January 5th, 2015

Perghhh. Terharu Abang Nara membaca kata-kata yang diluahkan oleh Romie Razin Adilha, 35 tahun tentang perhubungannya dengan Hanez Suraya. Untuk makluman, mereka berdua telah pun selamat bertunang dan dikhabarkan akan bernikah pada bulan Mei ini. Romie mengakui yang dirinya pernah membuat silap sehingga Hanez berasa seperti diabaikan lalu membawa diri. Terasa macam dalam drama/filem pulak kisah percintaan Hanez dan Romie ini.

hanez dan romie

Kata Romie:-

Selepa hubungan itu berakhir, saya menilai semula pengorbanan yang pernah dilakukan Hanez. Ketika itu saya sedar Hanez ialah wanita terbaik dan sebagai lelaki, saya bertanggungjawab atas apa yang berlaku serta melindunginnya.

Saya bersyukur hubungan kami mendapat restu keluarga. Restu mereka membuat saya berusaha memenangi semula hati Hanez. Dua bulan saya memujuk dan Alhamdulillah minggu lalu Hanez menerima lamaran saya. Kami hanya mempunyai empat hari untuk melakukan persiapan majlis pertunangan ini.

 

hanezBerdasarkan penerangan Romie ini, bolehlah dikatakan yang Hanez bercakap benar apabila memaklumkan yang hubungan mereka telah berakhir. Mungkin memang mereka berdua telah ditakdirkan untuk bergelar suami isteri walaupun pelbagai rintangan dan halangan yang melanda.. Sama-samalah kita doakan agar semuanya berjalan lancar. Tahniah sekali lagi buat Hanez dan Romie atas pertunangan anda. Sumber Berita Harian.

bidadary.myP.S: Wow. Cantik-cantiknya koleksi tudung daripada Bidadary.my ini. Rambang mata Abang Nara melihaatnya. Sukar nak buat pilihan sebab harga pun berbaloi. Cuma RM59 sahaja. Kualiti memang dijamin terbaiklah. Rasanya Abang Nara nak beli 2,3 helai nak buat suprise kat wife. Korang pun cubalah tengok mana yang berkenan di www.bidadary.my.

 

January 5th, 2015

Tidak disangka-sangka sungguh apabila pelakon Hairul Azreen telah membuat kejutan dalam program finale Gegarvaganza yang disiarkan secara langsung malam tadi dengan melamar pelakon Hanis Zallikha. Bukan apa, sebab sebelum ini, ketika ditanya Hairul tidak mengaku mempunyai hubungan istimewa dengan Hanis, tup tup mahu melamar untuk dijadikan isteri pula. Haruslah surprise, bukan?

Finale Gegarvaganza telah disiarkan melalui Astro Ria malam tadi. Hairul telah membuat aksi breakdance sebelum Hanis dijemput pengacara Nabil Ahmad dan Jehan Muse naik ke pentas.

Saya mahu awak jadi teman baik saya. Saya mahu awak jadi rakan kongsi perniagaan saya dan saya mahu awak jadi isteri saya yang sah.

Sebelum datang ke sini, saya telah berjumpa dengan mak ayah awak untuk memdapat restu mereka.

Ini bukan cincin tunang, ini bukan cincin nikah. Ini adalah cincin tanda awak setuju dengan lamaran ini. Sudikan awak menjadi isteri saya?.

Hanis yang kelihatan terpempan dengan lamaran itu ditanya sekali lagi, dan kemudiannya mengangguk bersetuju dengan lamaran tersebut.
 photo melamar.jpg

Ya, saya terima lamaran ini, InsyaAllah.

Wah, tak lama lagi nak makan nasi minyak lah ni kalau takde aral. Semoga urusan dipermudahkan selepas ini dan semoga anda berdua berbahagia setelah mengambil keputusan untuk hidup bersama. Amin.

January 4th, 2015

Seperti yang anda maklum, semalam telah berlangsung majlis pertunangan Hanez Suraya  Abd Aziz, 29, dengan Romie Razin Adilha Abd Jais, 34. Mungkin jodoh antara mereka masih kuat menyebabkan akhirnya keduanya mengambil langkah untuk bertunang ke arah memasuki alam perkahwinan.

Mungkin masih ada yang belum puas menatap gambar majlis pertunangan mereka, jadi melalui entri ini kami paparkan beberapa gambar eksklusif dari majlis pertunangan Hanez dan Romie.


 photo 10904862_10153076872681209_608923762_n.jpg

Menurut sumber kami keduanya akan melangsungkan pernikahan pada Mei ini. Keputusan untuk melangsungkan perkahwinan ini kami kira perkara terbaik untuk mereka berdua, jadi pada pendapat kami elok juga mereka mempercepatkan urusan perkahwinan mereka.

Kita doakan semuanya berjalan lancar dan semoga mereka berdua bahagia ke akhir hayat.

Lagi tiga gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 photo 10904720_10153076872606209_1517952860_n.jpg  photo 10893726_10153074737556209_739778783_n.jpg  photo 10899724_10153074737701209_997338158_n.jpg

January 3rd, 2015

Tahun 2014 merupakan tahun kontroversi buat pelakon Hanez Suraya, apabila dia dikatakan menjadi punca keretakan rumahtangga  Romie Razin Adilha Abd Jais, 34, dengan isterinya, Nur Liyana Manan, 29. Keduanya telah sah bercerai pada 9 Disember lepas di Mahkamah Syariah.

Hanez juga mendakwa sudah memutuskan hubungan dengan Romie, namun ramai yang tidak percaya dengan dakwaan Hanez dan menganggapnya satu usaha untuk membolehkan dia dipanggil semula untuk berlakon semata-mata setelah dia mula diboikot peminat yang menyebabkan stesen televisyen tempatan tidak mahu mengambilnya berlakon untuk menjaga rating penonton. Perkara ini juga telah dinafikan oleh Hanez.

 photo hanezatransformed.jpg

Walaubagaimanapun, terdapat desas-desus yang mendakwa Hanez dan Romie akan melaksanakan majlis pertunangan pada hari ini, 3 Januari 2014 di kediaman keluarga Hanez di Seremban, Negeri Sembilan. Malahan, ada yang memberitahu gambar profil Whatsapp Romie memaparkan jejari kurus dan putih seorang wanita yang mengenakan cincin.

Dan ternyata desas-desus ini benar apabila Berita Harian melaporkan Hanez telah selamat bertunang pada hari ini selepas Isyak dengan Romie. Hanez kelihatan anggun dengan mengenakan busana warna putih. Majlis telah berlangsung di rumah keluarga Hanez di Seremban dengan kehadiran terdiri daripada kalangan ahli keluarga sahaja.

Ujar Hanez:

Saya mahu buka buku baru untuk tahun 2015. Harap yang terbaik untuk hubungan saya dan tunang.

Buat keduanya, tahniah diucapkan. Semoga urusan perkahwinan selepas ini akan dipermudahkan oleh Allah SWT. Semoga kebahagiaan akan menjadi milik anda berdua.