Written by AbangNara | December 10th, 2012

Tahun 2012 menyaksikan ramai selebriti popular tanah air mengambil keputusan untuk menamatkan zaman bujang. Antaranya ialah Awal & Scha, Lisa & Yusry, Fasha & Jejai serta ramai lagi. Kesemua majlis telah berjalan dengan lancar dan meriah sekali.
farid diana

Disebabkan tahun 2012 sudah hampir tiba ke penghujung, Abang Nara kompilasikan majlis perkahwinan selebriti popular yang telah berlangsung sepanjang tahun ini. Yang mana satukah kegemaran anda? Kongsikannya di ruangan komen di bawah.

fasha sandha dan jejai

1. Fasha Sandha dan Jejaisetelah bercinta agak lama, pasangan ini akhirnya diijabkabulkan pada bulan April 2012. Majlis pernikahan telah diadakan di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur sementara majlis resepsi telah diadakan di Perlis. Tambah menggembirakan apabila Fasha Sandha disahkan hamil beberapa minggu selepas sah bergelar isteri Jejai. (klik sini untuk gambar)

yusry lisa

2. Lisa Surihani dan Yusry KRUbanyak peminat yang terkejut apabila pengumuman mengenai perkahwinan ini dibuat. Tak ramai yang dapat menghidu percintaan mereka berdua. Namun yang pastinya, kedua-dua pengantin ini memang sama cantik dan sama padan dan sangat berseri-seri di majlis perkahwinan mereka yang berlangsung sekitar Februari 2012. (klik sini untuk gambar)
awal dan scha3. Awal Ashaari dan Schasetelah menangguhkan perkahwinan beberapa kali, pasangan ini telah selamat bergelar suami isteri sekitar bulan May 2012. Walaupun banyak peminat kecewa kerana siaran langsung yang sepatutnya disiarkan untuk majlis pernikahan terganggu, majlis mempelai ini telah berlangsung dengan begitu meriah sekali (klik sini untuk gambar)

farid kamil

4. Farid Kamil dan Diana Daniellepengumuman majlis pernikahan yang dibuat oleh Farid Kamil ketika preview filem PE3 ternyata mengejutkan banyak pihak. Majlis pernikahan yang berlangsung di Hotel Flamingo telah berjalan dengan suasana sederhana. 2 minggu selepas itu, Diana Danielle telah berkongsi berita kehamilannya. Ketika majlis resepsi di Taman Ekuestrian Putrajaya, uniform tentera yang dipakai oleh Farid Kamil telah menimbulkan kontroversi. (klik sini untuk gambar)

ustaz don daniyal

5. Ustaz Don Daniyal dan Husnabanyak gadis di luar sana yang luluh hatinya mengetahui tentang pernikahan ustaz yang popular ini. Majlis pernikahan dan resepsi mempelai ini telah berlangsung dalam keadaan penuh sederhana. Ramai yang menyatakan sejuk mata memandang melihat keserasian pengantin baru ini. (klik sini untuk gambar)
farah lee
6. Ally Iskandar dan Fara Leeperbezaan umur 13 tahun ternyata tidak menjadi penghalang untuk pasangan ini untuk bergelar suami isteri. Ramai pada mulanya agak terkejut kerana sebelum ini Ally Iskandar pernah putus tunang dengan salah seorang peserta gadis Melayu. Namun kini Fara dan Ally hidup bahagia walaupun terpaksa tinggal berasingan kerana Fara masih belum tamat pembelajarannya di Korea. (klik sini untuk gambar)
ella dan azhar7. Ella dan Azharbaru sahaja selesai mengadakan majlis resepsi pada minggu lepas, Ella akhirnya menamatkan zaman daranya bersama seorang pilot yang telah berjaya mencuri hatinya. Kedua-dua pasangan ini memang nampak sempoi dan kelakar. Semoga Ella dan Azhar akan berbahagia sehingga ke akhir hayat. (klik sini untuk gambar)
azza elite8. Azza Elite dan Azlanmajlis pernikahan yang dilakukan di dalam masjid telah pun menimbulkan kontroversi kerana pakaian Azza yang dikatakan tidak sesuai pada tempatnya. Yang menariknya, semasa majlis pernikahan dilakukan, hampir kesemua anggota Elite telah bertemu kembali. Seolah-olah satu reunion kecil-kecilan. (klik sini untuk gambar)
betty benafe9. Betty Benafe dan Bruce Dargusmulanya ada timbul kata-kata bahawa Betty Benafe tidak pasti sama ada ingin meneruskan perkahwinannya atau tidak. Namun syukur kerana majlis pernikahan telah pun berjalan lancar baru-baru ini. Semoga Betty bahagia bersama suami tercinta buat selamanya. (klik sini untuk gambar)
irma hasmie redza syah
10. Irma Hasmie dan Redza Syahinilah wedding of the year 2012 bagi Abang Nara. Kehenseman suami Irma Hasmie ternyata membuatkan ramai wanita di luar sana yang cemburu. Berkesempatan menghadiri majlis persandingan mereka, sememangnya pasangan ini bak pinang dibelah dua. Sama cantik dan sama padan. Kini Irma dan Redza sedang menanti kelahiran cahaya mata pertama mereka. (klik sini untuk gambar)

natasha

11. Natasha Hudson dan Carleed Khazatertinggal pulak satu lagi perkahwinan selebriti yang tak kurang popularnya. Ini adalah perkahwinan kali ketiga buat Natasha Hudson. Majlis pernikahan telah dilakukan di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur dalam keadaan penuh sederhana. Kini Natasha sedang hamil hasil perkahwinannya dengan Carleed. (klik sini untuk gambar)

68 responses to 10 Perkahwinan Selebriti Malaysia Sepanjang Tahun 2012

  1. Ally Iskandar & Farah Lee :)

    0

    0
    • irma cntik says:

      buatlah vote wedding saper pling sweet. msti dpt kat pn irma..

      0

      0
      • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

        lisa surihani lagi sweetttttttttt comel lagiiiii ! huh !

        0

        0
        • CikNadya says:

          irma pengantin yg paling sweet.. walaupun menutup aurat.. patut dijadikan majlis impian untuk mereka yang akan berkahwin nanti :D

          0

          0
        • Anonymous says:

          semua org pilih yg the best je…
          aku nak pilih yg paling tak best pulak…
          1) betty benafe — dh tua tp pkaian azab you…
          2) azza elite — sama gak mak jan tp tak reti hormat masjid.. tak hormat protokol dgn ALLAH.
          3) FK and DD — couple ni ala2 perasan gitu..

          0

          0
      • suka hati says:

        semestinya wedding irma paling sweet! islamik.. second utk ally n farah lee.. ske tgk wife ally.. third utk farid n diana kot.. tpi bju pngantin yg cntek, irma, scha, lisa, diana danielle..

        0

        0
    • Kak Cham Kuat Gosip & Tido says:

      Nurul itam legam tu ko nak campak mana Nara oi??

      0

      0
  2. Liyana Lunia says:

    paling suka wedding irma dengan scha dengan lisa dengan shaheizy sam bersama yiying. eh?

    0

    0
    • irma cntik says:

      stujun ngan nara.. wedding of da year jtuh pd irma… sweet sgt….. bkn cam azza.. dlm msjid p0n x pkai tudung. artis yg bercerai thn nie plak saper?

      0

      0
  3. Honey says:

    Hermmmmm…..

    0

    0
  4. haney says:

    Natasha Hudson….

    0

    0
  5. minah gerek says:

    suka wedding irma hasmie and redza syah.lebih bercirikan islamik.very love :)

    0

    0
  6. cinta says:

    sangat suka dengan
    irma dan redza..

    0

    0
  7. irma n husbnd,ustz don n wife,ally iskndr n farh lee!!!i like them!!!!<3 <3

    0

    0
  8. Anonymous says:

    mestila irma punye wedd..

    0

    0
  9. alis says:

    suka dengan fasha masa dia kat perlis.berseri muka dia mmg tak boleh dinafikan :) and irma dan redza pun sangat awesome! xD

    0

    0
  10. Lezza says:

    Lezza suka ….
    1. Irma Hasmie and suami
    2. Ally Iskandar and isteri
    3. Ustaz Don and isteri
    4. Farid Kamil and Diana
    5. Scha and Awal
    6. Yusry and Lisa

    Yang lain x =)

    0

    0
    • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

      minah jambu suka > fasha sandha n rizal liza surihani n suami dorang dua ni very very sweet n cantek….

      0

      0
  11. Duda Berhias says:

    Mestilah no 10. Tetap vote utk Irma & Redza ok! Tapi apa-apa pun Duda doakan kebahagiaan kamu semua hingga ke liang lahad. Bak kata budak-budak masa kini “till Jannah” kaedahnya.. Eh lupa! Doakan duda dipertemukan jodoh juga ye. Ahaks…

    0

    0
    • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

      elehhhhhh mentang2 lah laki irma ni hensem nk mampos korang asek puji irmaaaaaaaaaaaa je yg cantek n begus meluat pulak minah jambu ! teros terang je la yg korang2 semua ni sebenar nye nk puji laki diaaaaaaaaaaaa !!!!!! duda paling bagos temu kn ngan janda pasal dua2 ada kepandaian tersendiri …dlm segi ape ? pandai2 la korang cari jawapan nye kannnnnnnnnnnn !!

      0

      0
  12. zuraidah says:

    pilihan saya sudah pastilah irma dan redza…..wedd of the year….

    0

    0
    • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

      oh tidakkkkkkkkkkkkk lisa surihani n yusry wedd of the year ye tolong jangan lawan tokey huh !!!!

      0

      0
  13. kekdah says:

    wedding ezlyn ngan memey xtermasuk ke..kecik ati wedding of the year dorg hokeyyyy..hikhikhik

    0

    0
  14. awek tengganu says:

    Pada harii jumaat lepas 7-12-2012. Saya telah melihat satu majlis akad nikah chef jo ( master chef astro) dgn pasangannya.di madjid kristal kuala terengganu.semoga berbahagia, chef jo mcm malu2 nyorok dlm kereta ,dia tu bujang ke duda?

    0

    0
  15. Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

    dh tentu la minah jambu pileh fasha sandhaaaaaaaaa…….lov u fashaaaaaaa…….

    0

    0
  16. aerospaceengineering says:

    muka fasha kt gambar ni ade iras jejai :D

    0

    0
  17. KIM RAE Won/jang nara says:

    sy pilih ust don n wife…
    irma n husband..
    tasha hudson n husband..
    sebabbb…
    dowg pkai tudung n tutup aurat……
    tu sj….sekian….

    0

    0
    • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

      mentang2 dorang pakai tudong tu yg kau pileh ! yg tk pakai tudong tu kenape? dorang bukan orang? jadi kau benci pompan yg tk pakai tudong gitu ! kau mesti minah tudong jalan tonggek pakai seluar ketat hipokrit kan ! macm bagos !!!!!

      0

      0
      • sakit mata hadap ipad mini 24jam says:

        ek eleh…ko ingt minah yg tak pkai tudung tu pakai seluar longgar ker…??? seluar ketat jugak..baju ketat jugak…

        0

        0
    • Ratu minah jambu merah/ biru ori says:

      kau ni mesti minah tudong pakai seluar ketat jalan tonggek hipokrit kan ! macem begussssssssssssssssssssss !!!

      0

      0
  18. minah x brp nk jambu.. says:

    haku tgk tiap kli minah jambu batu komen..dy msti lovvvvv sgt gn retis yg sosial cm fasha..memey..neelopak air tu…retis yg brtudong sume nk di hentamnyee….
    ko ni minahhh..heee….

    0

    0
  19. Minah jual jambu says:

    Irma,fasha,ustaz don n lisa..yg len2 mcm makcik betty,kak azza tk oke la tgk..hahaa

    0

    0
  20. benci minah meroyan says:

    askum minah…sy pon stuju gn komentar yg di ats suka irma,ust don n natasya
    sbb dowg bersederhana dlm mjlis prkhwinan slain dr mnjaga maruah suami dowg gn mnutup aurat…igt sket bile da jd wife klo still bukak2 suami yg tnggung dosa so isteri yg baik akn mnjga mruah suaminya xkn di heret suaminya ke neraka…
    saudari minah sy x rse pmbaca bn yg brtudong sj yg pilih artis yg btudong..pmbce yg x brtudong pon rse lg prefer tgk mjlis cm irma etc….kn..sbb lbih mnis n lg mnis dy mnjaga maruah suaminya..igtla syurga di bwh tpk kki suami nya ble da brkawen….sy pon asalnya free hair smp umo 19 thn sy stat btudong n ubah cre pmakaian sikit2 n now after 2 yrs alhmdulillah sy iklas mlakukan krn tuntutan agama..x di nafikan ble tgk artis2 yg da brtudong pon jd insrirasi jgk sbb npk lg mnis….ssungguhnya yg bertutup itu indah….iklas….

    0

    0
  21. penyu says:

    suka ella & kapten azhar. sempoi gila. bila ella cerita pasal diorang dlm tv nampak macam cute sangat. haha

    0

    0
  22. bruneilady ceria says:

    saya suka perkahwinan ustaz don dengan isterinya,irma dengan suaminya dan last sekali ally dengan isteri diaa…

    0

    0
  23. kasih says:

    mestilah wedding irma

    0

    0
  24. kaisar says:

    the best is irma n husband cool n sweet

    0

    0
  25. kaisar says:

    irma n husband cool n sweet

    0

    0
  26. miss propa says:

    Pkahwinan ko ar nara. Ko kan selebriti juga. Tp perasan la. Ha3.

    0

    0
  27. mixgirl says:

    irma n redza paling the best….

    0

    0
  28. cikuchak says:

    saya tunggu perkahwinan apex dan leuniey
    nak tgk TGNA nikahkan pasangan ni

    0

    0
  29. Menyampah says:

    mestila la Irmaaaaaaaaa….pengantin y paling berseri sekali….izreen pn berseri…sejujurnya lisa n fasha memg cantik tpi kurang berseri la……dlm ramai2 artis y kawin sape y belom mengandung…

    0

    0
  30. Anonymous says:

    1. Irma y paling cantik sekali
    2. Izreen
    3.Ally
    4.Fasha
    5.Lisa
    6.Diana
    7.Scha
    y lain sorry x ada dlm senarai….

    0

    0
  31. Aku says:

    pengantin tua..
    1.Betty
    2.Ella
    3.Nurul
    4.Azza

    0

    0
  32. Pelik says:

    dh tentu pilihan hati sy adalah kak irma…dia la pengantin y palingggg berseri sekali…

    0

    0
  33. kalis cinta says:

    jangan la mengeji camtu.
    tua ke, tak berseri ke, mereka dah menyempurnakan sebahagian yg di tuntut agama.
    tua pn xpe, dah mmg sampai masanya semua akan menempuh
    hari tua..cuma mungkin jodoh nya tidak tiba semasa mereka msh muda remaja mcm DD or Fara wife Ally. tapi mereka pun berhak menempuh hari bahagia..peace yoo, peace no war >>tetiba lak teringat kat irman hazzz…

    0

    0
  34. sukasuki says:

    tak berapa hari lagi APEX pulak nk menikah..
    dia tak termasuk ke? still 2012 kan?
    hehehe

    0

    0
  35. Anonymous says:

    Suka… Irma n redza.. Sweet couple

    0

    0
  36. emmm.. says:

    perkhwinn pelakon drama..aku dh lupa nma dia,yg mula2.. ada penaja, pastu penaja tarik diri..sebb dia artis suam2..abg nara xletak ya

    0

    0
  37. idir says:

    orang2 yg suka letak komen ‘sejuk mata memandang’ ni aku rasa selama ni pemandangan dia penuh hazab! takziah.

    0

    0
  38. Amier says:

    Majlis pernikahan ustaz Don terbaik….tak bermewah-mewah..nak perabih duit secara membazir nak nunjuk2 buat apa?Majlis perkahwinan menelan belanja RM500,000 ada yang lebih dari itu..kalaulah aku dapat kumpulkan wang tu semua sedekahkan kepada masyarakat Islam Palestine dan Roghiya lagi baik.

    0

    0
  39. kipas payah mati neelofa says:

    wedding alff aziz ngn anne xde ke bang nara oiiiiiiii

    0

    0
  40. orang kita says:

    datuk lcw???????????????????

    0

    0
  41. chinta says:

    suke tgok wedding irma hasmie…

    0

    0
  42. perkahwinan lisa paling meriah.. says:

    perkahwinan lisa paling meriah…so nice,irma dan fasha sandha pun ape kurangnya….

    0

    0
  43. ???? ?????? says:

    ??12?15??????????????????????????????????? ?????????????500????????????????????????? ?????????????????????????

    0

    0
  44. ???????????? says:

    ????????????????????????????????????????????????????????????????

    0

    0