September 27th, 2019

Tidak lama lagi pelakon Elfira Loy bakal bergelar ibu dan semestinya untuk menyambut kelahiran anak pertama, macam-macam persoalan akan bermain di fikiran.

elfira loy

Meminta pendapat pengikutnya di Instagram mengenai jenis botol susu yang patut dibawa ke hospital, ada pula pihak yang salah erti dengan pertanyaan Elfira itu. Kenapa tidak mahu berikan susu badan kepada bayi yang bakal lahir nanti?

Elfira menjelaskan dia tidak pun berniat untuk memberi susu formula sepenuhnya kepada anak yang bakal lahir nanti, cuma menyediakan keperluan bayi.

elfira loy susu bayi

elfira loy

Bukan saya tak nak breastfeeding baby terus lepas dia lahir tapi manalah tahu kotlah tak sure dia minum ke tak, ada ke tak susu, larat ke tak, ke tak panjang umur… Wallahualam. Janji El adalah sediakan. Cuma I don’t know which one is the best. Tapi ada jugak cakap nurse bagi guna sudulah, syringe lah.

Menjadi seorang ibu adalah anugerah yang terindah dan pastinya Elfira mahu menyusukan bayinya sepenuhnya. Botol susu hanya sebagai bantuan sekiranya ada susu badan yang berlebihan.

elfira loy

Of course I wanna fully breastfeed the baby just like any other mothers out there. Bottles are for backups. Pumping pulak kot lah nak duduk lama sikit pastu rasa macam eh banyak pulak susu. Guna pilah pump bagi rasa tak sakit pastu simpanlah dapat juga susu dari buang. Sat gi pak dia pun boleh rasa susukan anak dia.

Rasa teruja dan perasaan untuk menyambut cahaya mata pertama memang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Bakal bersalib pada Oktober ini, kami doakan agar segala urusan Elfira dipermudahkan.

Sumber Berita : Astro Gempak

Advertisement
September 25th, 2019

Sedang menanti detik kelahiran bayi sulungnya, pelakon Elfira Loy dilihat semakin cantik dan berseri-seri. Terserlah sinar kebahagiaan di wajahnya.

elfira loy

Baru-baru ini Elfira ada memuat naik foto ketika dia dan suami menghadiri majlis akad nikah sahabatnya yang juga merupakan anak kepada pelakon terkenal Rosyam Nor.

elfira loyelfira loy pakai sopan ketika hamil

Mengenakan sepasang jubah, rata-rata netizen memuji gaya pemakaian Elfira kelihatan sangat sopan dan anggun berbanding dengan artis lain yang ada kalanya berpakaian ketat ketika hamil.

“Sedap mata memandang. Tak

macam artis lain, ketat sangat”

elfira loy dipujielfira loy sopan hamilelfira loyelfira loyMemang berseri betul Elfira, citarasanya dalam berpakaian juga sangat sesuai dengan dirinya. Sama-sama kita doakan yang baik-baik buat Elfira, semoga proses kelahiran nanti dipermudahkan.

Advertisement
September 17th, 2019

Setiap perkara berkaitan dengan pelakon Elfira Loy pasti akan mendapat perhatian ramai. Ada sahaja kritikan dan komen yang dilemparkan oleh netizen terhadap pelakon itu.

elfira loy

Baru-baru ini, viral sebuah video Elfira ‘prank’ suaminya, Faris K Anuar bahawa dia mengidam hendak makan sabun.

Didalam video tersebut itu juga, Elfira ada mengatakan dia mahu mengadu kepada ibunya kerana Faris tidak mahu menuruti kehendaknya. Seperti biasa, sekali lagi ia mendapat reaksi negatif daripada netizen.

Kerja asyik ‘complain’ je kat mama

Kenapa laki dia macam malas nak

layan?

elfira loy kerja complain mamaelfira loy kerja complain mamaelfira loyelfira loy kerja complain mamaelfira loy faris Kita fikir positif, mungkin memang itu gaya suaminya ketika bercakap, tetapi dalam hati mestilah sayang gila dekat bini kan?

Sumber Berita : Forum CARI & Twitter

Advertisement
May 27th, 2019

Kali pertama menyambut Ramadhan bersama suami tercinta, Faris K Anuar,  pastinya pelakon Elfira Loy cukup teruja. Baru-baru ini, menerusi Insta Story Elfira berkongsi video suaminya membantu memasak di dapur.

Bagaimanapun, kapsyen Elfira “I dont know how to siang ikan” telah mendapat perhatian dan dikritik oleh netizen. Mereka mempertikaikan kemahiran pelakon itu dalam bab memasak.

Menjawab kecaman tersebut, Elfira berkata perkara itu sepatutnya tidak perlu diperbesarkan. Netizen terlalu gemar mencari kesalahan orang lain.

Itu bukan sesuatu isu yang besar pun tapi anda kenal netizen. Mereka suka bila anda tak tahu sesuatu daripada anda tahu semuanya. Kalau hari itu saya tak tahu, tiba-tiba hari ini saya dah tahu, anda ingat mereka nak kisah? Tidak.

Lebih baik saya tidak berdebat atau melakukan apa-apa dengan orang macam tu sebab dia akan merosakkan minda dan perangai kita.

Dalam pada itu, Elfira turut menjelaskan segala persoalan tentang kemahiran beliau untuk menyiang ikan. Bukannya tidak pandai, tetapi Elfira tidak pernah tahu cara untuk menyiang ikan kerana ia dilakukan oleh pekerja di kedai ketika membeli ikan.

Saya tidak cakap yang saya tidak pandai, saya cuma kata tidak tahu sebab tidak pernah tahu. Selalunya kedai yang siangkan. Kenapa ada beza ke kedai siang dengan kita siang? Kejap lagi nak cuba gorenglah ada beza ke tak. Tak pandai jaga mulut tu ada beza.

Biasalah, pada awal perkahwinan mungkin ada yang terkurang dan tidak sempurna. Perlahan-lahan Elfira akan belajar, tidak mustahil satu hari nanti dia lebih handal memasak dan buat kerja dapur berbanding mereka yang kecam itu.

Sumber Berita : mStar Online

Advertisement