Written by Bella | March 2nd, 2017

Pelakon Rozita Che Wan ataupun lebih dikenali sebagai Che Ta sering memberikan inspirasi buat wanita-wanita diluar sana. Meskipun sudah berusia 40 an, Che Ta masih bertenaga dan lincah merancangan sesuatu didalam kehidupannya.

Menurut Che Ta, kehidupan sebenarnya bermula pada usia 40 tahun. Pada saat itu, beliau sudah mengecapi pelbagai perkara dan berjaya baik daripada segi rumah tangga ataupun kerjaya.

Umur 40 saya kahwin dengan Zain Saidin. Pada umur 41 tahun pula saya melahirkan Aaisyah Dhia Rana, sekarang dia pun sudah dua tahun. Jadi macam untuk orang perempuanlah terutamanya, jangan ingat umur 40 rasa macam dah tua sangat lah.

Tak sebenarnya, kalau orang lelaki boleh cakap life begin at 40’s, kenapa bukan perempuan jugak kan? My life begin at 40’s. Pada umur 40 tu kita dah cukup matang, kita dah tahu apa hala tuju hidup kita, dah tahu apa yang kita nak so kita dah boleh rancang perjalan hidup kita.

Kami sokong kata-kata Che Ta itu, usia sebenarnya bukan halangan untuk kita terus ke hadapan dan mencapai segala impian. Apa yang penting kekal positif dan jangan mudah putus asa. Gitu..

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by AbangNara | March 1st, 2017

Tan Sri Jins Shamsuddin, 81, meninggal dunia di sebuah klinik di Taman Melawati, di sini, dipercayai akibat sesak nafas selepas tercekik kuih di kediamannya hari ini. Berita sedih ini telah disahkan oleh anak keduanya Putera Hang Jebat. Allahyarham meninggal dunia ketika di klinik kira-kira jam 5.45 petang.
jins shamsuddin meninggal duniaKata Putera Hang Jebat:-

Ayah minum petang dan ketika hendak makan cekodok, ayah tercekik. Melihat keadaan ayah, Mak segera membawa ayah ke klinik berdekatan. Bagaimanapun, ayah disahkan meninggal dunia setibanya di klinik.

jins shamsudin meninggal duniaSesungguhnya pemergian Allahyarham adalah satu kehilangan besar buat dunia seni tanah air. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al Fatihah. Sumber Berita Harian.

Written by AbangNara | March 1st, 2017

Satu ketika dahulu, Neelofa dan Hans Isaac pernah menjalin hubungan cinta selama 2 tahun. Namun antara mereka berdua tiada jodoh dan akhirnya hubungan tersebut putus di tengah jalan. Semalam, Hans Isaac telah mengumumkan yang dirinya bakal berkahwin pada bulan Julai kelak. Selaku bekas kekasih dan kawan baik, Neelofa gembira dengan berita tersebut.

hans isaac neelofa

Malah menurut Neelofa, dia sudah mengetahui tentang pertunangan Hans Isaac dengan Gabriella sejak November tahun lalu. Kata Neelofa:-

Hans memberitahu dia akan berkahwin sewaktu berjumpa dengannya di satu majlis tahun lalu. Saya mahu dia gembira dengan wanita pilihannya. Kami tiada masalah dan mengekalkan hubungan sebagai rakan baik

neelofa hans isaacMasing-masing sudah pun mempunyai kehidupan sendiri selepas berpisah pada tahun 2014. Hidup mesti diteruskan. Pengalaman lalu dijadikan pengajaran untuk kehidupan yang lebih baik. Harap-harap lepas ini Neelofa pula bertemu jodoh. Tak sabar nak melihat siapa yang berjaya mencuri hati gadis jelita ini. Sumber Harian Metro.

Written by AbangNara | March 1st, 2017

Baru-baru ini, telah pun berlangsung Anugerah Akademi yang ke 89 di Los Angeles, Amerika Syarikat. Ini merupakan satu anugerah yang amat berprestij untuk mengiktiraf filem-filem Hollywood. Untuk makluman, Nabil Ahmad telah pun diterbangkan ke Los Angeles untuk menjadi pengacara red carpet Oscar. Sementara itu beberapa selebriti tempatan telah hadir ke Ritz Carlton Kuala Lumpur untuk menyaksikan acara penuh gilang gemilang ini bersama-sama.

jue aziz oscar
Acara karpet merah di The Ritz Carlton ini telah pun diacarakan oleh Juliana Evans. Antara artis-artis yang hadir ialah Fahrin Ahmad, Hisyam Hamid, Emma Maembong, Amelia Henderson, Kamal Adli, Shahrol Shiro serta Daphne Iking.

juliana evans

Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.