Written by AbangNara | August 22nd, 2019

Akhirnya, setelah sekian lama menanti, pelakon kacak Zul Ariffin mengumumkan yang dia bakal berkahwin tahun hadapan. Walaubagaimanapun, Zul masih belum menemui tarikh yang sesuai dan akan memaklumkan perkara itu kepada semua apabila segalanya sudah selesai dirancang. Tambah menarik, Zul Ariffin memaklumkan yang bakal isterinya itu adalah seorang “non muslim” namun identiti wanita tersebut dirahsiakan oleh Zul. Sebelum ini, Zul Ariffin pernah dikaitkan bercinta dengan seorang model dari Ukraine.

zul ariffin kahwin

Kata Zul Ariffin:-

Saya merancang untuk berkahwin pada tahun 2020 memandangkan tahun itu agak cantik untuk mendirikan rumah tangga. Tapi masih belum ada lagi tarikh atau bulan yang sebenar kerana semuanya masih dalam perancangan, kalau jadi kahwin saya akan jemput. Tiada sebarang sidang media. Sekarang ini saya dah malas nak bercinta, kalau okay kita terus kahwin, tunggu sahaja apabila tiba waktunya.

Niat nak kahwin ni benda baik dan tak salah beritahu, cumanya selagi belum pasti kita tak nak heboh-heboh.Sebabnya ia ada berkaitan agama, wanit itu bukan Muslim dan saya tak mahu orang kata wanita itu peluk Islam hanya kerana nak kahwin. Dalam hal ini memperlukan sedikit masa dan biarlah dia memeluk Islam seikhlas hati dan kita bantu apa yang perlu

zul ariffin kahwin

Sudah pasti berita ini cukup menggembirakan para peminat Zul Ariffin yang sudah sekian lama ingin melihat pelakon sado ini bersanding di atas pelamin. Tak kisahlah sama ada bakal isteri Zul seorang “non muslim”, yang penting dia ada untuk membimbing wanita tersebut ke jalan yang diredhaiNya. Sama-samalah kita doakan agar perancangan ini menjadi kenyataan. Apa pun, tahniah buat Zul dan bakal isteri. Sumber Mstar Online.

Written by Bella | March 18th, 2019

Aktor Zul Ariffin tidak dinafikan digilai ramai wanita diluar sana. Bukan sahaja mempunyai wajah yang kacak serta berbadan sasa, popularitinya juga tiada tandingan dan dilabelkan sebagai pelakon gred A.

Namun, disebalik kejayaan dalam kerjaya, Zul sudah beberapa kali gagal dalam percintaan. Bagaimanapun, ia tidak bermakna beliau berputus asa untuk memiliki keluarga sendiri satu hari nanti, bahkan sudah memasang angan-angan untuk melangsungkan majlis akad nikah di Tanah Suci Makkah atau Madinah.

Saya berangan-angan mahu bernikah di Masjidil Haram atau Masjid Nabawi. Saya pernah bertanya kepada beberapa teman mengenai prosedur pernikahan di Makkah atau Madinah. Bagaimanapun, sekadar bertanya untuk membuat persiapan. Jangan bimbang, saya tidak akan kahwin sorok-sorok apabila sudah tiba jodoh.

Saya mahu bernikah di Tanah Suci, tetapi majlis resepsi tetap diadakan di Malaysia selepas pulang. Besar harapan saya dapat membawa bakal isteri dan keluarga menunaikan umrah bersama-sama.

Zul akui beliau tidak mahu lagi terlalu merancang soal jodoh. Kalau boleh,  beliau mahukan gadis biasa sebagai seorang isteri yang dapat menjaga beliau sebaiknya.

Dulu, saya ingat dapat berkahwin dengan seseorang. Buat rancangan macam-macam tetapi tidak menjadi. Kali ini, saya mahu pilih gadis biasa. Saya tidak kisah sama ada bekerjaya atau tidak, asalkan dapat menjaga saya sebaiknya. Saya juga mengharapkan bakal isteri menjaga kerjaya saya, bukan menjahanamkan.

Jodoh setiap orang sudah ditentukan. Sama ada cepat atau lambat sahaja. Pastinya satu hari nanti Zul akan bertemu juga dengan suri hidupnya.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | February 15th, 2019

Kontroversi skandal pelakon Zul Ariffin bersama dengan wanita Ukraine dikenali sebagai Tanya Glembotska sehingga hari ini menjadi tanda-tanya.

Banyak khabar angin mengatakan mereka ini memang mesra bersama dan mempunyai hubungan istimewa tetapi sehingga sekarang Zul masih berdiam diri enggan mengeluarkan sebarang kenyataan.

Menurut Zul, semuanya sudah pun jelas di mata orang awam mengenai dirinya dan Tanya, jadi tidak perlu untuk beliau membuat sebarang kenyataan. Masyarakat sudah mampu menilai sendiri apa yang mereka lihat.

Orang di luar sudah boleh berfikirlah. Saya tak perlu buat kenyataan rasmi berkenaan perkara itu. Saya tak tahu nak kata apa, mungkin macam sesetengah orang di Malaysia yang menggunakan panggilan tertentu dalam satu perhubungan. Sayang, baby, you, I. Orang nak gelar apa pun suka hati dialah.

Saya tak nak cakap dia syok sendiri. Apa yang saya boleh cakap, saya tak nak denied this and that, orang kat luar boleh menelah perkara itu tetapi apa yang ada sudah cukup jelas. Anda tak akan dapat sebarang kenyataan rasmi daripada saya. Apa yang anda tengok, anda pun tahu. Sudah ada di situ, jadi tengoklah!

Zul dikenali sebagai seorang yang tidak gemar bercerita tentang kisah peribadi dan percintaannya dengan umum tetapi daripada apa yang beliau katakan macam mereka berdua memang ada hubungan. Terpulanglah, asalkan tuan empunya badan bahagia. Kan?

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by Bella | January 15th, 2019

Baru-baru ini, nama pelakon Zul Ariffin sekali lagi menjadi perhatian apabila gadis Ukraine yang dikenali sebagai Tanya Glembotska memanggil Zul sebagai ‘husband’. Tentu sekali ia mencetuskan pelbagai spekulasi termasuk dakwaan mengatakan aktor itu sudah berkahwin secara senyap.

Walaupun Zul sudah menafikannya, isu ini masih lagi hangat diperkatakan. Pelbagai foto dan video Tanya tersebar di media sosial dan tidak kurang juga kecaman yang dilemparkan kepadanya.

Terbaru, Tanya menerusi satu muat naik di akaun Instagramnya meluahkan rasa kecewanya terhadap segelintir orang Islam. ‘Berterima kasih’ kepada pihak yang telah memalukannya sebelum ini.

Pada masa yang sama, beliau sempat menyindir sebuah akaun Instagram popular yang sering menyebarkan kontroversinya bersama Zul.

Mendedahkan dirinya sedang mendalami Islam, rata-rata netizen menasihati Tanya untuk mencari seorang lelaki yang betul-betul boleh membimbingnya.

Posting yang dimuat naik oleh Tanya turut mendapat tanda ‘like’ daripada Zul. Apa agaknya status sebenar hubungan mereka? Adakah kemesraan yang ditampilkan hanya sekadar teman tapi mesra? Hmm..