Written by Bella | March 26th, 2019

Bekas peserta Akademi Fantasia, Nonny Nadirah sebelum ini mengakui beliau sudah bercerai. Belum setahun berkahwin, Nonny memberitahu keputusan untuk membawa haluan masing-masing bukan sesuatu yang mudah. Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan tarikh sebenar perceraian tersebut.

Terbaru, dalam temu bual bersama portal Media Hiburan, Nonny yang masih lagi cuba untuk mengumpul semangat melalui fasa perceraian mendedahkan salah satu punca beliua bercerai adalah akibat perbuatan sihir pemisah.

Memang benda itu wujud, kita tahu benda sihir dan ghaib ini memang wujud. Saya percaya sihir yang paling jahat adalah sihir pemisah dalam rumah tangga. Ya, saya percaya memang ustaz pun ada bagi tahu benda ini memang ada dalam rumah tangga saya.

Akan tetapi saya tak nak salahkan ataupun saya tak nak percaya 100% sebab itu saya perbaiki diri saya. Saya minta dengan Allah, kalau betul ada yang dengki ataupun yang memang ada berbuat jahat ke atas perhubungan kami berdua, tolong tunjukan jalan keluar.

Bukan mudah untuk menempuhi dugaan ini, mungkin pada luarannya Nonny nampak kuat tetapi hakikatnya hati beliau rapuh.

Sihir ini memang ada dan percayalah walaupun dalam zaman serba moden ini masih ada lagi manusia yang penuh hasad dengki dan cemburu sanggup menggunakan ilmu hitam untuk meruntuhkan rumah tangga orang lain ataupun membuat seseorang itu jatuh sakit.

Sumber Berita : Media Hiburan

25 responses to Sihir Pemisah Salah Satu Punca Nonny Nadirah Bercerai

  1. pakar perubatan islam says:

    baca ruqyah kuat2.. pastu diri sendiri sendiri kena baca ruqyah setiap hari.. doa al matshurat setiap pagi dan petang.. dan satu lagi, pasang ayat al quran tanpa henti dalam rumah.. selian tak tinggal solat dan sebaginya.. InsyaAllah, semua baik2.. yang penting diri sendiri kena kuat.. lawan benda2 macam tu.. kuatkan semangat ya !!!!

    • minah jambu say NO to drugs says:

      bukan pasal sihir ke apeeeeee kau tu yg cepat bertudung laki pon cepat bosan ..pasal sihir konon huh !!

  2. faraj says:

    “Dari ko pakai tudung tu, baik ko Bogel lagi mulia, dari ko percaya Sihir ni…!!! ” org bodo jer percaya sihir2 ni…!!! kalo sihir2 ni bagus sgt, kenapa Ahli2 sihir tak sihirkan Family mereka kaya2 belaka, buat aper jadi Ahli Sihir tapi nk upah2 plak…kalau Ahli sihir dh Berjaya buat aper nk inayakan org, kerana dpt upah….Pikiaq lah skit Ralkyat Malaysia dan Org Melayu oiii….!!

  3. Anonymous says:

    yang tak lalui takkan tau mcm mana rasa dia.
    xpa nonny,Allah maha mengetahui.jodoh ajal maut semua rahsia DIA..ada hikmah setiap apa yg terjadi.ada je yg dah bercerai bernikah kembali,doa yang baik2,perbaiki diri in shaa Allah taala,Allah akan bantu kita.

  4. Anonymous says:

    Sentiasa amalkan surah al fatihah, ayatul kursi dan 3 qul terutama selepas solat fardu sebagai pendinding diri.

  5. Julia says:

    Betul.. benda ni mmg wujud. Cuma nk kongsikan pengalaman sedih aku sendiri. Kawin baru 6 bulan, aku dan suami dah bercerai. Sedangkan masa tu aku sedang hamil 4 bulan. Suami kerja jauh dkt oversea. Emosi teruk sgt terganggu aku tak tahu la kenapa. Suami kerja jauh pun aku selalu maki hamun nk marah dia kot mesej call semua. Aku byk kali mtk cerai mase tgh pregnant tu seolah olah benci sgt dkt suami. Pdhal suami tak salah ape pun masa tu kt aku. Tgk suami aku benci, teringat suami aku benci. Mula2 aku fikir tu cuma alahan sbb mengandung tp lama2 jd makin teruk. Aku paksa suami ceraikan aku tanpa sebab yg pasti dan kukuh sgt. Mmg masa tu suami aku takde salah apa2 tp aku benci sgt kt dia. Disaat org lain perlukan suami ketika hamil, aku sorg2 merasa sume tekanan. Suami dh hilang sabar, dia ceraikan aku cukup2 tarikh 6 bulan kami kawin. Lepas je cerai tu, tiba2 mcm aku tersedar semua. Aku tak ingat apa yg jadi masa tu. Aku jd jatuh sakit tak sedarkan diri. Ramai ustaz ckp aku kena sihir. Aku tak percaya lagi. Bila berubat pun ckp benda yg sama. Suami aku pun mase kt sane tiba2 dpt serangan jantung. Bila aku dh betul2 sedar, aku dpt byk kali mimpi ttg keadaan aku. Aku bingung lg kenapa aku dh jadi bercerai dgn suami pdhal aku sayang sgt suami aku. Tiba2 je semua ni jadi. Pastu aku jadi mula dekat dgn Allah berdoa siang malam. Last2 org yg sihir pemisah aku dgn suami tu dtg bgtau yg dia dh sihir aku sejak dari kami bertunang lg. Mmg betul hubungan aku dgn suami terlalu byk dugaan sejak bertunang tp akhirnya kami kahwin jgk. Skrg aku menyesal sgt atas apa yg jadi. Aku tak salah apa2. Tp suami dh betul bencikan aku. Lepas bercerai dia tak pedulikan aku langsung. Cuma byr nafkah je bln2. Aku dh cerita semua ni dkt suami tp dia ckp hati dia dh tawar. Aku ingat bile aku berubat, semua akan pulih balik. Tp tak pun. Kesimpulannya, betul2 dh bercerai.. mcm sebijik kisah aku same dgn nonny.. pedihnya rasa hanya tuhan yg tahu. Tp Allah tetap mengetahui apa yg terbaik utk aku dan semua hambanya. Tlg doakan aku agar dipermudahkan bersalin bln 7 nanti. Semoga aku jumpa dgn seseorang yg lebih baik dari bekas suami aku walaupun dia mmg seorg yg dh sempurna sbl ni.

  6. black maria says:

    sihir memang adelah mangkok!!! ko belum kene boleh lah ko ckp besar, sekali kene tgk makan x abis ko…bile org dh start sihir die akan teruskan benda tu sb klu berenti akan berbalik kt die sb tu org yg disihir susah nk baik kecuali org yg buat tu mati. Tapi org jahat biaselh mane tuhan nk amik awal. Org yg disihir boleh sakit macam2 even boleh dpt kanser pon sb jin dlm badan merosakkan sistem badan die. Moral of the story hidup beserdehanalh utk elak org dengki dan jauhi pergaduhan k.

  7. faraj says:

    Mana ader Sihir….!!! Sihir lah saya nk tgk…wakakakakaa

    • Anonymous says:

      Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: “Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)”. Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.

      (Al-Baqarah 2:102)

      • Anonymous 2 says:

        Alahai… Si faraj ni kan pondan. Mmg la dia tak ikut hukum hakam agama. Tak usah dilayankan org2 mcm ni Anon oii…

    • Anon says:

      Dalam quran pun ada menceritakan pasal sihir, rasa lagi banyak ayat pasal sihir dari ayat pakai tudung. Jgn le takkabur sgt, kot2 allah bagi cash.

  8. unknown says:

    sesuai sgt dengan nama

  9. zaza says:

    Salahkan sihir..tp lepas cerai muka banyak senyum!

    • Ishishish says:

      Ok lah ok lah… Nnt aku ambik gamba dia nangis tempek kat IG. Ok? Set? Suka kan?

      • Anonymous says:

        hahaha,tu la..luaran mmg dia senyum,dalam hati dia,belakang semua org mana kita nak tau..belum kena batang hidung sendiri mmg seronok menaip melemparkan kata..

  10. Ishishish says:

    Ok lah ok lah… Nnt aku ambik gamba dia nangis tempek kat IG. Ok? Set? Suka kan?

  11. Fan of Melati says:

    Nak hantaq sihir pemisah kat Donal trump nak tengok berjaya tak … Wah kah kah

    Golong retis ni semua tak leh pakai ..kawin cerai kawin cerai ….pas tu salah sihir pulak ..

  12. Anon says:

    Yg xpercaya sihir tu cuba fahami & dalami surah al-falaq..Allah suruh kita berdoa & berlindung dri 4 jenis kejahatan..
    1. Kejahatan dripada makhluk-makhluk
    2. Kejahatan dalam kegelapan
    3. Kejahatan dri sihir & tali-talinya (
    4. Kejahatan dri hasad & dengki
    Sihir tu memang ada tpi kita yg kena selalu berdoa mohon dilindungi dri kejahatan2 ni