June 22nd, 2018

Meskipun bukan bergelar artis, jutawan kosmetik Datuk Seri Vida turut dihimpit pelbagai kontroversi. Namun, disebalik karakternya yang bersahaja, ceria dan penuh gelak tawa, beliau pernah melalui detik paling menyedihkan apabila kehilangan dua orang anak lelakinya dalam tragedi kebakaran beberapa tahun lepas.

Ingin meluahkan rasa rindu dan berdoa, DSV menerusi akaun Instagramnya berkongsi foto beliau melawat pusara arwah anak-anaknya pada 1 Syawal lalu.

Walaupun ramai yang memberikan kata-kata semangat agar beliau kekal tabah, ada juga sesetengah pihak yang mempertikaikan tindakan DSV yang duduk di atas pusara orang lain yang terletak bersebelahan dengan pusara arwah anak-anaknya. Mereka menganggap perbuatan itu tidak beradab.

Penulis sudah membuat sedikit kajian mengenai isu hangat ini agar semua pihak boleh memahaminya dengan lebih baik. Berdasarkan penjelasan di laman web rasmi Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan,  hukum untuk duduk diatas binaan kubur adalah makruh. Binaan kubur dianggap sebagai kubur itu sendiri. Oleh itu makruh untuk duduk di atas binaan kubur kerana dianggap sebagai duduk di atas kubur.

Manusia mana yang tidak membuat kesilapan bukan? Tetapi biarlah teguran itu dibuat dengan cara yang lebih baik tanpa sebarang kecaman. Harapnya segala persoalan tentang hukum duduk di atas kubur orang lain terjawab dengan penjelasan di atas. Untuk manfaat kita bersama.

Sumber Berita : Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan

Advertisement
June 21st, 2018

Sejak kembali solo dan terpalit dengan kontroversi gambar alat sulitnya tersebar di media sosial, pelakon kacak , Zul Ariffin sering menjadi bualan hangat ramai.


Sedang menikmati percutian bersama rakannya di Thailand, Zul sempat memuat naik beberapa foto sekitar percutiannya itu di akaun Instagramnya. Namun, beliau sekali lagi mencetuskan kontroversi apabila memaparkan foto badan sasanya sambil memakai seluar pendek yang hampir terlondeh.

Rata-rata peminat wanitanya tidak keruan dan memuji betapa seksinya Zul  sehingga membuatkan tulang rusuk mereka bergetar. Dasyat betul melihat keghairahan peminat-peminatnya itu.

Amboi, Zul baru ‘posing’ sikit ramai wanita yang dah tidak senang duduk ye. Sabar kakak-kakak dan adik-adik sekalian, tidak salah untuk minat tapi ‘cover’ la  rasa ghairah itu.

Advertisement
June 21st, 2018

Sudah menjadi lumrah kehidupan yang manusia ini memang sibuk menjaga tepi kain orang. Kalau dulu kita hanya sibuk dengan kehidupan orang yang kita kenali secara ‘real life’, kini dengan kemajuan laman sosial, kegiatan ini semakin menjadi-jadi, sehinggakan unknown person pun turut sama mahu dijaga kainnya. Itulah yang terjadi kepada Nazim Othman, selepas penceraiannya dengan Bella Dally baru-baru ini.

nazim othman

Nazim telah meluahkan isi hatinya dengan sikap sesetengah pihak yang terlebih mem’bawang’ tanpa mengenali dirinya sedangkan hidup mereka sendiri tidak terjaga. Rupa-rupanya banyak mesej peribadi berbaur hinaan dan kutukan yang telah diterima oleh Nazim selepas penceraiannya.

Tulis Nazim Othman:-

Tadi ada orang DM I, kemain mesej dia mencerca I. Padahal I kenal dia pun tak. Dia pun tak pernah jumpa I. Jangan jadi orang macam ni tau. Haruslah I fokus dengan kebahagian I, selama ini pun I bekerja keras. Bukan duduk saja-saja terus senang. Orang tak tahu apa-apa sibuk nak membawang manakala hidup sendiri ke laut dalam

Kan! Macam diaorang pulak yang bercerai. Baik diaorang jaga famili sendiri. We never know what will happen. Manusia ni ramai sibuk nak melaran fizikal masing-masing, tapi hati ya ampun hanya tuhan yang tahu betapa penuh kehinaan. I tak sedih cuma tak paham dengan manusia yangs uka menyibuk hal orang.

nazim

nazim

Biasalah bila dah menjadi selebriti, semua benda pun ingin dikorek dan diketahui oleh para peminat. Itulah harga yang perlu dibayar untuk menjadi popular. Tapi kadangkala peminat nie pun over semacam jugak. Janganlah sampai nak kutuk-kutuk di laman sosial. Artis juga manusia yang punya hati dan perasaan. Tak gitu? Sumber Mstar Online.

Advertisement
June 20th, 2018

Jujurnya, Abang Nara tidak mengenali siapa As’ad Motawh ini. Jadi agak terkejut juga apabila dia mengumumkan akan berhenti menyanyi sekiranya Haqiem Rusli berhenti menyanyi. Seperti yang kita semua sedia maklum, Haqiem Rusli bakal memaklumkan tentang karier nyanyiannya pada bulan Julai ini selepas mengalami depresi yang teruk sejak menceburi bidang ini. Tup-tup tak ada ribut tak ada hujan, si As’ad Motawh ini nak mengikuti keputusan Haqiem Rusli jugak.

as'ad motawh

Ini kata-kata yang ditulis oleh As’ad Motawh di akaun Twitternya:-

as'ad motawh

Apa yang kelakarnya ialah apabila para netizen yang membalas pengumuman dari As’ad Motawh ini menyatakan sokongan mereka agar dia berhenti daripada menjadi penyanyi. Ada yang mengkritik suara tak sedap, perasan hensem dan sebagainya. Kelakar juga membaca komen para netizen.

as'ad motawh
as'ad motawh
as'ad motawh

Namun As’ad menegaskan yang keputusan itu hanya akan diambil sekiranya Haqiem Rusli berhenti menyanyi. Malah As’ad juga menegaskan yang dia mahu para peminatnya menghargi ‘seni’ yang dihasilkan, bukan hanya rupa kacaknya.

as'ad motawh

Abang Nara perasan budak-budak muda yang menceburi bidang nyanyian sekarang ini cepat betul mengalah. Langsung tiada ketabahan. Bakat memang dah ada. Lagu-lagu yang dihasilkan juga boleh tahan sedap. Mungkin anda kena belajar daripada para senior cara-cara untuk bertahan lama di dalam industri ini. Janganlah hanya satu dua cabaran, terus nak give up. Tak macho lah camtue. Tak gitu?

Advertisement