“Tuan Lembu Pun Lembu” – Dibiar Berkeliaran, Netizen Naik Berang Tengok Padang Bola Penuh Tahi

Kehidupan

“Tuan Lembu Pun Lembu” – Dibiar Berkeliaran, Netizen Naik Berang Tengok Padang Bola Penuh Tahi

Sebuah perkongsian video di media sosial Twitter menjadi tular berikutan sikap pemilik haiwan ternakan yang membiarkan lembu-lembu mereka berkeliaran dan meninggalkan najis di kawasan persekolahan.

Dalam video tersebut, lembu-lembu itu tidak diketahui siapakah tuannya telah berkeliaran di kawasan padang sebuah sekolah dan membuang hasil kumuhan di situ selama lebih 6 bulan.

Advertisement

Berikutan itu, pelajar sekolah berkenaan terpaksa membuang najis lembu sebelum mula beraktiviti seperti bermain bola sepak dan sebagainya.

Difahamkan, lokasi kawasan terjejas adalah di Kampung Padang Lalang, Termeloh, Pahang.

Advertisement

Individu yang memuat naik video berkenaan juga memohon pemilik haiwan ternakan itu agar mengambil dan meletakkan lembu-lembu itu di kawasan yang sepatutnya agar insiden seperti ini tidak lagi berulang kerana telah menyusahkan ramai orang terutamanya para pelajar.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen tumpang bersimpati dengan keadaan itu dan berharap pemilik lembu itu agar segera tampil berikutan ia sudah lama terjadi.

Komen TwitterSumber : Twitter  

Ada juga yang memberi cadangan agar menyewa lori dan mengangkut kesemua lembu itu dan kemudiannya dijual sahaja.

“Sangat tidak bertanggungjawab. Kenapa kebanyakkan pemilik haiwan ternakan ini selalu lepaskan lembu pergi merata tempat? Menyusahkan orang malah boleh mengakibatkan kemalangan.” komen seorang netizen dalam hantaran itu.

pengalaman duduk flat b40
3 hari lalu

"Siap Bela Ayam, Karaoke Pukul 2,3 Pagi" - Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Tinggal Di Kawasan Flat B40

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...