July 8th, 2015

Nama Shah Jaszle satu ketika dahulu memang cukup hebat. Sebelum kontroversi yang melanda dirinya (khalwat, putus tunang), ramai yang mengidamkan Shah Jaszle sebagai teman lelaki idaman mereka. Muka pun hensem, berlakon pun pandai. Namun saham serta popularitinya jatuh merudum seperti mata wang Malaysia selepas ditangkap khalwat sedangkan sudah bertunang ketika itu.

shah jaszle

Sudah pun berkahwin secara senyap-senyap dengan dihadiri keluarga terdekat sahaja pada 1 Mei lalu, Shah Jaszle kini muncul mewarnai dunia hiburan selepas 2 tahun menghilangkan diri. Dalam tempoh menyepikan diri itu, Shah Jaszle telah pergi mencari diri sendiri dan mahu para peminat melupakan kontroversi khalwat yang pernah melanda dirinya. Kata Shah Jaszle:-

Terlebih dahulu, saya mahu memohon maaf jika ada yang mencari saya. Bukan apa, dua tahun kebelakangan ini saya terpaksa berhenti menerima tawaran berlakon. Niat saya hanya satu, membawa diri jauh daripada segala kontroversi. Memang sakit bila ramai yang menghentam saya macam-macam selepas ditangkap khalwat. Kehilangan saya itu hanya sementara. Saya pergi mencari kekurangan diri.

Bukan (takut disoal kes khalwat). Saya buat semua ni kerana nasihat ibu dan arwah ayah. Ibu berkata, apabila semakin banyak saya muncul dalam mana-mana drama atau filem, maka semakin ramailah yang mencari kesalahan saya. Baik saya senyap jika tidak mahu dihentam lebih teruk.

shah jaszle

Untuk makluman, kes khalwat Shah Jaszle masih lagi dibicarakan. Pelakon ini masih berpegang kukuh bahawa dirinya tidak bersalah di dalam hal ini dan yakin kebenaran akan terbukti jua satu hari nanti. Kata Shah Jaszle lagi:-

Kes itu masih berjalan sekarang. Sudah dua tahun berlalu, bila sampai masa nanti saya akan buktikan diri tidak bersalah.

Tidak semua (kontroversi timbul berpunca darinya). Saya tidak perlu risau kerana keluarga tahu siapa diri saya. Sebab itu, saya pilih jalan yang terbaik dengan berdiam diri apabila ditanya tentang isu khalwat. Saya tidak mahu membawa mulut kerana kata-kata itu nanti akhirnya akan memakan diri sendiri.

Selama dihujani dengan kritikan dan cercaan orang, saya sudah banyak berkorban maruah. Malu semuanya saya tanggung.

shah jaszle

Mungkin Shah Jaszle tahu sesuatu yang kita tidak ketahui dan menyebabkan dirinya begitu yakin sekali. Apa pun, semoga kemunculan semula Shah Jaszle akan disambut baik oleh semua pihak. Memang sukar nak lupakan kontroversi yang pernah melanda dirinya. Hanya ada satu cara sahaja iaitu terus menerus berlakon sebaik mungkin sehingga para peminat bercakap hanya tentang bakat anda sahaja. Sumber Utusan.

April 23rd, 2014

Tiada apa yang perlu disedihkan. Tiada apa yang perlu ditangiskan. Seharusnya Redzwani Puteri bersyukur kerana Shah Jaszle mengakui sudah mempunyai kekasih baru. Abang Nara yakin ada lelaki lebih baik di luar sana yang menanti Redzwani Puteri. Anggaplah ini semua satu dugaan dan cabaran dalam usaha untuk bertemu lelaki yang lebih baik dan lebih sempurna berbanding bekas tunangnya itu.

shah jaszle

Abang Nara harap kali ini Redzwani Puteri benar-benar sudah melupakan dan tidak lagi menyimpan perasaan cinta terhadap Shah Jaszle. Cukuplah pengorbanan anda selama ini. Berkata kepada Mstar Online, Redzwani Puteri mengakui tidak lagi mempunyai perasaan sayang terhadap pelakon tersebut. Kata Puteri:-

Biarlah saya undur diri. Mereka (Shahrizal dan Hanis) mengaku mereka adalah sepasang kekasih. Maka tiada lagi kewujudan saya.

Tentang apa yang telah berlaku, tiada apa yang saya boleh katakan. Mereka pun telah membuat kenyataan masing-masing. Jadi, tak perlulah saya cakap panjang lebar. Semoga mereka bahagia dan berjaya dalam karier masing-masing.

Saya di sini baik-baik sahaja, Alhamdulillah. Saya juga ingin memohon maaf atas kelewatan saya untuk mengulas tentang perkara ini. Harap, semua faham dengan keadaan saya.

hanis husna

Dengan ijazah doktor yang bakal diterima oleh Redzwani Puteri, Abang Nara yakin ramai lelaki lain di luar sana yang akan merebut cintanya. Percayalah akan ada pengakhiran yang menggembirakan buat anda. Yang penting tumpukan perhatian terhadap pelajaran terlebih dahulu. Pedulikanlah orang yang tidak pandai menghargai segala jasa dan pengorbanan kita. Marilah kita doakan yang terbaik buat Redzwani Puteri.

P.S: Hotel kapsul di bandar Haikou China

July 1st, 2013

Memang gila. Pendek akal juga si Shah Jaszle ini rupanya. Mana ada orang nak kahwin lari siap bagitau kat suratkhabar. Kalau nak kahwin lari, terus pergi je. Jangan bagitau perancangan anda. Mungkin Shah Jaszle kecewa sangat kerana hubungannya dengan Redzwani Puteri kini mendapat tentangan daripada keluarga sebelah sehingga membuat keputusan sebegini.

shah jaszle kahwin lari

Kata Shah Jaszle kepada Berita Harian semalam:-

Apa masalahnya sekalipun kami kahwin lari? Saya akan terus pujuk keluarga Puteri menerima saya. Kahwin lari adalah pilihan terakhir walaupun saya tak mahu perkara itu terjadi. Tapi, jika itu (kahwin lari) ketentuan jodoh kami, nak buat macam mana. Sekarang saya benar-benar tertekan, tapi kerja perlu teruskan.

redzwani puteri

Untuk makluman, hubungan pertunangan antara Shah Jaszle dan Redzwani Puteri sudah pun berakhir. Namun Puteri masih lagi bertemu dengan Shah Jaszle dan meneruskan percintaan mereka. Perkara ini amat mengecewakan keluarga Puteri terutamanya abang sulungnya, Redzwan Najib. Kata abang Puteri:-

Sebenarnya saya dah malas dah nak fikir mengenai perkara ini. Saya dan keluarga cuba menghalang Puteri meneruskan perhubungan bersama Shahz, tapi nampaknya tidak berkesan, jadi saya abil keputusan buat tak tahu saja. Terus-terang saya dah tak kisah dengan situasi yang berlaku ketika ini.

Saya dah tak larat nak nasihatkan Puteri. Ayah pula memang halang habis-habisan hubungan Puteri dengan Shahz selepas membaca laporan JAIS. Bagi saya, apa yang dilakukan Puteri, tempiasnya kena pada keluarga. Namun, Puteri pernah berjanji dengan emak, dia memang akan tinggalkan Shahz, namun beri beliau sedikit masa. Katanya bukan senang nak hilangkan perasaan cinta tue, tapi yang berlaku sebaliknya.

Memang sukar nak hilangkan perasan kasih dan sayang lebih-lebih lagi jika sudah bergelar tunang. Puteri kena cepat-cepat cari kekasih baru.Hanya itu jalan paling pantas. Diharap Puteri dapat berfikir secara rasional dan memikirkan masa depannya sebelum membuat apa-apa keputusan.

May 30th, 2013

Agak menarik membaca penerangan daripada Shah Jaszle kepada Utusan Malaysia mengenai kes khalwat yang berlaku ke atas dirinya baru-baru ini. Menurut Shah Jaszle, dia tidak berdua-duaan sebaliknya ada 5 orang lain ketika serbuan dilakukan oleh JAIS. Agak pelik untuk dikategorikan sebagai khalwat bukan?

shah jaszle

Kata Shah Jaszle:-

Apa yang boleh saya katakan bahawa saya sebenarnya telah diperangkap oleh seseorang untuk terlibat dengan kes khalwat. Lagipun, semasa kejadian, saya bukannya duduk berdua-duaan dalam rumah itu, sebaliknya terdapat lima orang lain ketika pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) membuat serbuan.

shahMenurut Shah Jaszle lagi, bukan tunangnya iaitu Redzwani Puteri yang tampil untuk menjamin dirinya. Wani hanya mengetahui berita ini sekitar waktu tengah hari selepas dikeluarkan di media massa. Apa pun Abang Nara respek kepada kedua-dua belah keluarga Shah Jaszle dan tunangnya kerana tenang menghadapi dugaan ini.

Selepas saya diikat jamin, terus perjumpaan keluarga diadakan melibatkan kedua-dua belah pihak keluarga. Setelah mendengar penjelasan yang diberikan, barulah mereka tahu perkara sebenar yang telah berlaku kepada saya. Malah, keluarga saya sebenarnya lebih faham dengan perangai saya yang sebenarnya tidak berapa gemar untuk bersosial.

Diperangkap atau tidak, sama-samalah kita nantikan perbicaraan kes khalwat ini. Kalau kita berada di pihak yang benar, tiada apa yang perlu ditakutkan. Apa-apa pun, kalau Shah Jaszle dan tunangnya dapat mempercepatkan pernikahan memang lagi molek sebenarnya. Sememangnya tempoh pertunangan cabarannya agak hebat. Tak gitu?