January 20th, 2015

Dalam entri sebelum ini, kekasih Puteri Mardiana mendakwa sudah ditinggalkan isteri selama lebih setahun dan hidup berseorangan kerana hasutan ibu mertuanya. Malah, lelaki itu mendakwa isterinya membawa lari anak mereka dan dia sudah tiga bulan tidak melihat anaknya itu. Melalui akaun Facebooknya, isteri Ejumps, Norhasni Md. Hashim telah membuat kenyataan panjang menjelaskan tentang dakwaan tersebut.

 photo norhasni.png

Norhasni dan anak mereka, Nur Amelia Haarisa

Wow, bagus sungguh permainan artis dan kekasihnya ini. Saya tak sangka saya akan mengaibkan suami saya sendiri di laman sosial ini tapi saya rasa dah tiba waktunya saya bersuara dan mempertahankan diri saya dan keluarga apabila maruah kami diperkotak-katik kan.

Dia ingat dia artis ramai kawan wartawan senang dapat slot masuk cerita dalam akhbar itu dia boleh menutup kesalahan dia. Kalau nak publisiti pun agak-agaklah sedikit. Dan yang nak tumpang glamor yang suam-suam kuku itu pun, malulah sedikit. Mari sini, saya nak cerita fakta dan saya ada semua bukti apa yang saya cakap.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

1. Siapa aniaya siapa?  Dipaksakah duduk berdua-duaan? Cukup-cukuplah kenyataan minum air itu, lawak sangat padahal Ejumps memang tiada di rumah USJ sudah beberapa hari sudah tak balik, nak salahkan JAIS pula.

2. Kenyataan bahawa ketika itu kami masih berkawan dan tiada langsung perasaan, kelakarkan? Tiada perasaan tetapi berpegangan tangan, kenyataan tidak matang.

3. Saya failkan fasakh pada bulan Mei lagi kerana tidak tahan dengan penderaan mental dan fizikal. Selain berlaku curang di belakang saya dia juga sering maki hamun dan memukul saya (dua laporan polis telah dibuat) serta mengabaikan tanggungjawab sebagai suami dan bapa.

4. Tiada istilah bawa lari anak, saya keluar dari rumah atas nasihat polis dan peguam setelah dia memukul saya kali kedua. Laporan polis telah dibuat. Dia memukul saya ketika saya sedang mendukung bayi saya. Cuba bayangkan.

5. Rumahtangga kami goyah sebab sikap suami yang tidak pernah berubah, melakukan kesalahan yang sama berulang kali. Asyik bersukaria dengan kawan-kawan hingga pagi hampir setiap malam, dengan kumpulan kereta menggunakan kereta SAYA.

6. Keyataan hasutan ibu mertua itu cukup kurang ajar…sepanjang perkahwinan Ejumps memang tidak hormatkan mak saya. Mak mana yang sanggup tengok anak dia menderita dan terseksa? Tapi mak tak pernah masuk campur hinggalah dia memukul saya.

7. Memang dia tidak bertemu dengan anak, dia sedang asyik dilamun cinta.  Dia tidak menghubungi saya pun hinggalah 5 Januari, saya dapat surat peribadi yang mengatakan mahu ambil anak setiap minggu pertama dan ketiga. Lawakkan? Surat peribadi, bukan surat peguam atau surat mahkamah pun.  Tiba-tiba hantar surat konon ada inisiatif nak jumpa anak sebab kes bicara 22/1 ini. Untuk lindungi dirilah kan, nafkah anak pun tak beri cuma beri lampin dan susu untuk tiga bulan untuk buktikan pada mahkamah dia ada beri nafkah dan sediakan keperluan anak. Kasihan kan? Kemudian terdapat kes dia bawa lari anak ke tempat penggambaran balik subuh pagi. Anak saya baru 10 bulan TAHU? Anak sakit, kemaluan anak merah, kembung perut yang teruk. Patutkah saya percayakan dia untuk menjaga anak saya? Walaupun sejam saya tak percaya. Ejumps tak pernah sekali pun tukar lampin, tak pernah sekali pun bancuh susu, tak pernah sekali pun cuci buang air besar dan tak pernah sekali pun mandikan anak. Patutkah saya perjudikan keselamatan anak saya?  Sudah tentu TIDAK.

8. Wow, kenyataan bahawa saya melengahkan kes.  Ejumps yang banyak kali tidak hadir ke mahkamah sehingga kes tertunda.  Kes pun sedang berjalan biarlah mahkamah yg tentukan..

9. “Dulu dia selalu tak balik rumah” ini memang kelakar. Saya yang duduk terperuk di rumah dia yang keluar rumah, saya pula yang dikatakan selalu tak balik rumah. Berat sungguh tuduhan ini. Cuba tanya diri,  kenapa saya keluar rumah, KENAPA..? Saya mula keluar rumah setelah tidak tahan dengan perangainya. Saya keluar rumah atas nasihat polis dan peguam demi keselamatan diri dan anak. Saksi ada ramai.

10. Kenyataan akhir ini memang kelakar, bekerja sebagai arkitek? Cuba tanya, di mana ambil ijazah? Ada ijazahkah? Dengan sijil kemahiran senibina boleh jadi arkitekkah?  Cuba jawab kerana itulah kenyataanya yang menipu saya dan keluarga saya. Saya dapati semuanya hanya penipuan selepas kami berumahtangga.

Mengakhiri kenyataan, Norhasni memberitahu dia tidak kisah jika suaminya dan Puteri Mardiana hendak berkahwin. Norhasni berkata Puteri Mardiana tidak sampai ke kelasnya dan bukan lawannya. Cuma Norhasni meminta dilepaskan cara baik dan dirinya serta anak kecil tidak diseksa. Dia juga memohon agar Ejumps membayar hutang yang tertunggak dan keluar dari rumah yang dibeli oleh Norhasni hasil titik peluhnya sendiri.

Keluarga Ejumps pun tahu tentang rumah itu. Jika dia dan keluarga masih punya maruah diri sila kembalikan hak saya dan anak.

Begitulah penerangan Norhasni tentang kenyataan suaminya tentang dirinya. Kami doakan ada kesudahan yang baik buat Norhasni dan anaknya dari semua ini. Bersamalah kita doakan kebahagiaanya.

Advertisement
January 20th, 2015

Sukarnya menjadi seorang selebriti lebih-lebih lagi jika anda mempunyai teman lelaki dan sedang belajar di universiti. Itulah nasib yang menimpa Ainan Tasneem. Hujung minggu lalu, ada pihak mendakwa Ainan Tasneem berkelakuan kurang manis dengan kekasihnya. Dikatakan Ainan berjalan berpegangan tangan selepas makan di sebuah restoran. Menambahkan lagi rencah, Ainan dan teman lelaki didakwa  ‘bermesra-mesraan’ hampir 45 minit di dalam sebuah kereta Honda Jazz biru sebelum beredar.

ainan tasneem dan kekasih
Tampil membela dirinya, Ainan Tasneem menyatakan yang dirinya tak sebodoh seperti yang didakwa. Kata Ainan Tasneem:-

Saya bukan bodoh sangat untuk berkelakuan seperti didakwa kerana sedar gerak-geri diperhatikan dan dakwaan itu fitnah semata-mata. Saya tidak mengetahui mengenai fitnah ini sehinggalah ada peminat yang bertanyakan hal berkenaan di Instagram kerana masih belum sempat membaca akhbar.

Terkejut saya apabila membaca artikel berkenaan kerana bukan sahaja dituduh berpegangan tangan tetapi dikatakan ‘bermesra’ pula di dalam kereta. Ia tidak masuk akal. Jika benar saya berkelakuan tidak senonoh mengapa pengirim e-mel berkenaan tidak menegur perbuatan saya itu secara berhadapan atau mengambil gambar kami untuk dijadikan bukti sokongan kepada dakwaan tersebut?

Saya tidak pasti sekiranya ada pihak yang berdendam dengan saya sehingga sanggup mereka cerita seperti itu dan ia satu fitnah

ainan tasneem dan kekasih

Hmmm. Macam-macam dunia sekarang ini kan? Benda tak ada pun boleh jadi ada. Inilah lumrah menjadi seorang selebriti. Diharap Ainan Tasneem bersabar. Tumpukan perhatian pada pelajaran. Sumber Mstar Online.

Advertisement
January 20th, 2015

Sebelum ini, pelakon Puteri Mardiana Zainal Abidin, 34, atau mesra dipanggil Nina, telah ditangkap kerana berduaan dengan kekasihnya Shahrizam Abdullah, 31, di kediaman Nina pada 13 Disember tahun lepas. Melalui BiPop Ahad lepas, Nina telah mempertahankan diri dengan mengatakan dirinya dianiaya oleh pihak yang cemburukan kebahagiaanya dengan Ejumps. Dakwanya, kejadian tangkap basah itu ialah hasil komplot bekas teman lelakinya dengan isteri Ejumps.

 photo ScreenShot2015-01-20at20407PM.png

Imej Berita Harian

Dakwa Nina, isteri Ejumps telah keluar dari rumah selama lebih setahun dan kes perceraian mereka masih belum selesai dibicarakan di Mahkamah Syariah. Menurut Nina juga, tiada sebarang pendakwaan dilakukan terhadapnya dengan Ejumps berikutan tangkapan itu.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Saya mendapat tahu kes kami tidak akan dibawa ke Mahkamah Syariah atas sebab-sebab yang tidak dijelaskan. Jelaslah, kami tidak bersalah. Sehingga kini, telah lebih sebulan kejadian, tidak ada apa-apa tindakan…Alhamdullillah.

Saya dan Ejumps sudah disoal siasat seminggu lepas kejadian. Saya sebenarnya tinggal bersama dua rakan. Secara kebetulan malam itu mereka bekerja. Saya dan Ejumps baru pulang dari Central Market.Ejumps singgah sekejap di rumah untuk minum air dan membawa naik baju saya dan barang dapur yang dibeli.

Ketika bersembang di ruang tamu, pintu rumah diketuk. Ejumps membuka pintu dan melihat tiga penguatkuasa JAIS. Mereka memeriksa dari bilik ke bilik. Katil masih teratur, tiada kesan tuala basah dan bilik tidak berselerak. Kami ketika itu sedang berbual, antaranya isu Ejumps dan isteri.

Penguatkuasa JAIS ajak kami ke balai polis. Saya dan Ejumps tidak takut. Kami memberi kerjasama kepada JAIS dan polis. Apa yang menghairankan, salah seorang penguatkuasa JAIS tanya, Ejumps suami orang kan? Agak pelik, bagaimana mereka tahu Ejumps suami orang? Saya ada bukti kukuh apa yang berlaku adalah angkara bekas teman lelaki. Beliau merancang segala-galanya.

Kata Nina, dia dan bekas teman lelaki putus hubungan kira-kira dua bulan lalu.

Dia tuduh Ejumps punca kami berpisah, sedangkan hakikatnya tidak.

Kata Nina, dia dan bekas teman lelaki tiada keserasian. Bekas teman lelaki juga dikatakan sering bersikap kasar dengannya dan oleh itu dia berpendapat bekas teman lelaki bukanlah orang yang sesuai untuknya.

Dedah Nina, Ejumps merupakan kawan kepada bekas teman lelakinya.

Ejumps pula memberitahu yang dirinya sudah lama berseorangan kerana isterinya keluar rumah dan membawa lari anak hasil hasutan dan campurtangan ibu isterinya.

Dia mendakwa sudah tiga bulan tidak melihat anaknya dan perbicaraan tentang tuntutan Fasakh menjadi lambat kerana isterinya berlengah-lengah. Ejumps yang memberitahu bekerja sebagai arkitek mempersoalkan mengapa isterinya sakit hati apabila dirinya rapat dengan Nina sedangkan dia yang meninggalkan rumah?

Nina dan Ejumps turut mengatakan akan bernikah selepas Aidilfitri tahun ini.

Wow, apa yang dikatakan oleh mereka berdua sebenarnya sesuatu yang amat serius. Apakah reaksi  isteri Ejumps dengan pendedahan ini? Akan kami laporkan dalam entri selepas ini. Tunggu!

Advertisement
January 20th, 2015

Bijak juga tuan rumah yang Yassin SYJ menyewa ini. Tidak mendapat tunggakan sewa lebih daripada RM30,000 daripada Yassin, tuan rumah tersebut bertindak melelong barangan milik pelawak tersebut. Tindakan ini diambil selepas lebih kurang 5 bulan bersabar dengan Yassin yang enggan melunaskan sewa bulanan. Untuk makluman, rumah tersebut terletak di Damansara. Setahu Abang Nara Damansara memang tempat yang agak mahal sewanya.
swa

Walaupun nampak agak kejam tindakan yang dilakukan oleh tuan rumah ini, namun amaran sudah pun diberitahu kepada Yassin terlebih dahulu. Malah akibat kegagalan Yassin itu, tuan rumah terpaksa menjual rumahnya sebelum pihak bank menyita kediaman jenis kondominium itu. Sekurang-kurangnya bila jual barang Yassin, dapatlah pulang modal sikit. Tak gitu?

yassin

antara barang milik Yassin

Apa pun, hutang perlulah dibayar. Tak kiralah hutang sewa rumah ke, hutang pinjam kawan ke atau yang sewaktu dengannya. Kesianlah kat orang yang kita berhutang itu. Dia pun nak guna duit juga. Semoga ada jalan penyelesaian antara Yassin dan tuan rumah sewanya. Sumber Utusan Malaysia.

Advertisement