangan Malaysia Airlines MH17. Abang Nara gosok mata 2,3 kali. Memang sukar nak dipercayai tetapi itulah kenyataan. Pesawat Malaysia Airlines (MAS) dengan 280 penumpang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur dilaporkan dipercayai ditembak jatuh di Ukraine lebih kurang jam 11 malam semalam.

pray for mh17

Ini adalah kali kedua tragedi menimpak pesawat alaysia Airlines dalam tahun ini. Ramai yang melahirkan rasa terkejut dengan apa yang terjadi. Selebriti-selebriti tempatan telah tampil di laman sosial dan melahirkan rasa simpati serta mengajak rakyat Malaysia berdoa yang terbaik. Antaranya seperti Siti Nurhaliza, Iqram Dinzly, Yuna dan ramai lagi.

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

pray for mh17

Sesungguhnya ini dugaan yang amat hebat kepada kita selaku rakyat Malaysia. Diharap ahli keluarga serta sahabat handai penumpang dan krew MH17 tabah menghadapi dugaan ini. Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa-mangsa beragama Islam di dalam pesawat ini.

pray for mh17

P.S: Sehingga pukul 5 hari ini sahaja atau selagi ada stok, MisClaire sedang mengadakan ‘flash sale’ untuk koleksi Hari Raya mereka. Diskaun sehingga 30%. Untuk anda yang berbadan besar, jangan risau kerana saiz ada bermula dari 2XL sehingga 7XL. Baju-baju baru pun ada diskaun 30%. Berbaloi-baloi. Lawati laman web MisClaire sekarang jugak untuk bergaya sakan di pagi raya nanti.

Written by AbangNara | July 17th, 2014

Secara jujur, Abang Nara tertanya-tanya mengapa kita perlu memberi publisiti sehingga tahap masuk TV dan radio kepada mereka yang telah membuat kesalahan seperti si Kiki pemilik kereta Peugeuot bernombor plat CDM 25 ini. Seolah-olah kita mengalakkan budaya ‘buat salah tak apa, nanti kau boleh jadi femes’. Seperti yang Abang Nara katakan pagi tadi, sepatutnya Uncle Lim yang dipanggil kerana pakcik itu menunjukkan nilai murni untuk tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Kiki.
pak nil dan era
Kalau lepas ini tiba-tiba si Kiki nie ada orang nak ambil jadi artis/pelakon/iklan, memang Abang Nara tak tahulah nak cakap apa. Diharap dengan publisiti yang diberikan ini juga tidak menyebabkan orang ramai berbuat jahat dan merakamkan video mereka dengan harapan untuk muncul di TV dan radio. Parah kalau ramai yang buat macam itu.

pak nil dan era
pak nil dan era

Di atas ialah beberapa komen di Facebook Era FM yang jelas kecewa dengan tindakan stesen radio itu menjemput Kiki ke konti. Memang tak masuk akal sungguh perbuatan tersebut. Turut menerima tempias ialah PakNil yang telah menemurah Kiki untuk program H!Live. Ramai peminat yang melahirkan rasa kecewa kerana Paknil sanggup membawa si pembuli jalanan itu ke dalam kaca tv.

pak nil dan erapak nil dan era
pak nil dan era

Apa pun, Kiki sudah pun meminta maaf menerusi video yang dipaparkan di bawah.

Diharap pihak pengurusan Astro lebih prihatin dengan isu sebegini. Jangan diulang kesilapan yang sama pada masa hadapan. Lepas ini takkan semua orang buat salah nak panggil masuk konti kan?