Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Berita

Yakin Hasrat Dilafaz Dalam Keadaan Tertekan, Mapim Sedia Bimbing Sajat

Usahawan kosmetik terkenal, Sajat sekali lagi mencetuskan kontroversi apabila dia didakwa menyatakan hasrat mahu keluar daripada agama Islam. Video berdurasi 1 minit 48 saat yang tular di media sosial itu mendapat pelbagai respon daripada orang ramai.

BACA: “Saya Dah Tak Nak Menjadi Orang Islam..” – Sajat Sepertinya Mahu Keluar Agama?

Advertisement

Memetik laporan Harian Metro, Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) turut bersedia bertemu dengan Sajat untuk membimbingnya.

Presiden, Mohd Azmi Abdul Hamid yakin semua pihak memberi perhatian dan memandang serius masalah ini. Beliau berharap keadaan dapat dikawal dengan sebaik mungkin dan penuh hikmah.

Jalan keluar dengan menghormati tanggungjawab pihak berkuasa dan mengguna pendekatan kasih sayang dan mendidik secara penuh hikmah perlu dilakukan. Sesungguhnya, apa yang mahu dicapai ialah Sajat, dengan penuh keinsafan, kekal dalam Islam.

Pihaknya turut yakin, ketika lafaz itu dibuat Sajat berada dalam keadaan tertekan, emosi yang tidak terkawal dan bukan dari lubuk hati yang sebenar.

Mapim turut memohon masyarakat Islam agar tidak merumitkan keadaan. Sebagai badan Islam, pihaknya berasa bertanggungjawab menangani isu dan mencari penyelesaian terbaik.

Kefahaman Sajat mengenai tanggungjawab pihak berkuasa sangat perlu dijelaskan dan kami berharap ada komunikasi lancar berlaku untuk mengelakkan salah faham antara dua pihak.

Katanya lagi, inilah saatnya masyarakat menunjukkan kasih sayang di antara satu sama lain dengan menyelamatkan saudara seagama demi kebaikan dan ketakwaan.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

3 Comments

  1. Anonymous

    March 3, 2021 at 9:17 pm

    Salah mak bapak jugak..dan salah undang2 x kawal isu pondan betul2..klu ikutkan..setiap lelaki mnyerupai pompuan harus ditangkap di kena kn denda..begitu juga pompuan yg mnyerupi lelaki..ni baru nak ambil tindakan..sebelum ni pergi umrah guna telkong….tindakan mcam x jln..rumah Allah tu..lebih hebat.lepas ni isu pondan tetap x akan selesai sekiranya x dibentras dgn tegas..klu sajat ni x diambil tindakan pondan2 lain akan beranggapan isu ni kecil je. Tak mustahil mereka akan buat perkara yg sama

  2. tecit

    March 3, 2021 at 3:07 pm

    die sendiri ckp dlm ayat die bukan nak ugut. nampak sangat. klu ko betol bukan nk ugut ko xkan mention laa. dasarr kuat mencapubb.

  3. alfie

    March 3, 2021 at 12:08 pm

    Kalau di Timur Tengah pejuang2 Islam akan campak pondan pondan macam ni dari bangunan tinggi aje. Bimbing dia terus masuk lockup aje. Drama Queen over sangat. Nak jadi pondan kita tak kesah,tapi menayang2
    dan menujuk2 kepada kita dengan bangga ,tu dah over!

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama