Tak Puas Hati Dengan Penumpang LRT Biadab, Tetapi Pengadu Ini Dihentam Oleh Netizen Pula

Kehidupan

Tak Puas Hati Dengan Penumpang LRT Biadab, Tetapi Pengadu Ini Dihentam Oleh Netizen Pula

Sejak kebelakangan ini, kita sering kali disajikan dengan cerita mengenai pengguna pengangkutan awam seperti LRT, MRT yang tidak bertanggungjawab, biadab dan sebagainya.

Seperti satu perkongsian individu ini di Twitter, dia ada meluahkan perasaan tidak puas hati apabila seorang pengguna LRT telah meletakkan beg di tempat duduk bersebelahan.

Advertisement

Malah, individu itu turut mengambil foto pengguna LRT berkenaan dan memuatnya di Twitter.

Namun, perkongsian individu itu menerima respon yang berbeza daripada netizen di mana rata-ratanya tampil mengecam tindakan individu berkenaan.

Kata netizen, tidak perlu untuk memuat naik foto penumpang berkenaan di media sosial hanya kerana ingin membuka aib tetapi boleh sahaja memberi teguran secara langsung ketika berada dalam tren berkenaan.

Susahnya la nak tegur sampai kena melalui orang tengah. Pastu satu hal pula orang tengah cari tweet handle budak ni. Dah depan mata tu tegur jela kalau nak duduk atau nak bagi orang lain duduk.

Setelah menerima kecaman hebat daripada netizen, individu yang memuat naik foto tersebut berkata bahawa bukan dia yang mengalami situasi tersebut dan berasa menyesal menggunakan bahasa Inggeris dalam tweet aduannya itu.

TwitterSumber : Twitter  

Semakin keliru dengan tindakan individu itu, netizen masih lagi menghentam dan merasakan pengguna twitter itu sekadar ingin meraih populariti ataupun menjadi ‘viral’ namun tersilap langkah.

“Dah kena kecam baru sedar diri tu bangang” balas seorang netizen.

Tak salah nak tegur tapi tengok situasi lah ye!

Lelaki kerja offshore
5 bulan lalu

"Hari-Hari Nampak Muka Sama" - Lelaki Anggap Kerja 'Off Shore' Tak Sesuai Untuk Wanita Undang Perdebatan Netizen

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    July 24, 2022 at 1:04 pm

    mcm2 hal…

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...