August 1st, 2012

Kata orang, hanya jauhari mengenal manikam. Dan sudah tentu selaku bekas kekasih, Zul Ariffin lebih mengenali sisi sebenar Abby Abadi. Kalau selama ini kita dikejutkan dengan kelantangan suara Abby Abadi selepas memasuki politik, namun bagi Zul, Abby yang dikenalinya memang sebegitu.

zul abby

Kata Zul kepada portal Murai:-

Selama mengenali Abby, saya tahu dia memang seorang yang sangat berani menyuarakan pendapat mengenai apa yang jua perkara yang diperbincangkan, malah saya tahu dia juga seorang yang lantang apabila memberikan pandangan. Namun, jika dia rasa betul dengan apa yang dilakukan itu, baguslah. Pada pendapat saya, seseorang itu boleh lantang menyuarakan pendapatnya tetapi mereka juga perlulah bijak dan berpengetahuan sebelum meluahkan kata-kata.

zul abby

Walaupun begitu, Zul Ariffin nyata kurang bersetuju dengan pendapat Abby tentang selebriti bertudung yang sukar mendapat kerja di dalam industri hiburan:-

Saya kurang bersetuju dengan pandangan Abby itu, Pada pandangan saya, showbiz dengan politik adalah bidang yang berbeza dan dia tidak boleh campuradukkan kedua-duanya. Ini kerana saya lihat ramai artis bertudung sekarang ini masih mendapat tempat di dalam industri. Malah, mereka turut ditawarkan watak yang bersesuaian dengan personaliti mereka. Jika dilihat dalam konteks yang lebih besar, rasanya kerajaan sekarang ini tidak pernah mengabaikan golongan bertudung. Mereka mendapat peluang pekerjaan yang sama seperti orang lain.

Rasanya selepas ini pastinya kita akan lebih banyak mendengar suara Abby lantang menyatakan pendapatnya. Jadi tak perlulah buat-buat terkejut. Mana yang rasa betul, kita terima. Mana yang rasa tak betul, kita rujuk dengan yang lebih pakar. Tak ke gitu?

citibank

P.S: Setelah membaca pendapat anda semua di entri sebelum ini, Abang Nara telah pun mengambil keputusan untuk mendapatkan extra cash hanya RM5,000 dengan Citibank Ready Credit Paylite. Alhamdulillah permohonan dah pun diluluskan. Bolehlah buat belanja pergi UK dan berhari raya nanti. Pembayaran balik dalam masa 12 bulan so tak adalah rasa terbeban nak bayar. Kalau anda berminat, silalah apply Citibank Ready Credit di sini.


149 responses to “Abby Abadi Memang Lantang Bersuara – Zul Ariffin”

  1. carrot says:

    umno = untuk melayu no otak?
    kau pegi scan ke kepala dorang? tengok sama ada dorang ada otak ke tak? tak guna nak kutuk sesama sendiri. umat Islam jugak yang rugi. Fikirlah. Allah dah kurniakan kita otak dan akal untuk mebezakan perkara yg baik dan buruk. Berdamailah. Orang kafir cuba untuk menghancurkan kita orang islam. INGAT! Kita ni tetap saudara sesama islam :)

Loading...