Written by AbangNara | September 4th, 2012

Kalau anda tak kenal siapa itu Randy Pangalila, anda wajib membaca entri “Zed Zaidi Persoal Program Raya Lakonan Randy Pangalila“. Hari ini, menerusi Mstar Online, pengarah drama Michael Ang yang bertanggungjawab membawa Randy Pangalila ke Malaysia melahirkan rasa kecil hati terhadap Zed Zaidi berkenaan isu ini.

michael ang

Michael Ang mempersoalkan motif di sebalik persoalan yang dikeluarkan oleh Zed Zaidi yang nampak seperti mahu menghancurkan karier Randy Pangalila. Kata Michael:-

Bagi saya, Zed ada hak untuk mempertikaikan apa-apa saja yang dilihat boleh merosakkan industri hiburan tempatan kita, tetapi selidik atau tanyalah kepada orang yang berkenaan dahulu sebelum membuat tindakan melulu. Nampaknya, Zed tidak belajar daripada kesilapannya dahulu yang pernah mempertikaikan pelakon Aaron Aziz yang kononnya bekerja tanpa permit. Dan Kemudian, dia juga yang segan apabila Aaron kini menjadi penduduk tetap di negara ini.

michael ang

Namun begitu, Michael Ang enggan memberitahu sama ada Randy Pangalila mempunyai permit ataupun tidak untuk berlakon di Malaysia. Michael mahukan Zed Zaidi datang berjumpa dan bertanya tentang isu itu secara direct dengannya. Kata Michael:-

Zed sepatutnya berjumpa atau menghubungi saya untuk bertanyakan tentang isu ini. Bukannya “main redah” saja nak buat kenyataan kepada media. Ia dilihat seolah-olah Zed terlalu mengejar publisiti. Bukankah lebih mudah jika dia bertanya kepada saya terus tentang status Randy. Boleh saja saya jelaskan kerana saya yang membawanya ke sini (Malaysia) untuk drama Biar Bintang Sampai Ke Bulan (disiarkan di Astro Ria pada tahun lalu). Saya enggan memberi kenyataan di sini sama ada Randy ada permit atau tidak. Dia boleh datang kepada saya dan tanya. Atau melainkan jika isu ini sudah besar, baru saya akan jelaskan perkara yang sebenar secara terbuka

Abang Nara rasa kalau nak senang Michael Ang tunjukkan terus permit kerja si Randy Pangalila ini untuk menutup mulut semua pihak yang terlibat. Kepada Zed Zaidi, teruskan usaha anda untuk memantau pelakon luar yang datang ke Malaysia. Tindakan anda memang wajar namun mungkin perlu guna saluran yang lebih bagus selepas ini untuk melahirkan pendapat anda.

P.S: Kenapa mak dan ayah buat saya macam ini?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

117 responses to Zed Zaidi Mahu Hancurkan Karier Randy Pangalila – Michael Ang

  1. cactus says:

    Jantan meroyan

    0

    0
    • GO ON ZED, LANTAKLAH SAPA HANGKUT DIA KE MALAYSIA…..

      ENOUGH IS ENOUGH… KLO BOLEH NO MORE SINETRON2…

      0

      0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer dh tukar kaler says:

        kau jangan cakap cangitu tk bagos la kannnn kalau randy dtang mlaysia berlakon ngan cara yg betol seperti mana yg Zed dh cakap kire ok la tuuuuuu….jangan salah kn randy dia ni tk tau ape2 pahammmmmm….dh orang panggil dia datang malaysia dia datang lah ! dh rezeki dia ishhhhhhhhh !!!

        0

        0
      • Raja minah jambu tk penah pakai cawat 24jam mengadap computer says:

        eh cmana minah jambu nye kaler tukar jadi kelabu taik ni ????? bang nara pesal ni ??? ke minah jambu tersalah picit ? mari kite pikirkn bersama..

        0

        0
      • wannadiatulakma says:

        betul la apa yg zed zaidi lakukan tu..kalau tak zed zaidi bersuara pasti nanti jadik lambakan artis dari seberang ke negara kita..kalau bukan dia yg bising2 jugak sudah pasti aaron aziz pon masih tak dapat penduduk tetap sampai sekarang..takde ape yg zed zaidi perlu malu..just keep up zed zaidi.satu lagi kita banned ariel peterporn tu..masih igt tak pasal isu indon dgn malaysia tu..dia setuju indon serang malaysia..dd

        0

        0
      • Tak Aci says:

        betul2….pelakon pun kena ada permit..kena bayar cukai pintu !!!!!!!!!!!

        0

        0
      • i'm not a monster says:

        sokong zed zaidi, x perlu lah bawak artis indon dg malaysia nih, buat semak jer lah, muka michael ang mcm PSY oppa gangnam style lah, op..op…op…oppa gangnam style

        0

        0
      • zifi says:

        aku setuju kalau nak kawal kemasukan artis luar dlm industri. tp kalau nak sekat terus tu, mmg xboleh aku rasa. selagi ada demand, slagi tu produser smua nak buat duit. apa yg zed buat ni aku sokong. tp guna lah saluran yg betul2. jgn maen hentam keromo kutuk dlm paper. nnt diri jugak sndiri nmpak “kurang cerdik”. mcm kes aaron aziz tu.

        0

        0
      • .
        siapa randy? siapa michael ang? ang ang ang doraemon!

        0

        0
      • jed jeddy meroyan sbb dulu berlakon drama cembilu says:

        jed jeddy oiiii….artis2 mlaysia ni pn melambak2 thegeh2 nk tadah periuk kat negara luar la..apesal ko tak pggl balik mlysia je..mcm asrap sinclair tu, dari tu..si yuna idong kembang tu..zee avi lg..mizz nina tu lg..apesal ko tak bising pd diorg???ko ni mmg bangang la..

        0

        0
      • Anonymous says:

        ko ni banganglah —–>>> jed jeddy meroyan sbb dulu berlakon drama cembilu says

        0

        0
    • Seniman Bujang Lapuk says:

      Bertelor sebiji riuh sekampung si ZZ ni.. Opss ZZ bertelor kembar lah

      0

      0
      • wannadiatulakma says:

        betul la apa yg zed zaidi lakukan tu..kalau tak zed zaidi bersuara pasti nanti jadik lambakan artis dari seberang ke negara kita..kalau bukan dia yg bising2 jugak sudah pasti aaron aziz pon masih tak dapat penduduk tetap sampai sekarang..takde ape yg zed zaidi perlu malu..just keep up zed zaidi.satu lagi kita banned ariel peterporn tu..masih igt tak pasal isu indon dgn malaysia tu..dia setuju indon serang malaysia..ll

        0

        0
    • wannadiatulakma says:

      betul la apa yg zed zaidi lakukan tu..kalau tak zed zaidi bersuara pasti nanti jadik lambakan artis dari seberang ke negara kita..kalau bukan dia yg bising2 jugak sudah pasti aaron aziz pon masih tak dapat penduduk tetap sampai sekarang..takde ape yg zed zaidi perlu malu..just keep up zed zaidi.satu lagi kita banned ariel peterporn tu..masih igt tak pasal isu indon dgn malaysia tu..dia setuju indon serang malaysia..

      0

      0
    • wannadiatulakma says:

      betul la apa yg zed zaidi lakukan tu..kalau tak zed zaidi bersuara pasti nanti jadik lambakan artis dari seberang ke negara kita..kalau bukan dia yg bising2 jugak sudah pasti aaron aziz pon masih tak dapat penduduk tetap sampai sekarang..takde ape yg zed zaidi perlu malu..just keep up zed zaidi.satu lagi kita banned ariel peterporn tu..masih igt tak pasal isu indon dgn malaysia tu..dia setuju indon serang malaysia..hh

      0

      0
    • senah says:

      zed zaidi ni buat aku teringat kat pengawas skema time sekolah la. semua mende dah direport kat cikgu sebelum menyoal siasat.

      0

      0
    • lalola says:

      aku sokong zz,,,,tp michael mmg betul,, selidik dulu
      kalau artis luar byk masuk,,mknanya bnyk yg demand.
      knpa xcoba mmperkenalkan artis malaysia pula indon,,

      0

      0
    • Aya says:

      Aku tengok cerita Biar mimpi sampai ke bintang tu lebih kepada KOLABORASI antara Artis Malaysia & Indonesia. Bukan mcm sinetron2 lain yg lebih DOMINAN kepada artis2 indonesia sahaja. Lagipun klw di bandingkan Elfira Loy & Randy, Randy lebih terkenal di Malaysia,Indonesia & negeri2 lain pada waktu tu. Jadi ianya sedikit sebnyk boleh mnjadikan satu batu loncatan bagi Elfira Loy utk lebih terkenal bukan sahaja di Malaysia tapi juga di Indonesia & negeri lain.. Sorry, this is just my opinion ppl…

      0

      0
      • ting tong says:

        setuju jugak dgn kau..dalam drama tu, hanya randy saja org indon kan..bkn ramai pun.. tp maybe si ZZ ni nak produser sume ikut cara yg betul, jgn main redah.. yg si ZZ pun patut jumpa sebaiknya secara profesional..jgn asyik nk sembur kat twitter je, mcm bdk2 sekolah nye style lak klu sembur2 kat twitter ni..ZZ kan Presiden, so mesti kene berkarisma dan ada gaya mutu keunggulan kihkihkih..

        0

        0
      • Haziq says:

        Ya setuju dgn Aya..saya sebagai org Brunei dapat menilainya. Kami menonton cerita itu kerana Randy & tanpa Randy saya tidak kenal sangat siapa Elfira Loy. Ini kerana Randy Pangalila amat terkenal di negara kami.Apapun kedua2nya mempunya bakat yg hebat.

        0

        0
      • lalola says:

        satu juga halnya dengan filem GERIMIS MENGUNDANG
        selain memperkenalkan artis kedua negara ianya juga boleh menaikkan nama penyanyinya,,ZAMANI slam,,siapa yang tak kenal mereka
        SLAM merupakan artis yang peminatnya paling ramai di sana.
        lagu2 mereka masih menjadi siulan,, cakap pasal lagu 90an memang dah melekat…
        sebenarnya banyak yang ingin menonton drama & filem dari malysia
        saja xada promot.
        kenapa tidak coba bawa artis malaysia ke sana..
        satu lagi saya rasa kena ada persyaratan KALAU ARTIS INDONESIA masuk KENA ADA ARTIS MALAYSIA YG MASUK KE SANA
        maaf berkomen,,,saya indon juga tp suka drama melayu…
        allowed?.

        0

        0
      • Sentap tak sudah says:

        Setuju gak. Dengan prosedur2 yg telah di tetapkan, kenapa tak artis2 dari kedua belah negara sama2 promote product ber quality yg ada kan? Kalau berquality jugak lah..

        0

        0
    • X Sokong zed zaidi………..randy tu pon mai sbb ade org pnggil dy………….bkan sja2 nk mai………….dh rezeki dy nk wt cmne………………randy tu bkan tauw ape2 pon……….Michael Ang pnggil randy pon untuk buat filem Michael Ang……………bkan Filem zz Pon…………….zz buat mnyemak je……..

      0

      0
    • Anonymous says:

      ZZ mmang Biadap

      0

      0
  2. luls says:

    saya sokong zed….hiyarghh..

    0

    0
    • Arbae'yah Kicap Adabi a.k.a Sasha Sandha says:

      Zed Zaidi seorang lelaki ,
      Abby Abadi seorang wanita ,

      persamaan diorng ialah suka meroyan tak tentu pasal .

      0

      0
      • xsuka bgsa luar!! says:

        klu x meroyan owg x dengar apa yg kita ckp..! brlonggok benar org luar kt ngra kita ni..wt semak mata, wt semak msia..!

        0

        0
  3. Apernie says:

    ala sokong pun.. kener betul cara…
    kalau zaid nie bz bz jadi melayu sangat nak cari kesalahan orang..cakap suma orang tak bagus..
    saya rasa..lebih baik kalau dier cari cara, macam mana orang luar tu boleh naik kat industry malaysia, kaji apa yang orang kita suka atau hendak… apa yang sebab dieorang naik? dan impliment.. guna pakai cara tu untuk naik kan artist kita sendiri… tapi jangan laj jadi mindset melayu tiru bulat bulat macam KPop Raya malaysia tu… nie..macam samseng kampong./. nak cari kersalahan orang jer… tu bukan kerja pengerusi laaa….

    abang nara nie pun satu.. indon sangat pemikiran..ingat kan luaran jer indon…
    nak sokong pun.. kalau dah orang tu bagi malu.. orang malaysia pun.. bagi malu jer.. cari lah cara… nak naik kan.. setakat nak cari salah roang jer.. alaaaaa… jangan jadi anjing abang nara… anda sepatut nya lebih cool…

    0

    0
  4. kiki pemalu says:

    tade ke gambar zed zaidi yang lain.. asal entry beliau je gambo ini la yg dipaparkan… aduhaaiiiii…

    0

    0
  5. #Merdeka55 says:

    Seronokny pelakon luar..bila ada org msia pertikaikn mrk ada org Msia yg backup.klau pelakon kita dipertikaikn di luar ada tak dpt pembelaan di mcm ni.sya pun taklah sokong 100% si Zaid Zaidi ni..tp si micheal ang patut bro to bro ngan zz.x plu kecoh..settle diam..jgn lupa ng jiran smpai angkat sepanduk ckp “ganyang Malaysia”

    0

    0
    • Miss Farah Quinn says:

      Farah Quinn seneng banget dengan artis2 Malaisia.. contohnya Siti Nurhaliza, Amy Search & Shiela Majid. Iya karna hanya artis ini sahaja yang saya kenali.. heheee

      0

      0
  6. hanna says:

    sory. aku setuju dgn zed zaidi. wahh, kalau org di sana boleh ke terima artis kita?

    0

    0
    • ssssssshhhhhhh says:

      ramai artis kita yg diterima baik di indonesia…cth..P.Ramlee, Siti Nurhaliza, Shilea Majid, Amy Search, Zamani dll …lg..rasanya tiada pun pihak indon mempertikaikan permit mereka ini..soal ganyang Malaysia..itu no komen kerana ia berunsur politik ..jgn campur adukkan dgn seni..itu juga menunjukkan mereka punyai semangat patroit yg sgt tinggi…bukan mcm Malaysia..tak berapa nk bangga jd org melayu atau Malaysia…

      0

      0
      • #Merdeka55 says:

        Berapa kerat artis kita yg diterima di ngara jiran?..berapa ratus org pelakon indon yg popular di Msia? Aku rasa nisbahny Indon:Msia = 100:1. semenjak Rhoma Irama smpai Randy berapa generasi?..berapa org yg kita pnah pertikaikn?????tolong jwb..kita dh cukup adil dn baik dgn pelakon luar..taupun psl patriotis..pasal tu aku ckp jgn kecoh klau ada org Msia berbunyi..jgn melatah lebih..rileks2 dahlah..yg ptg ZZ perjuangkn artis Msia.itu yg pting..kalau nk melatah sgt tggu ZZ buat hal dgn local artis ( kalau dia dipihak yg slah)..

        lagi stu yg si micheal ang ni bimbangkn karier si Randy buat aku nk muntah..Randy dh cukup stabil di Indon..bangang..cmon lah dahulukn artis kita dan BERSEDERHANALAH dgn artis luar..baikpun berpada- pada..Aku pnah baca forum Indon ..diorg komen “ARTIS MALAYSIA TDK ORI”..diorg ckp artis Msia suka tiru artis Indon..hamik kauuuu!!!!. diorg pnah ckp org msia perampok baik dr segi budaya hingga cara

        Sebalikny dlm forum Msia bila nama Randy,Asmirandah yg di mention semua gila…semua syok siap puji melangit..lu pikir lah sendiri..jgn pandai ckp jer..aku x anti artis Indon tp aku lebih sayang artis Malaysia..klau ZZ komen cam tu x pyh kecoh satu Msia..settle diam2 kan lebih bagus.hrmm

        0

        0
      • ikan masin says:

        zed zaidi ada guna la dengan baik2 pangkat yang ada,jangan nak suka sakit kan hati orang. .ingatkan kau ketua,senang2 je nak bantah apa orang lain buat. .macam budak2pula…

        0

        0
      • hanna says:

        dah2 la nk back up bende2 yg terang lg bersuluh.
        sudah cukuplah cukup sudaah~
        tengok? lagu indon juga kita nyanyi. lagu artis Malaysia ade dorg nyanyi? ado?? =,=

        0

        0
      • lala..... says:

        aku sokong #Merdeka55…!

        0

        0
      • lalola says:

        setuju ngan awak,,cakap pasal ZAMANI aku peminat dia,,,
        lagu dia masih segar di sana,,
        filem GERIMIS MENGUNDANG menaikkan lagi nama beliau…
        sukanye,,,,,,
        aku tunggu malaysian drama arrrr

        0

        0
    • blossom says:

      Korg x dok indon mne korg nk tau.. Rmai artis kte mnapak dgn sukses kt indmon.. Cth asyraf sinclair,keith foo,miller khan,dafi.. Dorg ni top kt sne.. Xde msalah pn ak tgk..j

      0

      0
  7. hanna says:

    i support u zed zaidi. miaow

    0

    0
  8. Ermm.. says:

    drama Biar Bintang Sampai Ke Bulan? xpernah dgr pn…drama bru ker?ke aku yg ketinggalan ni..drama Biar Mimpi Sampai ke Bintang prnh ler tgk..

    0

    0
  9. HAHAHAHA says:

    tak de kene mengene pon nak jatoh kan karier dye or sape2.Dye cume perjuangkan hak artis tempatan jee pon…
    Senang2 je bawak artis luar masok, sape tak angin!

    0

    0
    • Anonymous says:

      kalau dah artis luar banyak masok,,,kenapa tak cari cara nak masukkan artis malaysia ke indonesia,,,,
      sebenarnya banyak yang ingin menonton drama.filem dari malaysia
      dan lagu malaysia masih banyak yg menjadi siulan di sana,,
      terutamanya lagu 90an,, seperti lagu2 ELLA,,SITI NURHALIZA,,
      tak kalah jugak artis lelaki seperti SLAM.. SLAM merupakan artis yang bilangan peminatnya paling ramai,,sehingga sekarang SLAM tetap top
      filem GERIMIS MENGUNDANG membantu menaikkan lagi nama ZAMANI & SLAM,

      0

      0
  10. oya says:

    Zz kepoh! Niat bagus cara tak kena! Publisiti dia jer lebe! Takde bahan berita tu laa cara nak popularkan diri! Kecoh satu malaya!

    0

    0
  11. aku says:

    Wey micheal..ko suh org sane bwk org malaysia la…

    0

    0
  12. rakyat Malaysia says:

    Biar Bintang Sampai Ke Bulan??
    Ada ke?
    Kalau tak silap… Biar Mimpi Sampai Ke Bintang!!!

    0

    0
  13. fatin says:

    ni la namanya kuman seberang laut nampak, gajah di depan mata tidak nampak .. topik yang dia asyik ditimbulkan adalah kedatangan artis luar ke malaysia (yang datang pun bukannya berjuta-juta pun). Kondem orang je lebih tapi tak pernah fikirkan untuk inovasi kan kat artis sendiri..macam tu je dari dulu, nta pape

    0

    0
  14. oya says:

    Betul, asyik nak kondem org jer, langsung tskde inovasi langsung! Camana nsk bkembang! Minda masih tertutup dan bersikap negatif, asyik nak salahkan org jer…. Alahaiiiii

    0

    0
  15. apo ko says:

    sebenar nye, Zed Zaidi nk dier sorg jee jd Hero kt Malaysia.. dier igt dier masih kacak bergaya

    0

    0
  16. hehuuuu says:

    biar mimpi sampai ke bintang la…

    0

    0
  17. 2 Cents says:

    Tak paham betul org malaysia nih…issue remeh pon nak jadikan isu… masa Yuna, MiZz Nina dan yang lain- lain cipta nama kat oversea… agaknya ada tak org puteh pertikaikan org kita cari makan kat sana..?? but bila org lain datang cari makan kat Malaysia , semua nak melenting…terutama sekali kalau artiste tuh orang Indonesia atau Singapore… senang jer…kalau pelakon atau penyanyi Malaysia tuh hebat..sure akan laku punya….so kenelah bersaing secara sihat ya…!

    #Issue K-Pop poon lagi haru… bila pikir balik… berapa banyak band or penyanyi kat Malaysia nih yang betul2 bawak lagu bercorakkan Malaysia…?Kebanyakkan dari Barat jugak…pakai baju poon macam artiste barat jugak… so mana Malaysianya pon aku tak tahu…

    0

    0
    • LeonaLelaLola says:

      dunia seni ni universal…walau kat mana pun seseorang artis tu bekerja, kalau dia memang berbakat & berdisiplin, dia mesti berjaya & diterima orang luar…ambil contoh ashraf sinclair…dia berlakon sinetron kat indon & diterima kat sana…tade pun indon kecoh2…kalau lakonan artis tempatan kayu cam zz, mcm mana org luar nak minat pelakon malaysia..fikir positive la…semoga artis2 malaysia berusaha lebih gigih & baiki tahap [email protected] kalau nak berjaya kat negara org…

      0

      0
    • Aku says:

      Masalahnya Indon reject artis kita & mereka cukup anti pada Malaysia…. Xkan kita nak kompromi dgn mereka?

      0

      0
    • Tak gila says:

      betul2x korang neh memang berlagak. kalau duduk London pastu mat salleh English sana ckp korang immigrant balik pi negara korang lah baru nak kecoh racist ke pebenda. dgn serumpun ngan seagama (mostly) pun nak berkira.

      0

      0
  18. lulu lala says:

    Alamak ini pun nk kecoh ke… biarla zz nk marah ke ape ke.. yg penting tak salah pun… ade kene penjara ke baya denda je…. tak yah la nk gado2.. bukn libatkn soal keselamatan pun… buat malu je… ada lg yg penting la…

    0

    0
  19. Farah Lorenza says:

    Pada pendapat saya, Zed Zaidi memang memainkn peranannya dgn baik.. Namun apa yg dikesalkn adalah ZZ suka membuat spekulasi sebelum tahu hujung pangkal sebuah cerita. Dalam erti kata lain, sepatutnya ZZ tidak mengeluarkan kenyataan yang ZZ sendiri kurang periksa. Industri hiburan sangat meluas. Kita berhak mengembangkn sayap ke marata dunia yg kita mahu selagi mana kita mampu & diterima. So, tk salah Randy Pangalila dtg ke Msia utk bekerja melebarkn sayap.. Kerana ada jgk artis2 kita dh terbang ke merata tempat utk mengembangkn sayap! Ini mgkin tdk berlaku pd ZZ! ZZ hnya carik makan dlm Msia. That why dia melatah bila pendatang asing mencari rezeki di tempat kita.. Sebabnya dia mgkin tk pernah terbang ke tempat org lain utk mencarik rezeki… Sedih!

    0

    0
  20. mamamia says:

    ZZ ni agent imegresen kot tangkap org xde permit dapat komisen. lagi lumayan dari berlakon. kalo check permit maid & pekerja kilang indon mesti dah kaya raya ni…

    0

    0
  21. Wani says:

    Zed cuba kawal diri you.

    0

    0
  22. Anonymous says:

    kali ni ak sokong ngn zz.snang sgt artis dari seberang nk msk Malaysia.mmg la ad je artis kite yg pegi negara diorang tpi bleh dikira ngn jari brape kerat je.Setahu ak diorang sgt ssah nk appr0ved artis kte msuk sne.Negara kite kn lbih maju berbnding mereka,tpi kte plak diperkotak-katikkan oleh diorng..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Mmg lah diaorg xnak terima artis-artis yg kayu mcm ZZ.
      Lain la artis-artis yg berbakat mcm Dato’ Siti… Sedey,,

      0

      0
  23. boni kacak says:

    hadoi..tak tau nak komen apa.hahaha

    0

    0
  24. Anonymous says:

    Sokong zed zaidi… lantak la apa org nak kata zed.. kalau pekerja indon datang sini bukan main menyampah korang.. tapi kalau artis indon datang sini tengok pulak muka lebih kurang, semua dok pakat menyokong… tunjuk permit kerja dulu baru boleh cerita kalau tak serupa mcam PATI juga

    0

    0
  25. ikan masin says:

    ketara betul politik…

    0

    0
  26. onie says:

    ak stuju je ngan ape zedbuat..go zed..indo drama byk sgt..plizzzz la..mcm x ckp pelakon melayu!

    0

    0
  27. zozo says:

    Rezeki tu Allah turunkan di mana-mana sahaja…siapa kita untuk menidakkan rezeki orang? kalau dah diusaha dan ditentukan tuhan itu rezekinya..so buat apa nak sekat-sekat..yang penting tengok la balik diri kita ni macam mana…usaha lebih insyaallah hasil pun lebih…bukan tak nak sokong ZZ ni..tapi kalau setakat duduk dekat kerusi seniman and bercakap saje apa gunanya?

    0

    0
  28. Tukang Komen says:

    Komen aku la…. Zed Zaidi mungkin tak de niat nak tutup periuk nasi si Randy pn tp dia cuma pertikaikan isu permit kerja beliau sahaja. Bagi aku, sifat seorang ketua mmg patut bersuara dan tegas! tp ade betui jugak, kenapa kite perlu nak amik org luar? Siap ade program lagi dekat Malaysia. Kadang2 aku terasa betui lah artis Malaysia seperti di anak tiri kan. Industri Hiburan tanah air Malaysia memang sangat bermurah hati.Zed Zaidi, teruskanlah perjuangan mu… Aku paling salute bila ko berani bersuara hal Astro. Kalau setakat kami yang tidak bernama, hanya pelangan biasa Astro. Aduan macam mana pn. Endah tidak endah je… Bila sekali Zed Zaidi bersuara… baru orang Astro panas punggung. ZZ you have show your good leadership. Great!!

    0

    0
  29. Seohyun says:

    NO MORE SINETRON & NO MORE PELAKON2 INDON YG BODOH TU !

    0

    0
  30. saje-saje says:

    kalau zed zaidi meroyan2 kt twitter psl hal2 “kebajikan artis” katanye, korg seboleh2 sokong…klau abby abadi meroyan ckp psl agama, mula la kata konon nk tunjuk baik la, alim la nk tarbiah org….whats wrong with u ppl???!!!!!

    0

    0
  31. senyum jep says:

    sokong ZZ ,,;D

    0

    0
  32. Anonymous says:

    aku sokong apa yg ZZ kata..jangn lepas ni pelakon luar ulak yg buat macam2 tuntutan mcam kes pembantu rumah tu…dh bg peluang cari rezeki…tuntut mcm2 lak

    0

    0
  33. boring says:

    salam ,

    aku rasa tak salah pon yang zz tu nak cakap.. tapi kan.. sebelom drama kluar.. dah kecoh dah pon kat media..and blog.. randy datang berlakon.. napa time tuh tak persoalkan? drama dah kuar baru nak nampak? sama lah issue aaron dulu.. dah menang.. baru nak bising.. kenapa sebelum tuh tak?

    kalau michael ang ni cakap zz tutup periuk nasi orang.. betol gak.. sbb bising kat benda yang dah jadi.. kalau nak block.. block awal2.. ko cakap kat media.. boleh buat apa jerk? dah lah tu.. cakap bila benda dah jadi… kamon lah.. niat tuh betol dah.. cara tu tak betol.. bagi aku..

    kalau ko betol2 concern.. u now must have paper or way nak usul untuk kurangkan lambakan artis luar ni … nih.. drama kuar baru bising.. time dia datang sini.. amik gambar kat majalah.. blog hiburan report dia datang nak bikin drama.. tader plak ko nak pertikai kan..

    zz.. cara tu biar lah nampak bijak sikit.. :)

    0

    0
  34. Terbakor says:

    jawab je ade permit ke tak.. kan senang.. terus tutup cerita.. asyik org indon je.. macam kat malaysia ni takda pelakon dah.. kalau lakonan sehebat aaron aziz tak pa la gak. ni tak ke mana pun.. biasa2 je..

    0

    0
  35. gg says:

    micheal ang aka oppa gangnam style :D

    0

    0
  36. nor says:

    lantaklah orang nak kata pa pun…zed zaidi teruskan usaha

    0

    0
  37. sundelbolong says:

    sorry to say la dh artis msia x hensom dan cantik nak buat mcm mana…badan semua menggeleber boroi serabai…x reti nak jaga badan…kalo dh jadi artis tu pandai2 jaga penampilan…baru org semangat nak tgk

    0

    0
  38. sokong zz pasal isu ini…artis msia nak masuk indo bukan main susah sbb dorg ada sekatan hnya artis yg betul2 popular dn nama besar shj yg blh msuk ..tpi msia tlalu longgar sgt smpi mana2 artis yg etah2 apa2 artis bru senang je masuk…hanya zz yg berani bsuara psl isu ni…terus usaha anda…

    0

    0
  39. Anonymous says:

    tengkorak dia

    aku sokong zed zaidi!

    0

    0
  40. nyah gojes says:

    OMG
    ingatkan michael hot stuff
    rupanya mcm badot

    0

    0
  41. donna says:

    zed zaidi gila kuasa, mglaba je..tunjuk die buat kerja la konon nya, bnda kecik nk pebesar kn..

    0

    0
  42. Chantek says:

    masalahnya sekarang ni, ZZ tak mengunakan saluran yang betul..

    nampak macam meroyan pulak..

    lantang sangat bercakap tapi tak kena tempat…

    tapi tgok dari riak muka ZZ ni, nampak sangat seorang yang pendengki..

    kesiannn….

    0

    0
  43. Anonymous says:

    knp tak nk kecoh plak..artis malaysia dpt job kat luar negara..rezeki ada kat ane2 lah..kalau nak pantau skali pun tak perlu nak kecoh2 mcm ni..bertanya lah dulu..ni tk main hembus je..btol lah statement Michael Ang tu..tk tau bertanya..kalau nak jd ketua biar lah open minded..bkn senang nak jd ketua yg bertanggungjawab & boleh faham kehendak manusia..so plz lah..fikir dulu sblom nak kuar kan statement tu..jgn kerana mulut..semua artis malaysia ni ketinggalan dlm dunia seni antarabangsa…

    0

    0
  44. pija says:

    Padan Muka Zek Zaidi… ko klu nk argue ape2 pon gi saluran yg betul…
    Better jumpe depan org yg bawak Randy Pangalila tuh ke Malaysia… Randy Pangalila x salah sbb dia bkn tau pon undang2 malaysia tuh.. ZZ tolong be Professional skit ek.. Tah2 dengar ckp org jee ZZ ni.. nnt dia gak yg malu blk..

    0

    0
  45. AA says:

    JED JAIDI ni dah kenapa? kerja dia memang nak tutup periuk nasi orang agaknya…

    0

    0
  46. pencinta melayu says:

    Aku bukannya nak mengata.. tp aku kena kata juga supaya ada sedikit kesedaran.. tp aku kesian bangsa aku sendiri ditindas terang terangan. tp xnak mengaku dorang sedang ditindas. Artis Malaysia popular susah benar nak masuk Indonesia.. Tp si Randy ni dgn drama tu je dh kelola show hari raya Malaysia lak tu.. Aduhai bangsaku, majulah pemikiranmu walau apa jua bidang yg diceburi. Sekadar berkongsi pendapat setelah merantau di Sweden dan Liverpool.

    0

    0
  47. Julia says:

    wah!! lihat.. Cina marah Melayu.. dia terasa sebab dia bw masuk si Randy tu. heii..Astro..ramai lagi artis Malaysia..kenapa x bg dorang peluang..penerbit rancangan pun banggang!!!!

    0

    0
  48. takeiteasy says:

    Ada x drama2 M’sia ditayagkn di Indonesia???
    kt M,sia ni da ramai da pelakon utk pengarah tempatan ambk la pelakon tempatan awat yg p ambik org luar 2 buat apa nya???
    rsa nya pelakon M,sia pn ada gak hebat2
    klu Indonesia ketatkn syarat kemasukan artis M,sia di sana knapa kta senang2 ja bg artis dpa 2 msuk ngara kta???
    kta pn ketatkn la syarat kemasukan artis Indonesia o mana2 negara skali pn…
    ni untuk kebaikn kita juga
    M,sia da ada ramai pekerja warga asing dr Bangla , Nepal , Vietnam dll
    utk bidang seni tolong la kurangkn artis luar tambahkn bakat artis tempatan
    bg peluang kat artis kta kalau kita bg depa peluang sapa nak bg peluang kt depa?????
    Malaysia sila jawab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  49. Mak jemah pemalu says:

    Ala pengarah2 kat malaysia pun nak amik org pun watpe?nak kata xdak bakat, ade jek…randy tu kalu rancangantu bukan nama die, ak ras xdaklah gak org bising tp dh nama rancangan tu nama die, bisinglah…ape2pun aku sokong ZZ.kalu kita asyik ckp, biarlah biarlah…nnti lame2akan jd xbiasa..tgk peniaga2 kat Chow kit n klang, sape yg byk?pastu g KLCC ke sape yg ramai…semuanye dr biarlah biarlah..cume xla menghalang org luar coz negara lain selain indon masih menerima kita, cuma kita mungkin perlu hayati KERA DIHUTAN DISUSUKAN, ANAK DIRUMAH MATI KELAPARAN..Tapi bumi ini luas, rezeki Allah di mana2

    0

    0
  50. lulu says:

    Saya tak setuju dgn cadangan abg nara. Apa perlu nya michael Ang tunjukkan permit Randy panglia semata mata nak tutup mulut zed zaidi. Zed zaidi dah terlalu biadap. Jadi mahunya, biralah mereka bersemuka kalau ZZ betul2 mahu kepastian. Pengarah ade hak untuk menyunting artis mana untuk pasarkan filem mereka. Sama jugak mcm ZZ, kalau takde pengarah nak pasarkan muka dia, hari ini dia bukan lah president seniman, jadi jangan lupa asal usual. Ini soal rezeki dan jika punya saluran yg betul pun, siapa dia untuk halang dan tutp rezeki artis2 luar ni semua. Artis kita seperti Yuna diterima dgn baik di kalangan karyawan di USA, malu kita andai nya m’sia menyinkirkan artis luar hanya kerana menyokong orang berfikiran pendek seperti ZZ.

    0

    0
  51. mak ngah says:

    sebelum nk sekat drama2 dr luar,sila pelbagaikan lagi drama2 melayu yg berkualiti utk ditonton..ni tidak,asyik ulang drama n filem yg same je bertahun2 smp naik muak aku tgk..jgn nk salahkan penonton sbb xnk tgk drama melayu tp memilih utk menonton sinetron atau telenovela..

    0

    0
  52. kecik11 says:

    teruk!!jgn men redah je!name pun profesional…sndang jwtn kat psatuan seniman!asal amek tindakan men redah je??!!haihh~~klau iye pun..cube ckp2 bek2 ngan org yg spatutnye..ni trus nak buat publisiti!!randy pun manusia..cr makan!!nak sebarkan kat 1 msia ni awat..haih~~

    0

    0
    • Anonymous says:

      jangn lupa bro..orang indon sebar satu dunia nak ganyang malaysia..ko masih nak bela diorg…klau aku btol2 malu la nak sokong orang yg dok hina kita…kena ingat apa yg pernah diorg buat kat kita…

      0

      0
      • kecik11 says:

        ni bukan halnye nak ganyang msia ke ape…kan aku ckp crite PROFESSIONAL!!!! org dok tibai ko tetibe tnpa saluran yg betol,dok tetibe msia kritik ko men tibai je kat twitter, ape prasaan ko??aku xkata Randy tu betol..aku ckp pasal cr makan kan??.islam ade ajar BATAS NEGARA tak kalau nak crite pasal negara ni,pasal cr makan ni..ha???

        0

        0
      • kecik11 says:

        ni la critenye kalau nak amek bnde yang negatif je…bende tu jd 1st priority kat ko, yg +ve xnk piki dlu plak…manusia2…zed zaidi tu dok tibai je kat twitter…bkn ke tu publisiti 1msia…ape komen ko??betul ke x tindakan tu??? bukan ke ade perkataan ‘SEPATUTNYE DIE MCM NI..MCM TU..(gune saluran yg betul,bincang elok2)…KALAU NAK BUAT TINDAKAN…..’ itu MAKSUD AKU PROFESSIONAL sbg PRESIDEN SENIMAN!!OK!!

        0

        0
  53. AnticinaDAP says:

    Kalau dah Cina tu memang Cina, Cina-cina ni saja je tak nak pandang MELAYU, tengoklah, kerja kilang, kerja restoran, kerja syarikat, kopitiam semua Cina-cina lahanat ni ambik orang luar. Dasar komunis, tak mengenang budi.

    0

    0
    • pukimak dia says:

      betul3, nk pulak kalau cina tu kaya, pmpuan2 kelab mlm yg seksi semua dia sapu bersih. pmpuan melayu tu pun bodo, cina tabur duit sggup serah body jadi penyedap puihhh hakpuihh bodo

      0

      0
  54. pretty says:

    ZZ terlalu emosi dan kurang cerdik! berani melalak sahaja… Cuba gunakan saloran yang betul dan adakan berbincangan dgn badan badan yg bertanggong jawab membawa artis/pelakon luar. kalau setakat melalak saja, semua orang pun boleh buat ….

    0

    0
  55. Mak jemah pemalu says:

    ZZ nak hancurkan karier Randy?kelakar akak baca..Halo Randy tu retis Indonesia,x ade hancurnya karier die kalu setakat die xberlakon kat malaysia..keluarlah stment logik skit..

    0

    0
  56. apa2 jerlah says:

    Zz, ko jgn sekat la minat penonton. kita ada hak nk pilih siapa yg kita nk tgk…n be competetive is better than nothing. Barulah artis tempatan ada usaha sikit..tkkn la nk kasi kita orang pelakon kayu… hrpkam muka [email protected] zero.publisti lebih

    0

    0
  57. mama mea says:

    mana2la c zed tu..yg penting ak fan AaRON no.1 hehe

    0

    0
  58. Ordinary Indonesian says:

    Well, rules of the market: if there’s no demand, no supply. The answer to this problem is to multiply the Malaysian local artists. If not, their standard. Indonesians love Siti, Sheila, and the likes because of their class, uniqueness and originality. We wont ‘import’ overseas artists if we can find them in the local market. We will buy if we like, no discrimination whatsoever. Art is an art.

    So stay original Malaysia, you have so much undiscovered talents.

    0

    0
  59. naim says:

    abg nara boleh tak tuka gambar zed zaidi? asal ade cerita pasal zed zaidi je, asek guna gambar yg sama. meluat pulak rasanya tengok muka konon hebat dia tu.

    0

    0
  60. rizalia says:

    nak buat apa2 pun kena ikut channel yg betul!jgn main redah main sembur main tembak jer, sudahnye citer MALU sendiri!posisi sbgai presiden besar tanggungjwb so kena tahu SOP/rules&regulation!jgn buat sesuatu yg mencalitkan noda yg akan buat semua terpalit!artis luar dijemput kerana demand & kemasukkan sure ada black&white!kalo semua x boleh, bgtaw kt PM Najib, Tanah Malaya diharamkan utk artis/visitor yg bukan kelahiran Tanah Malaya dan sile HARAMkan jugak penayangan SINETRON Indo!senangkan, sbb terlalu byk isu berbangkit asal artis tu org bukan penduduk warga negara Malaysia!hakikatnya artis luar terutama sekali dr Indonesia x hengen sangat pon cr rezeki d sini sbb kt sana dorg dah KAYA-RAYA bukan mcm kt sini!so x perlu nk terlalu sekat sana-sini!diingatkan sekali lagi, keberadaan mereka disini adalah kerana DEMAND penonton serta sambutan baik!

    0

    0
  61. Celena Gemas says:

    ZZ x hancur kan kariea randy pun..byk lg negara die leh cube nasib pe……aku rase byk lagi artis msia ni leh nam amik.apa motif amik org lua.g pun tgk mmg da byk kali die amik org lua…….saluran itu …..mmg pentingkan artis lua…huh

    0

    0
  62. dazela says:

    si doremon ang2 ni mengarah drama pun xbest. tgk citer hantu susu kpg batu masa raya aritu rasa nak termuntah. citer bosan, plot xlogik, membodohkan penonton. pastu asyik import pelakon seberang. tgk cara komen pun mmg bias gila. boikot je drama sesapa yg ambil org seberang ni

    0

    0
  63. […] Rahasia Tengkulak Rahasia Bisnis AndaMacamana boleh pharmacist lagi besar daripada doktor pakarZed Zaidi Mahu Hancurkan Karier Randy Pangalila – Michael Ang […]

    0

    0
  64. Ahjuma Gangnam says:

    Dah kenape kamu ni Zed Zaidi? Hah? Dah kenape??

    0

    0
  65. Anonymous says:

    Zed zaidi gila kuasa..suka heboh2 hal kcik sbb dia xlaku blakon..

    0

    0