Cukup-cukuplah Aibkan Saya, Keluarga Saya Tanggung Malu – Nur Sajat

Cukup-cukuplah Aibkan Saya, Keluarga Saya Tanggung Malu – Nur Sajat

Sebelum ini, wakil Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah mengadakan pertemuan dengan usahawan Nur Sajat berkenaan jantinanya. Ini setelah Sir Azri atau Papagomo membuat aduan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir mengenai Sajat yang didakwanya seorang lelaki tetapi dibiarkan mengaku dirinya wanita sehingga mengelirukan umum.

Setelah itu, JAKIM masih belum mendedahkan hasil siasatannya, namun memberitahu akan mendedahkan identiti jantina Sajat setelah beberapa proses yang perlu dilakukan. Proses itu melibatkan banyak pihak dan mengambil masa sekurang-kurangnya sebulan.

Advertisement

Harian Metro bagaimanapun, melaporkan Sajat merasa malu apabila isu jantinanya diperdebat dan dipersoalkan:

Cukup-cukuplah mengheret dan mengaibkan narna saya. Kasihanilah keluarga saya yang terpaksa menanggung malu aklbat isu yang melanda ini.

Kalau anda berada di tempat saya pasti anda juga tidak mahu perkara ini terus diperdebatkan dan menjadi isu besar. Saya masih ada ibu bapa yang punya hati dan perasaan.

Sajat juga berkata dia hanya ingin menyara anak-anak dan membantu ibu tunggal serta masyarakat Melayu menjana pendapatan.

Saya masih ada keluarga dan anak-anak yang perlu ditanggung. Saya di sini mahu membantu ibu tunggal serta masyarakat Melayu menjana pendapatan.

Mengapa saya dilayan seperti badut sehingga nama saya dicalar sedemikian rupa. Saya sudah melakukan apa yang terdaya mengapa ia perlu menjadi isu besar.

Sebelum itu, Sajat telah menulis di Facebook mempersoalkan mengapa isi jantinanya menjadi perhatian sedangkan terdapat isu lain yang lebih penting seperti isu ekonomi.


Jakim sebelum ini memberitahu proses mengesahkan identiti Sajat itu juga dipersetujui untuk dilaksanakan oleh usahawan itu. – beautifulnara.com

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

88 Comments

  1. miss_oppppssssss

    January 23, 2018 at 9:35 am

    Keluarga ko tanggung malu eh? Kami yg kaum wanita ni pun tanggung malu tengok ko yang mengaku kononnya khunsa/perempuan terloncat2 gedik, mandi berkemban, tunjuk bentuk tetek depan IG…..

  2. abdulsajat

    January 23, 2018 at 9:15 am

    ko sendiri buka aib kau seluas2nya…lpstu acting mcm teraniaya org bukak aib bla bla bla…sudah2la bodoh2kn org..ppuan fuhh laa..jgn mngata laa..tjk darah period la…tjk bontot bkerak la…nak buktikan ape?ppuan btol tulen xya ssh2 buat mcm tu nak buktikan diri tu ppuan..balik la pd fitrah ko sajat…sajattt….sajatttttt….

  3. mak cute

    January 23, 2018 at 9:01 am

    sblm ni ko sendiri jd badut terkinja2 bjoget dlm IG…nak kata org aib kan ko…klo x nk org aib…bgtau je ko tu jantan ke pompuan..abis citer…ni still ngaku pompuan…jap pakai tudung…jap pakai cam betina lorong…pondan cm ko mmg kena perang abis2an…dunia dh akhir zaman…spesis ko kian membiak skrg…

  4. Anonymous

    January 22, 2018 at 4:24 pm

    kau yang buka aib kau sendiri. kau yang memalukan keluarga kau sendiri.
    taktau la macam mana anak2 dia bila masuk sekolah nanti confuse ibu ke bapa sepatutnya diorang nak kena panggil..

  5. anon

    January 22, 2018 at 2:30 pm

    si khunsa ini iaitu mereka yang mempunyai 2 alat kelamin (lelaki & perempuan) atau tiada langsung alat kelamin…manakala mukhannath iaitu mereka ini lelaki yang menyerupai perempuan dan sebaliknya….
    Jika khunsa…ia ditentukan oleh keaktifan alat kelamin jantinanya…jika alat kelaminnya aktif mengeluarkan air mani…maka ia berstatus jantina lelaki….jika alat kelaminnya aktif mengeluarkan darah haid..maka ia berstatus perempuan…
    Manakala jika ingin melakukan pembedahan bagi golongan khunsa ini…ia mesti mendapat pengiktirafan dari doktor yang thiqah dan kuat agamanya utk memeriksa kecenderungan pada genetik dan tabi’e tubuh badannya…pemilihan tersebut mesti dibuat utk menentukan segala hukum syarie bg dibebani dan dipertanggungjawabkan kepadanya…
    Bukannya main ikut perasaan dan hati…jika ikutkan keduanya tanpa panduan syariat…maka satu lagi panduan yang datang…iaitu panduan syaitan…

Loading...