Tak Ada ‘Job’ Sampai Tak Boleh Bayar Rumah, Randy Pangalila Dikejar Pemungut Hutang – “Saya Pergi Bank Beritahu Tak Ada Duit”

Hiburan

Tak Ada ‘Job’ Sampai Tak Boleh Bayar Rumah, Randy Pangalila Dikejar Pemungut Hutang – “Saya Pergi Bank Beritahu Tak Ada Duit”

Pelakon kacak dari Indonesia, Randy Pangalila mendedahkan dia bukanlah hidup serba mewah dan sentiasa dilimpahi wang ringgit hanya kerana bergelar seorang artis.

Menerusi satu temu bual dalam program TV di negara itu, pelakon yang pernah menjadi hero dalam sinetron ‘Cinta Kirana’ itu tidak malu untuk mengaku bahawa dia pernah dikejar oleh pemungut hutang.

Advertisement

randy

 

Tak ada job

Cerita Randy, kejadian itu berlaku pada tahun 2019 dan dia dikejar gara-gara gagal melunaskan pinjaman ketika tidak mempunyai pekerjaan dan tawaran berlakon.

Saya dikejar kerana gagal bayar pinjaman rumah. Mereka (pemungut hutang) datang ke rumah dan marah-marah. Isteri sangat terkejut kerana waktu itu saya sedang jalani penggambaran, Tapi sebelumnya tidak bayar pinjaman kerana tiada job.

randy pangalila

 

Hidup artis tak semestinya gah

Tambah Randy, orang ramai mungkin nampak hidupnya sebagai pelakon dan penyanyi itu satu karier yang gah dan popular namun hakikatnya tidak.

Saya selesaikan dengan cara bertemu orang bank. Saya beritahu mereka artis atau sebebriti itu hanya nama. Jika tidak ada projek maka tidak ada gaji.

Randy turut akui ketika itu dia sudah bersedia dan pasrah sekiranya rumah berkenaan ditarik oleh pihak bank namun menjelaskan bahawa isu tersebut dapat diselesaikan.

pelakon sate
2 months ago

(VIDEO) Dulu Top 5 Anugerah Skrin, Pelakon Wanita Kini Berniaga Sate Demi Sesuap Rezeki - "Jangan Curiga Dengan Rezeki"

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Youtube

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...