October 20th, 2020

Anak sulung kepada pelakon Saharul Ridzwan, Muhammad Luth Ali dilaporkan telah mengalami kecederaan pada bahagian dahi setelah terhantuk pada sebuah bucu meja baru-baru ini.

Dia yang berkongsi berita itu menerusi akaun Instagramnnya itu turut memuat naik foto anaknya yang masih tersenyum meskipun cedera akibat kemalangan itu.

View this post on Instagram

Baru lepas langgar bucu meja. Haih. Bertuahnya anak. Semoga Allah lindungi anak2 kita selalu. Amin Ya Rabb ??

A post shared by Saharul Ridzwan® (@saharulridzwan) on

“Baru lepas langgar bucu meja. Haih. Bertuahnya anak. semoga Allah lindungi anak-anak kita selalu. Amin ya rabb”

Peminat yang mengikuti perkembangan hidup pelakon terkenal itu rata-rata tampil memberikan tips untuk menyembuhkan luka dan turut berdoa supaya Ali cepat sembuh daripada kecederaan tersebut.

Dalam pada itu, ramai netizen turut memuji kecomelan serta mata Ali yang cantik dan unik. Semoga cepat sembuh, Ali!

July 17th, 2020

Memiliki kediaman untuk keselesaan anak dan keluarga adaah suatu penghargaan besar buat seseorang ketua keluarga, perkara itu juga bagai menjadi realiti buat pelakon Saharul Ridzwan yang kini mampu menarik nafas lega apabila impiannya untuk mendiami sebuah kediaman yang menyenangkan untuk keluarganya kini telah tercapai.

saharul ridzwan beli rumah baru

Menurutnya, beliau amat bersukur apabila doanya selama ini untuk memiliki sebuah rumah yang mempunyai kemudahan parkir yang lebih efisyen dimakbulkan tuhan.

“Jadi, tahun ini Allah makbulkan doa saya, rumah saya sendiri ni parkir betul-betul depan pintu, sama level dengan rumah. Jalan beberapa langkah sahaja sampai dah rumah.”

View this post on Instagram

Rasanya 2 tahun lepas, sy pernah post kat IG , sy doa, sy nak duduk rumah yang senangkan kami sekeluarga , tak perlu naik lift sebab everytime nak angkat barang macam payah. Lagi2 bila beli barang dapur. Jadi tahun ini Allah makbulkan doa saya, rumah sy sendiri ni parking betul2 depan pintu, sama level dengan rumah. Jalan beberapa langkah je sampai dah rumah. Walaupun belum lagi dapat beli rumah landed, tapi Allah makbulkan doa saya. Dan saya yakin inilah yang terbaik utk saya pada waktu ini. Alhamdulillah. InShaaAllah, bila sampai masa, kita pindah rumah landed pulak ye sayang @deenaemir. Kuasa doa, usaha , sabar dan tawakkal. InShaaAllah Berdoalah setiap hari pada Allah. Mintalah setiap hari pada Allah. Tunaikanlah apa yang diminta dari kita sebagai hambaNya. InShaaAllah, ganjaran Allah lebih besar dari apa yang boleh dinilai oleh kita. ❤️

A post shared by Saharul Ridzwan® (@saharulridzwan) on

Saharul berkongsi cerita tersebut kepada umum di laman Instagramnya malah masih menyatakan hasratnya andai diberi keizinan rezeki pada masa akan datang beliau tidak teragak-agak mahu memiliki rumah atas tanah pula.

“Walaupun belum lagi dapat beli rumah landed, tapi Allah makbulkan doa saya. Saya yakin inilah yang terbaik untuk saya pada waktu ini.”

 

saharul ridzwan beli rumah baru

Seperti sudah dijangka, menjengah ke ruangan komen, posting yang mendapat ribuan tanda suka itu dibanjiri kata-kata pujian buat Saharul yang sentiasa melaksanakan tanggungjawabnya sebagai suami dan bapa yang mithali buat kecil mereka.

Malah, isterinya Deena Emir juga sempat menzahirkan ucapan terima kasih kepada suaminya yang sentiasa menyediakan yang terbaik buat dirinya dan anak.

July 6th, 2020

Tidak malu mengakui pernah mengalami zaman kejatuhan selepas berdepan masalah kewangan pada 2017, pelakon tampan Saharul Ridzwan dikhabarkan terpaksa meminjam wang daam jumlah yang banyak untuk kelangsungan hidup.

saharul ridzwan boros tak ada duit

Menurut Saharul, pekaraitu juga menyabbakan dirinya terpaksa menjual barangan dan koleksi peribadi untuk menampung perbelanjaan dan kos sara hidup.

“Saat itu, saya sampai tahap menjual barangan, nak gadai koleksi peribadi dan catu bawa duit RM30 sehari.”

Bagaimanpun, segalanya seakan berubah apabila pelakon ini mula tersedar daripada lamunan saat melihat Ali iaitu putera sulungnya membesar depan mata meskipun pada ketika itu dirinya masih bergelut dengan ketiadaan wang ringgit.

saharul ridzwan boros tak ada duit

“Saya anggap kehadiran Ali yang semakin membesar membakar semangat untuk keluar daripada zon tidak selesa. Sebab itu, saya menghasilkan keluarkan produk pada 2019. Saya percaya inilah waktu terbaik untuk terus merencana masa depan,”

Tambah Saharul, rakannya, Fizo Omar menjadi individu yang berada di sisi, selain banyak membantu ketika berdepan kegetiran hidup.

saharul ridzwan boros tak ada duit

“Saya akhirnya berjaya melunaskan hutang piutang. Cuma, kini tinggal hutang dengan bank sahaja. Alhamdulillah, hutang lain diselesaikan. Saya anggap ini adalah pencapaian terbaik.”

Untuk rekod, Saharul dan isteri, Qaabila Deena Emir telah melangsungkan perkahwinan pada 16 September 2016. Hasil perkongsian hidup tersebut, pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Ali dan Fateema Azzahra.

Sumber: BH Online

June 18th, 2020

Luah rasa tidak senang hati apabila bil elektrik rumahnya melonjak tinggi sehingga RM1144.75, pelakon Saharul Ridzwan anggap kejadian itu bagai tidak logik kerana rumah berkenaan tidak didiaminya dan keluarga.

saharul ridzwan bil elektrik melambung

Menurutnya, rumah yang terletak di Cyberjaya itu tidak didiami mereka, malah mempersoalkan bagaimana perkara tersebut boleh berlaku kerana cas yag dikenakan di kediamannya itu adalah di luar jangkaan.

“Rumah kat Cyberjaya yang tak duduk pun kena cas ada penggunaan elektrik? Time PKP hantu berdisco bukak suis kot kat dalam tu.”

Bagaimanapun menguatkan lagi kenyataannya itu, beliau turut memuat naik paparan “screenshot” yang mempamerkan graf penggunaan elektrik bulanan bermula bulan Januari sehinga Jun.

Katanya, beliau kini difahamkan seakan buntuk berdepan situasi ini dan tidak mengetahui sebab dan punca insiden ini berlaku malah turut runsing memikirkan solusi masalah tersebut.

Meskipun begitu, saharul juga dilihat memohon maaf kepada pengikutnya di laman Twitter apabila bertindak melepaskan marahnya di laman berkenaan.

“Sorry lah lepaskan geram kat sini, sekurang-kurangnya marah tu tak tertuju kat sapa-sapa. Kang aku membebel kat meter tu orang cakap gila.”

Sehingga kini masih belum hangat isu membabitkan caj penggunaan elektrik yang dikenakan kepada seluruh penduduk di Malaysia. Tidak ketinggalan, aktor Fezrul Khan juga merupakan salah seorang barisan selebriti yang turut sama tidak berpuas hati mendapati jumpa bil elektrik yang dibayar melambung sehingga RM1943.50.