Written by Bella | July 22nd, 2016

Raja Afiq nama yang sudah mula mendapat perhatian wanita-wanita selepas membintangi drama yang kini sedang ditayangkan di TV3 iaitu Sayangku Kapten Mukhriz.

Namun, maaf kami katakan Raja Afiq sebelum ini telah mendedahkan hatinya sudah dimiliki oleh bekas kekasih Sharnaaz Ahmad iaitu Anis Al Idrus.

Malah, Anis juga menerusi portal Berita Harian mengesahkan beliau sedang bercinta dengan Raja Afiq.

Anis pada masa yang sama memberitahu beliau tidak pernah serik untuk menjalinkan hubungan istimewa bersama artis.

Anis dan Raja Afiq mula rapat sekitar Ramadan lalu selepas sama-sama terbabit dalam beberapa acara anjuran TV3.

Ya, dia kekasih saya. Serik atau tidak bercinta dengan artis itu bukan persoalan. Apa yang terjadi antara saya dan dia tidak dirancang. Kisah lama saya juga sudah terpadam dan tidak perlu diungkit lagi.

Buat Anis, Raja Afiq seorang yang sangat matang walaupun usianya agak muda dan berbudi bahasa orangnya.

Walaupun umurnya masih muda, namun perangai dan kelakuannya sangat matang.

Kami mendoakan agar hubungan pasangan ini boleh berkekalan sehingga jinjang pelamin. InshaAllah. Seorang cantik seorang lagi agak kacak, memang sepadan dah tu.

Sumber Berita : BH ONLINE

 
Written by Bella | July 22nd, 2016

Akhirnya segala spekulasi mengenai Siti Saleha yang dilamar oleh kekasihnya ketika berada di Mexico terjawab apabila beliau memuat naik sebuah foto dengan kapsyen “I said yes!!!” di akaun Instagramnya.

Ini bermakna memang benar Siti Saleha bakal berkahwin dengan kekasihnya yang hanya dikenali sebagai L.

Instagram Siti Saleha juga penuh dengan ucapan tahniah daripada peminat yang sudah tidak sabar untuk menantikan perkahwinan artis pujaan mereka itu.

Tahniah sekali lagi kami ucapkan kepada Siti Saleha dan pasangan. Semoga segala perancangan mereka untuk berkahwin berjalan dengan lancar. Best kan dapat bercuti bersama insan tercinta dan tiba-tiba terima lamaran yang mengejut. Hehe..

Sumber Berita : Instagram Siti Saleha

Written by Bella | July 22nd, 2016

Dalam satu kenyataan sebelum ini, pelakon Elly Mazlein memberitahu beliau bakal menuntut hak penjagaan anaknya kerana tidak mahu sebarang masalah timbul pada masa hadapan.

Nampaknya Elly memang bersungguh-sungguh dalam berkata-kata dan nampaknya beliau sudah hadir ke mahkamah untuk tuntutan hak penjagaan anak semalam.

Namun, yang menarik perhatian ramai adalah luahan ataupun muat naik Elly yang dipercayai seakan menyindir bekas suaminya, Azmi Hatta yang lewat tiba ke mahkamah.

Bukan itu sahaja, Elly menerusi muat naik terbarunya itu juga “menegur” cara bekas suaminya itu berpakaian ketika hadir ke mahkamah.

Hmmph,benarkah Elly menyindir bekas suaminya? Apa-apa pun, kalau ada kes di mahkamah lebih baik untuk hadir tepat pada masanya dan mengenakan pakaian yang sopan serta menghormati mahkamah.

Written by Bella | July 22nd, 2016

Beberapa hari lepas, isu Suhaimi Saad yang tidak menyediakan mesin basuh sebagai satu keperluan telah mejadi viral. Kerana hal berkenaan, Suhaimi dikecam oleh netizen dan ada yang mendakwa beliau seakan mendera isterinya, Ina Naim.

Susulan perkara berkenaan, Suhaimi menerusi akaun Facebook miliknya telah tampil memberikan penjelasan panjang lebar mengapa beliau tidak menggunakan mesin basuh. Malah, Suhaimi juga menyangkal dakwaan beliau sengaja “mendera” Ina.

Dalam penjelasan Suhaimi, beliau lebih gemar untuk menggunakan perkhidmatan dobi 24 jam yang mengambil masa agak singkat untuk mencuci dan mengeringkan baju.

Berikut kenyataan Suhaimi di Facebook :-

MESIN BASUH

(Baca tajuk tu betul betul,jangan komen pasal vaksin pulak). Memang saya tak ada mesin basuh sejak 5 tahun yang lepas.(itu pun nak screenshot dan buat isu ke)

Sebab apa? Sebab ‘mesin basuh saya’ ada di mana mana saja.24 jam lagi. Memanglah mesin basuh tu keperluan.tapi keperluan setiap orang tak sama.bukak minda tu.

Orang yang tak puas hati dengan cucian mesin,tetap akan basuh guna berus.ok la,itu pilihan dia.tak payah nak kecoh kecoh.

Saya,ina dan anak anak guna banyak pakaian setiap hari.kerja dan kesibukan hidup membuatkan kami perlu bergerak cepat dan pilih cara yang paling mudah dan sesuai dengan hidup kami.

Kalau saya guna mesin basuh biasa,berapa jam nak cuci,berapa jam pulak nak dry,berapa hari nak tunggu kering dan tahun bila pulak nak pakai baju pergi show dan ‘mintak sedekah’? Betul tak?

So,inilah rutin mingguan saya.jarang sangat saya suruh ina yang dobi baju.sebab saya pun sayang isteri saya macam orang lain.

In sya Allah saya belum gila lagi nak paksa dia cuci baju guna tangan. Tapi bukanlah bermaksud kami ni mengaku zuhud. Itu ayat orang orang yang tak bertanggungjawab,suka tengok orang berkelahi. So,kalau tak tau cerita..tanya.jangan pandai pandai reka cerita cerita baru sampai viral satu alam :)

Salam Mesin Basuh dari saya,

Suhaimi Saad

Ok lah, semakin hari pelbagai kenyataan yang dikeluarkan oleh Suhaimi Saad tentang keluarganya dan cara hidup mereka. Biarlah mereka dengan cara mereka asalkan bahagia dan senang hati.

Sumber Berita : Facebook Suhaimi Saad

Page 3 of 2,8831234567...Last »