June 19th, 2019

Gara-gara tertekan terpalit kontroversi ingin menukar jantina daripada “lelaki” kepada “perempuan” di kad pengenalan, usahawan kosmetik Nur Sajat terpaksa ditahan di hospital kerana mengalami masalah alergik di badannya.

Menerusi beberapa muat naik di akaun Instagramnya, Sajat ada berkongsi keadaan terkini dirinya dan mendakwa apa yang berlaku memang berkaitan dengan kontroversi tersebut. Sajat didakwa ingin menipu dalam proses pertukaran jantina di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Terdahulu, seorang wanita yang dikenali sebagai Yusmiliati Mohamed Yusof menuntut Sajat membuat permohonan maaf secara terbuka di media sosial dalam tempoh 48 jam, atas dakwaan usahawan itu telah menganiaya dirinya kerana gagal menguruskan dokumen menukar maklumat jantina daripada “lelaki” kepada “perempuan” di dalam kad pengenalan.

Bagaimanapun, Sajat enggan meminta maaf dan mengatakan dirinya tidak bersalah dan tidak pernah membayar bagi mendapatkan pertolongan untuk menukar maklumat jantina seperti yang didakwa.

Sumber Berita : Media Hiburan

 


44 responses to “Tertekan Dituduh Penipu, Nur Sajat Masuk Hospital Kerana Alergik”

  1. Tanya ja says:

    Persoalan aku:

    1) Apa kaitan terkejut dengan alergik? First time aku dengar org tertekan naik alergik?
    2) Kalau alergik kes terkejut, apasal kat ketiak je? Ko kata satu badan, tapi ketiak tu je yg ko tunjuk. Ke ko silap sapu deodorant? Atau ko alergik krim pencabut bulu keti? Ke ko sapu krim panas langsing ko tu? X pn ko alergik dgn emas yg ko jual?
    3) Asal ko punye merah kat keti tu mcm tepek blusher je?
    4) Apasal aku rasa ko propa jak?

    Sorry..aku tanya jak noo..x mengata pn..

    Doa aku semoga abg jat diberi hidayah & bertaubat. Doa utk kita semua jugk noo..

  2. Anonymous says:

    lelaki x boleh pakai emas..Tu baru sikit naik elergik, nanti kalau lelama bang jat pkai emas, tah apa pulak yg jadi.Haram bang jat, haram..

  3. Anonymous says:

    Enough sajat.. Berat sgt ke mulut nak mintak maaf.

  4. Axenz says:

    Marah punya marah campur malu… ketiak basah …ada backteria :)

  5. Sanjut says:

    ngaku jela kau pondan kan senang..habis cite..tengok pondan2 lain ileks je idup aman x kena kecam sbb sah2 ngaku pondon.. hehehehee

Loading...