November 22nd, 2019

Sejak kebelakangan ini, ramai betul yang asyik melekat di hadapan kaca televisyen hampir setiap hari bagi menonton drama “Cemburu Seorang Perempuan”. Nyata pertaruhan yang dibuat Astro untuk mewujudkan slot drama baru pada jam 7 petang itu menjadi!

Setiap episod, pasti ada sahaja babak dan adegan yang membuatkan penonton marah, sedih, geram dan bermacam-macam emosi lagi. Terkesan sungguh semua orang dengan plot cerita “Cemburu Seorang Perempuan” ini.

cemburu seorang perempuan

Paling mengejutkan penonton ialah bakat lakonan yang ditonjolkan oleh Amar Baharin, Amyra Rosli dan Emma Maembong. Tapi paling ‘real’ sekali ialah lakonan gila yang dilakonkan oleh Emma Maembong menerusi watak Emi.

Lakonan cemburunya diiringi dengan babak terpekik terlolong nyata membawa kelainan daripada watak-wataknya yang sebelum ini. Baru-baru ini, Emma telah berkongsi sedutan pendek selepas dia merakamkan babak Emi menggila apabila mendapat tahu bahawa Zik dan Dhia akhirnya telah benar-benar bersama.

 

View this post on Instagram

 

lepas scene emi “jerit2 bg tahu dia sakit dapat tahu zik dgn dhia dah bersama” sakit kepala, mental jap betul2 ? THANK YOU @tqahadei AND @imanikhairiah jaga emma time ni. sakit sgt kepala asyik jerit2 #cemburuseorangperempuan #emanizers #Emmamaembong @emanizers

A post shared by EmmaMaembong (@emma_maembongofficial) on

Daripada entri itu, Emma kelihatan penat selepas menjayakan babak tersebut. Dia juga menyatakan bahawa dia sakit kepala dan pening kerana asyik terjerit-jerit.

Sakit doh badan.

Kebanyakan penonton memuji lakonan Emi yang sangat menjadi sehingga membuatkan mereka turut geram apabila melihat dia ‘menggila’. Ada juga yang meluahkan bahawa mereka berasa seram melihat Emi menoreh tangan pada episod kelmarin.

Jangan lupa terus saksikan “Cemburu Seorang Perempuan” sehingga ke akhir episod!

Sumber: Instagram

November 4th, 2019

Tampil manis dengan imej berhijab selepas pulang dari mengerjakan ibadah umrah, pelakon Amyra Rosli mendapat perhatian netizen. Bagaimanapun, dia memilih untuk berdiam diri dan tidak menghebahkan mengenai penampilan terbarunya itu.

amyra rosli bertudung

Tidak mahu salah faham timbul, Amyra berharap peminat tidak keliru jika dia sudah berhijab ataupun tidak. Jelas Amyra, dia masih terikat dengan beberapa kontrak kerja yang memerlukannya untuk memuat naik foto tidak bertudung di media sosial.

Saya tak nak menghebahkan apa-apa dan tak nak secara rasmi cakap saya sudah bertudung. Tapi orang keliru juga sebab watak yang saya bawa sekarang dalam tv pun bertudung.  Saya masih lagi ada komitmen yang memerlukan saya untuk muat naik di media sosial yang tak bertudung. Namun bukanlah bermaksud saya kena ambil gambar tak bertudung, ia gambar lama yang pelanggan sudah luluskan dan wajib saya muat naik.

amyra rosli hijab

Saya harap semua pihak jangan memaksa atau desak saya untuk cakap saya sudah bertudung sepenuhnya. Saya sendiri mahu mendiamkan diri. Doakan yang baik-baik.

Berkongsi lanjut mengenai dirinya yang kini selesa bertudung, Amyra berkata, keputusan itu datang secara semula jadi dan tidak menolak mungkin sudah sampai serunya untuk dia bertudung sepenuhnya.

Itulah yang ajaibnya, saya tiada niat langsung, tak dapat mimpi apa-apa dan keputusan itu datang secara semula jadi. Apabila balik daripada umrah, ada tetamu datang rumah, saya terus mengenakan tudung.

amyra rosli

Ramai orang suka saya bertudung sebenarnya dan saya ambil itu sebagai kekuatan. Namun apa yang saya dapat di Makkah, biar saya saja tahu.

Doakan yang baik-baik buat Amyra dan semoga dia istiqamah untuk menutup aurat.

Sumber Berita : Harian Metro

October 30th, 2019

Kebelakangan ini, ramai juga artis wanita tanah air lain yang semakin manis apabila mengaku sudah mula mengenakan hijab secara kekal. Antara selebriti tersebut ialah Lisa Surihani dan juga pelakon berbakat, Wan Sharmila.

Rupanya, secara diam-diam, ada seorang lagi pelakon lain yang sepertinya sudah berhijrah dan mula memakai hijab dalam penampilan sehariannya. Ramai yang menebak Amyra Rosli menyarung hijab penuh kerana dia sedang melakukan ibadah umrah, namun nampaknya dia kekal berhijab selepas pulang dari tanah suci baru-baru ini.

amyra rosli kini sudah tampil berhijab selepas pulang daripada umrah?

Menurut Amyra, dia menyerahkan kepada orang ramai untuk memikirkan imej berhijab itu sama ada kerana tuntutan watak Dhiya dalam drama bersiri Cemburu Seorang Perempuan atau sebaliknya.

Saya tak nak umum secara rasmi saya sudah bertudung.

Biarlah ia daripada saya sendiri. Kalau orang tengok dan merasakan ia adalah untuk karakter Dhiya, okay biarkan.

Namun nanti sudah masuk sebulan dan saya masih bertudung, orang ramai boleh fikir sendiri.

Buat masa sekarang saya memilih untuk tidak kecoh soal ini. Apa yang saya rasa dan dapat semasa berada di tanah suci biar saya teruskan.

amyra rosli kini sudah tampil berhijab selepas pulang daripada umrah?

Amyra turut mengakui bahawa dia sebenarnya selesa apabila mengenakan hijab sebagai sebahagian daripada penampilannya.

Saya berasa sangat selesa ketika bertudung. Untuk penggambaran drama ini sendiri memerlukan saya mengenakannya dan selepas itu saya terus mengerjakan ibadah umrah.

Mungkin juga kerana wataknya dalam drama terbaru menyebabkan Amyra terus tampil berhijab, namun mungkin juga wanita itu memang sudah berhijrah? Doakan sahaja yang terbaik kepadanya, apa-apa pun keputusan terletak di tangan Amyra sendiri.

Sumber: Gempak