Written by AbangNara | January 2nd, 2015

Satu ketika dahulu, pada tahun 2013, pernah ada desas-desus mengenai hubungan percintaan antara Nur Fazura dan Shaheizy Sam. Mereka berdua didakwa dilihat oleh orang ramai berjalan sambil berpegangan tangan dan membuat aksi romantik seperti pasangan bercinta. Namun Shaheizy Sam telah tampil dan menafikan dakwaan tersebut. Katanya tangan wanita yang dipegang itu adalah tangan ibunya, bukan Fazura.

fazura dan shaheizy sam bercinta

Namun menerusi rancangan Facing Up To Fazura yang dikeudarakan baru-baru ini, Nur Fazura akhirnya telah tampil dan membuat pengakuan bahawa dirinya pernah bercinta dengan Shaheizy Sam. Percintaan mereka berlaku 2 tahun yang lalu yang mana mereka mulai rapat apabila berlakon bersama dalam filem Manisnya Cinta Di Cappadocia. Mereka berdua mula bercinta di set penggambaran tersebut. Hubungan mereka dikatakan seperti belangkas, tidak dapat dipisahkan langsung.
fazura dan shaheizy sam bercinta

Tidak seperti kisah dongeng, percintaan Fazura dan Shaheizy Sam tidak berakhir dengan kegembiraan. Hubungan mereka putus dan dikatakan berakhir dengan tidak berapa baik. Mereka tidak bertegur sapa selama 14 bulan sehingga promosi filem Manisnya Cinta Di Cappadocia dijalankan. Menerusi program itu juga, Fazura melahirkan rasa kejanggalan untuk bertemu kembali dengan Shaheizy Sam selepas 14 bulan tidak bertegur sapa.
fazura dan shaheizy sam bercintaMenarik juga program seperti Facing Up To Fazura ini kan? Habis terbongkar segala rahsia yang disimpan selama ini. Ternyata desas-desus dan khabar angin di dunia hiburan ini kebanyakannya adalah betul. Cuma bila ditanya macam biasalah artis kita malu-malu nak mengaku. Boleh difahami. Diharap selepas ini artis-artis lain turut sama diberi peluang untuk membuat program sebegini. Tentu ramai yang punyai rahsia menarik untuk dikongsikan bersama.

P.S: Gubahan bunga seperti percikan bunga api

Written by AbangNara | September 15th, 2014

Tahun 2014 nampaknya adalah tahun untuk para selebriti Malaysia mendirikan rumah tangga. Antara yang telah selamat bergelar suami atau isteri ialah Almy Nadia, Fizz Fairuz, Syamsul Yusof, Puteri Sarah Liyana, Aril AF dan ramai lagi. Sesungguhnya berkahwin itu adalah perkara yang dituntut dalam Islam. Walaupun begitu, pasti ramai yang menunggu hari bahagia 10 selebriti wanita yang masih belum bertemu jodoh ini.

1. Nur Fazura
fazuraKetika rakan seangkatan dengannya seperti Lisa Surihani dan Scha Al Yahya bahagia di samping suami masing-masing, Nur Fazura masih lagi berseorangan sehingga ke hari ini. Walaupun ada desas-desus mempunyai teman rapat dari Amerika Syarikat satu ketika dahulu, sehingga ke hari ini Fazura masih tidak memaklumkan khabar gembira mengenai tarikh hari bahagianya kepada para peminat.  Untuk makluman, tahun ini Fazura telah pun berusia 31 tahun. Molek benar untuk memikirkan tentang rumah tangga. Tak gitu?

2. Neelofa
neelofaPernah bercinta dengan Hans Isaac namun kecundang di tengah jalan, baru-baru ini Neelofa dikatakan akan menamatkan zaman gadisnya dengan kerabat diraja Kelantan. Namun begitu desas-desus tersebut telah mula reda sejak kebelakangan ini. Pastinya banyak pihak yang ternanti-nanti kebenaran desas-desus tersebut. Tak sabar nak melihat Neelofa di atas pelamin untuk mengetahui jejaka manakah yang berjaya mencuri hati si jelita ini. Sama-sama kita nantikan.

3. Yuna
yunaTidak diketahui pula sama ada hubungan Yuna dan Julian Schratter yang hangat diperkatakan satu ketika dahulu masih ada ataupun sudah tamat. Namun kesibukan mengembangkan kerjaya di Amerika Syarikat sedikit sebanyak pastinya membantutkan perancangan Yuna untuk bergelar isteri. Sudah pun mencecah usia 28  pada tahun ini, mungkin sudah tiba masa untuk penyanyi hebat ini memikirkan mengenai masa depan sebagai seorang isteri. Hehehe.

4. Shila Amzah
yunaSiapa yang tidak mengetahui kisah percintaan Shila Amzah yang penuh dengan keperitan. Pernah bercinta dengan Sharnaaz Ahmad dan gagal di tengah jalan, Shila juga pernah dikaitkan mempunyai hubungan dengan Johan As’ari. Kini Shila sedang sibuk mengembangkan karier di China. Pasti suatu hari nanti Shila akan bertemu jua dengan si jejaka yang mampu merawat hati lukanya itu. Amboi.

5. Nora Danish
nora nedimWalaupun sudah mempunyai seorang anak hasil perkahwinannya terdahulu, para peminat sebenarnya tidak sabar untuk melihat Nora Danish naik ke pelamin sekali lagi dengan kekasihnya, Nedim. Walaupun begitu, buat masa ini Nora dikatakan tidak memikirkan lagi mengenai perkahwinan. Mungkin masih belum tiba masanya. Nanti kalau dah bersedia, tolong jangan rahsiakan ye.

 
Written by AbangNara | March 28th, 2014

Wow. Sukar untuk mempercayai apa yang ditulis di MalaysiaGazette ini mengenai pelakon cantik manis, Nur Fazura. Apa tidaknya, Fazura dikatakan membuat aksi terlampau iaitu bercium, tangan masuk dalam baju, urut-urut belakang dan lentuk kepala di bahu. Aksi ini dilakukan olehnya bersama “rakan baik”nya iaitu Randy Seidman, deejay dari Amerika di KLIA baru-baru ini.

fazura bercium sakan

Menariknya menurut wartawan MalaysianGazette tersebut, seorang jurugambar bukan sahaja sempat mengambil gambar aksi panas itu tetapi turut merakamnya. Nampaknya bukan sekadar cakap kosong tetapi siap ada bukti. Namun sehingga ke hari ini video tersebut belum dimuatnaik ke mana-mana media sosial untuk tatapan ramai. Mungkin disimpan untuk dijadikan bahan bukti suatu hari nanti.
fazura bercium sakan

Berikut ialah artikel penuh mengenai aksi seorang wanita persis Nur Fazura itu:-

Bukan saja-saja nak buat cerita dan bukan juga nak mengata tak tentu pasal. Apatah lagi ketika negara sedang bersedih dengan kehilangan pesawat MH370 yang disahkan berakhir di selatan Lautan Hindi.

Tapi kalau dah jadi depan mata, tak selesa juga rasanya. Peristiwa ini sebenarnya berlaku di sebuah restoran kopi di Anjung Tinjau di KLIA, dua hari lepas.

Ketika sibuk membuat liputan MH370 di sana, mata rakan-rakan media lain tiba-tiba terpandang sepasang kekasih yang macam kenal seperti sedang dilamun cinta.

Sekali pandang persis aktres popular Fazura bersama dengan seorang lelaki berkepala botak yang juga deejay popular dari Amerika Syarikat yang sebelum ini mereka mengakui sedang berkawan rapat.

Orang-orang media ini sebenarnya tidak hairan pun tengok orang bercinta kalau dia orang tidak over nak tunjuk mereka tengah cinta.

Namun bezanya dengan pasangan ini yang aksi mereka agak menjolok mata sikit.

Kalau dah namanya artis dan dikenali ramai pula, jagalah sikit tingkah laku di depan orang ramai. Wartawan pula ramai. Nasib baik wartawan luar negara yang sama ramai itu tidak kenal lelaki deejay itu.

Ya lah, nanti kalau kena gosip, marah pula dengan wartawan. Siapa yang tidak kenal Fazura. Mulalah mengutuk wartawan suka buat cerita.

Tapi yang tidak faham kenapa mereka hingga suka sangat buat aksi over di khalayak ramai. Orang lain bercinta juga. Kalau setakat suap-suap makan, tak hairan pun.

Tapi bila dah mesra lain macam sampai bercium, tangan masuk dalam baju, urut-urut belakang, lentuk kepala di bahu hingga malu pula nak tengok.

Hmmm… mungkin mereka sengaja nak tarik perhatian wartawan di sekeliling itu agaknya sebab ketika itu baharu selesai sidang akhbar MAS di Anjung Tinjau.

Atau mungkin juga mereka nak buktikan bahawa kini mereka sedang berbahagia agaknya. Tapi sekadar pesanan, yang aksi-aksi terlalu peribadi itu, simpan-simpanlah sikit. Nanti kalau dah kahwin, kurang pula nikmat dan tak berapa bernilai lagi.

Cuma yang sedihnya, solat hajat baru diadakan di Anjung Tinjau itu, alih-alih ada artis persis Fazura buat hal pula.

Tapi yang menarik pula, seorang jurugambar bukan sahaja sempat mengambil gambar aksi panas itu tetapi turut merakamnya.

Apa lagi, berebutlah semua rakan media nak tengok rakaman itu. Bukan apa pun, sekadar menghilangkan bosan buat sementara waktu.

fazura bercium sakan

Buat masa ini, Fazura berada di luar negara dan sudah pasti tidak dapat memberikan komen mengenai dakwaan ini. Sama-samalah kita nantikan respon daripadanya kelak.

Written by AbangNara | January 2nd, 2014

Jelesnya Abang Nara melihat gambar-gambar Nur Fazura menyambut tahun baru 2014 di Las Vegas. Untuk makluman, Fazura sudah berada di Amerika Syarikat sejak 24 Disember yang lalu. Seronok sungguh melihat keriangan di wajah Fazura bersama “crown Happy New Year” di kepalanya. Comel sangat-sangat.

fazura sambut tahun baru 2014

Fazura tidak berseorangan menyambut tahun baru di Las Vegas sebaliknya ditemani oleh 2 orang rakan berkulit putih. Melalui caption yang ditulis di akaun Instagramnya, hubungan mereka bertiga diklasifikasikan sebagai “bestfriend”.

We’re the 3 best friends that anybody could have..???? Love u both so much!???? @jeffn31l @randyseidman #TheGoodGuys #Celebrations #Friends #GreatTimes #FazbulousInLasVegas

fazura sambut tahun baru 2014

Abang Nara yakin sambutan tahun baru di Las Vegas lebih meriah berbanding di Kuala Lumpur. Apa pun, semoga tahun 2014 akan membawa seribu sinar buat Fazura. Mungkin sudah mula boleh fikirkan mengenai mendirikan rumahtangga. Abang Nara pasti banyak peminat Fazura yang tak sabar mahu melihatnya di atas pelamin. Lagi beberapa keping gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Tata Nano berenjin diesel bakal diperkenal bulan hadapan