June 19th, 2020

Walaupun sudah lama ianya dilancarkan, aplikasi FaceApp masih lagi mempunyai ramai pengguna setia dan peminatnya yang tersendiri. Tidak ketinggalan buat anak kepada pengasas Vida Cosmetics iaitu CikB yang turut tidak ketinggalan menyunting wajahnya menggunakan aplikasi ini.

Hanya sejam selepas memuat naik foto suntingan FaceApp miliknya di ruangan twitter, CikB terus menjadi perhatian warganet yang mengikuti perkembangannya di media sosial.

Advertisement

Yang menjadi bualan hangat kerana ternyata foto yang dimuatnaik CikB agak kelakar kerana menyerupai seorang lelaki yang mempunyai gaya gangster.

Rata-rata netizen terhibur dengan foto berkenaan dan telah menarik perhatian hampir 20,000 warga twitter serta mendapat lebih 6,700 ulang kicau.

Advertisement

Sebagai hiburan, ada netizen yang menyamakan CikB dengan DJ Khaled dan juga pelakon Along Eyzendy.

Sebagai info, FaceApp merupakan aplikasi yang boleh merubah wajah anda mengikut jantina dan umur yang dikehendaki pengguna.

Advertisement
 
June 19th, 2020

Diganggu individu gila seks, personaliti televisyen, Kiah Propa tampil membuat laopran polis sekai lagi selepas didakwa disajikan dengan foto “burung” individu terbabit sambil dihantar video onani lelaki berkenaan kepadanya.

kiah propa diganggu individu gila seks

Perkara itu didedahkan Kiah sendiri di salah sebuah entri terbaru yang dimuat naik menerusi Instagram TV (IGTV) miliknya.

Advertisement

Tambahnya lagi, memasuki kali kedua membuat laporan polis, beliau seakan bosan melakukan perkara tersebut berulang kali.

“Aku ni bagi muka kat kau, dik. Kau dah bagi aku gambar burung kasawari, burung kelicap madu, burung gagak, burung punai.”

Ujar Kiah, beliau semakin bengang kerana bukan sahaja diaju gambar, malah video serta kata-kat lucah juga sentiasa dilemparkan kepadanya. Kata Kiah, tindakan individu terbabit amat keterlaluan kerana telah banyak kali diperlakukan sedemikian rupa.

Kiah juga menyifatkan individu terbabit bagai tidak serik dengan sikap serta kelakuan yang dipamerkan lelaki tersebut.

Advertisement

kiah propa diganggu individu gila seks

“Gila seks kau tu ubah sikit dik. Kesian mak bapa, ingat Allah swt. Fikir-fikirlah sikit apa kau buat. Kau buat dengan Kiah Propa pula.”

Biarpun telah beberapa kali menyekat, namun lelaki berkenaan masih giat menghantar gambar kemaluan kepadanya.

Terdahulu, pada Ahad lalu Kiah membuat laporan polis di balai sama berikutan dia menerima kiriman gambar kemaluan lelaki daripada individu tidak dikenali hampir setiap hari dan waktu di aplikasi WhatsApp.

Untuk rekod, Kiah merupakan bekas pengacara program hiburan Galaksi TV9 suatu ketika dahulu. Kelantangannya bersuara dengan menghiburkan para peminat ketika mengacara sentiasa mendapat perhatian ramai.

Advertisement
June 19th, 2020

Penyampai radio bersuara lunak, DJ Lin yang kini masih bertugas di Suria FM dilaporkan tetap gigih menyiapkan tempahan sambal kicap meskipun berasa penat lelah dan tidak cukup tidur.

Roslinda Abdul Majid ataupun lebih mesra disapa DJ Lin,45, ketika ditemui mStar online berkata dia langsung tidak memikirkan soal keuntungan kerana sering menerima maklum balas yang memberansangkan daripada pembeli yang rata-rata peminatnya.
Dia yang berharap peminat di luar sana dapat merasa air tangannya dalam penghasilan sambal kicap tersebut, DJ Lin mengakui sering menerima mesej daripada orang ramai yang bertanyakan keadaannya yang kini bertugas sebagai penyampai radio di samping berniaga.

View this post on Instagram

Atas permintaan ramai, #djlin open order utk anda yg nak cuba rasa #sambalkicap #johor hasil air tangan #djlin ni???dibuat menggunakan #cilipadi & #bawangputih terpilih & #kicap ?dibuat dari hati dgn penuh kasih sayang?Bole makan dgn #sup juga bole cicah dgn #tempe serta #tauhu goreng & bermacam lg?botol kecik cuma RM8 & botol besar RM13?harga belum termasuk caj #delivery & pos ya. Berminat? Hubungi @frauzann di 017-2470473 atau DM Lin? #djlinjualsambalkicap #airtanganDjLin #djlinberniaga

Advertisement

A post shared by DJ LIN (@djlinsuriacinta) on

Namun, dia merasa teruja dan tidak merasakan perasaan letih atau penat kerana gembira melihat respon daripada peminat yang membeli sambal kicapnya.

“Sebenarnya hilang penat lelah bila peminat memesan semula (repeat order) sambal kicap walaupun baru pertama kali beli. Saya tak fikir langsung mengenai keuntungan walaupun bahan-bahan yang digunakan adalah mahal dan berkualiti,”

View this post on Instagram

Jom! Dapatkan #SambalKicap hasil air tangan #djlin ??Bole cicah dgn #tempegoreng #tahugoreng #pisanggoreng pastu makan dgn #mihunsup #soto & macam2 lg?ada 2 saiz yg kecik RM8 (250 ml) & yg besar RM13 (450 ml) Harge belum masuk kos cod & pos?Berminat? Bole DM Lin ya atau hubungi @frauzann di 017-2470473 ??ready stock ya?? #SambalKicapDjlin #DJLINSnacks #DJLINjualSambalKicap #SambalKicapJohor

A post shared by DJ LIN (@djlinsuriacinta) on

Advertisement

Baginya, mendapat maklum balas positi daripada pembeli merupakan satu kepuasan buat dirinya. DJ Lin juga hanya berniat untuk bersedekah walaupun dia menjual produk buatannya itu lebih murah daripada harga di pasaran. Menurutnya lagi, ianya merupakan salah satu cara untuk dirinya mencari saham akhirat.
Dia yang mula berkecimpung dalam perniagaan sambal kicap itu sejak minggu lalu mengatakan turut juga merasa penat kerana hanya dapat tidur selama beberapa jam. Namun, demi pemina, dia sanggup berpenat lelah kerana tidak sanggup menolak permintaan daripada mereka.

“Sejak mula berniaga pada minggu lalu, saya hanya dapat tidur selama beberapa jam sahaja. Selalunya, balik dari bersiaran di radio, saya terus masak sambal kicap sehingga ada hari sehingga ke waktu subuh untuk siapkan semuanya. Tapi, demi peminat, saya sanggup.Susah nak tolak permintaan peminat, saya jual pun atas permintaan mereka,” – DJ Lin

Advertisement
June 19th, 2020

Jenama yang diusahakan oleh usahawan terkemuka tanah air, Vivy Yusof iaitu dUCk melancarkan kolaborasi eksklusif Marvel dengan memperkenalkan aksesori mewah tali leher pertama keluar jenama dUCk sempena sambutan Hari Bapa nanti.

tali leher duck haram dipakai

Bagaimanapun, selepas 24 jam dilancarkan, pihak dUCk telah mengumumkan penarikan semula jualan tersebut buat semua pelanggan lelaki yang beragama islam.

Advertisement

Hal ini tercetus apabila tali leher berkenaan difahamkan diperbuat daripada 100% kain sutera yang mana hukumnya adalah haram di sisi agama buat mana-mana lelaki yang beragama islam.

Advertisement

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan oleh pihaknya, dUCk tampil memohon maaf kerana terlepas pandang dengan situasi tersebut. Malah memaklumkan akan memuangkan semula wang buat mereka yang sudah membeli koleksi tersebut.

dUCk juga akan serta merta menghentikan penjualan tali leher berkenaan dan menyatakan pihaknya akan memberikan tali leher tersebut kepada pekerja barisan hadapan lelaki yang bukan beragama Islam.

Namun demikian, tindakan tersebut mendapat kecaman netizen. Ramai dalam kalangan pengikut di laman sosial seakan mengecam Vivy dan tenaga kerja yang lain. Hal ini kerana, kebanyakan warganet tampil mempertikaikan kebolehan berfikir Vivy berkenaan hukum dari segi agama terhadap produk yang ingin dijualnya.

tali leher duck haram dipakai tali leher duck haram dipakai

Malah wujud juga segelintir pihak tidak bertanggungjawab menghentam Vivy dan beranggapan bahawa beliau langsung tidak tahu belajar daripada kesilapan serta kontroversi yang pernah dilakukannya bersama tenaga kerja sebelum ini.

Untuk rekod, ini merupakan kali pertama kolaborasi mereka bersama Marvel iaitu Marvel X dUCk. Edisi kali ini memperlihatkan tali leher yang dilancarkan mereka dijual dengan harga sekitar RM300.00.

Advertisement