Written by AbangNara | January 28th, 2015

Hakim Syarie, Mawardi Che Man telah mengarahkan hukuman penjara 7 hari ke atas bekas isteri Jimmy Shanley iaitu, Nursuhaila Eliani Suhaimy. Hukuman yang bermula hari ini itu kerana Suhaila dengan sengaja telah mengingkari perintah mahkamah berhubung hak lawatan dan bermalam anak pasangan itu.

suhaila penjara

Untuk makluman, sebelum ini mahkamah telah memutuskan yang Jimmy Shanley mendapat hak lawatan dan bermalam selama tiga hari dalam seminggu. Namun hak tersebut tidak dituruti oleh Nursuhaila dengan pelbagai alasan. Apa pun, sama-samalah kita nantikan perkembangan kes ini. Tunggu~~~~~~

UPDATE: Mahkamah menangguhkan hukuman itu sehingga jam 4 petang ini bagi membolehkan peguam Saadiah Din memfailkan permohonan penggantungan pelaksanaan hukuman terhadap anak guamnya.

Written by AbangNara | January 28th, 2015

Kalau anda tidak tahu atau pura-pura buat tidak tahu, hujung minggu lalu selepas persembahan Maharaja Lawak Mega 2014, Nur Fazura telah menulis satu status di Twitternya. Ayat-ayat yang ditulisnya seolah-olah ditujukan kepada Zizan Razak yang telah pun mencelah percakapan ketika Fazura memberikan komen terhadap persembahan kumpulan Virus. Ramai yang membuat andaian bahawa Fazura bengang dengan sikap kekasih kepada Emma Maembong itu.

fazura

Berkata menerusi ManggaOnline, Fazura membuat penjelasan panjang lebar tentang status kontroversinya itu. Bagi Fazura, status yang dimuatnaik itu lebih kepada muhasabah buat dirinya sendiri dan bukannya ditujukan kepada Zizan. Kata Fazura:-

Saya tak tujukan kepada Zizan sahaja, ia lebih kepada kumpulan Virus itu sendiri. Ini kerana mereka telah mencelah kata-kata juri sebanyak dua kali iaitu sewaktu saya dan Farah Quinn memberi komen.

Sejujurnya, untuk mengungkapkan sesuatu persembahan itu hambar bukanlah mudah. Malah, untuk beri mereka dua markah itu pun adalah satu perkara yang sangat susah. Jadi, bagi saya, dengan sikap mereka sebegitu adalah tidak wajar kerana mereka seperti tidak ambil serius dengan persembahan mereka dan kata-kata juri.

Saya dan Zizan adalah kawan tetapi apabila dalam pertandingan itu, saya adalah juri dan dia adalah peserta. Kalau boleh, biarlah saya habiskan dulu kata-kata saya barulah boleh mencelah atau buat lawak.

Bila isu ini timbul dan diperbesarkan, sudah semestinya ramai yang batu api dan tulis mengenai hal itu. Semua orang ada mulut tapi akal tidak semua orang ada

fazura

Fazura juga mengakui tugas sebagai juri MLM2014 adalah bukan satu tugas yang mudah. Memang susah pun nak bagi bintang kepada persembahan para peserta. Lebih-lebih lagi kepada peserta yang otai. Kata Fazura lagi:-

Sebelum saya memuat naik status itu lagi pengikut saya di Instagram dan Twitter dah bercakap mengenainya. Tetapi waktu itu saya biarkan sahaja sehinggalah saya pulang ke rumah, saya muhasabah diri sebelum tidur dan berfikir bahawa walaupun seseorang itu sudah popular, akhirnya kita manusia biasa sahaja.

Kalau orang ramai meletakkan ‘dua bintang’ itu ke atas bahu saya seorang sahaja, itu tidak wajar. Kerana itu adalah pendapat saya sebagai juri. Jangan menyalahkan penjurian itu kepada seorang juri sahaja. Tidak sememstinya pendapat saya itu sama seperti orang lain.

Pemakaian kostum, kesungguhan dan props semuanya diambil kira. Ini kerana hadiah wang tunai RM500 ribu itu satu jumlah yang besar

fazura

Diharap Zizan serta pelawak-pelawak MLM2014 yang lain mengambil iktibar daripada apa yang terjadi. Yang penting jangan mencelah ketika juri-juri memberi komen. Berlawak sikit-sikit bolehlah. Tapi jangan puas ayat tidak puas hati dan sebagainya. Juri dibayar untuk mengadili anda. Kalau tak puas hati dengan bintang yang diberi, tingkatkanlah persembahan pada minggu seterusnya. Tak gitu? Apa pun, Abang Nara tak sabar menanti separuh akhir MLM2014 Jumaat ini. Agak-agaknya siapa yang akan tersingkir?

P.S: Hai Olga dan para pengkomen BeautifulNara. Janganlah pindah pergi blog lain. Abang Nara baca komen korang. Nanti Abang Nara bodek korang pulak ye. I love you.

Written by serenity | January 28th, 2015

Sebelum ini pelawak, pengacara dan pelakon Zizan Razak pernah dikaitkan dengan pelakon jelita berdarah kacukan, Juliana Evans. Gosip tentang perhubungan mereka dihangatkan lagi apabila keduanya dilihat mengenakan cincin yang serupa dalam satu majlis hampir tiga tahun lepas. Namun gosip itu dinafikan oleh Juliana.

Bila Zizan dan kekasihnya Emma Maembong putus seketika sebelum ini, Juliana masih dikaitkan dengan Zizan. Ada yang memberi komen mengharapkan Zizan dan Juliana akan bersama semula.

Malah kami sendiri pernah membaca komen bahawa punca sebenar hubungan Zizan dan Emma putus ialah kerana Emma marah Zizan bertemu dengan Juliana apabila pelakon itu pulang dari melanjutkan pengajian di Amerika Syarikat.

Sekali lagi melalui Utusan Online, Juliana menafikan dia mempunyai kaitan dengan apa jua yang sedang berlaku antara pasangan itu.

Ya, saya akui ada membaca mengenai komen itu. Itu sekadar pandangan dan pendapat peminat. Secara kebetulan, sekembalinya saya ke tanah air dua bulan lalu, tiba-tiba hangat diperkatakan mengenai kisah cinta mereka.

Sebab itulah agaknya peminat mengutarakan pandangan mereka. Bagaimanapun, saya merayu agak jangan membabitkan nama saya dalam hal ini. Sememangnya saya tidak ada kena-mengena.

Malah saya tidak pernah bertemu dengan mereka berdua sebaik pulang ke sini.

Dahulu ketika ada yang berkata mengenai saya dan Zizan, sebenarnya kami tidak pernah bercinta pun. Kami hanya rapat sebagai rakan baik disebabkan keserasian yang terjalin ketika bergandingan dalam beberapa buah filem.

Tidak pernah pun saya mengakui kami sedang bercinta sedangkan gembar-gembur mengenai hal itu disensasikan oleh pihak lain.

Gosip cinta itu lumrah dalam dunia seni. Masalah Zizan dan Emma biarlah mereka selesaikan sendiri dan didoakan agar bertemu jalan penyelesaian yang baik-baik sahaja.


Ish ish ish, kalau langsung tiada apa-apa hubungan cinta sebelum ini bagaimana pula kisah cinta Juliana dan Zizan boleh timbul?

Pelik juga ni, apatah lagi Juliana sendiri memberitahu tidak pernah berjumpa Zizan dan Emma semenjak pulang ke tanah air. Bahaya betul industri hiburan ni kan? Sabar je lah buat Juliana. Diharap selepas ini Juliana tidak akan dikaitkan lagi dengan pasangan Zizan dan Emma yang kini bercinta semula itu. Mari kita hormati permintaannya.

Written by AbangNara | January 28th, 2015

Bertemu buku dengan ruas. Hehehe. Kalau selalu Zuan Azmi yang menerjah artis dengan soalan-soalan panas di Melodi, kali ini giliran pengacara itu pula ‘dicekik’ dan ‘diserang’ oleh Mas Idayu. Kejadian tersebut berlaku di belakang pentas Mentor Legend. Zuan Azmi sendiri telah meluahkan rasa kecewanya menerusi Twitter atas tindakan Mas Idayu tersebut.
mas idayu zuan azmi Rasanya Mas Idayu dan artis-artis lain ramai yang bengang dan stress dengan soalan-soalan Zuan Azmi yang memang panas dan penuh kontroversi. Mas Idayu menyifatkan apa yang dilakukan olehnya adalah sebagai satu ‘gurauan kasar’. Agak pelik juga apabila Zuan Azmi tidak dapat menerima gurauan tersebut. Kata Mas Idayu:-

Saya tak tahu pula dia tak boleh bergurau kasar. Kalau nak lihat, penampilan saya dalam rancangan seperti ini sememangnya sentiasa dibayangi gurauan kasar. Dulu, ketika di Mentor 3, saya siap membawa rotan. Tetapi, tiada apa-apa masalah pun.

Semalam (Isnin), saya baru dapat tahu yang dia menulis tentang perkara ini di Twitternya. “Saya pula sememangnya tidak mempunyai Twitter dan saya tahu pasal ini setelah seorang peminat prihatin mengirimkan WhatsApps kepada saya.

Dia menulis sesuatu di belakang saya. Jadi, siapa yang tidak profesional sekarang ini? Saya atau dia? Gurauan itu spontan dan bukan dibuat-buat

mas idayu zuan azmi

Tak sangka pula Zuan Azmi di sebalik soalan-soalan panas dan membunuhnya merupakan seorang yang berjiwa sentimental dan tidak boleh menerima gurauan. Atau mungkin gurauan Mas Idayu itu terlalu melampau? Hehehe. Jangan sampai masuk kes mahkamah sudahlah. Biasalah dunia hiburan kena ada rencah sebegini. Kalau tak bosan jugak kan? Apa kata anda? Wajarkah tindakan Mas Idayu atau Zuan Azmi feeling lebih-lebih? Sumber Sinar Harian.