Written by AbangNara | August 26th, 2019

Adui. Netizen Malaysia ini memang kelakar. Tergelak Abang Nara dibuatnya membaca komen-komen di Instagram Neelofa. Mana tidaknya, fesyen yang digayakan oleh Neelofa untuk sebuah majalah telah menjadi perbualan hangat. Namun kita tidak boleh menyalahkan netizen kerana gaya Neelofa itu memang lain dari yang lain. Unik dan kebabom sungguh.

neelofa

Salah satu komen yang paling mencuit hati ialah “tu perahu ke?”. Hampir terburai perut Abang Nara membaca komen tersebut. Namun ramai juga yang memuji fesyen Neelofa dan menganggap selebriti itu sebagai seorang legend. Pakai apa pun nampak awesome.
neelofa
neelofa
neelofa

Sebelum itu, satu gambar yang dimuatnaik oleh Neelofa turut menjadi perbualan hangat. Satu komen yang menarik ialah “Lofa pakai kadbod pun cantik”. Kesimpulannya, gaya Neelofa memang akan menjadi tumpuan dan topik perbincangan oleh para netizen. Iyerlah, masing-masing menjadikan Neelofa sebagai idola.

neelofa

neelofa

neelofa

neelofa

Apa pun dinasihatkan kepada wanita-wanita di luar sana yang ingin meniru gaya Neelofa ini supaya mengukur baju di badan sendiri terlebih dahulu. Jangan tiru bulat-bulat. Kadangkala sesetengah fesyen tidak sesuai dengan kita, walaupun selebriti yang menggayakannya memang nampak memukau. Apa pendapat anda tentang fesyen Neelofa ini?

 
Written by AbangNara | August 26th, 2019

Tak salah untuk dikatakan bahawa tahun 2019 adalah tahun Alif Satar. Kekal mantap mengacara, muncul dengan kolaborasi bersama Raihan dengan lagu “Sesungguhnya”, mempertingkatkan mutu lakonan dalam drama dan menunjukkan contoh seorang suami mithali, nama Aliff Satar dicanang-canang sebagai salah satu calon yang layak memenangi Anugerah Bintang Paling Popular untuk ABPBH edisi ke 32. Berdasarkan kesemua pencapaiannya, memang layak untuk Alif Satar merangkul anugerah penuh berprestij ini.
alif satarTercalon dalam 3 kategori iaitu Pengacara TV Popular, Artis Versatil Popular dan Artis Kolaborasi/Duo/ Berkumpulan Popular, Alif Satar tidak meletakkan harapan tinggi untuk memenangi mana-mana kategori. Menurutnya, apa yang dilakukan selama ini adalah berdasarkan minat dan bakat dimilikinya.
alif satarKata Alif Satar:-

Selama 13 tahun ini saya berjuang atas paksi bakat dan syukur, segala usaha itu dapat dibuktikan. Apapun, saya sangat berterima kasih dengan kelab peminat Alif Satar FC yang sanggup bersusah payah mengundi hingga nama saya ada dalam senarai Top 5 ABPBH.

Terima kasih kepada mereka yang anggap sedemikian (dirinya sebagai Hero Malaya). Saya berharap dapat pertahankan karier ini kerana bakat dan enggan terpalit kisah sensasi.

Saya sentiasa berpegang dengan nasihat ibu bapa dan peringatan isteri bahawa saya keluar bekerja untuk mencari rezeki buat keluarga. Apatah lagi, saya kini teruja bakal menyambut kelahiran anak ketiga iaitu bayi lelaki pada Oktober nanti. Doakan yang baik-baik buat saya dan keluarga

alif satarSecara jujurnya, Alif Satar adalah role model terbaik untuk para lelaki di luar sana. Sentiasa ingatkan isteri dan anak-anak ketika keluar bekerja, mesra dengan peminat, tidak membuat lawak bodoh ketika mengacara serta kekal profesional dalam apa jua yang dilakukan. Tak pernah ada sebarang kontroversi. Memang awesome sangat-sangat. Diharap para peminat Alif Satar tidak lupa untuk mengundinya di ABPBH32. Biarlah yang menang kali ini benar-benar layak orangnya. Tak gitu? Sumber Harian Metro.

Written by AbangNara | August 26th, 2019

Selepas menonton sebuah video teknik solekan di negara China yang mampu mengubah wajah seseorang dari tak cun kepada seperti seorang model, Abang Nara sudah mula kurang mempercayai apa yang dilihat di laman sosial. Setakat bibir yang nampak mungil dan cantik seperti Sweet Qismina ini, semua orang pun boleh lakukan tanpa memerlukan sebarang suntikan. Tapi netizen memang agak terkejut kerana bibir pelakon ini nampak seksi secara tiba-tiba. Itu yang terus timbul dakwaan Sweet Qismina menyuntik bibirnya untuk kelihatan lebih mantap dan cantik.

sweet qismina

sweet qismina

Kalau lelaki yang beranggapan sebegitu, bolehlah diterima kerana lelaki memang tak tahu bab-bab solekan dan teknik mengambil gambar di laman sosial. Namun kalau anda seorang perempuan dan menganggap Sweet Qismina menyuntik bibir, anda harus pergi masuk balik kelas make up dan kelas mengambil gambar selfie. Ini semua teknik biasa yang boleh diapplikasikan untuk menampakkan anda lebih jelita berbanding realiti.

sweet qismina

Terang Sweet Qismina:-

Sebenarnya muka saya memang sejenis yang mudah nampak perubahan kalau berat badan naik atau turun dan make up juga main peranan. Itu perkara yang memang saya sedar sejak dulu lagi. Angle juga akan memberi kesan gambar berbeza kepada wajah saya. Mungkin disebabkan lipliner atau lipstick yang lebih daripada garisan bibir buat ia kelihatan begitu.

Biasalah perempuan… siapa yang taknak bibir macam Izara Aishah, Zahirah Macwilson.. bibir saya tak tebal jadi saya terpaksalah muncungkan sikit masa nak ambil gambar. Tiada kena mengena pun dengan cucuk.

Saya faham bila orang suka nak pertikaikan perkara itu… Ia bukan satu masalah kalau netizen nak kecam mengenai hal itu. Saya faham mereka tidak tahu effort yang perlu diambil untuk menghasilkan sesuatu gambar yang cantik. Asalkan spekulasi yang dibuat tidak mendatangkan sesuatu yang buruk, saya anggap ia perkara normal. Saya tak rasa ia sesuatu yang terlalu negatif untuk saya

sweet qismina

sweet qismina

Sekurang-kurangnya ramai yang prihatin dengan perubahan yang dialami oleh Sweet Qismina kan? Daripada langsung orang buat tak tahu, itu lagi sedih. Apa pun, memang cantik teknik solekan dan teknik ambil gambar Sweet Qismina. Mungkin selepas ini boleh kongsikan teknik-teknik tersebut dengan para pengikut di laman sosial. Barulah semua boleh mendapatkan bibir idaman walaupun sekadar hanya dalam gambar. Sumber Mstar Online.

Written by AbangNara | August 26th, 2019

Tak ada angin tak ada ribut, tiba-tiba spekulasi Zizan Razak bercinta dengan Bella Astillah bertebaran bak puting peliung. Terkejut beruk Abang Nara dibuatnya. Spekulasi ini bermula apabila Bella Astillah dilihat hadir ke majlis sambutan hari jadi ibu Zizan Razak, yang telah dimuatnaik oleh pelawak tersebut ke sosial media. Siap berdiri sebelah mak Zizan lagi. Memang sesuatu sangat kan?

zizan bella astillah

Cuba korang tengok video yang diperkatakan ramai ini. Lompat ke hujung video untuk melihat Bella Astillah, Zizan Razak dan ibunya berdiri sebelah menyebelah. Nampak sepadan pula kan?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Z I Z A N R A Z A K (@zizanrazak869) on


zizan bella astillah

Tapi korang semua jangan risau, menurut Zizan, dia tidak bercinta dengan Bella. Kehadiran bekas isteri Aliff Aziz itu sekadar kebetulan sahaja. Terang Zizan:-

Kebetulan pada malam saya nak buat kejutan itu, Bella ada hubungi untuk bertanyakan tentang telefilem kami. Masa dia hubungi, saya ada tanya dia ada dimana dan dia berdekatan dengan lokasi saya nak buat majlis ibu.

Dia tanya saya nak ke mana, saya cakaplah nak pergi sambut hari jadi ibu. Alang-alang itu saya ajak dan dia pun datang. Saya jenis kalau bercinta tak akan tayang wanita itu tapi kalau saya tidak bercinta memang selamba letak di laman sosial

zizan bella astillah

Ala, kalau betul pun apa salahnya kan? Zizan pun dah mencecah usia 35 tahun, Bella pun solo. Tak ada sesiapa nak marah pun. Bila tengok lama-lama, memang nampak macam pinang dibelah dua kan? Sama-sama kita doakan yang terbaik untuk mereka berdua. Mana tahu ada jodoh kan? Sumber Mstar Online.