Written by AbangNara | August 27th, 2019

Sejak berkahwin, Ahya Rosli tidak segan silu mempamerkan kemesraannya dengan isteri tercinta secara terbuka menerusi laman sosial Instagram. Baru-baru ini anak kepada Normah Damanhuri itu telah memuatnaik gambarnya bercium dengan isteri, tetapi oleh kerana kritikan netizen, gambar tersebut telah dipadamkan. Ingatkan kontroversi telah tamat di situ, namun Ahya Rosli telah tampil mempertahankan tindakannya itu dengan alasan apa yang dilakukan adalah tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

ahya rosli

Ahya Rosli mempersoalkan mengapa apabila berlakon di dalam televisyen, pelakon boleh mencium perempuan yang bukan isteri, tetapi apabila memuatnaik gambar di Instagram mencium isteri yang sah di sisi Islam, ia dipertikaikan oleh netizen. Ahya juga turut berkongsi keratan artikel mengenai bercumbu antara pasangan suami isteri yang sah.

ahya rosli

Tulis Ahya menerusi kapsyen Instagramnya:-

Kalau berlakon dalam tv boleh cium perempuan yang berlakon jadi isteri tu , tapi kalau cium isteri yang betul tak boleh letak dalam instagram.. dia kata islam tak ajar.. pakai otak la nyet sebelum cakap ngan aku

ahya rosli

Namun netizen mempersoalan keratan artikel tersebut yang dipotong separuh. Ramai yang telah memberikan komen dan menasihati Ahya agar tidak menunjukkan kemesraan terlebih walaupun sudah berkahwin. Setakat pegang tangan itu ok lagi, tapi kalau dah sampai bercium bagai, memang kurang manis apabila ditatap orang lain.

ahya rosli
ahya rosli
ahya rosli
ahya rosli
ahya rosli

Biasalah orang baru berkahwin memang teruja nak tunjuk kemesraan masing-masing. Namun janganlah terlalu over sangat. Ada benda yang hanya laki bini perlu tahu. Kalau semua benda kita kongsi di laman sosial, apa lagi yang tinggal untuk dijadikan something special untuk pasangan kan? Banyak cara nak tunjukkan kebahagiaan yang sedang dikecapi dan gambar bercumbu bukanlah salah satu daripadanya. Apa kata anda? Sumber Media Hiburan.

Written by Bella | April 15th, 2019

Kontroversi lelaki berpakaian wanita seksi dan menari lucah di perkahwinan Ahya Rosli sehingga hari ini masih lagi hangat diperkatakan. Ramai yang tidak boleh terima apabila majlis perkahwinan dicemari dengan aksi ghairah yang bertentangan dengan agama Islam dan adat Melayu.

Turut teruk dikritik ialah pelakon Normah Damanhuri, beliau akui sedih dengan komen netizen apatah lagi ada yang mempersoalkan cara beliau mendidik anak-anaknya.

Saya tak tahu nak cakap apa. Orang selalu nampak saya membiarkan apa sahaja anak buat. Tetapi sebagai ibu, semestinya saya menegur mereka tanpa henti jika ada salah silap pada pandangan mata saya. Takkan saya nak biarkan sahaja? Benda yang tidak elok saya tak sokong, begitulah juga sebaliknya. Masing-masing sudah besar.

Sesetengah komen mereka membuatkan saya sedih. Ada yang mengatakan, apabila kena hentam barulah nak minta maaf. Ada juga yang menganggap saya menyokong perkara ini dan saya jugalah yang merakamkan videonya. Saya tak faham kenapa mereka suka membuat tuduhan sebarangan?

Terdahulu, gara-gara aksi tarian lucah itu, netizen melancarkan kempen Boikot Keluarga Normah Damanhuri. Susulan itu, Norman menerusi sebuah video di Instagram membuat permohonan maaf secara terbuka dan mengakui persembahan itu akan mengundang rasa kurang senang netizen sehingga keluarganya dikecam.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | April 11th, 2019

Susulan kontroversi panas penari bogel di majlis perkahwinan Ahya Rosli baru-baru ini, netizen telah melancarkan kempen untuk memboikot keluarga Normah Damanhuri termasuklah anak-anaknya, Ahya dan Liana Rosli (Kak KM). Ramai yang geram kerana keluarga tersebut seakan tidak menghormati agama Islam.

Menerima pelbagai kecaman sejak minggu lalu, akhirnya Kak KM tampil meminta maaf dengan harapan netizen tidak lagi memanjangkan isu tersebut. Bukan itu sahaja, beliau juga memohon agar orang ramai tidak memboikot produk jamunya.

Gara-gara tarian penari separuh bogel itu, ada yang nak lancarkan boikot terhadap produk jamu saya, tapi macam tak ada apa-apa pun. Saya rasa mungkin mereka hanya gertak sahaja kerana kasihan dekat saya. Itulah sumber rezeki kami, dengan duit itulah saya besarkan anak-anak.Jangan boikot-boikot. Kita sama-sama Melayu janganlah jatuhkan Melayu. Tenang, kita sama-sama cari makan.

Dalam pada itu, Kak KM akui ibunya, masih lagi bersedih dan terkesan dengan kontroversi itu. Harapnya netizen boleh berhenti mengecam ibunya yang sudah tua.

Cukuplah mengecam mama, kasihan dekat dia. Saya tidak kisah tentang diri saya, cuma fikirkan tentang mama yang sudah tua, apabila benda viral macam ni dia terkejut. Saya tidak sanggup tengok dia bersedih, saya takut kalau dia sakit kerana tertekan. Janganlah kecam mama lagi.

Saya dengan ikhlas hati memohon maaf kepada sesiapa yang terasa, percayalah ia berlaku tanpa niat dan tidak sangka viral sampai macam itu.

Apa yang berlaku ini boleh dijadikan pengajaran juga buat orang lain diluar sana. Selalu hormat agama kita dan jangan melakukan perkara yang boleh mengundang fitnah. Majlis perkahwinan biarlah bermula dengan sesuatu yang baik dan lebih berkat.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | April 9th, 2019

Betul kata orang, seorang ibu sanggup melakukan apa sahaja untuk anaknya. Begitu juga dengan pelakon Normah Damanhuri yang tampil memohon maaf secara terbuka berkenaan isu tarian lucah di perkahwinan anaknya, Ahya Rosli.

Menerusi akaun Instagramnya, Normah menjelaskan beliau juga agak terkejut dengan aksi tarian itu dan tidak sangka lelaki berpakaian menyerupai wanita itu akan mengenakan pakaian seksi dan melakukan aksi ghairah.

Terdahulu, gara-gara aksi tarian lucah itu, netizen melancarkan kempen Boikot Keluarga Damanhuri. Rata-rata netizen mengkritik tarian itu sangat tidak sesuai untuk majlis tersebut yang bertemakan tradisional Melayu selain memberikan pengaruh kepada masyarakat.