Written by Bella | February 15th, 2018

Semalam, pihak JAKIM menerusi pegawainya, Dr Mohd Izwan Md Yusof memaklumkan prosedur pengesahan jantina Nur Sajat tergendala apabila mendakwa ada campur tangan serta halangan oleh pihak Sajat yang mengganggu proses tersebut.

Walaubagaimanapun, Sajat menafikan perkara itu dan mengakui beliau sudah mendedahkan identiti sebenarnya kepada JAKIM.  Namun, beliau tidak mahu mengulas lebih lanjut mengenai “identiti sebenar” yang telah didedahkan itu.

Saya dah dedahkan mengenai identiti sebenar saya kepada Dr Izwan dalam pertemuan terdahulu. Ibu bapa saya juga telah memberi keterangan mengenai identiti saya kepada dia.

Terdahulu, Sajat dan JAKIM bersetuju untuk mengendalikan beberapa proses untuk untuk mengenalpasti identiti Sajat secara rasmi dan segala prosedur dijangkakan selesai dalam tempoh sebulan paling minimum.

Sumber Berita : mStar Online

36 responses to Nur Sajat Akui Sudah Dedahkan Identiti Sebenar Kepada JAKIM

  1. Anonymous says:

    pondan

    12

    0
    • Wateverr says:

      Dah terang lg bersuluh mmg jantan. Nak check ape lg. Sape yg kate sajat ni perempuan atau masih konfius dgn jantina sajat ni memang korang ade problem.. dia mmg akan ngaku dia perempuan dah mmg itu yg dia percaya. Kite nak ikut jadi bodoh buat ape. Ngabehkan boreh jo

      17

      0
  2. Anonymous says:

    apa2 pun jgn bagi nikah..haram

    22

    0
  3. anon says:

    start lah si pondan menempelak tugas JAKIM
    so JAKIM kenapa perlu beri muka sangats pada ponda ni

    19

    0
  4. Anonymous says:

    perhatian utk semua…jgn komen

    2

    0
  5. wekkkkkkk says:

    hahahahaha..”terperangkap dlm badan sendiri…jantina apa x tau

    1

    0
  6. Anonymous says:

    bangau oh bangau

    0

    0
  7. Anonymous says:

    hensemnya sajattt

    0

    0
  8. Anonymous says:

    haha yg dia bagi tahu identiti sebenar tu masa pertemuan kali pertama dgn jakim. masa pertemuan pertama tu kan jakim ckp perlukan masa sebulan nak check betul2. skrg dh lebih sebulan, kalau betul sajat tu perempuan butikan la. kalau khunsa pon buktikan. tunjuk surat2, ckp dgn mulut saja x guna. jakim kena mainkan peranan, ni bukan hal kecil. ni dh melibatkan agama.

    26

    0
  9. Anonymous says:

    Kenapa nk tegakkn bnang yg bsh, dh mmg pondan. Pondan pondan jugk lh. Biarjelh

    11

    0
  10. wekkkkkkk says:

    Selain JPN, pihak banks yg Sajat ada buka a/c pun tahu siapa Sajat ni.
    Jika berurusan dgn bank, lagi2 kalau kt kaunter dgn pengeluaran wang yg bsr, mesti di org minta IC…betul x. Ganjil ke genap kt hujung2 ic. tu.
    Tapi mana leh banks nk kepoh..nnti kena saman dn banks rugi sbb di saman Sajat.

    1

    2
  11. Anonymous says:

    putar belit amat kuat pondan ni

    14

    0
  12. Anonymous says:

    oku

    0

    0
  13. Kaler warna says:

    Theory:

    Kalau sajat mengaku dia lelaki dlm pertemuan ngn JAKIM tu, dah takyah nak sah kan medically. Sbb mmg dah IC passport tulis lelaki.

    Tp kes skrg, maybe dia mengaku khunsa or perempuan, tu JAKIM kata kena doktor bertauliah yang check. Alahai Sajat, awak igt mengaku mulut camtu je Jakim terima bulat2 ke?

    Sajat suka cakap dia terinaya lah, terseksa lah. Ini lah masanya nk buktikan awak xbersalah.

    Tp Maybe lawyer Sajat yg advice kata takyah kasi DNA sbb kunun2 human rights. Sajat takyah bg DNA unless ada commit apa2 jenayah. Bukan tanggungjawap dia nak buktikan apa2. Kalau gitu mmg x selesai lah masalah ni

    12

    0
  14. Sue says:

    I think Jakim nk buat bbrp test yg boleh conclude betul2 jantina sajat. Antara test yg boleh dibuat:
    Ujian kariotip – yg ni perlu sampel darah sajat. Ujian kariotip ni melibatkan pengekstrakan kromosom (DNA) drp sel. Manusia ada 23 pasang kromosom. Kromosom seks pompuan, XX sama, Kromosom seks laki, XY, tak sama. Dr situ mmg boleh conclude terus laki ke pompuan – x kiralah Penampilan luar org tu camner.
    For me, simple jer. Kalau dia pompuan & x takut dibuktikan pompuan, naper x nk lalui apa2 test? Kan?

    32

    0
  15. pengutuk 1malaysia says:

    penting sangat ke jantina sajat ni sampai tahap gaban orang nak tahu.
    macam lah jantina sajat boleh mengubah ekonomi dunia.

    pepek dengan anu sajat tu penting sangat ke untuk kamu semua.. omg.
    melayu melayu..

    sibuk hingga akhir zaman….dosa sendiri pun tak tertanggung nak sibuk pasal jantina sajat..alahaii…

    1

    17
    • Pelik says:

      Penting sbb dia nk kawrn ngan coach yin ..sbb tu boleh2 dia nk mengaku pompuan..kalau x..mana boleh daftar nikah

      16

      0
      • Anonymous says:

        bkn itulh msalahnya..”PENGUTUK 1 MALAYSIA”.

        org comment sbb “Sajat itu hari umumkan nk nikah dgn Coach yin”.

        apahal sejenis nk bersetubuh..
        mengunyit..
        kalau mcm ni, kalau x d haramkan dn di selidik, maka pondan lain akan ikut..
        bertepok soraklh LGBT.

        14

        0
      • wekkkkkkk says:

        aku baru nk taip, tapi ko dulu..good2..

        1

        0
    • Anonymous says:

      bkn itulh msalahnya..”PENGUTUK 1 MALAYSIA”.

      org comment sbb “Sajat itu hari umumkan nk nikah dgn Coach yin”.

      apahal sejenis nk bersetubuh..
      mengunyit..
      kalau mcm ni, kalau x d haramkan dn di selidik, maka pondan lain akan ikut..
      bertepok soraklh LGBT.

      6

      0
    • anon says:

      PENTING SEBAB SAJAT SEJENIS PONDAN YANG INTERPREM DI MEDIA2 SOSIAL ..SEJENIS PONDAN YANG AKAN MEMBAWA ANAK2 MUDA TEPESONG MCAM DIA JUGA …
      KALAU DIA SEJENIS PONDAN HANYA DI LORONG2 HITAM TU DIA NYA PASAL !
      LAIN KALI KOMEN GUNA AKAL BUKAN KEPALA LUTUT

      6

      0
    • anon says:

      penting sebab
      dia bukan spesis pondan yang hanya di lorong2 hitam
      di spesis pondan yang punya ramai followers
      pendedahan kawin sejenis akan merebak ke anak cucu kita
      kalau tidak di bendung
      jadi perkara ini amat penting
      KALAU DIA HANYA PONDAN DI LORONG2 TU ..TAK INTERPEM ..TU LANTAK DIA LAH ..

      17

      0
    • Anonymous says:

      Penting so that kalau sajat masuk tandas perempuan kitaorang boleh halau dia keluar.

      9

      0
  16. Anonymous says:

    dia nk nikah tu sbb beriya2 dia kta mau sah kan di pompuan. Nnti senang pegi mana2 nk check in. Tambah2 lgi negara islam…zina x di benarkan.
    Kalau ada surat nikah senang nk berurusan walau di mana shj. Melainkn anak angkat..itu dokumen lain.
    Aku rakyat M’sia ni yg kawen org luar pun nk pegi negara islam, embassy minta surat nikah…dn statements bank laki aku.
    Dokumen ada..so settle..
    OOOPPSS lupa..dia jntn mana leh hamil..

    4

    0
  17. Anonymous says:

    dia lelaki dn dh tukar jdi wanita, jika bersama, di mana kenikmatannya tu utk wanita.

    cer citer Sajat

    6

    0
  18. Anonymous says:

    sampai bila pun x menikah..

    2

    0
  19. Anonymous says:

    dia dh terlajak perahu..nk nikah dgn pompuan dh x boleh..semua dh hilang

    3

    0
  20. mak cute says:

    dlm citer ophilia…terserlah pondan ko sajat..dengan halkum tersembul…suara jantan..xyah la nak nafi lagi…

    4

    0
  21. Ms B says:

    Maaf ya sy bukan benci pondan tapi selaku org yang beragama Islam, kadang2 takut kalau dapat bala dari Allah SWT. Kalau bukan dari sudut agama sekalipun, logically kan hubungan sejenis ni, luar dari lumrah manusia? Yang sy tak faham, kenapa makin banyak golongan ni Malaysia & semua tak segan silu mengaku pondan di public. Di negara Arab mcm Saudi, pondan takut nak tonjolkan diri sebab takut jabatan agama. Kenapa jabatan agama di Malaysia tak macamtu?? Kalau nak jadi pondan, itu hak masing2 tapi kalau boleh jangan la publicly tunjuk kat semua orang.

    9

    -1
  22. Anonymous says:

    Apa2 jelah sajat.. Nk tegakkan benang yg basah.. Mengaku jelah laki.. Org x marahpn…yg org marah sbb x ngaku.. Semoga engkau berubah sblm terlmbt..

    2

    0
  23. Nono says:

    Kesian maruah wanita2 tulen di perkotak katik oleh wanita palsu ni. segala benda palsu nak ditunjuk!! Tetekkkk palsu,celah bedah palsu…period palsu….wanita2 sejati walau sebitch macam mana pon tetap ada aib yg diaorg akan jaga…..

    9

    0
  24. Akulah says:

    Pondan ni ja berani mengaku pondan. Special case..tak payah nak lari tungging terbalik masuk longkang mcm pondan biasa kena kejar dgn pejabat agama. Kalau pondan. Tangkap la. Lelaki berpakaian perempuan tu Haram. Salah. Boleh didakwa mcm pondan2 lain.
    Pondan sajat ni ja yg melampau pijak agama

    5

    0

Leave a Comment

Optional