Written by Bella | January 17th, 2018

Gara-gara menyuruh Iqram Dinzly membunuh diri ketika Instagram Live aktor itu, Fathia Latiff menerima pelbagai reaksi negatif daripada netizen yang menyifatkan beliau bersikap kurang ajar dan sengaja ingin mencipta kontroversi murahan.

Memberikan komen mengenai isu tersebut, Iqram menerusi perbualan telefon bersama Mstar Online juga bengang dengan kenyataan Fathia.

Dah kenapa dia tu? Saya tak tahu apa sebab Fathia nak memberikan komen begitu. Sama ada beliau mahu bergurau atau apa.  Saya pun mahu bergurau juga.  Aku tahu kau pergi luar negara larikan diri kan? Lebih baik kau pun sama bunuh diri.

 

Tidak pasti mengapa Fathia harus memberikan komen berunsur provokatif seperti itu sedangkan kini ramai yang ingin memberikan sokongan moral kepada Iqram agar beliau kembali positif dan tidak tertekan. Harapnya Fathia tampil memberikan penjelasan terhadap tindakan beliau yang agak melampau itu.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | January 16th, 2018

Keletah Syeriv Samheizy iaitu anak kepada pasangan Syatilla Melvin dan Shaheizy Sam sering mencuri perhatian di media sosial. Dengan wajah yang comel siapa yang tidak cari melihat Syeriv bukan?

Namun, tindakan Syatilla yang dikatakan agak berlebihan ketika mengusik Syeriv mengundang kritikan netizen yang merasa takut dengan aksi beliau bersama anaknya. Menerusi satu video di Instagram, Syatilla menggoncangkan tangan anaknya itu  dengan kasar.

Rata-rata netizen mendakwa tindakan itu boleh mendatangkan kecederaan kepada Syeriv kerana tulang bayi masih lagi lembut.

Mereka yang kritik itu sebenarnya hanya meluahkan rasa bimbang dan tidak mahu sesuatu perkara yang tidak diingini berlaku kepada Syeriv. Harapnya Syatilla boleh bersifat terbuka dan menerima teguran itu dengan baik.

Written by Bella | January 16th, 2018

Usahawan kosmetik yang tidak pernah lekang dengan kontroversi, Nur Sajat telah bersetuju dan sedia untuk bertemu dengan pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) untuk menjawab segala persoalan isu kekeliruan identiti yang dikaitkan dengan dirinya. Sajat berani bersemuka dengan JAKIM kerana yakin beliau berada di pihak yang benar.

Setakat ini, Sajat tidak mendapat sebarang maklumat daripada P.A (pembantu peribadi) berhubung pertemuan berkenaan.  Kalau orang nak cari Sajat, ada je kat Wisma Nur Sajat ni.  Sepatutnya kalau dia (pihak Jakim) nak jumpa Sajat, dia boleh terus berhubung dengan Sajat sendiri atau dengan P.A (pembantu peribadi), bukannya dengan mesej terbuka macam tu.

Saya sedia berjumpa dengan Jakim tapi biarlah ia dibuat secara berhemah. Kalau elok antara kedua-dua pihak, kenapa tidak?   Kita boleh berjumpa, tak ada masalah pun. Sajat tahu di pihak yang benar, bukannya buat kerja-kerja yang tidak elok.

Terdahulu, JAKIM  menerusi pegawainya, Dr. Izwan Yusof yang merupakan pakar dalam isu LGBT, menyatakan hasrat beliau untuk bertemu dengan Sajat. Pihak mereka ingin membantu dan memberikan khidmat nasihat terutama sekali berhubung dengan isu kekeliruan jantina.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | January 16th, 2018

Kehadiran Datin Diana Danielle ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya pagi tadi adalah momen yang paling bermakna serta terindah buat Datuk Farid Kamil yang sudah beberapa hari tidak dapat bertemu dengan cinta hatinya itu.

Tersenyum lebar dan sangat tenang hari ini, Farid memberitahu beliau berada dalam keadaan baik dan turut meluahkan rasa rindu terhadap dua anaknya iaitu Muhammad dan Nur Aurora.

Alhamdulillah, saya berada dalam keadaan baik. Saya rindu anak-anak. Saya sayang Diana. Saya juga sememangnya mengharapkan dia datang dan begitu juga ahli keluarga lain.

Diana sempat mengusap kepala Farid dengan penuh kasih sayang tadi sebaik sahaja bertemu dengan suaminya itu di luar bilik reman. Walaubagaimanapun, buat masa ini Diana belum bersedia untuk memberikan sebarang komen mengenai kes Farid.

Sumber Berita : Kosmo Online

Page 1 of 3012345...102030...Last »