August 19th, 2020

Mendedahkan kepada umum bahawa dirinya kini sudah mula diasak dengan pertanyaan mengenai soal menimang cahaya mata, pengacara dan pelakon, Ain Edruce akui sejak berkahwin pada tahun lalu, dirinya masih belum dikurniakan rezeki untuk menerima perkhabaran telah berbadan dua.

Ain Edruce Tak Merancang Untuk Dapatkan Zuriat

Kata Ain, beliau juga tidak merancang, malah tidak juga menolak andai dikurniakan rezeki untuk menimang anak di usia kini.

“Memang normal orang bertanya hal anak ya? Kena sediakan jawapan siap-siaplah dalam telefon (seloroh). Setakat ini, bercakap mengenai menimang cahaya mata, saya tidak ada rasa macam nak merancang (keluarga) ke apa. Kalau dapat (mengandung) tu alhamdulillah.”

Ain Edruce Tak Merancang Untuk Dapatkan Zuriat

Ujarnya lagi, beliau hanya mahu menyerahkan sahaja hal berkaitan menimang cahaya mata itu kepada ketentuan daripada-Nya sahaja.

Ain Edruce Tak Merancang Untuk Dapatkan Zuriat

“Kalau tak ada (bayi), saya boleh fokus dengan aktiviti perlumbaan. Rasanya orang tahu yang saya sekarang ini racing untuk Toyota. Kalau tiba-tiba mengandung, bahaya pula. Bergegar-gegar pula anak nanti.”

Terdahulu, Ain selamat diijabkabul dengan lelaki pilihannya yang juga ahli perniagaan, Amirul Hafiz Mustaffa, pada 13 Disember 2019. Majlis yang dihadiri keluarga terdekat menyaksikan pelakon drama 30 Pesanan Suara itu menerima mas kahwin bernilai RM888, selain tiga dulang hantaran berbalas lima.

Sumber: Gempak

August 14th, 2020

Kini, terdapat pelbagai saluran boleh dikunjungi jika berniat ingin mencari jodoh ataupun teman hidup. Seperti contoh, media sosial seperti aplikasi Tinder, Omi, Facebook dan banyak lagi.

Nampaknya, pelakon dan pengacara Ain Edruce juga tidak terkecuali mempunyai pengalaman menggunakan aplikasi seperti yang dinyatakan di atas.

Perkara tersebut didedahkan menerusi saluran Youtube milik Shalma Ainaa yang baru-baru ada membuat satu cabaran iaitu Tinder Challenge menampilkan personaliti Ain Edruce bersama-sama dengan suaminya, Amirul Hafiz.

Dalam cabaran itu, Ain yang kini berusia 29 tahun telah berkongsi pengalaman pernah mempunyai akaun Tinder sebelum bekahwin dengan suaminya kini. Mengakui menggunakan aplikasi itu untuk mencari jodoh dan pasangan hidup sehingga boleh dianggap sebagai ‘terdesak’.

“Aku ada Tinder sebelum aku kenal Amirul. Masa tu aku sangat terdesak perlukan suami. Disebabkan kawan aku yang cerdik cadangkan aku cuba, jadi aku pun cubalah. Tapi ni cerita 3 tahun yang lepaslah,”

View this post on Instagram

Thank you @amirul_hafizz for the wonderful dinner ??? You rock ma worldddd???????? Okay. Saya dah 29 tahun today. HAPPY BORNDAY AIN. Keep making your family proud.??? #ainturns29

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

View this post on Instagram

Raya ?? Raya tahun ni kite dah ade bff for lyfe @amirul_hafizz ???

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

 Bercerita lagi, pada hari pertama dia menggunakan aplikasi itu, Ain menggunakan foto utama yang tidak jelas sekadar untuk mencari kenalan yang jujur dan tidak kisah akan rupa paras.

“Hari pertama guna Tinder, aku terus letak gambar aku yang tak nampak sangat muka aku. Sebab motif aku nak cari orang yang tanpa melihat wajah aku. Aku nak cari orang jujur dan ikhlas,”

Namun, Ain mengambil keputusan untuk memadam akaun Tinder miliknya setelah identitinya diketahui namun dia sempat untuk ‘swipe right’ dan ‘swipe left’, katanya berseloroh.

Ain Edruce sebelum ini telah bernikah dengan lelaki pilihannya, Amirul Hafiz pada tanggal 13 Disember tahun 2019 yang lalu.

July 7th, 2020

Pengacara dan pelakon berbakat, Ain Edruce yang telah hampir tujuh bulan mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan, Amirul Hafiz Mustaffa mengakui tidak mahir melakukan kerja rumah walaupun telah berkahwin.

Namun begitu, Ain tidak malu untuk menuntut ilmu memasak daripada suaminya. Menurut Ain, suaminya memang sudah sedia maklum bahawa dia memang tidak mahir dengan kerja dapur terutama dalam aktiviti memasak. Walau bagaimanapun, tempoh PKP yang masih berlangsung ketika ini telah memberi kesempatan buat dirinya untuk belajar memasak dengan suaminya.

View this post on Instagram

Raya ?? Raya tahun ni kite dah ade bff for lyfe @amirul_hafizz ???

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

View this post on Instagram

Ape beza @amirul_hafizz gamba 1 dan gamba 2 ? Cam sama je ? @amirul_hafizz #ainxxamirul

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

“Sebelum bernikah lagi, Amirul (suami) memang tahu saya tak pandai sangat memasak. Namun, ia bukan isu kerana saya boleh belajar. Alhamdullilah, selama Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak Mac lalu, saya guna peluang tidak bekerja dan duduk di rumah dengan belajar memasak bersama suami,”

Dia yang ditemui Harian Metro baru-baru ini mengatakan dia bukanlah seorang isteri yang sempurna namun berasa bersyukur kerana dia dan suaminya berusaha untuk saling melengkapi. Malah, Amirul juga tidak lokek berkongsi resipi dan tidak lelah mengajar isterinya itu hingga boleh memasak beberapa hidangan.

View this post on Instagram

 

Pagi yang gelap, kini sudah terang, aku adik mu dan engkau ? Sambung kan.

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

Pengacara yang memang dikenali dengan sifat peramah dan gila-gilanya itu memberitahu bahawa mereka berdua telah semakin menyesuaikan diri dengan kehidupan berumah tangga. Ain turut menyifatkan suaminya itu sebagai seorang yang memahami kerjayanya kini dan seorang yang sangat rajin.

Ain dan Amirul telah bernikah dan diraikan pada Desember tahun lalu di Quill City Mall. Pasangan tersebut telah dinikahkan sendiri oleh bapa pengantin perempuan, iaitu Ar Edruce Sabri dan majlis tersebut dihadiri keluarga dan sahabat terdekat.

December 13th, 2019

Rasanya ramai sudah mengetahui bahawa model merangkap pelakon tinggi lampai iaitu Ain Edruce bakal menamatkan zaman bujangnya pada malam ini.

Kalau anda nak tahu, Ain berjaya berkenalan dengan cinta hatinya menerusi laman Instagram. Lelaki bertuah tersebut ialah seorang ahli perniagaan yang diberi nama Amirul Hafiz.

ain edruce bertunang

Sementara menunggu momen bahagia yang bakal menjelang malam ini, wanita berusia 27 tahun itu telah mengadakan majlis mandi bunga dan upacara berinai pada malam kelmarin.

ain edruce mandi bunga

ain edruce

Menerusi beberapa keping gambar yang dikongsi di laman Instagramnya itu, dapat dilihat Ain sangat gembira semasa majlis itu berjalan. Kelihatan bahawa ahli keluarganya juga bersama memeriahkan lagi upacara tersebut.

ain edruce mandi bunga

ain edruce

ain edruce

Menurut Ain atau pun Nurulain Edruce, tarikh 13 Disember sebagai hari pernikahan telah dipilih berdasarkan persetujuan kedua-dua keluarga.

Mengikut persetujuan kedua-dua pihak juga, majlis persandingan di sebelah keluarga saya akan diadakan pada 14 Disember, manakala acara menyambut menantu pula seminggu kemudian.

Rata-rata peminat yang melihat majlis mandi bunga yang diadakan oleh Ain dan keluarganya ini cemburu kerana ia sangatlah meriah. Siap ada yang nak join sekali!

Mungkin ada yang akan buat majlis mandi bunga sebelum berkahwin kerana penangan Ain Edruce selepas ini?

Sumber: Instagram