“Tiba-Tiba Pesawat Terjunam” – Pelajar Malaysia Kongsi Detik Cemas Tragedi Pesawat SIA, Sempat Pakai Tali Pinggang

Kehidupan

“Tiba-Tiba Pesawat Terjunam” – Pelajar Malaysia Kongsi Detik Cemas Tragedi Pesawat SIA, Sempat Pakai Tali Pinggang

Seorang penumpang berasal dari Malaysia tampil berkongsi saat cemas ketika berada dalam pesawat Singapore Airlines (SIA) SQ321 dari London ke Singapura baru-baru ini.

Dazfran Azmir yang merupakan pelajar memaklumkan dia berdepan detik mengerikan itu sebelum pesawat melakukan pendaratan kecemasan di Lapangan Terbang Antarabangsa Survanabhumi, Bangkok.

Advertisement

Menurut Dzafran, keadaan gelora udara ‘turbulent’ yang kuat telah membuatkan pesawat tidak stabil dan bergegar dahsyat.

Dia hanya mampu memeriksa pemakaian tali pinggang keledar meskipun penumpang lain tidak berbuat demikian.

Tiba-tiba, kapal terbang terjunam dan mereka yang tidak berhati-hati jatuh daripada tempat duduk masing-masing sehingga ada yang terangkat ke siling pesawat sehingga remuk.

Saya melihat orang dari seberang lorong mendatar sepenuhnya, terangkat ke siling dan mendarat kembali ke bawah dalam kedudukan yang agak janggal. Penumpang seperti mengalami luka besar di kepala dan gegaran otak.

Krew dan individu yang berada dalam tandas merupakan yang paling terkesan kerana setelah mendarat, mereka terbaring akibat hentakan kuat di kepala dan tulang belakang.

Media sebelum ini melaporkan pesawat SIA itu tidak menerima sebarang amaran sebelum mengalami gelora udara (turbulent) yang kuat.

Turbulence SIA

Kejadian itu turut mengorbankan seorang penumpang, serta 30 lain mengalami kecederaan dan menerima rawatan di Hospital Samitivej Srinakarin, Bangkok, Thailand.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Ustaz Don speed dating
2 months ago

"Zaman Sekarang Jodoh Susah Nak Cari" - Ustaz Don Daniyal Beri Pendapat Isu Umat Islam Sertai 'Speed Dating'

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Reuters

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...