Written by Bella | May 24th, 2016

Sering terpalit dengan pelbagai dakwaan yang mengatakan beliau bukan “lelaki sejati”, Wak Doyok tidak dapat lagi menahan amarahnya apabila baru-baru ini ada sebuah blog memfitnah beliau menjalinkan hubungan gay bersama Myo daripada kumpulan Oh Chentaku.

Wak menerusi akaun Twitternya berkata, foto  itu dirakam sewaktu menjalani penggambaran bagi program Ke Jepun Ke Kita. Wak dan Myo akan menjelajah negeri Jepun bagi siri televisyen berkenaan.

Masih ada mulut longkang. Weh aku shooting lah dol. Apa dah pekak punya blog ni.

Wak Doyok (kiri) bersama Myo (kanan) di Jepun

Siapa yang tidak marah apabila foto sewaktu rakaman program televisyen pun dijadikan bahan untuk mencetuskan gosip dan spekulasi. Lebih-lagi menuduh seseorang itu gay. Bersabar lah Wak Doyok.

Sumber Berita : Twitter Wak Doyok

 
Written by Bella | May 24th, 2016

Pernah akrab satu ketika dahulu dan sering memuat naik foto dan video bersama di akaun Instagram,  Zulin Aziz dan Ariz Forteen mendapat perhatian ramai.

Ada yang mendoakan agar mereka ada jodoh bersama tetapi ada juga kata-kata negatif dilemparkan kerana kurang senang dengan keakraban mereka. Sejak daripada itu, hubungan mereka mula renggang.

Walaubagaimanapun, Zulin menerusi portal Harian Metro memberitahu beliau dan Ariz sudah berbaik semula sejak dua bulan lalu. Malah, mereka berdua sempat untuk bercuti ke Jepun bersama rakan-rakan lain baru-baru ini.

Semasa bergaduh, memang tidak ada sebarang komunikasi antara kami apatah lagi perasaan ingin berjumpa. Lagi pula apa yang berlaku selama ini bukan berpunca daripada kami, sebaliknya sikap orang luar. Sepanjang kami berkawan, saya tidak pernah ada sebarang masalah dengan Ariz.

Memandangkan rakan kami adalah orang sama, mahu atau tidak mereka pasti bercakap perkara ini. Tidak dinafikan antara sebab kami boleh berbaik semula adalah kerana mereka.

Tambah Zulin, selama ini mereka terlalu menjaga hati orang lain sehingga persahabatan mereka terpaksa dikorbankan. Namun, kali ini mereka cuma mahu menjadi diri sendiri.

Dalam tempoh mereka sudah berbaik, Ariz ada meluahkan beberapa perkara yang selama ini dipendam didalam hatinya. Jelas Zulin, Ariz menasihati beliau untuk tidak terlalu memikirkan segala kritikan dan percakapan orang lain selepas ini.

Ariz memberitahu saya, kami kena ketepikan apa orang cakap selepas ini. Dia turut memahami keadaan saya yang dihentam teruk peminat. Sehingga ada yang menyalahkan saya apabila rapat dengan Ariz.

Rupa-rupanya Ariz pernah cuba nak berbaik dengan saya, tetapi keadaan tidak mengizinkan ditambah lagi isu ini masih ‘panas’. Apa yang pasti, dia lebih tenang daripada saya. Mungkin disebabkan saya jadi mangsa maka lebih emosi. Malah, saya berfikir banyak kali jika mahu berkawan semula dengannya.

Biarlah mereka berdua hendak berkawan, apa salahnya. Macam mana anda minat pada seseorang artis itu janganlah terlalu fanatik sampai rasa ada hak untuk menentukan hidup mereka.  Apa-apa pun, Alhamdullilah mereka sudah berbaik.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | May 24th, 2016

Sudah rimas dikaitkan dengan pelbagai gosip cinta, Izreen Azminda menjelaskan pintu hatinya sudah tertutup untuk mana-mana lelaki.

Jujurnya, pada waktu ini apa yang boleh saya katakan ialah, saya sudah tertutup untuk kenal mana-mana lelaki.

Yang lepas tu lepaslah dan kalau boleh saya tak mahu fikirkan soal teman hidup kerana bagi saya ia buang masa kerana ada ketikanya, hubungan yang kita harapkan tidak menjadi kenyataan.

Walaubagaimanapun, wanita mana yang tidak mengimpikan seorang suami yang boleh menerima diri mereka seadanya. Buat Izreen beliau sangat kagum melihat Nabila Huda dan suaminya yang cukup melengkapi antara satu sama lain.

Saya suka tengok pasangan Nabila Huda dan suami. Mereka ibarat saling melengkapi dan punya minat yang sama. Sebab itulah mereka boleh ‘go on’ dan bahagia.

Alangkah bahagianya kalau saya juga punya teman yang sedemikian. Tapi itulah, bila tanya saya soal jodoh dan teman lelaki, saya mulai rasa takut dan tak mahu fikir lebih-lebih.

Susah untuk mencari teman hidup yang betul-betul boleh terima diri kita seadanya tetapi semua itu adalah perancangan takdir. Namun, seseorang itu juga perlu berusaha. Mana tahu tiba-tiba ada je lelaki yang boleh mencairkan hati Izreen?

Sumber Berita : Media Hiburan

Written by Bella | May 24th, 2016

Sudah dua tahun berkecimpung dalam bidang perniagaan tudung, jenama Naelofar Hijab mengambil masa yang agak singkat untuk berada di tahap yang cukup membanggakan dengan jualan yang cukup laris dan sering mendapat permintaan ramai.

Jelas Neelofa, semua itu adalah hasil kerja keras lebih 400 stokis Naelofar Hijab didalam dan juga luar negara.

Bayangkan, baru tiga minit mereka membuka pesanan untuk koleksi baharu , Naelofar Hijab sudah berjaya mengutip RM1.3 juta. Kata orang ia terlajak laris.

Setiap kali kami membuka pesanan saja, satu hingga lima minit akan habis dijual kepada stokis. Kadang kala ia mencecah RM1.2 juta hingga RM1.3 juta dalam masa tiga minit saja.  Daripada situ kita boleh tengok kepercayaan orang dari segi kualiti dan harga yang kita tawar.

Menurut kakak Neelofa iaitu Noor Nabila yang juga merupakan kekasih Sharnaaz Ahmad, Naelofar Hijab akan mengembangkan lagi sayapnya dan menembusi pasaran Eropah tidak lama lagi. Mereka akan mula menjual Naelofar Hijab di United Kingdom dan Turki dahulu buat masa ini

Di London ada satu syarikat atas talian Haute Elan yang akan buka kedai di tengah kota raya itu. Naelofar Hijab satu-satunya produk tudung segera dari Malaysia yang akan dipasarkan.

Di Istanbul, portal atas talian Moda Nisa mahu membawa jenama kami di Turki dan Eropah. Mereka juga akan buka 500 kedai di seluruh dunia tahun depan dan Naelofar Hijab berada di dalamnya.

Sangat luar biasa sebab mereka terkejut dengan koleksi kami. Mereka tidak biasa dengan tudung segera. Jadi bila kami persembahkan, mereka anggap ia ajaib dan automatik. Produk kami ini baru bagi mereka dan satu inovasi dalam industri. Kita rasa Malaysia tertinggal tetapi tidak, kita maju dan moden berbanding mereka dari segi inovasi.

Seronok sebenarnya melihat beberapa artis kita yang berjaya dalam bidang perniagaan sehingga boleh memasarkan produk mereka ke luar negara. Mungkin Neelofa boleh jadi contoh kepada artis lain untuk berniaga dan menjamin masa depan mereka.

Sumber Berita : The Malay Mail Online

Page 3 of 2,8121234567...Last »