Written by Bella | September 17th, 2019

Setiap perkara berkaitan dengan pelakon Elfira Loy pasti akan mendapat perhatian ramai. Ada sahaja kritikan dan komen yang dilemparkan oleh netizen terhadap pelakon itu.

elfira loy

Baru-baru ini, viral sebuah video Elfira ‘prank’ suaminya, Faris K Anuar bahawa dia mengidam hendak makan sabun.

Didalam video tersebut itu juga, Elfira ada mengatakan dia mahu mengadu kepada ibunya kerana Faris tidak mahu menuruti kehendaknya. Seperti biasa, sekali lagi ia mendapat reaksi negatif daripada netizen.

Kerja asyik ‘complain’ je kat mama

Kenapa laki dia macam malas nak

layan?

elfira loy kerja complain mamaelfira loy kerja complain mamaelfira loyelfira loy kerja complain mamaelfira loy faris Kita fikir positif, mungkin memang itu gaya suaminya ketika bercakap, tetapi dalam hati mestilah sayang gila dekat bini kan?

Sumber Berita : Forum CARI & Twitter

Written by Bella | September 10th, 2019

Sejak isu putus tunang pelakon Elfira Loy dan Sufian Suhaimi mendapat perhatian ramai dan mencetuskan pelbagai spekulasi, nama ibu Elfira iaitu Filzah Yusoff turut terkena tempiasnya apabila ada sesetengah netizen mengaitkannya sebagai punca anaknya putus tunang. Ramai yang salah anggap sebenarnya sehingga timbul persepsi yang kurang enak.

ibu elfira loy kongkong

Bukan mudah untuk Filzah menguruskan kerjaya Elfira yang sudah bergelar anak seni sejak kanak-kanak lagi.

Menurut Filzah, seorang ibu perlu mengongkong setiap gerak-geri anak-anak agar mereka tidak akan mudah lupa diri. Naluri seorang ibu sangat kuat.

Orang nampak saya kongkong tapi kadang-kadang saya dapat tahu daripada kawan sendiri yang mengatakan saya sangat beruntung sebab mendapat anak yang mendengar cakap. Kadangkala kita tidak sedar yang kita demand letak expectation terlalu tinggi. Bila kita merajuk pun, kita kena beritahu.

Dalam pada itu, Elfira mengakui ada kalanya dia tidak selesa apabila dimarah, tetapi dari sisi positif perkara itu adalah untuk kebaikannya.

elfira loy ibu

Pengorbanan ibu sangat besar. Apa yang ibadah yang dilakukan oleh ibu bukan untuk diri sendiri tetapi untuk anak-anak. Saya tahu bila dia dah tiada nanti, kita pula nak buat benda tu.

Bila kena marah memang rasa tidak seronok dan selesa. Tetapi setiap ibu mempunyai cara tersendiri untuk “membentuk” dan mendidik anak mereka ke arah kebaikan. Pengorbanan seorang ibu itu besar dan kita harus hargainya.

Sumber Berita : Mingguan Wanita

Written by Bella | March 25th, 2018

Apabila ibu Elfira Loy iaitu Filzah Yusuff membuat kenyataan tentang isu putus tunang anaknya bersama Sufian Suhaimi menerusi akaun Instagram, ramai netizen yang beranggapan wanita tersebut terlalu lantang bersuara dan banyak mencampuri urusan percintaan anaknya sehingga ada yang menuduh beliau menjadi punca perpisahan pasangan itu.

Walaubagaimanapun, Elfira menyifatkan tindakan ibunya itu adalah untuk mempertahankan maruahnya berkaitan kes putus tunang. Sebagai anak, Elfira tidak dapat menahan sebaknya ketika ratu hatinya itu menerima kecaman hebat.

Selepas apa yang berlaku, emak sanggup ambil segala tuduhan kerana tak nak orang kutuk saya. Dia cakap tidak apa kalau orang benci mama, cakap buruk fasal mama, janji orang tahu saya bukan macam itu dan saya wanita kuat.

Saya kasihan bila orang cakap macam itu dekat mak saya sebab saya tak pernah cakap ayat buruk macam itu dekat mak orang lain, tapi saya tahu dia buat ini semua supaya orang tahu saya tak salah kerana saya dah buat yang terbaik.

Apa pun yang berlaku, Elfira tetap menjadikan ibunya sebagai sumber inspirasi untuk beliau terus bangkit dan percaya apa yang dilakukan oleh Filzah merupakan perancangan yang terbaik.

Ibu mana yang tidak mahu yang terbaik untuk anak mereka bukan? Siapalah kita untuk menghakimi tindakan ibu Elfira sedangkan kita tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku disebalik kisah putus tunang yang terjadi.

Sumber Berita : mStar Online