Written by AbangNara | September 10th, 2014

Desas-desus Syura, juara Masterchef Selebriti Malaysia 2 bakal memfailkan peneraian berikutan konflik rumah tangga dengan suaminya, Mohd Fadhly akhirnya dinafikan oleh tuan punya badan sendiri. Berkata kepada Harian Metro hari ini, Syura mengesahkan yang dirinya masih mempunyai suami dan masih memegang status seorang isteri.
syura masterchef

Kata Syura menerusi Harian Metro hari ini:-

Perkara (bakal bercerai) itu masih dalam perbincangan antara saya, suami dan keluarga. Setakat ini, belum ada apa-apa kata putus. Apa yang saya boleh cakap kami belum sampai ke tahap pergi mahkamah. Failkan kes itu tak berlaku langsung. Saya boleh sahkan saya masih mempunyai suami.

Tak ada apa-apa berlaku lagi. Saya dan suami masih okey dan bersama. Cuma adat dalam berumah tangga takkan semuanya manis saja. Saya agak pelik dan terkejut macam mana cerita ini boleh terkeluar tapi sebagai artis, saya faham dan sedar orang nak tahu kisah kehidupan kita.

Cuma saya tak nak ia terlalu disensasikan sebab orang luar hanya boleh menilai saja. Yang tahu cerita sebenar hanya kami sekeluarga.

syura

Alhamdulillah, syukur Abang Nara mendengar perkhabaran gembira ini. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Gaduh itu perkara biasa. Kalau tak gaduh itu yang tak normal. Semoga ikatan kekeluargaan antara Syura dan suami akan berkekalan sehingga ke akhir hayat. Sama-samalah kita doakan.

 
Written by AbangNara | September 10th, 2014

Sempena meraikan bulan kemerdekaan dan Hari Malaysia, Universal Music Malaysia dengan kerjasama Speedy Video telah menerbitkan semula lebih dari 30 buat album malar segar yang sangat popular sekitar 70an dan 80 an dahulu. Hashtag : #EMI24-bitseries.

Sebanyak 32 buah album asal LP telah dipasarkan dengan mengabadikannya semula dalam bentuk CD dengan format mastering terkini, 24-bit mastering. Album- album nyanyian Biduanita Saloma, Sharifah Aini, Tan Sri P. Ramlee, Ahmad Jais, Uji Rashid, DJ Dave, Black Dog Bone dan lain-lain ini merupakan album – album popular yang telah merangkul pelbagai anugerah dan penjualan yang banyak. Hampir kesemua lagu yang dimuatkan dalam album-album ini masih diminati peminat dan sering diputarkan di radio-radio tempatan. Album-album yang muatkan hampir 16 buah lagu setiap album ini dijual dengan harga cukup murah iaitu RM16.90 dan hanya boleh dimiliki di kedai-kedai rangkaian Speedy Video.

En. Mujahid Abd Wahab selaku Pengurus Operasi Domestik Universal Malaysia, menjelaskan bahawa sekitar tahun 60an sehingga 90 an, EMI terus unggul sebagai label yang paling aktif dalam menghasilkan album-album yang berkualiti dan popular. Menurut Mujahid,  proses rakaman album lama lebih jujur dan segar kerana kesemua alat muzik dimain dan dirakamkan secara langsung di studio. Nyanyian juga lebih asli kerana tiada langsung teknik atau alat seperti auto-tune untuk membetulkan nyanyian yang salah. Penyanyi dan pemuzik dahulu juga sangat berbakat dan kesemuanya digilap dari pemilihan atau audisi yang serius. Komposer dahulu juga sangat kreatif dan karya mereka benar-benar menepati citarasa muzik Melayu dan terkini pada zaman itu.
nostalgia

24- bit Mastering

Ketika ditanya tentang 24-bit Mastering, En. Mujahid menghuraikan serba ringkas bahawa teknologi mastering 24-bit merupakan antara teknologi digital terkini untuk proses mastering. “Teknologi digital memainkan peranan penting dalam dunia penyiaran. Seperti gambar kamera yang mempunyai resolusi yang tinggi, TV yang mempunyai teknologi HD dan begitu juga muzik yang dahulu hanya dari bunyian mono, berubah kepada stereo dan sekarang berbentuk digital stereo 16-bit dan 24 bit. CD yang diterbitkan dengan teknologi 24-bit mastering mempunyai bunyian yang lebih besar dan lebih enak untuk didengar. Buat pendengar biasa barangkali mereka tidak dapat dengar perbezaannya. Namun jika mereka benar-benar minat dan menghayati, serta mempunyai sistem audio yang baik, pasti mereka akan dapat menilai perubahan yang ada.”

Peraduan #EMI24-bitseries

Sempena meraikan bulan kemedekaan dan Hari Malaysia, Universal Music dan EMI Malaysia telah mengadakan peraduan #EMI24-bitseries. Peraduan ini terbuka sehingga akhir bulan September dan peminat lagu-lagu dan album-album malar segar boleh menyertainya dengan mudah. Mereka hanya perlu mendapatkan sebuah album ini di pasaran dan emel kepada contest@rumpunrecords.com berserta CD dan jawapan-jawapan bagi soalan yang mudah. 10 pemenang bertuah bakal memiliki hadiah-hadiah istimewa dari Universal Music Malaysia.

Baca lebih lanjut untuk informasi penuh mengenai album yang diterbitkan semula dan cara untuk menyertai peraduan yang menawarkan hadiah istimewa untuk 10 pemenang.

 
Written by AbangNara | September 10th, 2014

Ala. Baru semalam Iqram Dinzly meluahkan rasa tidak puas hati terhadap kata-kata Zaquan Adha yang berang melihatnya isterinya, Ayu Raudhah diperlakukan dengan kasar dalam filem Lagenda Budak Setan 3. Tup-tup hari ini dah minta maaf dah. Kalau tak boleh la tengok pergaduhan ini berpanjang sedikit (hahah, jahat gila Abang Nara nak tengok orang gaduh). Bagus sebenarnya tindakan yang diambil oleh Iqram. Buat apa nak gaduh lama-lama kan?

iqram dinzly

Menurut Iqram Dinzly, segala apa yang dilakukan terhadap Ayu Raudhah di dalam filem tersebut adalah atas kapasiti seorang pelakon yang menurut arahan pengarah. Kata Iqram:-

Untuk Ayu, jika apa yang saya lakukan ketika penggambaran membuatkan dia rasa tak selesa atau sakit, saya mohon maaf. Apa yang kita lakukan ketika itu atas perbincangan bersama. Saya memang tak ada isu dengan Ayu seperti yang diakuinya juga.

Apa yang saya lakukan sebagai pelakon atas permintaan pengarah. Mungkin saya ‘naik syeh’ hingga tak sedar apa yang dilakonkan. Malah ada kawan pelakon saya cakap watak saya seperti benar-benar psiko dan gila.

Untuk Zaquan, jika rasa lakonan itu membuatkan dia rasa tak suka atau mungkin mencabar dirinya sebagai suami yang tak berkelakuan sedemikian, saya minta dia kalau tak sanggup jangan tengok filem ini.

Walaupun ada suara-suara yang menyatakan kontroversi ini sengaja ditimbulkan untuk melariskan filem Lagenda Budak Setan 3, Iqram Dinzly menafikan perkara tersebut. Menurut Iqram, dia tidak pernah mengenali Zaquan. Kata Iqram:-

Saya tak kenal pun Zaquan secara peribadi. Tapi dia ada hak untuk buat begitu. Saya hormatinya. Kalau ada anggap ini sebagai sensasi untuk melariskan filem, saya rasa sebaiknya masyarakat dan penggemar filem ke pawagam untuk menontonnya sendiri.

zaquan ayu raudhah

Diharap dengan permohonan maaf daripada Iqram Dinzly ini, kontroversi yang hangat ini akan tamat. Kesian pula Iqram dipersalahkan sedangkan hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang pelakon. Berlakon ‘real’ sangat pun payah jugak kan? Apa pun, respek kepada Iqram kerana menghulurkan salam kemaafan terlebih dahulu walaupun dalam hal ini, Abang Nara tak rasa dirinya bersalah. Anda memang jantan!!! Sumber Berita Harian.

Written by AbangNara | September 10th, 2014

Seperti Zizan Razak, Abang Nara pun suka memakai seluar ketat. Jeans Abang Nara kebanyakannya ‘skinny’ dan ‘slim fit’. Bukan apa, perasaan ‘macho’ sikit bila pakai ketat-ketat nie (padahal lemak je lebih kat peha Abang Nara). Namun apabila Zizan yang mengacara konsert pertama AF2014 muncul dengan memakai seluar ketat sehingga ternampak bonjolan di tempat yang tak sepatutnya, memang kecoh dibuatnya. Terkejut semua orang yang menonton.

zizan razak

Memberi penerangan, Zizan memaklumkan perkara tersebut berada di luar kawalannya. Seluar itu telah pun ditempah mengikut saiznya namun apabila dipakai, terketat pula di bahagian itu. Kata Zizan:-

Ini memang kelakar, tapi nak buat macam mana benda di luar kawalan saya. Saya tak tahu macam mana nak jelaskan hal ini. Ia adalah seluar tajaan dan ukuran sudah dibuat awal-awal lagi mengikut saiz saya.

Cuma tak sangka pula bila sudah pakai nampak sendat dan ketat di bahagian itu. Saya minta maaflah pada mana-mana pihak yang terganggu. Ia memang tak disengajakan.

Ada yang tegur ketika program itu tapi saya tak marh pun. Nak buat macam mana sebab satu seluar saja yang disediakan. Nak tukar seluar mana pula?

Benda pun dah jadi tak boleh nak buat apa dah, tapi untuk minggu depan saya akan lebih peka dan hati-hatilah.

Cuma memang saya tak sedar dari awal lagi sebab banyak aspek lain kena fokus pada malam itu termasuk skrip dan kandungan program.

zizan razak
Tak apa lah Zizan. Cuma minggu ini harap boleh bawak 2,3 helai seluar ‘spare’. Kalau seluar pertama ketat, boleh terus tukar seluar kedua dan seterusnya. Dan jangan lupa suruh Faizal Ismail periksa dulu sama ada seluar tersebut terlalu ketat atau okay sebelum naik ke atas pentas untuk mengacara Akademi Fantasia 2014. Kang tak pasal-pasal kang terkejut lagi para penonton. Hehehe.