May 30th, 2018

Selepas dihimpit kontroversi serta pelbagai spekulasi liar mengenai video lucah didakwa miliknya yang menjadi perbualan hangat netizen, pelakon Syafiq Kyle akhirnya tampil bertemu pihak media untuk berbicara mengenai isu hangat itu.

Mungkin ramai yang mengharapkan penjelasan daripada Syafiq, namun malangnya aktor itu membiarkan spekulasi itu terus tergantung tanpa penyelesaian  apabila memilih untuk tidak mengesahkan atau menidakkan segala dakwaan yang telah timbul dan membiarkan masyarakat membuat kesimpulan mereka sendiri.

Sama ada saya atau tidak tetap akan ada pandangan yang berlainan dan saya adalah insan yang bertanggungjawab untuk memanjangkan atau pendekkan isu ini. Saya pilih menghentikannya di sini dan meneruskan kehidupan. Bagi saya, biarlah orang nak cakap itu saya atau bukan. Saya juga menghargai dugaan ini sebagai perkara yang mematangkan saya.

Dua tahun lalu saya sudah menghidu tentang video tersebut ada yang jumpa saya beritahu mereka sudah melihatnya. Saya tertanya-tanya video apa yang dimaksudkan sehinggalah ia tersebar dua hari lalu. Sejujurnya saya tidak mahu tengok video-video itu sejak ia tular dan dikongsikan di media sosial.

Ditanya siapakah wanita bernama Mira yang turut terlibat dalam rakaman video lucah berkenaan, Syafiq memberitahu beliau mungkin pernah mengenali wanita itu, tetapi beliau memilih untuk tidak memberikan sebarang komen lanjut mengenainya.

Terdahulu, video lucah Syafiq  sedang beronani mula tersebar dengan meluas di laman sosial Twitter dan beberapa individu dikatakan telah menjual video berdurasi 7 minit 21 saat itu dengan harga RM 20. Kemudian, ada pula individu yang dikenali sebagai Faizi Khairuddin memaparkan mesej kononnya Syafiq merayu meminta dia memadam video tersebut dan turut menunjukkan seakan beliau dan Syafiq mempunyai “hubungan” berdasarkan bait-bait ayat yang ditulis oleh Syafiq.

Sumber Berita : mStar Online


30 responses to “Video Itu Sudah Ada Sejak Dua Tahun Lalu, Biarlah Masyarakat Nak Cakap Itu Saya Atau Bukan – Syafiq Kyle”

  1. jamaladnan ahmad says:

    manusia yg membuka aib org d dunia ni allah akan buka aib nye pula d padang masyar nnti..selagi tk mohon maaf dan tuan punya diri tidak memaafkan…tunggu je lah d padang masyar nnti…pasti..itu janji allah..kna faham..yg kutuk2 ni pun terlibat juga dok umpat keji die..tkpe fiq esok amal2 depa ni allah suruh bg kat hang..hidup ni lumrah kite tk sepi dari mmbuat kesilapan..sepatut nye kite mmberi nasehat kpd yg menyebarkan dan jika benar tuan diri melakukan..pastikah kite die..?tak pastikan ///zaman sekarang teknologi tinggi mcm2 boleh d buat jd jgn mudah kite mengiakan jika kita pun tak pasti…api neraka tu panas../jd buat ape kite nk cari sakit besok//puntung rokok tercucuh d jari dah ngadoi …pd syafiq d harap lebeh berhati2 pd mase akan dtg…jika kamu berjanji pegang lah janji itu sungguh2 ye//sayonara riba riba

  2. Joe says:

    Sapik belakang sikit..hmmmmmmm seeapnya sapik…muahahhaha

  3. Afina Aziz says:

    amboi ramai bela dia. bagus korang ni. wakaka

  4. Alip syuk says:

    Wan nor azlin ph teruk dugaan die

  5. makcik bwg says:

    Sebenarnya sangatlah vague statement si syafik ni. Lagi senang kalau itu BUKAN dia, tegaskan dengan mengatakan dia TIDAK pernah membuat video. Ini tak, nak bagi netizen yg tentukan? Ko nak kami jadi hakim ka syafiq oiiii. Aku masih lagi tak faham statement mamat ni. Jadi conclusion apa? Aku lebih respect pd fathia yg mengaku dirinya tersalah langkah dan memohon maaf, Ini tak, tidak menidakkan dan tidak mengiyakan. Apa ke jadah mamat ni. Susah sgt ke nk kata, ‘ya, saya yg melancap dlm video itu dan ingin memohon maaf kerana sikap tidak matang saya’. susah sgt ka? Hilang terus respect kat syafiq ni. Kpd peminat2 syafiq, bukan main backup mamat ni, masa kes fathia bukan main lagi bash si fathia sampai dunia nak kiamat korang mem-bash. ini tak, kerana mamat yg kononnya boleh kasi pecah ovari ni, korg cepat je bg sokongan..

Loading...