(VIDEO) “Makanan Tak Boleh ‘Tapau'” – Kesal Makanan Banyak Dibazirkan, Netizen ‘Serang’ Balik Staf

Kehidupan

(VIDEO) “Makanan Tak Boleh ‘Tapau'” – Kesal Makanan Banyak Dibazirkan, Netizen ‘Serang’ Balik Staf

Tiba sahaja bulan Ramadan, selalunya banyak makanan yang dibazirkan kerana sifat tamak manusia yang tidak pernah cukup ketika berbuka puasa. Selalunya, makanan-makanan selalu dibazirkan apabila berbuka dengan bufet.

Itulah yang dikongsikan di TikTok di mana pemilik video itu menunjukkan bagaimana pelanggan-pelanggan yang datang mengambil banyak makanan dan tidak dihabiskan dan ada juga makanan yang belum dijamah oleh pelanggan.

Advertisement

Hal tersebut menyebabkan pemilik video itu marah dan menyatakan kekesalan terhadap pihak yang tidak bertanggungjawab dengan membiarkan meja bersepah dan mengamalkan tabiat membazir.

Walau bagaimanapun, pemilik video itu diserang semula oleh warganet di mana ramai yang menunjukkan perasaan tidak puas hati dan menyatakan makanan bufet memang selalunya akan dibazirkan kerana pihak restoran tidak membenarkan pelanggan membungkus makanan yang tidak habis.

Ada juga yang berkata, majoriti hotel tidak membiarkan pelanggan mahupun staf yang bekerja untuk membungkus makanan dan telah menjadi prosedur hotel untuk membuang makanan lebihan.

8 bulan lalu

(VIDEO) “Sudah-Sudahlah Aniaya Orang..” - Peniaga Ditipu Pelanggan Order Untuk 60 ‘Pax’ Tapi Tak Datang

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...