April 20th, 2020

Sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, pastinya ada pasangan bercinta yang sangat merindui kekasih mereka, iyalah sudah tidak boleh berjumpa dan bermanja. Meskipun sudah lama tidak berjumpa teman lelakinya ketika PKP, Ruhainies bagaimanapun berkata ia tidak menjadi masalah buat mereka.

ruhainies teman lelaki

Katanya, dia sudah terbiasa dengan situasi tersebut memandangkan mereka memang sejak awal lagi bercinta jarak jauh berikutan kekasihnya itu sebelum ini menetap di London. Namun Ruhainies berkata, kekasihnya kini sudah menetap di Kuala Lumpur.

Mestilah rindu dekat buah hati tapi mungkin sebab kami dah biasa Long Distance Relationship jadi apabila tempoh PKP ini tak terasa sangat. Sebelum ini pun kami berjauhan, dia bekerja di London dan saya di Malaysia, jadi ia bukan isu besar bagi kami.

ruhainies berjauhan teman lelaki

Sekarang ini dia sudah menetap bersama keluarga di Kuala Lumpur tapi disebabkan PKP, duduk rumah sahaja. Tapi cara kami lepaskan rindu, setiap hari kami buat panggilan video, telefon dan berborak sampai malam. Jadi memang tak ada masalah langsung!.

Dalam pada itu, Ruhainies berkata perlaksanaan PKP ini ada hikmah buatnya kerana kini dia boleh meluangkan masa bersama semua ahli keluarga. Malah, dia juga tidak sabar untuk menyambut Ramadhan kerana mereka semua dapat kumpul bersama dan tentunya ia tahun yang paling bermakna buat mereka sekeluarga.

ruhainies berjauhan teman lelaki

Zaman sekarang ini, kekasih boleh ada dengan kita 24 jam. Boleh sahaja buat panggilan video dan meluahkan rasa rindu yang tidak terhingga.

Sumber Berita : mStar Online

March 13th, 2020

Ramai juga sebenarnya yang mengidamkan bentuk badan langsing seperti Ruhainies, kata orang tampak begitu ideal. Namun, pelakon itu mendedahkan dia sebenarnya mempunyai masalah kurang berat badan iaitu hanya sekadar 38.7 kilogram sahaja.

berat badan ruhainies

Menjawab soalan peminat di Instagram Stories, dia mengakui mengalami masalah itu sejak dulu lagi. Sejujurnya, Ruhainies berkata dia tidak suka apabila ditanya ditanya mengenai berat badannya.

Saya selalu sangat dapat soalan (tanya berat badan) macam ini namun saya enggan jawab sebaba saya tak suka.Tapi tak apalah, saya jawab je, berat saya ialah 38.7 kg.

Ruhainies sebelum ini pernah mendedahkan bahawa dia tidak pernah mengawal diet pemakanannya. Makanlah sebanyak mana pun, berat badannya masih sama.

Sumber Berita : Astro Gempak

February 11th, 2020

Sebelum ini, ada juga yang kata “bosan” asyik dengar cerita cinta Ruhainies. Tidak apa lah, kita layan sahaja dan bagi peluang untuk pasangan yang perasaan asmara cinta sedang hangat membara ini untuk menzahirkan (menayang) kemesraan mereka.

ruhainies kekasih

Terbaru, Ruhainies menerusi akaun Instagramnya berkongsi momen indah dan penuh romantik saat dirinya meraikan hari jadi kekasih hati, Elf Johan dengan menaiki helikopter.

Ruhainies turut berkongsi beberapa potongan video yang memaparkan momen mereka bersiar-siar di ruang udara Kuala Lumpur menerusi Instagram Story.

‘Sweet’ habis, siap naik helikopter

ruhainies kekasih helikopter ruhainies bawa kekasih naik helikopter ruhainies kekasih

Makan malam romantik

ruhainies

Bagaimanapun, sehingga kini pelakon wanita itu masih merahsiakan lagi wajah kekasih hatinya.

Dah selalu nikmati saat romantik, bila agaknya hendak berkahwin? Jangan tunggu lama-lama, kalau dah ada hubungan yang halal lebih seronok untuk berkasih sayang.

 

November 8th, 2017

Dilabel sebagai “playgirl” kerana sering dilihat berdampingan dengan lelaki, pelakon Ruhainies bagaimanapun tidak kisah dengan kata-kata orang dan mempunyai alasan tersendiri mengapa beliau tidak selesa berkawan dengan wanita. Buat Ruhainies, wanita memang tidak boleh dipercayai manakala lelaki pula lebih memahami dan sering menjadi tempat mengadu untuk berkongsi masalahnya.

Tahu sahajalah orang perempuan ni… kuat gosip! Kalau berkongsi masalah atau hal peribadi mesti tak boleh simpan rahsia. Saya sendiri pun kadang-kadang kuat juga bergosip, jadi saya tahu situasi itu dan membuatkan saya mengelak daripada berkawan rapat dengan perempuan.

Alhamdulillah setakat ini semua rakan lelaki saya bukannya jenis nak menggatal atau cuba memikat saya tetapi ikhlas berkawan… bersahabat baik. Semua rakan lelaki yang saya cukup memahami dan bukannya ada niat tidak baik dan semuanya sempoi membuatkan saya senang berkawan.

Walaupun dikelilingi ramai kawan lelaki, Ruhainies tetap menjaga batasan pergaulan dan maruahnya agar tidak menimbulkan sebarang fitnah.

Sumber Berita : mStar Online