Written by Bella | October 31st, 2018

Pelakon Datuk Adi Putra yang dijemput hadir ke Anugerah Skrin 2018 yang bakal berlangsung pada 2 November ini menerusi akaun Instagramnya menyatakan rasa keliru dengan sistem jemputan digunakan oleh pihak penganjur.

Pada kebiasaannya, selepas memberi pengesahan tentang kehadiran (RSVP) pastinya tiket untuk sesebuah majlis itu akan diserahkan kepada tetamu yang dijemput bukan? Tetapi kali ini Adi pula terpaksa mengambil tiket itu sendiri.

Lebih pelik lagi, Adi juga tidak tahu adakah nama ataupun drama lakonannya yang tercalon dalam anugerah tersebut.  Bukan berniat untuk mengkritik ataupun memarahi mana-mana pihak, pelakon popular itu cuma merasakan cara jemputan berkenaan agak tidak sesuai.

Mungkin pihak yang terbabit mempunyai alasan tersendiri untuk berbuat demikian. Fikir positif.

Written by Bella | October 31st, 2018

Terpalit dengan pelbagai kontroversi terutama sekali berkaitan isu beliau didakwa sengaja mencetuskan gimik kononnya mengalami depresi kerana ingin mempromosikan lagunya, penyanyi Haqiem Rusli mengakui beliau ada berkecil hati dengan sesetengah rakan artis yang turut mengecam dirinya sama seperti netizen yang tidak mengetahui hal sebenar.


Berada dalam satu industri yang sama, apa salahnya artis-artis itu menegur ataupun berbicara secara terus terang sahaja dengannya.

Normal lah orang kena bash apabila seseorang buat silap. Tetapi saya sangat berkecil hati apabila ada rakan-rakan artis yang bash saya sekali, sedih saya. Saya tak pernah kacau orang, tak pernah perli orang, kenapa perlu bash? Padahal boleh cakap depan-depan. Sebab kita akan jumpa juga nanti, pusing-pusing dalam industri ini pasti akan jumpa balik.

Walaubagaimanapun, beliau tidak menyimpan sebarang perasaan dendam dan sudah pun memaafkan mereka.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by Bella | October 31st, 2018

Rasanya sudah beberapa kali juga kita dengar keluhan penyanyi Ayda Jebat yang merasakan bakat nyanyian dan lagu beliau sukar untuk diterima oleh penggemar industri muzik di Malaysia. Antara kekecewaan terbesar Ayda ialah saat lagu Mata gagal ke AJL 32 sebelum ini, sehingga timbul kontroversi beliau didakwa mempertikaikan keputusan juri.

Terbaru, Ayda menerusi akaun Twitternya meluahkan rasa terharu apabila ada pihak memuji beliau sebenarnya mempunyai teknik nyanyian yang sangat bagus. Malah, usaha Ayda yang bersungguh-sungguh menuntut lagi ilmu dalam bidang muzik turut dihargai. Yang memuji Ayda ini juga katanya bukan calang-calang orangnya, mempunyai pengalaman luas dan ijazah sarjana dalam bidang muzik.

Tentu sekali Ayda merasa teruja dengan maklumbalas positif itu dan sedikit sebanyak menyuntik semangat untuk beliau terus memperbaiki nyanyiannya pada masa akan datang.

Jadi, apa pula pandangan anda tentang kritikan yang dilemparkan kepada Ayda sebelum ini? Iyalah, sejujurnya kami rasa untuk menjadi seorang penyanyi yang ‘versatile’ seseorang itu harus bersikap terbuka terhadap segala kritikan. Kami pasti Ayda tidak akan cepat melatah kan?

Written by AbangNara | October 31st, 2018

Pernah tak anda rasa mengantuk dan malas setiap kali lepas makan tengah hari walaupun jumlah makanan yang diambil taklah banyak mana pun. Tapi kalau tak makan, rasa lapar pula, nak buat kerja pun rasa tak fokus je. Mesti rasa pelik kan, ya lah, kita makan untuk tambah tenaga bukan untuk rasa semakin letih kan.

1

Anda tak perlu risau, sebab perkara ni bukan berlaku kepada anda seorang sahaja, malah masalah ini juga adalah sesuatu yang normal dan dihadapi oleh ramai orang.

Tapi sebenarnya apa punca yang menyebabkan rasa mengantuk ni selalu muncul selepas menikmati makanan tengah hari anda? Ini antara sebab kenapa anda rasa mengantuk dan penat selepas makan tengah hari.

Proses penghadaman

2

Bila anda sedang bekerja, badan juga memerlukan tenaga untuk membantu anda melakukan kerja-kerja tersebut. Dari mana tenaga itu datang? Semestinyalah dari makanan yang anda makan tu. Dua organ khusus yang bekerja keras selepas makan ialah otak dan usus. Selepas makan, otak akan menghantar signal kepada usus untuk melakukan proses pencernaan. Sel-sel darah yang akan bekerja keras untuk memproses makanan yang anda dah makan tu.

Pada masa yang sama, otak mengeluarkan serotonin yang akan menyebabkan anda berasa mengantuk. Serotonin ialah bahan kimia yang mengawal kitaran tidur dan bangun anda.

Jenis makanan yang anda makan

3

Menu makanan tengah hari juga mempengaruhi rasa ngantuk yang anda selalu alami tu. Sebenarnya rasa mengantuk selepas makan tu disebabkan kandungan gula yang tinggi dalam makanan yang dimakan. Ada sesetengah makanan tinggi kandungan karbohidrat seperti nasi, pasta dan roti juga akan tinggi kandungan gula di dalamnya, jadi bila semua makanan ini dicerna ia akan betukar menjadi glucose.

Kandungan glucose yang banyak dalam badan akan membuatkan anda cepat letih dan mengantuk lagi-lagi bila waktu selepas tengah hari. Ini kerana badan perlukan tenaga tambahan untuk memproses lebihan gula dalam badan.

Jadi bagaimana nak mengatasi rasa mengantuk selepas makan tengah hari?

Nak mengurangkan rasa mengantuk selepas makan ni mudah sahaja, anda hanya perlu melakukan beberapa perkara seperti:

Bergerak selepas makan

4

Jangan malas selepas makan! Anda perlu banyak bergerak supaya oksigen mencukupi dibekalkan ke seluruh badan. Oksigen yang mencukupi membantu anda lebih segar dan cergas, jadi kuranglah rasa mengantuk tu nanti. Kalau tak sempat nak melakukan senaman ringan, cukuplah lebihkan berjalan seperti turun naik tangga.

Pilih menu yang sihat

5

Pemilihan menu makan tengah hari anda sememangnya memainkan peranan penting. Pilih menu makanan seimbang dan sihat, anda juga boleh amalkan konsep suku, suku, separuh serta kurangkan makanan tinggi karbohidrat.

Amalan pemakanan yang seimbang dapat mengurangkan rasa mengantuk, tetapi makanan tambahan seperti multivitamin juga boleh membantu anda untuk terus fokus melakukan pekerjaan walaupun selepas waktu makan tengah hari.

Bukan itu sahaja, pastikan anda tidak lupa untuk masukkan buah-buahan di dalam menu harian anda.

Kenapa?

Buah-buahan mengandungi pelbagai vitamin dan zat yang sangat baik untuk tubuh serta otak. Anda perlu menerima semua nutrien yang mencukupi untuk ia berfungsi dengan baik. Selain itu, buah-buahan juga sangat membantu dalam proses penghadaman.

Tapi, anda semua tak perlu runsing, ada cara yang sangat mudah dan ringkas untuk anda dapat segala kebaikan buah-buahan ni tau tanpa memerlukan effort yang banyak.

6

Anda wajib cuba minuman kegemaran ramai No. 1 di Malaysia, Tropicana Twister. Rasa dia memang sedap, itu kami jamin.

Sebut sahaja Tropicana Twister, pasti anda akan terbayangkan jus oren dengan sari buahnya yang cukup juicy. Kaya dengan vitamin A, C dan E, ia memberikan 3x lebih banyak sac*.

7

Yang paling menarik, Tropicana Twister kini berwajah baru dengan rasa dan kebaikan yang tetap sama.

Tunggu apa lagi? Dapatkan sebotol 355ml atau 1.5l Tropicana Twister dan rasai kelazatan buah-buahan sebenar terus kepada anda.

*Dibandingkan dengan isi buah oren Tropicana Twister Fruit Pulp



Page 1 of 3312345...102030...Last »