July 4th, 2020

Pelakon Nonny Nadirah yang dahulunya merupakan artis kelahiran rancangan realiti TV Akademi Fantasia baru-baru ini telah meluahkan rasa terpendam dalam hatinya apabila ada segelintir pihak seolah-olah berasa iri hati terhadap dirinya yang kini sedang menikmati bahagia.

Nonny yang dahulunya pernah berkahwin namun telah bercerai kini dikatakan sedang mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Niezam Zaidi.

Dia yang meluahkan rasa kesal melalui laman instagram peribadi miliknya itu menulis panjang lebar mengenai mereka yang cuba mengecam, menjatuhkan serta memfitnahnya.

View this post on Instagram

Hadapi dgn tenang dan senyum tak perlu kata apa2. . Dibentangkan karpet merah bg mereka semua yg ingin mengecam, memfitnah dan menjatuhkan. . Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat sy. . Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. beringatlah. kena sentiasa ingat. Fitnah dunia akhir zaman,benda yg tak ada boleh di ada kan. . Korang iri bila tgk aku happy, mulalah kecam fitnah sana sini, bila iri hati telah menguasai diri, bimbang nanti korang yg dapat penyakit hati. . Tiada siapa yg inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yg dulu titlenya bujang pastu kawin pastu cerai semata2 utk dapat title janda. . Semua org boleh jadi baik. Tapi sy xnk yg baik je,sy nak yg bertanggungjawab. Kpd korg yg belum ada experience dlm hal rumahtangga baik senyap kumpul ilmu byk2 mcm mana nak kenal & syg pasangan korang. yg dah kawin ofcoz faham dgn apa yg sy maksudkan. . Gentle aku ckp,dlm solat aku sentiasa doa : “Ya Allah aku serahkan segala urusan perasaanku kpdMu Ya Allah dan aku serahkan segala urusan kehidupanku kpdMu Ya Allah utk Kau aturkan buat diriku sesungguhnya aku tidak ada daya upaya selain dari pertolonganMu Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yg maha mengatur.” ? Jodoh ajal maut kat tangan tuhan. Kehidupan harus diteruskan. Tentang jodoh?.. itu semua rahsia Allah. Ada jodoh Alhamdulillah. Takde Jodoh tetap Alhamdulillah. Sentiasa sangka baik dgn Allah dan juga sesama manusia. Aku dah puas merasa sakit jadi org nak buat apepun aku dah takde rasa apa2. Jadi buatlah sesuka hati kamu, semoga Allah sentiasa melindungi kamu.. Ajar diri simpan niat dlm hati menyayangi sesuatu atau seseorang itu demi krn Allah nescaya kamu akan bahagia dunia dan akhirat. Percaya pada janji Allah. ?

A post shared by ? Nonny Nadirah ? (@nonnynadirah) on

“Terima kasih kerana telah memenuhkan saham akhirat saya. Semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah. Fitnah dunia akhir zama, benda yang tak ada boleh di adakan,”

Menurut kapsyennya, ada yang tidak senang duduk melihat dirinya yang kini bahagia malah menyebarkan fitnah di sana sini.

Baginya lagi, merupakan suatu perbuatan bodoh jikalau dia berkahwin kemudiannya bercerai hanya semata-mata ingin mendapatkan status janda.

“Tiada siapa yang inginkan penceraian. Bodohnya aku seorang yang dulu titlenya bujang lepas tu kahwin, lepas tu cerai semata-mata untuk dapat title janda,”

Menulis panjang lebar, Nonny juga sempat berpesan kepada orang ramai di luar sana supaya sentiasa bersangka baik dengan Allah dan juga manusia.

Menyentuh mengenai isu jodoh dan rumah tangga, dia memesan kepada mereka di luar sana yang belum mempunyai pengalaman dalam rumah tangga supaya menyiapkan diri dan mengumpul ilmu sebanyak yang boleh.

Mengimbas kembali, Nonny yang sebelum ini pernah berkahwin dengan Mustain Adnan namun telah bertemu titik noktah dalam perkahwinan mereka dan bercerai hanya setelah tidak sampai setahun hidup berumah tangga.

April 7th, 2020

Tidak sampai setahun berkahwin, mahligai yang dibina oleh penyanyi Nonny Nadirah hancur musnah dan dia sah bercerai pada tahun lalu. Keputusan untuk membawa haluan masing-masing bukanlah sesuatu yang mudah.

nonny nadirah

Terbaru, menerusi akaun Instagramnya Nonny berkongsi kisah disebalik saat duka ketika bercerai dan beberapa lagi kisah peribadinya.

Dia turut memuat naik videonya yang menangis ketika membuat persembahan. Difahamkan, ia sehari selepas dia diceraikan.

“Pagi kena Perform, petang semalam baru kena cerai”

nonny nadirah kongsi kisah peribadi

Kongsi kisah peribadi untuk wanita diluar sana yang ditindas jadi lebih kuat

nonny nadirah kongsi kisah peribadi nonny nadirah kongsi kisah peribadi

Nonny berkongsi kisah peribadinya itu bukanlah untuk meraih perhatian atau simpati tetapi berharap agar wanita lain di luar sana yang ditindas dan dibuli menjadi lebih kuat, bersemangat untuk bangkit daripada kesengsaraan.

Jika buntu, jangan segan kembali pada Allah SWT

nonny nadirah kongsi kisah peribadi

Menurut Nonny, jika sudah terlalu buntu, janganlah segan untuk kembali kepadaNya dan memohon pertolongan untuk terus tabah menghadapi segala ujian.

Tambah Nonny lagi, dia masih berada di fasanya tersendiri dan hanya Allah SWT Maha Mengetahui.

Nonny pernah mendirikan rumah tangga pada Mac 2018 bersama seorang penerbit di sebuah stesen televisyen selepas sembilan tahun menyulam cinta. Namun, jodoh mereka tidak panjang dan perkahwinannya itu bertahan tidak sampai setahun.

March 26th, 2019

Bekas peserta Akademi Fantasia, Nonny Nadirah sebelum ini mengakui beliau sudah bercerai. Belum setahun berkahwin, Nonny memberitahu keputusan untuk membawa haluan masing-masing bukan sesuatu yang mudah. Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan tarikh sebenar perceraian tersebut.

Terbaru, dalam temu bual bersama portal Media Hiburan, Nonny yang masih lagi cuba untuk mengumpul semangat melalui fasa perceraian mendedahkan salah satu punca beliua bercerai adalah akibat perbuatan sihir pemisah.

Memang benda itu wujud, kita tahu benda sihir dan ghaib ini memang wujud. Saya percaya sihir yang paling jahat adalah sihir pemisah dalam rumah tangga. Ya, saya percaya memang ustaz pun ada bagi tahu benda ini memang ada dalam rumah tangga saya.

Akan tetapi saya tak nak salahkan ataupun saya tak nak percaya 100% sebab itu saya perbaiki diri saya. Saya minta dengan Allah, kalau betul ada yang dengki ataupun yang memang ada berbuat jahat ke atas perhubungan kami berdua, tolong tunjukan jalan keluar.

Bukan mudah untuk menempuhi dugaan ini, mungkin pada luarannya Nonny nampak kuat tetapi hakikatnya hati beliau rapuh.

Sihir ini memang ada dan percayalah walaupun dalam zaman serba moden ini masih ada lagi manusia yang penuh hasad dengki dan cemburu sanggup menggunakan ilmu hitam untuk meruntuhkan rumah tangga orang lain ataupun membuat seseorang itu jatuh sakit.

Sumber Berita : Media Hiburan

March 1st, 2019

Status rumah tangga bekas peserta Akademi Fantasia, Nonny Nadirah sejak kebelakangan ini menjadi tanda-tanya selepas beliau tidak lagi memuat naik foto bersama suaminya, Mustain Adnan.

Dihimpit dengan pelbagai persoalan, Nonny akhirnya mengakui mereka sudah bercerai tetapi enggan mendedahkan tarikh perpisahan tersebut. Menurut Nonny, mereka sudah tidak lagi tinggal sebumbung sejak Oktober tahun lalu.

Mungkin sudah ditakdirkan jodoh kami tidak panjang. Tidak timbul isu orang ketiga, sebaliknya ia berpunca daripada kelemahan dan kekurangan diri masing-masing. Maaf, buat sementara waktu, saya belum bersedia untuk mendedahkan tarikh sebenar kami berpisah. Bukan ini jalan yang kami mahukan, tetapi kami tidak mampu melawan qada dan qadar.

Kami tidak boleh memaksa hati untuk meneruskan perkahwinan, bimbang nanti akan memudaratkan diri. Selepas membuat solat istikharah, saya mendapat petunjuk dan ini jalan yang terbaik buat kami berdua.

Belum setahun berkahwin, Nonny memberitahu keputusan untuk membawa haluan masing-masing bukan sesuatu yang mudah.

Siapa yang berkahwin untuk bercerai? Namun, saya tahu Allah sentiasa ada bersama dan Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kami berdua. Perpisahan ini juga membuatkan saya lebih dekat dengan Allah. Semua yang terjadi mengajar saya supaya lebih matang menangani setiap masalah dan berusaha membentuk diri ke arah yang lebih baik.

Nonny dan Mustain  mendirikan rumah tangga pada 18 Mac tahun lalu di Kota Kinabalu, Sabah, selepas sembilan tahun menyulam cinta.

Sumber Berita : BH ONLINE