(VIDEO) “Berniagalah Cara Jujur…” – Wanita Bengang Peniaga ‘Buat Tak Tahu’ Lepas Mengadu Makanan Berulat

Kehidupan

(VIDEO) “Berniagalah Cara Jujur…” – Wanita Bengang Peniaga ‘Buat Tak Tahu’ Lepas Mengadu Makanan Berulat

Sepanjang Ramadan, banyak kali kita dengar isu makanan yang dibeli tercemar oleh pelanggan. Seperti baru-baru ini ada gerai yang menjual mi goreng yang dicemari ulat.

Kali ini lagi kes terbaru isu makanan berulat yang dikongsikan oleh pengguna TikTok di mana video tersebut menunjukkan lauk ikan yang dibeli penuh dengan ulat.

Advertisement

Menurut caption yang dibuat oleh pemilik video TikTok tersebut, pemilik kedai itu tidak mengendahkan aduannya, sebaliknya mengambil makanan yang dipenuhi ulat itu dan diletakkan di belakang.

Jelasnya juga, dia terpaksa berbuka puasa hanya dengan meminum air kerana kejadian itu. Pemilik video itu juga meluahkan rasa kecewa dan berharap  peniaga akan bersikap lebih jujur semasa berniaga.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata menyatakan rasa tidak senang dengan keadaan kebersihan makanan dan berasa trauma untuk membeli makanan di bazar.

mi goreng viral
8 bulan lalu

(VIDEO) "Macam Sihir Je.." - Gerai Mi Viral Jadi Tumpuan, Netizen Hairan Masakan Panas Ada Ulat

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...