October 7th, 2020

Pelakon dan penyampai radio, Siti Elizad dilaporkan telah meneruskan rawatan kesuburan In-Vitro Fertilization (IVF) pada rabu lalu setelah beberapa kali tertangguh atas alasan kerja.

Dia turut memberitahu media bahawa pada hari pertama rawatan tersebut, pakar perubatan bertugas turut mengajar suaminya, Shamsul baharin Abdul Rahman tentang cara memberi suntikan di bahagian perutnya yang perlu dilakukan di rumah.

Siti Elizad,36, telah memuat naik video serta foto di Instagram sepanjang proses rawatan itu berlangsung supaya anaknya kelak dapat menatap dan menyedari bahawa sukarnya proses untuk mendapat seorang cahaya mata.

View this post on Instagram

Bismillahhirrahmanirrahim ?? . My very 1st day injection for IVF . Hari ni check darah . Sambil tu Doctor & nurse ajar husband cara nak inject dekat bahagian perut . ? Jadi hari ni hari pertama kami . Dah mula proses cucuk2 sendiri dekat rumah sendiri , doakan kami ya ?? . Inshaallah jumpa Doctor lagi 2 weeks time . Thank You Doctor Azlin @sophea_fertility . ( yg tya tentang harga , i xde jawapan . Sbb masalah kita semua lain2 ya ? . Cuma apa i boleh rekemen harga berpatutan & Doctor , nurse semua sgt friendly . Boleh call & DM @sophea_fertility terus mereka ya . ? 0376228622 P/s : “ ssh nya nak dapat awak ni ANAK “ ? . Harap2 awak tgk lah video & gambar2 mcm mana struggle nya nak dpt kan awak . ? Ya Allah perkenankan lah doa ku yg satu ni , juga buat mereka yg ttc seperti saya . ?????? #elizadivfjourney

A post shared by ELIZAD SHARIFUDDIN (@elizadsharifuddin) on

“Jadi hari ini, hari pertama kami. Dah mula proses cucuk-cucuk sendiri dekat rumah. Doakan kami ya. Insya-Allah jumpa doktor lagi dua minggu. Susahnya nak dapat awak ini anak. Harap-harap awak tengok la video dan gambar-gambar macam mana kerja kerasanya untuk dapatkan awak,”

Dalam pada itu, dia turut mendoakan agar insan yang senasib dengan dirinya supaya dipermudahkan urusan untuk mendapatkan cahaya mata.

Siti Elizad juga turut ditanya mengenai kos perubatan untuk melakukan prosedur kesuburan itu namun dia tidak dapat memberi jawapan kerana harga untuk melakukan rawatan itu berbeza mengikut permasalahan yang dihadapi pasangan.

Sebelum ini, Elizah memberitahu dia sepatutnya melakukan rawatan kesuburan IVF pada Februari lalu namun terpaksa ditunda kerana terikat dengan penggambaran drama bersiri.

January 12th, 2017

Sudah dua tahun mendirikan rumah tangga, pelakon Siti Elizad belum lagi menimang  cahaya mata. Dek kerana hal itu, ramai yang mencetuskan spekulasi termasuk membuat fitnah bahawa Elizad sengaja tidak mahu anak.

Elizad terkejut mendengar dakwaan berkenaan dan memberitahu ia sama sekali tidak benar. Menurut Elizad, setiap pasangan yang berkahwin pasti mahukan anak cuma beliau belum ada rezeki untuk bergelar ibu.

Siapa kata saya tak nak anak? Saya pelik apabila timbul dakwaan itu terutama dalam kalangan pengguna laman sosial. Semua orang yang berkahwin pasti inginkan anak, begitu juga saya dan suami. Cuma dalam kes saya, belum ada rezeki lagi.

Tambah Elizad, beliau dan suami sentiasa berusaha dan tidak putus berdoa dengan Allah SWT untuk dikurniakan anak.

Dalam soal ini saya dan suami sentiasa berusaha tapi ini adalah kuasa Allah. Lambat atau cepat saya reda. Apa yang penting jangan putus berdoa.

Masyarakat kita memang suka untuk mengkritik dan mempersoalkan seseorang itu jika mereka masih belum mempunyai cahaya mata selepas beberapa tahun kahwin. Soal ini bergantung kepada ketentuan Allah SWT juga. Sepatutnya, kita juga berdoa agar Siti Elizad dapat menimang cahaya mata satu hari nanti.

Sumber Berita : Harian Metro

November 2nd, 2016

Dua tahun mendirikan rumah tangga bersama suami tercinta, Shamsul Baharin, pelakon Siti Elizad akui beliau teringin untuk menimang cahaya mata.

Namun, hasratnya itu terpaksa ditangguhkan kerana beliau masih terikat dengan beberapa kontrak lakonan yang menghalang beliau untuk hamil.

Pada masa yang sama, Elizad meluahkan rasa syukur kerana suaminya cukup memahami kerjayanya dan tidak mendesak beliau mengenai perkara berkenaan.

Sejujurnya, saya memang sukakan kanak-kanak kerana gelagat dan keletah mereka boleh hilangkan stres. Anak buah saya pun ramai, sebab itulah teringin untuk bermain dengan zuriat sendiri.

Namun buat masa ini saya pendamkan dulu hasrat tersebut kerana terikat dengan kontrak lakonan yang menghalang saya untuk hamil. Alhamdulillah, suami pun tidak mendesak sebab dia dah ada dua anak hasil perkahwinan sebelum ini.

Bagi mengelakkan saya terhamil tanpa sengaja, maka termeterai perjanjian hitam putih antara saya dan pihak produksi yang wajib dipatuhi sehinggalah tamat penggambaran kelak.

Kalau perjanjian sudah dibuat maka ia tidak boleh dilanggar. Walaubagaimanapun, jika ada rezeki dan ketentuan daripada Allah SWT tidak boleh kita jangka ataupun menghalangnya bukan?

Sumber Berita : Utusan Online

September 9th, 2015

Setiap pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga pastu mempunyai impian untuk mempunyai zuriat sendiri yang bakal menceriakan lagi sesebuah keluarga tersebut. Begitu juga buat aktres yang kian popular, Siti Elizad yang berharap beliau akan dikurniakan cahaya mata secepat mungkin.

Suami saya sudah berusia, begitu juga dengan saya dan kami mahukan anak secepat mungkin. Tetapi semua itu bergantung pada rezeki Allah.

Suami saya pernah berkata kalau boleh, dapat seorang anak pun jadi. Sekurang-kurangnya anak itu dapat menjaga saya apabila tua nanti.

Elizad 31 tahun tela berkahwin bersama pilihan hati Shamsul Baharin Rahman  seorang duda anak dua yang kini berusia 43 tahun sekitar bulan Januari lepas.

InshaAllah, kalau ada rezeki pasti Siti Elizad dan suami bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi. Teruskan berusaha dan berdoa kepada Allah SWT.

Sumber Berita: mStar Online